Drivetest Porsche 911 Cabrio

3.0 450 CP Carrera S Aut
Porsche 911 Cabrio zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Radu Chindriș
Joi, 04.07.2019
Dincolo de ambalaj

„Propun să se revizuiască, dar să nu se schimbe nimic”. Așa suna o replică celebră din piesa de teatru „O scrisoare pierdută”, pe care profanii ar fi tentați să o rostească atunci când văd noua generație Porsche 911. Din fericire, modelul cu indicativul 992 contrazice această declarație încă de când clipește cuminte luminile de avarie și deschide mânerele ascunse ale portierelor.

Nu cred că se aștepta nimeni la modificări radicale ale designului, însă un interior tehnologizat își doreau toți. Iar inginerii Porsche s-au conformat și au obținut cel mai bun 911 din toate timpurile.

Am mers la Atena pentru a degusta modificările primite de Porsche 911, însă n-am rezistat tentației de a simți moștenirea lui Ferry Porsche cu pletele în vânt. Așa că am sfârșit îndrăgostit iremediabil și fericit în noul Porsche 911 Cabrio.

Porsche 911 Cabrio
3.0 450 CP Carrera S Aut

  • Pret de pornire 140.115 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Porsche a făcut schimbări importante sub capotă, acolo unde a reușit să obțină mai multe resurse, atât pentru varianta Coupe, cât și pentru cea Cabrio. Cu o combustie îmbunătățită, cu două turbocompresoare mai mari și cu multe alte noutăți tehnologice, motorul oferă acum cu 30 de cai putere în plus, atingând pragul de 450 CP.

Cuplul motor a crescut și el cu 30 de Nm, așa că, între 2300 de rotații și 5000 de rotații o să te bucuri de un total de 530 de Nm. Nu că dincolo de această plajă de turații mașina ar duce lipsă de aplomb. Oricare ar fi cursa pedalei de accelerație, o să găsești ce-ți dorești atunci când utilizezi mașina în condiții normale.

Dacă te gândești la excese pe circuit, atunci s-ar putea să găsești limitele acestui motor, dar asta depinde numai de experiența ta la volan. În 99% din situații, cei 450 de cai și 530 de Nm sunt spectaculoși, oferă explozii care te lasă cu gura căscată și în mod cert îți vor smulge onomatopee. Indiferent de modul pe care îl preferi pentru a-ți primi resursele: Normal, Sport, Sport Plus, Individual sau Wet.

Când vrei ca 911 să dea tot, pe lângă modurile de mai sus, există și un buton de Boost care scoate untul din 911 Cabrio vreme de 20 de secunde. Te simți ca atunci când jucai Need For Speed și aveai butonul acela de NOS.

În cadrul testului de la Atena am avut ocazia de a conduce și varianta Coupe. Surpriză sau nu, acela e adevăratul Porsche 911, acela e bestia capabilă să te sperie. Am coborât din Cabrio și am urcat în Coupe. Abia atunci am înțeles care e diferența dintre cele două mașini. Un petrolhead adevărat, care își dorește reacții fantastice ale motorului și un sunet capabil să-ți ridice părul pe mâini va alege decapotabila doar dacă nu a condus coupe-ul.

De altfel, dacă sunetul motorului este unul dintre criteriile importante ale alegerii, e clar spre ce vă veți îndrepta. Un tunel vă va schimba complet percepția asupra mașinilor, chiar dacă decapotabila îți oferă o experiență senzorială ceva mai apropiată de cei șase cilindri. O spun cu mâna pe inimă: coupe-ul sună incredibil, chiar dacă nu ai aceeași senzație de libertate.

Bineînțeles, ca o completare, ambele modele au nevoie de selectarea modurilor de rulare Sport sau Sport Plus pentru a obține maximul tonalității motorului.

În concluzie, propulsorul de 450 de cai putere oferă resurse impresionante în cazul ambelor variante, dar Coupe-ul va fi mai aproape de inima celor care caută performanța și nu expunerea.

N-am uitat nici de transmisia automată PDK, cu dublu ambreiaj și opt rapoarte. A fost modificată substanțial și acum promite timpi de accelerare mai buni și un răspuns dumnezeiesc. Oricum se întâmpla asta, așa că nu o să realizați o diferență majoră. Modul în care aceasta reacționează este etalon pentru o mulțime de producători premium, inclusiv pentru rivalii germani.

Consum

Porsche încearcă să le ofere clienților săi câteva îmbunătățiri tehnologice menite să reducă valorile de consum și emisii. Chiar și așa, acestea sunt cifre neglijate de orice client, întrucât banii nu reprezintă o problemă. Constructorul german promite o medie de 8.9 litri/100 de kilometri pentru decapotabila testată de mine, însă nu știu cine își va dori să probeze asta. E greu să te stăpânești și să mergi la consum într-o astfel de mașină.

Prin urmare, o să primești valori de consum care depășesc ușor 10 litri/100 de kilometri. Într-un regim alert, cu forțări serioase pe drumurile sinuoase din jurul Atenei, Porsche 911 Cabrio a afișat un consum de 15.7 litri/100 de kilometri. Atunci când am mers destul de cuminte, valoarea a scăzut aproape de 11.5 litri/100 de kilometri.

Când vine vorba de rivali, Porsche 911 Cabrio nu prea are cu cine se duela. Singura amenințare ar putea veni din partea lui Mercedes SL, însă modelul originar tot din Stuttgart are ceva ani la activ. Versiunea SL500 vine cu 455 de cai putere și promite un consum mediu de 9.8 litri/100 de kilometri.

Performanţe

În urmă cu aproape un deceniu trebuia să cheltuiești peste 200.000 de euro ca să ai o mașină care accelerează de la 0 la 100 de km/h în mai puțin de 4 secunde. Astăzi ai nevoie doar de un Porsche, iar misiunea e îndeplinită. Nu e ieftin, dar nici nu are preț de Ferrari.

Un 911 Cabrio Carrera S poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 3.9 secunde. Dacă mai instalați și pachetul Sport Chrono, atunci performanța devine și mai bună: 3.7 secunde. E suficient ca să lase cu mult în urmă Mercedes SL500.

Nu mai vorbesc despre viteza maximă, care nu este limitată ca în cazul altor modele germane premium. Așa se face că Porsche 911 Cabrio poate atinge chiar și 306 km/h.

Dar Porsche a renunțat de multă vreme să își măsoare performanțele într-un mod atât de profan, raportându-ne la niște simple valori. Constructorul german caută o altfel de recunoaștere. Spre exemplu, în cazul lui 911 se laudă cu un timp de 7 minute și 25 de secunde pe circuitul de la Nurburgring. Este cu 5 secunde mai rapid decât timpul vechii generații.

Interior

Ca și în cazul exteriorului, habitaclul păstrează multe influențe retro. Dacă în cazul ultimelor generații a fost dominat de linii verticale, acum Porsche 911 se întoarce la poziționarea orizontală regăsită pe prima generație.

Linia planșei de bord, perfect dreaptă, susține parcă întreg ansamblul tehnlogic. Volanul rămâne în continuare unul dintre cele mai frumoase din lume, cu un design minimalist al butoanelor, zvelt și decorat cu materiale de calitate. De altfel, tot habitaclul beneficiază de materiale de calitate. Există piele care îmbracă bordul, mult aluminiu și un plastic lucios pe consola centrală.

Ergonomia continuă să fie destul de bună, însă 911 Cabrio nu rezolvă unele probleme ale spațiilor de depozitare. Pe consola uriașă nu găsești încă un spațiu pentru telefonul mobil. Pentru cei care se gândesc la un concediu prelungit alături de Porsche 911 Cabrio, nu am vești foarte bune, întrucât portbagajul rămâne unul pentru numai două persoane, cu bagaje puține. De altfel, nu știu cine ar putea încăpea pe cele două locuri spate ale lui 911 Cabrio. Poate doar cu multă îngăduință din partea pasagerilor față.

Revenind la portbagaj, acesta are o capacitate de numai 132 de litri. Ce înseamnă asta? Două trolere de cabină și două ghiozdane nu foarte mari. Dar cine se mai gândește la restricțiile astea atunci când poți să conduci un Porsche cu pletele în vânt.

Ascunderea sau ridicarea acoperișului se face în doar 12 secunde, până la o viteză maximă de 50 de km/h. Asta înseamnă că măcar 12 secunde vei merge legal. Izolarea habitaclului a fost îmbunătățită și, chiar dacă vorbim despre un acoperiș din pânză, separarea fonică de exterior este bună.

