Drivetest Opel Insignia

2.0 Diesel Biturbo 210CP 4x4 Aut8 GSi
Opel Insignia zoom
de Automarket.ro, Text: Tudor Rus. Foto: Ciprian Mihai
Luni, 23.03.2020
Reprezentativ

Îmi place să văd lumea auto ca pe un organism viu. Cu forme de viață care se nasc, se dezvoltă, evoluează, dar care și dispar, se unesc, sau se consumă reciproc. Când PSA a preluat Opel de la General Motors, și-a injectat rapid platformele sub mai toate modelele mărcii. Măsurile luate de PSA imediat după achiziționarea Opel (care înregistra pierderi de aproximativ 179 de milioane de euro) au dus la un profit de 502 milioane de euro după doar șase luni și la o marjă de profit de 5%, similară cu cea sub care operează marca Volkswagen.

Cu toate acestea, alianța Peugeot-Citroen nu a reușit să modifice toate genele din portofoliul Opel, iar Insignia e unul din numele care au scăpat de mutația genetică. Știm bine și că Opel Insignia nu mai e un model chiar nou, pentru are deja jumătate de carieră în spate.

În acest context, să nu aveți impresia că Insignia s-a fosilizat. Anul trecut, Opel a atins borna de 1.111.111 modele Insignia livrate clienților, deci interesul este clar acolo în continuare. Acest aspect nu a schimbat, însă, faptul că sedanul avea nevoie de o împrospătare, care a venit între timp, și despre care veți citi în curând tot aici.

Până atunci, vă spun ce poate și ce nu poate Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTi pre-facelift, în echipare medie-spre-top Innovation, ticsită însă cu practic tot ce are Rüsselsheim mai bun de oferit pentru vârful său de gamă în materie de dotări opționale.

Opel Insignia
2.0 Diesel Biturbo 210CP 4x4 Aut8 GSi

  • Pret de pornire 21.710 €
  • Pret model testat 45.465 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Gama Insignia este destul de generoasă cu clientul la capitolul motorizări. Poți alege motoare pe benzină (inclusiv 1.5 litri cu 140 CP sau 165 CP) sau propulsoare diesel (printre care 1.6 litri cu 136 CP sau 2 litri cu 170 CP). Turbodieselul de 2 litri este declinat și în varianta care dezvoltă 210 CP și 480 Nm, iar aceasta a echipat și modelul nostru de test, în combinație cu o transmisie automată și tracțiune integrală.

Transmisia automată cu 8 trepte (de proveniență Aisin) nu este setată pentru susținerea eventualelor pusee de ego pe care le poate suferi cel de la volan, motiv pentru care îți va cere un timp de gândire – a se citi “va întârzia să răspundă prompt” – atunci când îi vei dicta că vrei mai multe resurse cu talpa piciorului drept. 

Altfel spus, nu simți tot timpul că ai în subordine 210 CP, dar în același timp schimbările de trepte sunt executate lin - aspect mai puțin valabil pentru retrogradare, transmisia având tendința să smucească ușor atunci când trece prin rapoarte în sens descrescător. Pe autostradă și pe drumuri naționale, în schimb, la abordarea unui stil de condus echilibrat, transmisia se va comporta aproape exemplar.

Deși cutia de viteze nu este încă un DSG la capitolul finețe, nici nu se situează la mare distanță de omologul său german, dacă îmi permiteți ierarhizarea. Chiar și în aceste condiții, simți că primești mai mult de la motor decât în cazul unității de 2.2 litri cu 184 CP oferită de Mazda 6. De fapt, senzația legată de resursele pe care ți le pune pe tavă motorul este pe undeva la același nivel cu 2.0 TDI-ul de 190 CP disponibil pe Volkswagen Passat, dar sub BiTDI-ul de 240 CP.

Per total, ar fi nedrept să nu menționăm și rafinamentul propulsorului, silențios la ralanti chiar și atunci când te afli în apropierea mașinii. Din interior, sunetul motorului abia poate fi perceput (devenind o idee mai rebel sub accelerări foarte energice, dar fără să fie deranjant), semn clar că Opel nu a neglijat nici antifonarea habitaclului.

Consum

E clar că atât timp cât producătorii nu vor renunța la motorizările diesel, acestea for continua să se plaseze destul de sus în topul preferințelor clienților din România, în mare parte pentru eficiența de care acestea dau dovadă. 

Pentru Insignia 2.0 CDTi 210 CP cu tracțiune integrală și transmisie automată, Opel specifică un consum mixt de 7.0 litri/100 km, conform ciclului de testare NEDC. Dacă ne uităm în curtea competiției, observăm că Passat 2.0 TDI 190 CP 4x4 cu DSG consumă, în teorie, 5.0 l/100 km, Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 184 CP cu transmisie automată are un consum mixt teoretic declarat de 5.1 l/100 km, în vreme ce Ford Mondeo 2.0 TDCI 180 CP 4x4 cu transmisie automată va “sorbi”, pe hârtie cel puțin, 5.3 l/100 km. 

În realitate, după un drum dus-întors la munte cu doi pasageri și bagajele aferente, plus alte câteva drumuri mai scurte prin oraș care s-au intersectat în două ocazii cu orele de vârf din București, consumul s-a stabilizat la 8.2 l/100 km, în condițiile în care nu am menajat pedala de accelerație, fără să ieșim, bineînțeles, din limitele de viteză impuse de lege.

Probabil cu ceva mai multă delicatețe la accelerare și o atenție sporită pe elementul de anticipare a traficului am fi putut obține o valoare de consum mai mică, deci din acest punct de vedere Insignia 2.0 CDTi cu 210 CP se plasează peste așteptări în ceea ce privește felul în care comportamentul său în traficul real (urban sau nu) reflectă declarația de consum a producătorului și cam pe aceeași linie cu concurența. 

 

Performanţe

Echipat cu motorul diesel CDTi de 2 litri cu 210 CP și 480 Nm, transmisie automată cu 8 trepte și tracțiune integrală, Insignia Grand Sport are nevoie de 7.8 secunde pentru sprintul de la 0 la 100 km/h. Încep așa pentru că vreau să ne lămurim din start că nu accelerația fulminantă este esența unui model ca Insignia. Nu ai nevoie să-ți dai copiii cu capul de tetiere sau să faci un ghiveci din bagajele depozitate în portbagaj. 

Există rivali ceva mai rapizi în sprintul de pe loc până la 100 km/h, dar, iarăși, acesta nu este un punct relevant în judecarea lor. De dragul conversației, Passat 2.0 TDI DSG cu 190 CP și tracțiune integrală 4Motion atinge 100 km/h cu plecare de pe loc în 7.7 secunde, în vreme ce Mazda 6 2.2 Skyactiv-D cu 184 CP și tracțiune față (integrala nu este disponibilă) bifează același sprint în doar 9 secunde.

Interior

Topografia habitaclului inventat de designerii Opel pentru Insignia Grand Sport a marcat un salt mare față de generația trecută. Un design per total mai curat, cu mai puține butoane și materiale de calitate vizibil (și palpabil) superioară.

Chiar și așa, rămân zone în care plasticul este destul de dur – ca de exemplu pe toată suprafața tunelului median și pe partea inferioară a interiorului portierelor. Nimic deranjant, dar ar fi fost loc de mai bine. Personal, aș fi preferat mai puțin plastic negru lucios la nivelul consolei centrale din simplul motiv că materialul acesta este un magnet pentru amprente și deja o apariție comună în mai toate segmentele auto de volum (și nu numai).

Ai să rămâi surprins plăcut, însă, în cazul în care intenționezi să echipezi interiorul lui Opel Insignia cu tot ce are mai bun de oferit constructorul.

Aici se vede cel mai bine de ce Insignia rămâne ecusonul mărcii, pentru că în plus față de ce oferă echiparea Innovation în standard - banchetă spate ventilată și climatizare electronică pe două zone – poți specifica dotări precum tapițeria din mix de piele și piele ecologică perforată, scaune AGR sport pentru șofer și pasagerul din dreapta (încălzite și ventilate, ambele cu suport lombar reglabil și șezut extensibil manual), banchetă spate încălzită, extra izolare fonică, sau geamuri laminate. 

Toate acestea transformă interiorul lui Opel Insignia într-un loc extrem de plăcut în care să-ți petreci chiar și cele mai lungi drumuri, un habitaclu prietenos cu care te acomodezi ușor, inclusiv cu tot ceea ce înseamnă ergonomie și amplasare a butoanelor și comenzilor.

Mi-ar fi plăcut, în schimb, un pic mai mult spațiu pentru cap pentru cei poziționați pe bancheta din spate. Ei bine, plafonul ușor plonjat à la conceptul Monza te va taxa dacă măsori mai mult de 1.8 metri în înălțime, pentru că nu-ți va mai oferi aproape deloc loc pentru cap. Iar pentru drumurile lungi, ideal e ca locurile din spate să fie ocupate de doi adulți și un copil. Deși încap și trei adulți pe banchetă fără să se ajungă la o bătălie a coatelor în coaste, ar fi de preferat să păstrezi această formulă pentru drumuri scurte sau deplasări prin oraș. Scaunele față AGR rămân în continuare extrem de competente la capitolul susținere, confort și reducere a oboselii care de obicei apare după perioade prelungite la volan, iar spațiile de depozitare sunt arhisuficiente pentru micile obiecte ne care ne folosim zi de zi – telefoane mobile, portofele, tocuri de ochelari, pachete de șervețele, sau sticle de apă. Cu mențiunea că buzunarele din portiere sunt prea înguste pentru sticle mai mari de 0.5 l. 

Opel Insignia oferă un portbagaj cu volumul de 490 de litri (1450 cu bancheta spate complet rabatată), plasându-se astfel în spatele rivalilor ca VW Passat (586 litri), Renault Talisman (515 litri) sau Ford Mondeo (550 litri) și nu la mare distanță în fața japonezei Mazda 6 (480 de litri).

Preţ de achiziţie

În România, conform listei de prețuri publicată de Opel și valabilă începând cu luna iulie 2019, Insignia Grand Sport pornește de la 21.700 euro cu TVA. Versiunea de echipare Innovation are un preț de plecare de 23.600 de euro, însă varianta 2.0 BiTurbo Diesel 210 CP cu transmisie automată și tracțiune integrală, cea testată de noi, necesită o investiție de cel puțin 32.900 de euro, prețul pe care-l luăm ca reper pentru comparația cu rivalii din segment. 

Dacă socotim și dotările opționale primite de modelul de test, ajungem la un preț final de 45.500 de euro.

Ca să punem totul în perspectivă, VW Passat 2.0 Diesel 190 CP cu transmisie automată și sistem 4Motion în echipare Highline pleacă de la 35.900 euro, în timp ce Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 184 CP Revolution pornește de la 32.700 euro. Mai mult, Renault Talisman 1.6 dCi 160 CP în echipare Intens necesită cel puțin 32.700 euro, iar Ford Mondeo 2.0 TDCI 180 CP 4x4 cu transmisie automată în echipare ST Line High te va lăsa fără cel puțin 34.200 de euro.

Siguranţă

Generația actuală Opel Insignia a fost testată de Euro NCAP în 2017 și a primit toate cele cinci stele în urma evaluării oficiale, impresionând la capitolul protecției pasagerilor adulți (93%) dar și a copiilor (85%).

Acestor rezultate li se adaugă și o suită de sisteme de siguranță pe care Insignia le oferă sub formă de dotări standard, și anume frânare automată de urgență, păstrarea benzii de rulare, sau monitorizarea unghiului mort.

Dacă optezi pentru pachetul opțional asistență șofer, primești și cruise control automat cu limitator de viteză, funcție de recunoaștere a semnelor de circulație, faruri LED Matrix adaptive cu reglare automată, senzori pentru detectarea obstacolelor laterale, asistent parcare față și spate, cameră pentru marșarier și cameră cu vedere la 360 de grade.

Ţinută de drum

Odată cu numele mai lung și schimbarea de generație, Insignia și-a schimbat și dedesubturile, acum reprezentate de noua arhitectură Epsilon II (E2) și șasiul FlexRide. Era mult loc de mai bine în ceea ce privește comportamentul dinamic al primei generații Insignia, iar noul model a avut grijă să acopere toate lacunele.

În funcție de echipare, Insignia Grand Sport e cu până la 175 de kilograme mai ușoară decât modelul pe care îl înlocuiește. Diferența se simte în felul în care mașina îți permite să-i anticipezi mult mai bine transferul de mase, dar și în momentele în care ești nevoit să frânezi mai puternic.

Mi-ar fi plăcut în schimb un pic mai mult feedback de la direcție, deși în majoritatea situațiilor aceasta este destul de precisă și per total e ușor să-ți dai seama ce fac roțile din față. Din punct de vedere dinamic, aș apropia Insignia de Mazda 6 strict referitor la felul în care se lipește de șosea, însă cu o idee mai mult ruliu. Insignia plusează însă clar la capitolul agilitate în fața unor rivali ca Ford Mondeo, Skoda Superb sau VW Passat. 

V-aș sfătui să evitați pe cât posibil jantele de dimensiuni mari. Deși suspensia lucrează aproape militărește pentru confortul tău fără a pica foarte des în patima ruliului (așa cum am menționat anterior), un set de jante mai mari o va face o idee mai zgomotoasă atunci când rulezi pe suprafețe denivelate, semi-asfaltate, sau pur și simplu prost întreținute. Și știm cu toții că avem destule.

Nu cred că ai musai nevoie de tracțiunea integrală – apropo, Insignia Grand Sport renunță la diferențialul clasic și adoptă un sistem Twinster de proveniență GKN (similar cu cel oferit de Ford Focus RS) cu torque vectoring și două ambreiaje multi-disc acționate electric, astfel că ambele roți spate (sau doar una, în funcție de situație) pot primi un plus de cuplu pentru extra aderență.

În realitate, ai să simți efectiv cum lucrează sistemul doar pe zăpadă și gheață, unde corectarea subvirării este mai fermă și deci mai sesizabilă. Iar atât timp cât Insignia Grand Sport e mai mult despre confort și condus echilibrat, poți trăi bine-mersi fără tracțiunea integrală indiferent de anotimp. De fapt, cu banii economisiți te poți orienta liniștit spre un set sau două de anvelope sănătoase și vei fi la fel de câștigat.

Vizibilitate

Designul fluid pe care îl afișează Opel Insignia nu este ideal atunci când vine vorba de vizibilitate, în special atunci când ești nevoit să privești prin lunetă. Care, deși ocupă o suprafață destul de mare, este înclinată destul de mult pentru a permite plonjarea plafonului, un artificiu foarte iubit astăzi de designerii auto.

Vei sesiza și o scădere a vizibilității în viraje ceva mai strânse, pentru că montanții A îți blochează destul de mult câmpul vizual. Alte probleme nu am întâlnit în ceea ce privește vizibilitatea – oglinzile laterale sunt suficient de bine proporționate și pentru manevrarea pe spații restrânse, te poți baza fără probleme pe senzorii și camerele oferite de asistentul de parcare.

Tehnologie

La capitolul tehnologie, Insignia Grand Sport își dezvăluie latura ascunsă de tocilar doar dacă este specificat pachetul opțional Innovation (prezent pe modelul de test).

O surpriză plăcută a fost sistemul head-up display cu proiecție direct pe parbriz, extrem de ușor de citit și cu o grafică plăcută. Pe lângă acesta, Insignia mai poate fi dotat, tot ca parte din suita Innovation, cu încărcare wireless pentru telefoane mobile, un instrumentar de bord parțial digital deservit de un ecran central de 8 inch și sistemul de navigație Multimedia Navi Pro. Compatibilitatea cu funcțiile Android Auto și Apple CarPlay este și ea în meniu - apropo, nu am întâmpinat niciun fel de problemă la conectarea unui iPhone și utilizarea funcției Apple CarPlay. 

Nu te va dezamăgi nici ecranul digital care te lasă să interacționezi cu celelalte funcții și sisteme ale mașinii, amplasat în partea de sus a consolei centrale. Dacă la precedenta generație grafica nu era la înălțimea rivalilor, acest lucru s-a schimbat drastic, odată cu eliminarea sacadării sau a răspunsului întârziat pe care îl genera navigarea prin meniuri în cazul primei generații Insignia.

Design

Insignia este, pentru mine, unul din cele mai elegante exemple de design din segment și o prezență extrem de plăcută. Tot din punctul meu de vedere, singurul model care îi pune probleme reale pe acest plan este Mazda 6. Să fiu perfect sincer, în momentul de față îmi e greu să favorizez clar un model anume. 

Designerii Opel au făcut o treabă excelentă cu formele, muchiile și proporțiile afișate de Insignia Grand Sport. Totul se leagă fluid, fără efort, fără să ți se transmită acea impresie că cineva s-a chinuit mult prea mult ca să inventeze un design menit să bifeze toate căsuțele. E interesant și totodată binevenit modul în care Opel alege să nu creeze o așa-zisă identitate de brand pe care o regăsim (aplicată poate cu prea mult zel) la alți rivali, ba chiar și la case mai mari. Momentan, gama Opel e bine definită estetic și e ușor să faci diferența între modele fără să ai nevoie de microscop sau funcția de zoom in.

 

Nu ne-a placut

  • Vizibilitatea redusă în unele condiții
  • Unele plastice tari de la interior
  • Ezitarea transmisiei la retrogradare
  • Consum oficial vs. rivalii direcți
Date tehnice - Opel Insignia 2.0 Diesel Biturbo 210CP 4x4 Aut8 GSi
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1956
Lungime mm
4897
Putere maxima CP (rpm)
210 (4000)
Latime mm
1863
Cuplu maxim Nm (rpm)
480 (1500)
Inaltime mm
1455
Viteza maxima km/h
233
Greutate kg
1440-1649
Acceleratie 0-100 km/h s
7.9
Ampatament mm
2829
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
62
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
490
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Opel Insignia

Ultimele teste

Comentarii (21)

  • fan skoda
    O masina foarte frumoasa !
    Dar portbagajul este minuscul ! 490 l la o masina de segment D ? Masina asta nici in segmentul C nu poate concura la ce portbagaj minuscul are !
    4897 mm lungime... In aproape 5 metri puteau sa ofere un portbagaj mai mare. O masina de familie trebuie in primul rand sa fie foarte spatioasa si cu un portbagaj mare pentru vacante. Skoda Superb are 625 l si VW Passat 586 l. Masina asta are sub 500 l portbagaj. O masina de familie trebuie sa aiba cel putin 510 l in portbagaj. Si asta in segmentul C. O masina de segmentul D trebuie sa aibe cel putin 550-560 l.
    Aceasta masina este foarte frumoasa, dar nu-si merita locul in segmentul D.
    Era chiar atat de greu sa faca un portbagaj mai mare in aproape 5 metri ?
    Stiu, este coupe, dar totusi , sunt aprope 5 metri.
    Skoda superb are 4862 mm lungime si are portbagaj de 625 l SI spatiu foarte mult si pe bancheta din spate (unde poate sa stea lejer si un om care masoara mai mult de 1.80 si sa aibe si loc la cap si picioare), spatiu pe bancheta din spate.
    Opel Insignia este frumoasa, dar are destule dezavantaje. Spatiul este foarte important pentru o masina de familie. Iar aceasta masina pica testul de spatiu.
    Aceasta masina nu este pentru familisti. Cei cu familie si copii se vor uita la Skoda Superb, Skoda Octavia, VW Passat, etc. care sunt cu adevarat spatioase si au portbagajul mare.
    Aceasta masina pierde teren in fata rivalilor din cauza portbagajului si spatiului. Daca ar fi avut mult spatiu si portbagaj mare, atunci ar fi fost o masina excelenta de familie. Dar acum, cea mai excelenta masina de familie este Skoda Superb cu portbagaj de 625 l.
    Cu Opel Insignia, o familie cu un copil s-ar chinui in vacante. Iar clientii se vor indrepta catre VW & SKODA. Opel pierde teren.
    6 36
  • MuresMures
    pompa de ulei mai este din plastic?
    27 6
  • Florin
    MuresMures, pompa de ulei nu a fost niciodată din plastic! Eu am Insignia din prima generație și nu am avut nici-o problemă cu mașina în toți acești ani!
    17 16
  • someone
    @ tudor: un diesel nu poate scoate puterea la 5800 rpm .
    fata de vectrele originale, masina asta e uriasa. apoi au pus un motor puternic, care are chiar si titulatura gsi, dar din nou l-au omorat din cutie. lucru care la opel a devenit regula. cand ai o cutie cu 8 trepte, fa-le pe primele 4-5 scurte pentru acceleratii si reprize, si apoi scoate consumul cu lungirea ultimelor trepte. desi e o alta clasa, si bmw are o cutie cu 8 trepte. nu vreau sa vorbesc despre calitatea ei, ci doar despre etajarea treptelor: bmw scoate si consum mic si sportivitate din aceleasi 8 trepte.
    actuala insignia nu imi place din aceste 2 motive.
    12 8
  • @Florin.nu conteaza ca nu ai avut tu,au avut altii,sorbul de la pompa de ulei e din plastic,plastic care se rupe si trage si o sita in pompa blocand-o. Sunt zeci de mii de opeluri cu motorul distrus,scade presiunea uleiului si niciun senzor nu anunta asta.
    24 6
  • e-manuela
    @fan skoda: Buna, nenea! Tu crezi ca daca tu ti-ai luat mașina sa cari saci cu cartofi, la fel fac si ceilalti?... Pentru asta, s-au inventat autoutilitarele, nenea...
    17 0
  • Insignia 2.0T 4x4 8AT
    Masina luata in dec 2017
    Nu bate/scartaie/tronacane
    Merge frumos, f rapida cand e nevoie, comoda(sasiu adaptiv), silentioasa + o sumedenie de dotari top(parbriz/volan incalzite, android auto/apple careplay, scaune incalzite/ventilate cu masaj certificate agr, geamuri laminate si tratate acustic, frane Brembo, faruri intelilux ( https://www.youtube.com/watch?v=rwgOAyh3-a4 ), head-up display, onstar,senzori peste senzori etc etc etc
    Singurul minus ar fi consumul de ~12-13% in Bucuresti insa la 5m,cutie automata, cu 4x4 si 260cp mie mi se pare f ok.
    Toate cele de mai sus au costat 37k euro in conditiile in care dotarile astea pe un arteon erau cam 60keuro(stiu ca am testat/am luat oferte)
    Superb-ul care mai era pe lista a picat din cauza platformei imbatranite(2014) si a pretului sensibil mai mare cu dotari mai putine(43keuro parca) iar Mazda 6 la pret similar nu avea mai nimic(benzina turbo+auto+4x4, AA/Carplay, parbriz/volan incalzit, platforma tehnica moderna etc)
    Bafta.

    ps. revizia 1 a fost 1100 ron
    revizia 2 a fost 1400 ron ( s-a inlocuit si lichidul de frana + test franare+ itp)

    Nu zic ca e vreo supermasina insa primesti f mult pt banii tai iar pana acum nu am avut nici un motiv sa regret achizitia.

    ps2 : e primul meu opel - nu am preferinta legate de marci auto(toate's o apa si un pamant in ziua de azi)
    Altfel
    22 1
  • @Insignia 2.0T 4x4 8AT

    bai nu chiar, nu sunt chiar toate o apa si un pamant. din pacate, opel nu straluceste la absolut nimic.

    sa dai 37k pe un opel e un act de curaj, felicitari. mai prost de atat puteai iesi doar cu un fiat :))))
    2 22
  • fan skoda
    @Insignia 2.0T 4x4 8AT

    Ok, e dotata, nu troncane.Dar cu spatiul interior si portbagaj cum sta ?
    Ca si asta este foarte important la o masina de familie.

    Nu compara Insignia cu Arteon. Arteon este mai dotat.
    Superb-ul este urias si cu dotari bune, de aceea este pretul sensibil mai mare.

    @e-manuela

    Eu nu car saci de cartofi cu masina.
    Spatiul interior, portbagajul si dotarile sunt foarte importante la o masina de familie.
    2 17
  • @isignia 2.0 T 4x4. Cu consumul n-ai nimerit-o in Bucuresti. Spun eu cat ia in trafic cu adevarat o isignia 2.0 turbo benzina4x4. De la 18l/100,subliniez de la.
    5 9
  • Bai .. e superba , dotata , relaxanta - n-am ce zice . Dar cand vezi pretul ala de 44000 iti vine sa te iei cu mainile de par . PAI CUM MA ! CUM PRETUL ALA pentru un OPEL , berlina medie .

    Daca scazi 7- 10k din pretul ala , ajungi la o realitate decenta . Dar oricum , decat VW , mai bine OPEL . Sau mai bine Skoda, dar nici alea nu au suflet . Mai bine o Giulia .
    13 1
  • Sunt sigur ca masina asta nu se vinde cu pretul de lista.
    Cred ca doar Dacia pe lumea asta vinde masini la pretul lor de lista pentru ca nu prea are de unde da jos si nu prea au concurent direct.
    Imi amintesc ca acum cativa ani un coleg si-a luat un BMW Seria 3 320d xDrive automat cu vreo 36k euro din stoc. Pretul de lista pentru fix acel model era undeva la peste 45k euro. Toti producatorii fac asta. Unii vin cu promotii de lansare din prima zi a unui model, promotii care se prelungesc mai direct sau mai pe ocolite pe toata durata de viata a modelului.
    In ce priveste modelul de fata cred ca poate fi luat cu banul jos pe la 35k euro sau cu cateva mii km sub 30k euro.
    Firmele de inchirieri si leasing auto iarasi primesc discounturi spectaculoase, negociate de managementul ierarhic foarte de sus ale producatorului si cumparatorului.
    Asa ca zic sa nu ne dam ochii peste cap ca preturile oficiale sunt mari. Cred ca sunt preturi doar pentru cine-ntreaba si pentru raportari oficiale ale mediei de pret ale flotelor vandute. Pentru cine vrea sa cumpere, preturile sunt altele. Ce incaseaza producatorul efectiv e iarasi alta poveste.
    12 0
  • Bulz Al Arab
    @Insignia 2.0T 4x4 8AT, felicitări! Şi nu te lăsa doborât de specimenele anti-Opel, care nu urmează decât o singură "logică" şi anume: dacă nu aparţine Triadei, atunci ori nu există, ori este sub orice critică!

    @Tatraurs, poate ai uitat că, de exemplu, Seria 3 de acum 30 de ani şi cu un prăpădit de 1.6 consuma cel puţin 25L/100 km benzină în oraş! Revenind în prezent, dacă ne uităm la clasamentul fiabilităţii întocmit de JD Power pentru Germania anului 2019, vedem cum Opel se situează destul de sus faţă de…Triadă. Şi s-a mai afirmat pe aici că, dacă, pe vremuri, luxul făcea preţul, astăzi se întâmplă invers…Desigur, cei trei crai germani cochetează numai cu cele mai înalte sfere ale calităţii; practic, te saturi de atâta lemn şi metal la ei. Precum cu decenii în urmă. Mda! De fapt, folosesc sintetice mai sofisticate decât la Opel. Atâta tot…Dar îţi cer bănet de-ţi rup dinţii. Oamenii ăştia şi-au “mirosit” fanii mai demult, mai precis slăbiciunea de a duce iute mâna la buzunar: nu trebuie decât să le asigure orgasm de tip “bagă talpa, că decolează” (inclusiv în materie de SUV-uri). Între timp, şi-au revenit…americanii, care inclusiv musclecarurile mai rigide de altădată le scot din ce în ce mai performante şi mai agile! Prilej pentru ca din ce în ce mai mulţi…europeni să înceapă să se lumineze: "Hopa, ia staţi o ţâră, că prea ne-au fraierit ai noştri…".
    14 1
  • @Bulz al Ciuhap.Nu sunt anti opel si mi se pare chiar ok masina,costa si cat un audi a1 de 1.0l echibat bine,deci e si ok la pret.Totusi,las-o jos ca macane cu consumul de 25l/100 la un bmw seria 3 vechi. Sunt o groaza de oameni care au sau au avut asa ceva si iti spun sincer ca mai mult de 12 nu ia in ora. 25l ia o Isignia pedalata prin bucuresti :)))
    7 3
  • Bulz Al Arab
    Înseamnă că mă faci ori chior, ori mincinos, deşi vorbeam din proprie experienţă…

    Ba eşti chiar răuvoitor la adresa lui Opel, dar n-are importanţă. Când PSA va elimina (din procesul de producţie) orice “ADN” de GM, atunci se va transforma realmente dramatic destinul lui Opel. Colosul american va fi însă mai greu de “scos” din service-urile oficiale Opel. Iar dacă va dori vreodată să revină pe piaţa europeană, mai mult ca sigur îşi va răscumpăra fosta subsidiară germană, că altă şansă nu i s-ar deschide în faţă, realist abordând problema. Nu de alta, dar europenii reacţionează mai lent la stimuli, oricât de adecvaţi. De regulă, dacă vrei să devii celebru pentru ei, mai întâi trebuie să fii faimos. De aceea nu va avea succes pe bătrânul continent…Cadillac, chiar şi îmbrăcat în haine electrizate. “Nu-l ştie lumea”. Mă rog, dacă i s-ar face o reclamă atât de agresivă precum în cazul Teslei, poate că…Dar aici ne referim la Opel. Şi la ultima lui minune din istorie: Insignia.
    8 1
  • @bulz. Ti-am zis,chiar imi place Isignia si cred ca isi merita si banii. Am condus si eu seria3 de 1.6 si stiu cat co suma,ce dracu. 25% consuma un 1.6 aspirat de 1200kg doar daca e stricat si are si rezervorul fisurat.Ti.am spus,12,hai 12.5 in oras.Isignia 2.0 benzina,4x4 min 18.
    8 2
  • virgil
    @ Tudor Rus. În caseta cu date tehice i-ai acordat 480 NM. În text, motorul are 400. Ne alegem noi o valoare care ne place mai mult? :)
    8 0
  • virgil
    @ Tudor Rus. De asemenea, puterea maximă e obținută la 4000 rot/min, nu la 5800.
    4 0
  • @Virgil
    Mulțumim pentru observații. Am corectat în text și în fișa tehnică.
    :)
    4 0
  • Cel mai frumos model din segment de departe . Mi am adus din Germania in 2018 o Insignia st opc line 2.0 cdti 170 caluti , jante pe 20, incalzire scaune fata spate , panoramica ,culoarea rosie, o frumusete care intoarce multe capete pe strada fiind totusi un simplu break si cu care nu am avut nici cea mai mica problema in aproape 2 ani . Nu stiu cum si de ce au unii o parere asa proasta despre Opel si nici nu ma intereseaza dar pentru mine este mult peste vw si skoda , in primul rand la design interior si exterior tinand cont din ce concern fac parte cele 2 pai sunt slabe rau la interior , de exterior numai vobesc amandoua in varianta estate arata ca doua masini mortuare din pacate . Nu stiu ce cutie ati avut in test dar eu varianta de 8 trepte automata dar cu padele si se misca foarte lin, practic nici nu simti cand schimba, iar in modul sport e simtitor diferita in sensul bun. Am scris pentru ca am vazut foarte multe comentarii negative cand de fapt este o masina foarte corecta . In Germania se vinde bine modelul si chiar am vazut flote pe black cab ceea ce inseamna ca e o masina fiabila. Drumuri bune !
    10 2
  • insignia 2T 260 cai awd am si eu, consumul mediu dupa 50 mii km e 8,9 l/100.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru