SsangYong Korando

1.5 Benzină Turbo (GDI) 163CP Man6 4x2 Clever
4.1
de Mircea Meşter, joi, 5 decembrie

Surprinzător

Ce-ți trece prin minte când auzi "Ssangyong"? Poate formele derutante ale defunctului Rodius? Poate faptul că, la un moment dat, sud-coreenii utilizau unele piese Mercedes pentru a-și construi mașinile? Poate faptul că atunci când ai citit mai sus "sud-coreeni" ți s-a părut că e o greșeală și că de fapt tu știai că vorbim de o marcă din China? Sau poate, dacă ești cititor fidel Automarket și știi industria auto mai departe de TDI, știi că Ssangyong e de ceva vreme parte a grupului indian Mahindra? 

Ori poate ești cititor de val recent și cunoști noua generație Rexton, un SUV de segment mediu spre mare care iese în evidență în segmentul lui printr-un pachet de opțiuni net superior rivalilor la un preț net inferior acelorași rivali? 

Indiferent de poziționarea ta față de marca asta, azi am o surpriză pentru tine. A fost, de altfel, o surpriză și pentru mine.

Noul Ssangyong Korando. Nu sună foarte dezirabil, numele nu e vreo noutate absolută și e posibil ca în minte să ai mașina evident perfectibilă cu care constructorul sud-coreean testează apele de ceva vreme în segmentul SUV-urilor compacte.

Dar noul Korando va fi - sunt absolut convins de asta - o surpriză plăcută pentru toată lumea. Dacă nu aș fi la cârma cuvintelor acestui test, v-aș invita într-un showroom Ssagnyong din țară (sunt din ce în ce mai multe în orașele importante) pentru a urca la volanul mașinii. Cum sunt, vă invit în minutele următoare să citiți primul test cu un model Ssangyong care vă va face să luați în considerare mașina asta când vă gândiți la viitorul vostru SUV compact.

Pentru că e, de departe, cel mai bun produs construit vreodată de Ssangyong. Rămâne de văzut dacă asta e destul pentru ca noul Korando să intre pe lista scurtă a clienților din acest segment.

  • Tatraurs, joi, 05.12.2019 10:07

    Daca nu ie volcsvagen tedi pa motorina,nu e pa alb sau pa negru nu ne intereseaza aici la noi in romanica.Bun pretul masinii in versiunea cea mai buna de echipare,costa cu 2000 de iepuroi mai mult fata de un vw polo full,dar,cum scriam mai devreme...

  • sau_sau, joi, 05.12.2019 10:23

    ati testat 2x4 ori 4x4 ? ca din text se intelege cand una cand alta altfel orice coreanca e o alegere buna cred si d-aia autorul nu exagereaza cu laudele wow, 10 ani garantie si tot e unic ssangyongii ar putea umbla totusi la numele marcii pt europa ca la noi seamana cu junghi in sange sau sange cu junghi

  • Scrooge, joi, 05.12.2019 11:09

    @Trataus....si daca e o Europeana, inclusiv mult hulitul VW care i problema ? Cumparand o europeana poti zice ca esti "euro-nationalist" ajutand industria din regiune. Du-te n Asia sa vezi ce legi stricte au toate tarile din regiune de protejare a industriei si a locurilor de munca proprii, ce taxe exagerate au pentru produsele din exterior, iar noi salivam ca sclavii la toate chinezariile care au patruns pe aici.

  • zamaraii, joi, 05.12.2019 11:12

    Pai si noi cum ne protejam industria? Cu taxe exagerate pe propriile produse? Ca sa stimulezi industria si cumpararea de produse ar trebui oferite preturi competitive nu umflate cu pompa pentru castigul unor mafioti care umbla cu tot felul de tertipuri pentru a-si umfla buzunarele.

  • zamaraii, joi, 05.12.2019 11:15

    P.S. ca nu pot da edit, se aude AutoMarket? Telefonul banuiesc ca il aveti tot coreean ca sa ajutati industria "euro-nationalista", nu? Ca Alcatel ,Nokia sau ce se mai construieste pe la noi nu cred ca va place.

  • Tatraurs, joi, 05.12.2019 11:22

    @scrooge. S-o faci tu pe banii tai,eu m.am saturat sa platesc dublu pe un produs european si sa aiba calitatea sifiabilitatea unei chinezarii. Si sunt anti UE,o detest.

  • Anonim, joi, 05.12.2019 11:53

    O masina foarte buna dotari foarte bune sigura si la un pret decent . Nu mai vorbim de garantie care este unica . Pacat ca nu este promovata mai mult marca la noi ca nu este rea deloc . Peste Duster clar la un pret apropiat dar care ofera mai mult spatiu , siguranta si tehnologie . La minus ca la mai toate coreenele Kia , Hyundai trec consumul care are in medie 1 litru in plus fata de concurenta directa .

  • ACE - Craiova, joi, 05.12.2019 12:04

    Toate bune si frumoase privind: - siguranta; - pretul; - capacitatea portbagajului; - consumul de combustibil (nota spre medie) ... pana la aspectele de mai jos: 1) Service-uri auto cam putine in Romania; 2) Motorizari cam vechi de regula, imprumutate de la alti producatori; 3) Garda la sol destul de redusa pentru un SUV - numai 17 cm.... https://www.automobiledimension.com/models/ssangyong/korando-2020

  • sau_sau_2, joi, 05.12.2019 12:21

    vazui adineauri una pe viu. nu e rau modelata ext, cam ca o rav4 mai din topor asa. interior pare chiar mai giugiuc posibil nou nume la noi pt marca-balba ? san-giugiuck GGK deci ori sankt-gigea GGE poate parca si ss-y si toy ar trebui totusi luate la pila prin unele colturi ss-y consuma clar dublu vs toy.hybrideishan dar la juma de pret te cam scoti din dobanda la credit

  • inexorabil, joi, 05.12.2019 12:25

    SsangYong mi s-a părut întotdeauna o marcă…atractivă (pentru design), în pofida amprentei tehnice Mercedes-Benz (care, între timp, în mod salutar, s-a “evaporat”) şi chiar dacă şi eu am întâmpinat dificultăţi de adaptare psihovizuală la “defunctul Rodius” :) Am efectuat un singur test drive până acum, mai exact cu Tivoli XLV 1.6 Turbodiesel, 115 CP. Din pură curiozitate…Poziţia la volan am socotit-o un pic bizară, dar, totodată, comodă, chiar incitantă. Bilele albe le-am atribuit vizibilităţii excelente (în faţă) şi cuplului, care devine maximum disponibil repede (sub 2000 RPM), caz în care simţi “zvâcul”, mai ales în rampă. Oricum, modelul în cauză îmi apărea totalmente diferit de orice “asiatică” pe care o condusesem până atunci. M-a inhibat, totuşi, preţul cerut: vreo 20.000 € (ce-i drept, cu tot cu TVA). Plus: deşi m-a impresionat design-ul distinct, nu puteam ignora patima CUV, statutul de subcompactă, genul motorizării, cilindreea şi...doar cele patru stele Euro NCAP. I-am bătut însă prieteneşte pe umăr şi le-am urat, cu sinceritate, succes pe tot mai ştersul (în viitor) drum al independenţei (@ACE, firma sud-coreeană beneficiază de fabrică de motoare proprii în Changwon). Iar cei care trec pe “Iuliu Maniu” şi nu sunt grăbiţi sau acaparaţi de priorităţi şi-ar putea îngădui un răgaz pentru o cercetare la faţa locului. În spiritul dinamicii strict citadine (dar fără veleităţi sport) şi în condiţiile unor dimensiuni antropometrice “rezonabile”, eu zic că merită această marcă – alegeţi însă versiunea XLV a lui Tivoli, pentru că 4x4. Dacă vă permiteţi să accesaţi un nivel financiar puţin mai înalt, merge şi Korando. PS. “Maşina supremă” a momentului din zona asiatică rămâne, în optica mea, Infiniti M/Q70(L) – mai ales variantele M37 (V6) şi M56 (V8). Ştiu că Europa nu este vizată şi că nu prea vă încumetaţi la teste cu maşini nedestinate nouă, dar poate procedaţi cumva, AM, şi o încercaţi (cu impresii scrise ulterior). Mă “taie” nişte senzaţii profunde şi instantanee în abdomen, ori de câte ori se întâmplă să ne intersectăm (eu şi ea) traseele; ai naibii japi, cum or reuşi să tulbure un insensibil la “mongoloide” ca mine? De altfel, consider M-ul unul dintre cele mai strălucite contraexemple ale echivalenţei “suverane” lux = Triada. Sau, până una alta, poate se oferă…@Kotegaeshi să ne explice infinit(i)ul, cu plusuri şi minusuri.

  • sau_sau_3, joi, 05.12.2019 12:41

    da, desi are 5m ar merge si in ue limuzina Q da numa sub forma Nissan Fuga Hybrid de 360 cp ontopic, ss-y korando mi se pare hidos dar e sigur bunutz pt unchesi uriesi

  • sau_sau_4, joi, 05.12.2019 14:16

    erata. scuze, masivul ss-y rexton e cam urat voiam sa zic nu korando asta nou si sa nu uit. cititi totusi cu atentie jos pe foaie scrisu cu litere mici din garantia de 10 ani

  • pipo, joi, 05.12.2019 14:39

    Nu e un monument de design , dar pt. un Ssang Yong este chiar surprinzator asa cum spune si titlul. Insa este clar ca interiorul este "punctul forte" . Pt. nivelul asta de pret pe mine m-a lasat masca , cel putin din poze. O mare bila alba si optiunea de 4x4 la oricare motorizare , multi clienti vor aprecia asta si nu vor ezita sa plateasca doar 1600 euro. @AM , stim cumva detalii despre sistemul 4x4 ? AWD/permanent sau clasic cu diferential central ?

  • mircea, joi, 05.12.2019 15:35

    @pipo AWD. Semi-permanent, pentru că merge 100% pe față, dar trece instantaneu până la 40% pe spate la nevoie.

  • LoL, joi, 05.12.2019 17:02

    A observat cineva ca interiorul arata mai bine decat cel al europenelor care pleaca de pe la 40 de mii?

  • adi_10, joi, 05.12.2019 17:31

    Bravo lor...deci se poate sa faci o masina care sa iti aduca profit si cu 25.000 de euro...concluzia este una pe care eu am spus-o de vreo 2 ori aici...Profiturile companiilor din domeniul auto SUNT ASTRONOMICE. toate cutiile de masini au ajuns sa coste 20.000 - 30.000 de euro iar cele Premium sar f usor de 50.000 - 60.000 euro. in conditiile astea, mi-as lua un SangYong sau cum se zice.

  • DLP, joi, 05.12.2019 19:27

    Cred ca in foarte putin timp o sa apreciem mai mult dotarile interioare, confortul, etc decat sprintul 0-100, Vmax, nu de altceva dar nu prea mai ai pe unde, la noi nu ai drumuri, la "ei" in UE ai pe unde, dar nu ai cand, cand ai tu vacanta ai si ei, etc. Asa ca daca alegi culoarea potrivita, adica nu rosie, s-ar putea sa fie o alegere chiar f. ok; mai dai o fuga prin dealurile Buzaului, prin Vrancea, pe la Veliko T. (exclus cele 2 vai cunoscute, recte Oltului/Prahovei) mai o fuga la mare cu cortu' la Corbu; la bunici (daca mai ai) pe la tara unde se asfalteaza cand ninge ca sa fie drumu' tocmai bun de reparat la primavara....

  • DLP, joi, 05.12.2019 19:28

    Erata la cele scrise anterior: doar daca masina SS-g nu te "reprezinta" si "imaginea" ta are de suferit.

  • Scrooge, joi, 05.12.2019 20:23

    @Tatraus....pai daca te-ai saturat sa platesti dublu atunci probabil te-ai si saturat sa vrei salariu de mii de euro pentru munca pe care o prestezi indiferent care este ea. Costul mic al masinii e in buna parte din facilitatile fiscale oferite de asiatici si de slariile mici din uzina de productie + furnizori care o da ce sa vezi cantaresc foarte mult in costul final. Economia e ca un cerc in care toti contribuie intr-un raport de echilibru, tu vrei salariu ca in vest dar sa platesti produsele la pret de china. Nu prea se poate. Muncitorul neamt are 3000 de euro salariu fata de 300 cat are chinezul. De aici e diferenta. In consecinta iti doresc sa ai toata viata salariu de chinez si sa cumperi produse chinezesti ieftine de toti banii. De de dezvoltare si cercetare nu mai vorbim. Domnii din Koreea si China nu stiu altceva decat sa stea la gaurica si sa preia ce au facut altii pe banii lor. Vezi aici si marea lauda cu care motoare si tehnologia Mercedes pe care au pus-o pe masinile lor.

  • Tatraurs, joi, 05.12.2019 20:34

    @scrooge Haidade,iti desfac pe bucati orice masina europeana si ai sa vezi ca are 80% dintre piese facute in China si Turcia . De ce sa dau triplu pe o mizerie nemteasca de la vag care se strica mai des ca o Mobra.?Vezi ca exista masini asiatice facute in europa,honda,kia ca exemplu,de muncitori europeni,cum iti explici ca sunt mult mai bine echipate,mai fiabile,cu o garantie dubla si costa cu multe mii de euro mai putin fata de cele europene facute tot in Europa.Tot ce-ai scris in ultimul comentariu e o gargara,cum ziceam mai sus,fii tu europatriot pr banii tai,eu nu dau doi bani pe UE ,pe stapanul ei Sua si pe politicile lor. P.S ce vina au chinezii ca boii din america si europa si-au mutat tehnologiile si fabricile la ei iar noi am ramas in dosul gol de nu mai stim sa facem nici un nasture?

  • Scrooge, vineri, 06.12.2019 09:57

    mda....80%......de aia Mercedes face subansamble in diverse fabricute din Romania.....las-o asa ca orice discutie cu tine e inutila. Masinile alea facute in Europa nu-s chiar asa de ieftine, du-te sa configurezi un Ceed nou si ai sa te sperii. Un Santa Fe nou nu e asa departe de un Tuareg si exemplele pot continua. De preturile de la Honda chiar nu am ce comenta iar Mazda 3 facuta in Mexic e jale la configurator. Dar na e usor sa zici "gargara" atunci cand nu ai o minimi cultura auto. PS....si tot pentru cultura ta generala, daca e sa faci o analiza sumara a nivelului de trai raportat la tara ai sa vezi ca cel mai bine o duc tarile cu cele mai mari costuri de achizitie ale produselor de consum,

  • Tatraurs, vineri, 06.12.2019 11:28

    @scrooge :))) "cel mai bine o duc tarile cu cele mai mari costuri de achizitie ale produselor de consum",d'aia protesteaza violent francezii de aproape un an,de bine ce o duc.Crezi ca e eradicata saracia in Europa de V ,e doar lapte si miere?

  • oli, vineri, 06.12.2019 12:31

    am un amic ce se ocupa de un parc auto maricel in Austria si a luat de la mercedes S class-ul cu 87k la pret de catalog de aproape 140k pentru ca a comandat multe. E clar ca nu vindeau pe minus, deci cam asa sta treaba, platim ca prostii mii de euro pentru profituri cu 2 cifre. Cam asa sta treaba si cu iphone-ul plin de tehnologie si cercetare care a ajuns la 2k euro dar costul de productie e de 2 lei. Marketingul ala de miliarde trebuie si el platit de undeva, adica din buzunarul fraierilor.

  • @scrooge, vineri, 06.12.2019 17:51

    In Germania un Infiniti Q50 Hybrid 4x4 porneste de la 49 500 euro. In Ungaria acelasi model porneste de la 42 000 euro......ce cumperi? Un prapadit de Passat B8 facelift cu asa bani? sau acel Infiniti ? Ai un 3,5 hybrid care consuma 9-10 la fiecare suta de km prin oras, avand in vedere ca ai 370 cai putere si 4x4. Platesti impozite mai mici decat pentru 2,0TDI, calitatea materialelor e superioara passatului, bateria tine cat tine un 1.4TSI reparat de vreo 5 ori. Nu are SCR, nu ti se f**e EGR-ul ca la diesel, e ultra-fiabil......Cui trebe passatul de 40-50 mii euro ? PS: atata vorbesti de SsangYong ca avea tehnica Mercedes in el......sa-ti spun eu cine is furnizorii OEM de turbine pentru BMW? sau blocurile AFS la VAG si bmw ?? sau cine sunt furnizorii de baterii pentru electrice pentru masinile germane? Sa-ti spun pana mai ieri ce cutii de viteze aveau Cayenne-urile Diesel ?? N-o sa-ti spun firmele, dar iti spun ca toate-s asiatice (Coreea, Japonia)

  • @AM, vineri, 06.12.2019 20:02

    Cum adica "convertizor de cuplu - tehnologie inferioara fata de un dublu-ambreiaj" ?! De aia acum toate RS-urile au renuntat la dublu ambreiaj, bmw M la fel ))) Voi va mai informati cand scriti asemenea propozitii ?

  • Scrooge, duminică, 08.12.2019 23:51

    Foarte amuzant cum care mai de care ridica in slavi corectitudinea acestor tip de masini si stie el cum sta treaba cu smecherii de jermani si chinezii care defapt sunt japonezi care-i ajuta si umfla ei preturile la masini cand ar fi putut sa le dea la jumate de pret, dar daca te uiti pe strada tot jermania vezi, cu chiu cu vai daca faci o saptamana intreaga cercuri prin Bucuresti de abia daca zaresti un Rexton ca de alte modele nu poate fi vorba :))).

  • Sylver, luni, 09.12.2019 12:09

    nu mi se pare chiar atat de imbatabil pretul. La Qashqai (liderul clasei la vanzari de 10 ani si cotat foarte bine dpdv calitativ de majoritatea publicatiilor internationale) pt 1.3 157cp cu automata, echipare Accenta: 20.200 euro cu rabla (la 2 dealeri). Sau N-Connecta 21.600e cu rabla. Korando, fiind un model nou si de la un brand fara imagine de marca in Europa, pretul nu mai pare asa de bun.

  • zet, luni, 09.12.2019 17:18

    @Sylver qashqai nu e masina aia fara aeratoare in spate, cu portbagaj de polo si motoare de drujba? (1.2 pana mai ieri?). e doar un kadjar vopsit si atat, nimeni nu il vede foarte bine dpdv calitativ.