Preţ de achiziţie

Cum era și normal, decapotabila scoate mai mulți bani din buzunarul clienților. E o diferență de preț substanțială între coupe și cabrio, adică aproximativ 15.000 de euro. 

Porsche 911 Cabrio în versiunea Carrera S, cea testată de mine în Grecia, pornește de la 140.000 de euro. Dacă mai adaugi un pachet Sport Chrono, o suspensie inteligentă și alte câteva detalii estetice, ajungi ușor la 160.000 de euro. Este un preț foarte piperat.

Mercedes-Benz SL, o decapotabilă la fel de spectaculoasă, nu are un preț cu mult mai accesibil. Versiunea comparabilă SL500 pleacă de la 122.000 de euro pe piața din România.

Siguranţă

EuroNCAP nu își permite să izbească de barierele sale prea multe exemplare Porsche 911, așa că testele de siguranță în segmentul acesta sunt destul de rare. Prin urmare, trebuie să avem încredere deplină în noua structură pe care este dezvoltată mașină.

Acum are în componență 70% aluminiu și 30% oțel de înaltă rezistență. La asta adăugăm și pleiada de sisteme de siguranță: recunoașterea semnelor de circulație, frânarea automată de urgență cu funcție de detectare a pietonilor și păstrarea benzii de mers.

În premieră pe un 911, noua generație beneficiază și de Night Vision, adică vedere pe timp de noapte, care se bazează pe o cameră termală pentru a detecta pietoni sau animale. În plus, cu farurile Matrix LED, mașina poate trimite un fascicul de lumină intermitent către pietonul detectat pe marginea drumului.

Ţinută de drum

E clar pentru toată lumea că mașina asta se conduce excelent. Prin urmare, o să vă povestesc despre noutatea mondială pe care o introduce 911 Cabrio. Pentru că mulți clienți pot să piardă foarte ușor aderența pe asfalt ud, mai ales în cazul versiunii testate de mine, Carrera S, Porsche s-a gândit la un mod special pentru astfel de situații. Se numește Wet și poate fi activat prin rotirea butonului de pe volan, responsabil și cu celelate moduri de rulare: Normal, Sport, Sport Plus și Individual.

Ce este atât de special la modul Wet? În primul rând detectarea suprafeței de rulare cu aderență redusă. Un senzor montat în pasajul roților față detectează sunetul apei sau al zăpezii și îi recomandă șoferului să activeze rapid modul Wet. Am probat abilitățile mașinii pe un circuit udat din abundență și este fantastică abilitatea acestuia de a menține traiectoria. Chiar și cu o accelerare inconștientă la ieșirea din virajul ud. Livrarea resurselor se face gradual, cutia nu bruschează, iar sistemele electronice intervin serios pentru a te menține pe trasa ideală. N-am avut nici urmă de supravirare în cadrul experimentului și pot spune, cu mâna pe inimă, că Porsche a făcut un progres uriaș în materie de siguranță.

După ce m-am jucat cu modul Wet, era timpul să mă ud cu adevărat. Pe circuit. Alături de Porsche 911 Coupe. A fost momentul în care s-a făcut lumină. Am înțeles că varianta cu acoperiș fix poate fi abuzată fără milă, în vreme ce decapotabila ar fi scrâșnit serios din dinți și nu ar fi afișat aceeași încredere. De ce? În primul rând pentru că 911 Cabrio este ceva mai relaxat. Nu într-un mod neplăcut sau nesigur. E doar mai boem, mai visător, mai mult poet și mai puțin matematician în viraje. Dar este savuros și el dacă ajungi pe circuit.

Atunci când am rulat pe drumurile nu tocmai excelente din jurul Atenei, 911 Cabrio a păstrat o ținută de drum destul de rigidă, omogenă, bine antifonată. Decapotabila o să te cam zgâlțâie, dar parcă e ceva mai bine decât vechea generație.

Și tot mai bine e și atunci când vorbim despre manevrabilitate. Clienții pot opta pentru un pachet denumit Power Steering Plus, menit să ușureze învârtirea volanului în zonele aglomerate. Va da o mână de ajutor în astfel de situații și direcția integrală, care acum virează roțile posterioare cu numai două grade pentru a îmbunătăți fie parcarea, fie abordarea virajelor.

Porsche oferă clienților săi și o versiune cu tracțiune integrală: Carrera 4S. În cazul acesta, sistemul 4x4 este ca un prieten de nădejde, care nu prea te lasă să greșești pe circuit. E genul acela de mașină care te pune pe o șină invizibilă, de pe care e greu să deraiezi.

Porsche 911 Cabrio vine cu mai multă putere comparativ cu vechea generație. Dar nu uită nici de frâne. Diametrul discurilor spate a crescut de la 330 mm la 350 mm. Ele opresc fantastic, însă, dacă plănuiești multe drumuri pe circuit, ți-aș recomanda pachetul cu frâne din carbon ceramic. Nu doar că galbenul etrierilor dă bine cu orice culoare, dar și frânarea se simte mult mai hotărâtă. În cazul unei utilizări normale, cotidiene, diferențele nu prea există. Prin urmare, bifați opționalul acesta doar dacă sunteți un petrolhead adevărat.

Dacă în privința frânelor ar trebui să cântăriți bine ce alegeți, în cazul suspensiei inteligente PASM nu trebuie să stați pe gânduri. Bifați opționalul pentru că merită să aveți un 911 Cabrio cu mai multe fețe și mai multe setări ale suspensiei.

Setări multiple are și eleronul posterior, cu o suprafață mult mai mare decât cel al vechiului model. Poate avea mai multe roluri, implicit pe cel de a influența pozitiv consumul. Peste 90 de km/h începe să ofere mai multă apăsare aerodinamică, iar dincolo de viteza maximă pe autostradă se ridică automat în poziția sa maximă. Chiar și în modul Wet are o poziție specială, menită să îmbunătățească aderența.

Vizibilitate

Cine își cumpără o decapotabilă știe că vizibilitatea poate fi la extreme: excelentă atunci când acoperișul e coborât și groaznică atunci când e ridicat. 911 Cabrio nu face excepție. Luneta desenată în acoperișul din pânză este mică, are o înclinare mare și o să vezi mașina din spate doar atunci când e foarte aproape de tine. Având în vedere că vorbim totuși despre un Porsche, astfel de situații vor fi foarte rare. Oglinzile laterale păstrează designul tradițional și reușesc să asigure o vizibilitate decentă dacă le ajustezi corect.

Tehnologie

Parte a Grupului Volkswagen, Porsche are acces la un pachet tehnologic impresionant. După ce l-am văzut la lucru pe Cayenne și Panamera, a venit rândul lui 911. Modelul sportiv e gata să satisfacă și cele mai exigente cereri. Totuși, refuză să renunțe la câteva detalii tradiționale. De exemplu, chiar dacă vine cu pornire fără cheie, contactul necesită răsucire și se află tot în stânga volanului.

De asemenea, între cele două ecrane de 7 inch care țin locul instrumentelor de bord, există în continuare un turometru analog. E parte a tradiției Porsche și nu poate fi înlocuit. E ca și cum l-ai pune pe Hagi să-și arunce ghetele de fotbal pentru că s-a retras din activitate.

Cele două ecrane din spatele volanului (obturate uneori de volan) oferă o grafică impresionantă, iar cel din dreapta poate afișa chiar și navigația cu o fidelitate perfectă. În centrul planșei de bord există un sistem multimedia complex, oglindit pe un ecran de 10.9 inch. Simțul tactil este excelent, meniul intuitiv, iar puterea de procesare fascinantă. Îți dai seama de asta după ce te joci cu navigația și vezi că nu există întârzieri.

Pentru cei care se plictisesc repede de sunetul motorului și vor să epateze cu muzica pe care o ascultă atunci când acoperișul este coborât, Porsche pune la dispoziție două sisteme audio opționale, semnate de Bose și Burmester. Acesta din urmă are o capacitate de 855 wat.

Design

Deși poate părea surprinzător, 911 reprezintă mereu o provocare în materie de design. De ce? Pentru că trebuie să nu se îndepărteze prea mult de formele tradiționale, dar, în același timp, să arate și foarte actual, diferit de vechiul model. Pentru că, până la urmă, clientul trebuie să simtă că trece la o nouă generație și din punct de vedere estetic.

În partea frontală nu s-au schimbat foarte multe. Avem aceeași formă a blocurilor optice, consacrată încă de la apariția modelului. Noutatea este că farurile pot beneficia acum de lumini Matrix LED opțional.

Spoilerul frontal include și niște prize de aer generoase. Bineînțeles că n-au legătură cu răcirea motorului amplasat în spate. Ele au rol aerodinamic și sunt active. Stau închise până la 170 de km/h. Profilul păstrează linia tradițională a unui coupe, iar posteriorul a devenit acum la fel de generos, indiferent de versiunea pe care o alegi. Asta înseamnă că nu mai există versiuni cu o lățime diferită.

Sunt însă diferite jantele, întrucât 911 Cabrio dispune de jante de 20 de inch pe față și de 21 de inch pe spate.

Posteriorul rămâne la fel de sexy, cu forme rubensiene și un detaliu de design care a fost gândit parcă de un italian. Fantele de aerisire ale motorului sunt nouă la număr și se termină cu două LED-uri ale stopului pe frână. Este sugerat astfel, discret, 911.

Evacuarea standard are patru terminații și arată fantastic de bine. Dar poate arăta și bestial dacă optezi pentru un pachet sport, care oferă două evacuări uriașe, ca două tunuri cu diametru generos, înglobate în spoiler. Blocurile optice cu LED sunt unite și în cazul acestui model de o baghetă luminoasă elegantă.

Ca o concluzie simplă, și această generație 911, fie ea coupe sau cabrio, reușește să întoarcă milioane de priviri cu formele sale clasice, condimentate pe alocuri cu detalii menite să le sugereze doar celor avizați că e vorba despre o nouă generație.

Nu ne-a placut

  • Lipsa unui spațiu pentru telefonul mobil
  • Spațiul pe locurile din spate
Date tehnice - Porsche 911 Cabrio 3.0 450 CP Carrera S Aut
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
Boxer
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
2981
Lungime mm
4519
Putere maxima CP (rpm)
450 (6500)
Latime mm
1852
Cuplu maxim Nm (rpm)
530 (2300)
Inaltime mm
1299
Viteza maxima km/h
306
Greutate kg
1660
Acceleratie 0-100 km/h s
3.9
Ampatament mm
2450
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
64
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
132
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Porsche 911 Cabrio

Ultimele teste

Comentarii (10)

  • @pipo: Vezi, AM îți dă exact ce ai cerut -- un test c-o mașină de volum, populară, pentru *normalos* ca noi. :-)

    Ceva mai serios, testul oricărui 911 e interesat fie și doar de amorul artei. Mai ales când e și bine scris, așa cum Bogdan ne-a obișnuit de fapt.
    ...Și la fel de bine ilustrat (bun venit cu ocazia asta foto-profului Radu Chindriș, ceva mai ecologist poate acum decât cu Forester-ul său din vremile Motorpresse. ;-))

    Fără să (re)intru în detalii, nu-s fanul actualei generații -- pe care oricum o doare-n eșapamente de părerea mea și se va vinde la fel ca înainte, în ciuda prețului umflat (par mulți 160.000 € cu Sport Chrono? -- un cabrio poate trece ușor de 210.000 cu alte opțiuni).

    Pe clienții Porsche nu-i interesează oricum că vreo 30.000 € din 160K sunt profitul VAG și tot atâtea jdemii merg la stat (TVA.)
    ...Și sigur destui se vor da pe circuit și cu cabrioletul, chiar de-i mai greu și mai puțin rigid decât coupe-ul. În care, btw, doi pasageri nu prea bine-crescuți :-) pot sta, spre deosebire de căușele cu rol de portbagaj în plus ale decapotabilei.
    26 1
  • @Kiro : asa-i , tot de "amorul artei" citesc si eu acest test cu ...acelasi superb automobil dintotdeauna. Dar atat, ca in rest nu am fost lovit nici-odata de Porsche -mania si nici nu am avut vreodata ocazia nici sa ma urc in ea. Chiar a fost o vreme ,cand eram mai flacau asa, cand nu intelegeam ce dracu le-o place la oameni masina asta. Apoi gusturile m-i s-au schimbat/evoluat si am inteles ce inseamna linii clasice si nemuritoare dar spectaculoase in aceeasi masura. Asa cum poate ti-ai dat seama sunt (inca) fan al acelei bande luminoasa ce uneste stopurile spate , asa ca mie imi place mai mult decat ultima generatie la exterior. La interior ..sunt umpic inca nelamurit , imi place foarte mult dar ..nu neaparat pe acest automobil . Parca e umpic prea tehnologizat si exagerat de ..teutonic ... cred ca Audi-zat ar fi cuvantul. As fi preferat ceva mai clasico-sport . Dar...probabil ca stiu ei mai bine ce-si doresc clientii lor , cred ca sunt printre putinii constructori care stiu destul de exact ce doresc clientii. In rest , pe mecanica si performante sa-si dea cu parerea cine se pricepe . Eu nu-mi doresc decat sa-l vad cat mai des pe soselele noastre si sa-l AUD bineinteles. Cam rarut totusi pe la noi .
    12 0
  • @pipo: Încă-n vacanță fiind, ete că mai stau la o șuetă cu tine, fiindcă pui elocvent punctul pe *i*... și când nu-s de acord cu ce scrii. :-)

    Obiectiv vb. deci, clar că și actuala generație e de excepție. Pur subiectiv, nu-mi plac însă două-trei chestii la ea:
    1. plasticele simplist-pătrățoase din spoilerul-față (în dezacord cu volumele curbe)
    2. jantele-spate mai mari ca-n față - nu doar fiindcă nu-i (încă) proto-hypercar
    3. lățimea în creștere continuă (șuncile-spate standard acum fiind doar opționale la fostul model)

    Inutil de adăugat că *de gustibus* etc., ca să nu mai zic de variabilitatea-n timp până și a gusturilor fiecăruia, egal dacă dincolo de trendursau taman de iele influențat.
    ...Uneori bufnesc în râs de ex. când îmi amintesc că acu 3 decenii am văzut/plăcut/cumpărat un 944 (SH, evident) bicolor (!!!) și cu tapițerie ecosez. :-)))
    14 1
  • Adica d-aia in carouri ..ca la Golf gti ?..hi hi..as vrea sa vad asa ceva ! Daduse mania farurilor rabatabile in toti , chiar si in Porsche !
    p.s. : vacanta placuta in continuare , eu plec de maine !
    7 0
  • Andrei
    O masina cult, insa nu o poti folosi la absolut nimic in afara de a te plimba in week-end, pe distante scurte. Daca mergi la mare poti lua in bagaj un tricou, pasta de dinti, periuta si crema de soare. Atat de mica e.
    5 1
  • Eu nu inteleg de ce e comparat cu SL500 (SL550) in America de Nord. Mercedes are doar 2 locuri, acoperis de metal, mult mai grea si axata pe confort si 2 cilindri in plus, iar capacitate aproape dubla :)

    Oricum, versiunea normala nu prea-l lasa cu "mult" in urma, avand in vedere ca SL500 face suta in 4.1 sec. In fine ... saracul Mercedes, la anii lui de cand e pe piata, eu zic ca totusi se tine inca bine :):)

    Despre Carrera, jos palaria. Un instrument de precizie pe care doar daca il conduci poti sa-l intelegi cu adevarat. Din pacate preturile sunt prohibitive, chiar si la 10 ani vechime. Un caz clasic de "dai un ban dar stai in fata" :):)
    6 0
  • Normal că *dai un ban, dar stai în față* -- fiindcă În spate-i greu spre imposibil. :-)
    11 1
  • M-am plimbat cate o zi intreaga cu editiile din 2007 si 2015. Urmeaza sa testez peste o saptamana, fix acest model.
    Am ramas impresionat intotdeauna de acesta masina. Nu exista alte clasice sa fie mai interesante. In opinia mea, Porsche 911 reprezinta
    esenta unei masini sport. Imi plac si ceasurile foarte mult dar, nimic nu-i mai frumos ca un Rolex Submariner...chiar daca exista multe lucruri mai interesante. Fie ca vorbim de masini sau ceasuri!
    Si inca ceva, ideal ar fi ca sa auzim cat mai multe opinii pertinente venite din partea celor care au pus mana pe masina comentata!
    4 1
  • Cand iti cumperi (sau iti place) o masina ori altceva, nu ai nevoie de aprobarea prietenilor, publicului, a nimanui de fapt, primul satisfacut trebuie sa fii tu insuti!
    5 1
  • Alt “minus” renuntarea la frana de stationare clasica :)
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru