Drivetest Volvo V60 facelift (2013-2018)

2.0 Drive-E 181CP AT8
Volvo V60 facelift (2013-2018) zoom
de Bogdan Mirică
Vineri, 04.10.2013
Marea provocare

Pentru unii, trecutul reprezintă fundaţia clădirii viitorului. Pentru alţii însă, trecutul este o piatră de moară, care se încăpăţânează să te tragă la fund. Volvo a înţeles că nefericita „moştenirea albastră” de dincolo de Ocean este o reflexie continuă în oglinda viitorului, motiv pentru care a decis să şteargă, uşor, orice urmă de Ford. Aşa s-a născut ideea independeţei totale, asigurată doar după ce suedezii vor renunţa definitv la motoarele şi platformele americanilor.

Pentru început, scandinavii au început cu motoarele. Volvo a pregătit propulsoare construite de la zero şi etichetate Drive-E. Primele produse ale laboratoarelor de inginerie sunt un diesel cu patru cilindri şi o unitate pe benzină, de asemenea cu patru cilindri.

Noi ne-am folosit de noul diesel, ascuns sub caroseria lui V60 facelift. O propunere interesantă, care dovedeşte tuturor că provocarea liderului din segment, BMW, îţi poate aduce o popularitate nesperată.

Volvo V60 facelift (2013-2018)
2.0 Drive-E 181CP AT8

  • Pret de pornire 28.126 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Noua propunere de la Volvo se va regăsi sub indicativul D4 Drive-E şi este un atac direct la motorul de cilindree similară al celor de la BMW. Se pare că suedezii au înţeles că dacă vrei să contezi în segmentul premium trebuie să te iei de gât cu etalonul.

Unitatea cu patru cilindri, de 2.0 litri, a fost clădită de la zero şi oferă 181 de cai putere la 4000 de rotaţii. Sunt cu 3 cai mai puţini decât în cazul omologului său de la BMW. Cuplul motor este însă mai generos, şi ajunge la 400 de Nm. Este livrat la fel de devreme ca în cazul bavarezului, adică la 1750 de rotaţii, iar plaja pe care acesta se resimte este îndestulătoare.

Unitatea Drive-e nu oferă senzaţia de gâtuire, de sufocare, de epuizare a resurselor. Chiar şi dincolo de 3000 de rotaţii lucrurile se păstrează vii, iar sunetul motorului este unul plăcut. Lipseşte însă nota baritonală a vechii unităţi de 2.4 litri, care se dorea a fi un adevărat concert pentru cei cu ureche fină. Tot cei cu ureche fină vor observa însă că avem în schimb o antifonare mai bună a habitaclului motor. Lipsesc vibraţiile vechii unităţi şi zgomotul deranjant pe care aceasta îl făcea la turaţii mai mici.

Volvo a înţeles şi că o luptă cu BMW se duce pe mai multe fronturi. Aşa a ajuns să aleagă, pe lângă un motor competitiv, şi o cutie competitivă. Este vorba despre o transmisie cu 8 rapoarte, construită de japonezii de la Aisin. Cutia este printre cele mai bune opţiuni ale momentului. În cazul lui V60 este liniară, etajată corect şi foarte eficientă. Iar în modul manual, padelele din spatele volanului trimit impulsuri receptate rapid de cutia cu 8 trepte. În modul Eco, tendinţa este aceea de a merge subturat pentru a economisi ceva mai mult carburant.

Consum

Propunerile BMW convingeau întotdeauna prin eficienţă şi performanţe. Se pare că suedezii s-au pus cu burta pe carte şi au venit cu o propunere care ştirbeşte reputaţia BMW la ambele capitole. Un V60 echipat cu noua motorizare D4 Drive-e şi cutia automată cu 8 trepte este capabil să garanteze un consum mediu de numai 4.2 litri/100 de kilometri.

Etalonul segmentului, BMW Seria 3 Touring, se lăuda doar cu 4.7 litri/100 de kilometri, în vreme ce alţi rivali, ca Audi A4 Avant 2.0 TDI şi Mercedes C220 CDI, sunt departe de ceea ce promite Volvo.

Motorul suedezilor este capabil de asemenea eficienţă deşi nu vine echipat cu un sistem start-stop, ceea ce înseamnă că potenţialul său mai poate fi exploatat în viitor.

Performanţe

Volvo a tot încercat să îşi promoveze noua generaţie de produse ca nişte modele sportive. Până acum, dacă ne uitam în cifrele nordicilor, la capitolul performanţe erau departe de rivalii premium.

Acum însă, inginerii au scos, pare-se, un iepure fermecat din joben. Altfel nu se explică cum acceleraţia lui V60 este cea mai bună din segment, şi cu aproape 3 secunde îmbunătăţită faţă de vechile cifre. Este un salt uriaş. E ca şi cum ai vedea că elevul mediocru la matematică ajunge olimpic internaţional peste noapte.

Să nu o mai lungim. Volvo V60 D4 Drive-e ajunge de la 0 la 100 de km/h în doar 7.6 secunde. Este aceeaşi valoare pe care o obţine şi etalonul BMW Seria 3 Touring. Ceilalţi rivali, A4 Avant şi Mercedes C-Klasse Estate, sunt departe de aceste performanţe.

Revenind la lupta suedezo-bavareză, trebuie să spunem că viteza maximă a lui V60 este de 225 km/h, cu 1 km/h mai puţin decât Seria 3 Touring.

Interior

Motorul cel nou vine la timp pentru a desăvârşi un facelift contestat iniţial de toţi fanii brandului. Deşi unii au considerat că noile linii strică imaginea exteriorului, faceliftul este benefic la interior. Aici apare un ecran multimedia ceva mai mare, iar instrumentele de bord clasice sunt înlocuite de cele digitale, cu multiple posibilităţi de personalizare, împrumutate de la V40.

Materialele de calitate se păstrează, plasticul fiind moale şi placut la atingere. La capitolul finisaje se mai pot aduce îmbunătăţiri, însă pachetul pe care îl pune la dispoziţie Volvo este unul extrem de corect.

Odată cu faceliftul, Volvo introduce şi scaune noi, redesenate pentru a oferi o susţinere laterală mai bună. Ele rămân, totodată, la fel de confortabile ca înainte. Spaţiile de depozitare de la interior nu sunt atât de generoase pe cât şi-ar dori unii, lipsind locul dedicat telefonului mobil. De asemenea, spaţiile pentru pahare sunt amplasate prea sus pe consola centrală şi nu uşurează utilizarea lor.

Ergonomia rămâne una destul de încâlcită, însă comenzile sistemului multimedia par să fie ceva mai intuitive. Spaţiul din portbagaj însumează doar 430 de litri şi reprezintă prima dezamăgire concretă, având în vedere că toţi ceilalţi rivali se apropie uşor de 500 de litri.

Preţ de achiziţie

Preţul pentru noua versiune D4 Drive-E a actualului V60 facelift nu a fost, momentan, comunicat. Cu toate acestea ne putem aştepta ca preţul său să fie ceva mai mic decât al rivalilor germani, având în vedere poziţionarea de până acum a constructorului suedez. Doar dacă ne uităm la preţul de pornire al break-ului nordic, 28.126 de euro, observăm o diferenţă de preţ faţă de ceilalţi rivali germani, care sar de 30.000 de euro.

Siguranţă

La capitolul siguranţă, Volvo are nota 10 din oficiu. Nu există constructor auto care să îşi concetreze mai mult atenţia asupra siguranţei pasagerilor săi. Elementele de protecţie activă sunt de-a dreptul covârşitoare. Sunt atât de multe, încât nu reuşeşti să le cunoşti pe toate decât după ce citeşti manualul. Vorbim de recunoaşterea semnelor de circulaţie, de asistentul pentru păstrarea benzii de rulare care poate ajusta uşor volanul, de avertizarea pentru ieşirea din parcare, şi de sistemul de identificare a pietonilor şi, mai nou, al bicicliştilor.

Vă pot spune însă că ele funcţionează. În cadrul testului din Franţa, Volvo V60 mi-a demonstrat utilitatea sistemelor sale de siguranţă. În dreptul unui punct de taxare de pe autostradă, viteza cu care m-am apropiat de bariera din faţa mea a pus în alertă sistemul de evitare a coliziunilor. Aşa se face că V60 a acţionat independent frâna, de teamă că eu, şoferul neatent, voi lovi bariera.

Despre scorul de la EuroNCAP nu are rost să mai vorbim. Este o simplă formalitate pentru constructorul suedez.

Ţinută de drum

După cum v-am mai spus, V60 reuşeşte să îşi îmbunătăţească substanţial timpul de accelerare de la 0 la 100 de km/h. Un inginer Volvo ne-a explicat că această performanţă se datorează în principal unui nou sistem de dozaj al cuplului motor, care acţionează tocmai de la nivelul motorului. Sistemul este, practic, un launch-control, ajutând la o plecare de pe loc curată, fără pierderea resurselor.

Alături de acestă funcţie, Volvo oferă şi alte sisteme care se achită de îmbunătăţirea ţinutei de drum: Continuously Controlled Chassis Concept şi Lower Sport Chassis, disponibil până acum doar pe modelele R-design.

Cum se traduc toate aceste tehnologii puse cap la cap pe şosea? Destul de bine. V60 se dovedeşte a fi o maşină confortabilă, care nu pierde aderenţa nici în situaţii destul de dificile. Ruliul se păstrează totuşi, având în vedere că vorbim despre o caroserie în trei volume, destul de generoasă.

Direcţia nu este nici ea un exemplu de precizie, însă uimeşte prin dezinvoltura pe care o dovedeşte în oraş, facilitând orice manevră ami dificilă.

Vizibilitate

Volvo V60 nu ridică probleme la capitolul vizibilitate. Oglinda retrovizoare şi cele laterale sunt suficient de mari pentru a surprinde tot ce se întâmplă în spate. Luneta este şi ea bine proporţionată, iar suprafaţa vitrată este generoasă, chiar dacă pentru cei de pe locurile din spate geamurile nu vor părea suficient de mari, compromis făcut pentru design.

Pentru clipele de neatenţie există sistemul de monitorizare a unghiului mort, iar pentru parcările înguste avem o cameră de marşarier. Trebuie notat şi sistemul de iluminare inteligent pe timp de noapte. Asta înseamnă că şoferul poate folosi permanent faza lungă, aceasta ajustându-se automat la întâlnirea altor participanţi la trafic.

Tehnologie

Volvo avea nevoie de toată tehnologia disponibilă în laboratoarele sale pentru a face faţă competiţiei germane. Dacă la capitolul siguranţă balanţa se înclină în favoarea nordicilor, Volvo mai are de recuperat la capitolul gadget-uri şi tehnologie.

Chiar şi aşa, suedezii propun un sistem multimedia destul de intuitiv, un sistem audio profesional, capabil să citească diferite medii de stocare (printre care şi USB), echipat cu un hard intern, pe care pot fi înmagazinate melodiile preferate.

Sistemul de navigaţie a fost şi el îmbunătăţit, fiind acum ceva mai prietenos, cu un afişaj contemporan şi un comportament prompt şi util.

Despre funcţia de iluminare inteligentă am vorbit, despre sistemele de siguranţă am putea scrie o întreagă carte, iar despre senzorii de ploaie şi lumină e futil să aducem aminte, ei fiind o dotare obligatorie în acest segment.

Dezamăgeşte puţin calitatea imaginii furnizate de camera video pentru marşarier, dar este un amănunt peste care se poate trece.

Design

Recunosc că am fost un fan al vechiului V60, cel de dinainte de facelift. L-am testat în urmă cu doi ani şi mi s-a părut, de departe, cel mai atrăgător break din segmentul mediu premium. Ţin minte că maşina a atras numeroase priviri şi laude din partea publicului autohton.

Noul V60 mi-a părut ceva mai cuminte. Mai matur, dacă vreţi. Maşina lasă spiritul rebel deoparte şi încearcă o uniformizare a liniilor, o adaptare la o filosofie de brand, care de cele mai multe ori este sinonimă cu ştirbirea individualităţii.

Chiar şi aşa, break-ul arată bine, existând o sinonimie perfectă între liniile frontale şi cele posterioare. Chiar şi radarul utilizat de sistemele de siguranţă, aplicat înainte de facelift în spatele grilei, a fost repoziţionat acum şi mascat uşor de liniile calandrului.

În partea posterioară impresionează cele două ţevi de eşapament de dimensiuni generoase.

Nu ne-a placut

  • Dimensiunea portbagajului
  • Direcţia ceva mai relaxată
Date tehnice - Volvo V60 facelift (2013-2018) 2.0 Drive-E 181CP AT8
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1969
Lungime mm
4635
Putere maxima CP (rpm)
181 (4250)
Latime mm
1865
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (1750)
Inaltime mm
1484
Viteza maxima km/h
225
Greutate kg
1623
Acceleratie 0-100 km/h s
7.6
Ampatament mm
2776
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
68
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
430
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volvo V60 facelift (2013-2018)

Ultimele teste

Comentarii (22)

  • Coolness effect: vedeta???????
    18 36
  • Frumoasa masina, pentru un ST.
    16 12
  • Frumoasa mașina dar interiorul este conceput cu aceeași simplitate care duce senzație de lisa de stil. De ce naiba nu iau un designer italian pentru interior?
    13 25
  • @Costi
    Design scandinav,
    Scandinavian design emerged in the 1950s in the Scandinavian countries Denmark, Norway, Sweden and Finland. It is a design movement characterized by simplicity, minimalism and functionality.
    55 0
  • Mie imi place foarte mult masina. Iar faptul ca Volvo a proiectat acele motoare cu gandul la BMW, cred ca putem trage o concluzie din chestia asta. Pe de alta parte ma bucur foarte mult ca Volvo incearca sa uite de Ford. Asa cum am mai spus-o si in trecut acea perioada consider ca a fost una nu tocmai placuta pentru Volvo care a fost nevoit sa faca multe compromisuri impuse de Ford (vezi de exemplu a doua generatie a lui S40).
    26 3
  • @Costi
    "simplitate care duce senzație de lisa de stil"

    sigur probabil arabii, negrii americani si multi alti romani ar fi de acord cu tine...care eventual adevaratul stil inseamna si ceva de aur de 24K pe ici pe colo...
    22 0
  • _STELI
    " ... să şteargă, uşor, orice urmă de Ford. Aşa s-a născut ideea independeţei totale, asigurată doar după ce suedezii vor renunţa definitv la motoarele şi platformele americanilor."
    Motorizarile nu erau oare de la PSA (atat 1,6 cat si 2,0 ) ???
    9 8
  • Tc1900
    @steli doar cele pe motorina, cele pe benzina nu, 1.6 ecoboost si acum e in oferta pe multe modele volvo,

    @laucalin sper ca compromisele facute cu ford sa nu fie inlcuite cu compromise cu geely, ca se duce dracu cosmelia atunci
    5 6
  • Larahau
    Nota 10 la tot dar la noul facelift exterior nota 2. Au uitat de liniile si trasaturile specifice Volvo. Au prea "chinezarit-o " la exterior.
    1 11
  • catalin
    imi pare foarte bine ca volvo s-a trezit la realitate :)
    imi pare insa extrem de rau de saab...:(
    19 0
  • Adrian24
    mi-ași dori un V60 cross-country
    13 0
  • arogantul
    @steli
    2.0 diesel a fost conceput aproape integral de ford
    5 6
  • arongantul
    in articol nu se spune cand apar la vanzare
    am verificat de mai multe ori in ultimele saptamani pe siturile volvo dsin vest si inca nu au aparut
    9 0
  • Felicitari Volvo pentru motor.Daca si la caroserie va merge pe linia protipului prezentat la Frankfurt,au toate sansele sa bata tripleta nemteasca.
    9 2
  • Ma bucur ca Volvo a reinviat....si infuzia de capital chinezeasca a pus suedezii la treaba.. totusi pretul e inca prea mare fata de concurenta si la 28 mii de euro iei Skoda Yeti 4x4...Insa gusturile nu se discuta...Volvo ramane cu aceeasi eleganta si rafinament...
    4 11
  • http://www.automarket.ro/masini-noi/skoda/yeti-2009-20-tdi-170cp-elegance-4wd-103376/specificatii.html
    1 10
  • @alehandro69....

    nu inteleg comparatia cu o Yeti. Este parerea ta personala si extrem de subiectiva. Pui in aceeasi oala un break cu un 4x4? La ce imi ajuta un 4x4? Cat de practic este Yeti? Ce capacitatea de incarcare, ce sisteme de siguranta are Skoda? Nu pun la socoteala imaginea de marca pentru ca nu imi cumpar masina de gura lumii ci una care sa-mi foloseasca....

    deci, despre ce vorbim?
    13 2
  • antonny
    Roata se intoarce .....In 5 ani Companile Chinezesti o sa ne arate ce pot face
    9 0
  • in primul rand VOLVO nu e chinezeasca si in al2 lea rand felicitari si la mai bine, sa conduci un VOLVO in fiecare zi esteeeeeeeeeeeeeee ceva (....) doar pt barbati
    1 1
  • A inceput sa apara pe pietele vestice dar nu peste tot, de exemplu in germania , anglia si suedia este, dar in franta si spania nu este.
    Abia astept sa fac un test drive ca sa evaluez noua automata, ceva imi spune totusi ca nu se ridica la nivelul lui powershift. sper totusi sa ma insel pt ca din ce am vazut nici unul din cele 3 noi motoare nu a fost cuplat cu powershift ci doar cu geartronic 8.
    4 1
  • @vic

    In August 2010, Ford completed its sale of Volvo Cars to the Chinese motor manufacturer Geely Automobile (Zhejiang Geely Holding Group) for $1.8 billion
    3 0
  • arogantul
    pe cand un articol cu un volvo echipat cu motor de 2 litri benzina , 306 cai putere si cu automata 8?
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru