Drivetest Opel Adam Rocks

1.0 Benzina Turbo 115CP S/S Man6 Rocks
Opel Adam Rocks zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 09.04.2015
Arhetip

Opel Adam a fost un experiment al mărcii germane care a dat rezultate şi care i-a pus serios pe gânduri pe cei din Rüsselsheim cu privire la viitorul portofoliului. Succesul lui Adam nu a trecut neobservat, aşa că nemţii s-au apucat să "inventeze" un nou segment de nişă: crossoverul semi-decapotabil de clasă mini. Nişa este atât de nouă, încât Adam Rocks nu are niciun competitor direct. Singurele maşini relativ apropiată în această clasă sunt Fiat 500C şi eventual versiunea sa Abarth, alături de Smart Forfour comandat cu plafonul decapotabil disponibil opţional.

Modelele menţionate mai sus au plafonul retractabil în aceeaşi manieră, toate acoperă segmentul fashion al maşinilor de oraş, au motoare din acelaşi univers de putere, dar asemănările se opresc aici pentru că Adam Rocks este ceva mai întălţat şi are look de SUV, chiar dacă este uşor cam forţat să-l denumim aşa.

Rezultatul este un Adam gândit altfel şi dedicat celor care consideră că variantele standard nu ies destul în evidenţă. Soluţia Opel este un plafon parţial decapotabil, ornamente laterale din plastic negru şi modificări asezonate cu o gardă la sol mărită şi cu mici schimbări stilistice.

Ceea ce a ieşit este dificil de descris sau încadrat, dar putem să vă spunem că a venit cu părţile bune şi cu părţile rele ale lui Adam. Într-un fel, Adam Rocks este un Adam altfel, pentru cei cărora nu le-a plăcut modelul convenţional, care lasă uneori senzaţia că încearcă prea mult să fie ceva ieşit din tipare şi diferit. Pentru mulţi, maşina asta ar putea să pară ciudată, în timp ce alţii vor regăsi exact ceea ce visau şi nu puteau avea de la niciun dealer din lume. Până acum.

Opel Adam Rocks
1.0 Benzina Turbo 115CP S/S Man6 Rocks

  • Pret de pornire 14.735 €
  • Pret model testat 18.539 €
  • Taxa auto O €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Adam Rocks a marcat debutul unui nou propulsor în oferta mărcii germane, un 1.0 Turbo disponibil în două configuraţii de putere, de 90 şi de 115 CP. În cazul exemplarului testat de noi, vorbim despre unitatea mai puternică, a cărui putere maximă este de 115 CP la 5.200 rpm şi care are un cuplu maxim de 170 Nm atins încă de la 1.800 rpm.

Unitatea este exact ce-i lipsea gamei Adam şi i se potriveşte de minune şi lui Adam Rocks. Propulsorul se comportă precum o unitate aspirată de cilindree superioară, având cuplu mai mult decât suficient pentru modelul german şi un nivel de putere rezonabil. Evident că cei 115 CP nu înseamnă că Adam Rocks nu este vreo rachetă, dar se comportă exact aşa cum ar trebui să meargă o maşină din acest segment cu acest nivel de putere în dotare.

Începând cu 3.000-3.500 de rotaţii pe minut începem să simţim motorul în orice treaptă. După respectivul prag nu apare nicio explozie de putere, dar modelul îşi arată forţele şi se achită de sarcinile solicitate prin pedala din dreapta.

Timoneria are o cursă potrivit de scurtă şi transmisia ataşată are o etajare care să favorizeze obţinerea unui consum mic de carburant fără prea multe eforturi. Spre deosebire de alte modele din oferta mărcii germane, timoneria este mai uşoară în acţionare şi mai silenţioasă în funcţionare chiar dacă încă ar mai fi loc de îmbunătăţiri.

Consum

Opel anunţă un consum mixt de 5.1 litri la sută pentru această variantă de motorizare a lui Adam Rocks. Valoarea este egală cu cea a unui Fiat 500C în versiunea 1.2 benzină 69 CP, ceea ce îl face pe Adam Rocks 1.0 SIDI Turbo foarte eficient având în vedere caii putere din dotare. În acest segment mai există şi Smart Forfour 0.9 Turbo, care anunţă un consum mixt de 4.3 litri la sută în compania celor 90 CP (cu 25 mai puţini decât Adam Rocks) şi este comparabil cu Adam Rocks.

În cadrul testului nostru, am înregistrat un consum urban de 7.7 litri la sută şi un consum extraurban de 4.7 litri la sută, ambele realizate într-un regim de conducere economic. Pe autostradă, turometrul lui Adam Rocks 1.0 Turbo arată aproximativ 3.100 rpm la 130 km/h în treapta a şasea şi consumul se stabilizează la 6.1 litri la sută. Toate acestea se întâmplă cu sistemul de climatizare în funcţiune şi într-un regim de conducere economic, dar fără exagerări inutile.

În raport cu versiunea clasică a lui Adam, echipată cu o motorizare aspirată de 100 CP, valorile sunt semnificativ mai bune, dacă ar fi să evaluăm progresul de la o motorizare la alta pe aceeaşi platformă.

Performanţe

Opel anunţă un timp 0-100 km/h de 9.9 secunde şi o viteză maximă posibilă de 196 km/h, adică semnificativ mai mult decât are rost să mergi vreodată cu Adam Rocks.

Această maşină nu este pentru cei care vor o rachetă de clasă mică şi nu are nicio ambiţie sportivă. Sigur, în raport cu un Fiat 500C este foarte rapidă, dar acelaşi lucru îl putem spune şi despre fratele supărat al modelului din Torino, Abarth 500C (140 CP), atunci când îl comparăm cu Adam Rocks.

Varianta 0.9 a lui Smart Forfour este ceva mai lentă, având un timp 0-100 km/h de 11.2 secunde şi o viteză maximă de 165 km/h.

Interior

Adam Rocks preia o bună parte din interiorul lui Adam, schimbarea majoră fiind la nivelul plafonului, care poate fi decapotat la viteze de până la 140 km/h. Dar decapotat este destul de mult spus, pentru că vorbim despre o copertină din material textil care este dată la o parte în mod electric la apăsarea unui buton şi care imită doar parţial experienţa unui cabrio. Da, îţi poate fi frig la bord, te poţi bronza accentuat pe braţe şi poţi face insolaţie, dar partea pe care unii fani ai decapotabilelor o caută la acestea nu este prezentă aici, deoarece deschiderea este prea mică pentru unele senzaţii demne de un cabriolet. 

Scaunele din faţă sunt destul de confortabile şi asigură un nivel corect de susţinere, în timp ce bancheta spate poate găzdui doi pasageri adulţi pe distanţe scurte şi medii, cu condiţia să nu fie mai înalţi de 1.80 metri. Materialele sunt la fel ca în Adam, respectiv de calitate superioară celor regăsite în modelele de segment A, unele dintre ele fiind preluate de la fraţii mai mari de segment B (Corsa) şi chiar C (Astra).

Portbagajul oferă un volum de 170 de litri, destul de mic după orice standard, în timp ce plierea banchetei spate aduce totalul la 663 de litri. Altfel spus, bagajele pe care le au patru persoane pentru o escapadă de weekend ar putea să încapă cât timp nu sunt valize, ci ghiozdane. În cazul a două persoane, lucrile sunt suficiente şi pentru o călătorie care necesită multe bagaje. Pentru drumurile de zi cu zi, Adam Rocks oferă un portbagaj cu un volum suficient.

Preţ de achiziţie

Gama Adam Rocks pleacă de la 14.700 de euro cu TVA inclus. Varianta testată de noi, adică motorizarea de top, pleacă de la 17.100 de euro. Exemplarul din imaginile alăturate a fost achiziţionat pentru 18.500 de euro. Preţul nu este mare dacă te interesează să fii privit de cei din jur peste tot pe unde mergi. Dar vorbim despre o sumă importantă dacă gândim ceva mai practic, cu toate că maşina asta nu este făcută pentru cei care văd lumea doar cu plus, minus şi se uită întâi la cât costă o pereche de pantofi şi nu la cum arată.

Pentru că Adam Rocks, înainte să te facă pe tine fericit, atrage atenţia. Vrei sau nu, ai şanse mari să fii în cea mai interesantă maşină de la semafor. Cu excepţia cazului în care vine lângă tine un Abarth 500C, un Smart Forfour sau un Adam configurate şi mai trăznit.

Nu de alta, dar atunci când producătorul te lasă să personalizezi în fel şi chip o maşină, există şi posibilitatea unui rateu. Trebuie să te străduieşti, dar poate să se întâmple. Iar pe lângă privirile dezaprobatoare, s-ar putea să nu vrea nimeni să-l cumpere de la tine după ce te plictiseşti de el.

Până la revânzare, ai ocazia să cumperi o maşină care face parte dintr-o nişă complet nouă, care ar putea să aibă succes sau nu, dar care are de oferit o oarecare individualitate.

Siguranţă

Opel Adam Rocks nu a fost testat încă de organismul european independent EuroNCAP. Fiind o variaţie a caroseriei lui Adam, model analizat în 2013 şi care a obţinut patru stele de siguranţă, este posibil ca Adam Rocks să nu necesite o testare separată pentru obţinerea aceluiaşi criteriu, după cum se întâmplă des când vorbim despre o caroserie sau variantă nouă a unui model existent.

În ceea ce priveşte dotările de siguranţă activă şi pasivă ale acestui model, vă prezentăm o scurtă selecţie: ABS, ESP, airbag-uri frontale şi laterale şofer şi pasager, airbag-uri cortină din faţă până în spate, controlul electronic al tracţiunii şi pregătire isofix.

Ţinută de drum

Opel Adam este cel mai mic crossover de pe piaţă. Chiar dacă are un look de mini-SUV dat de ornamentele din plastic de la praguri, de barele de protecţie şi de bosajele aripilor, dimensiunile sale nu păcălesc pe nimeni. Vorbim, deci, de un Adam ceva mai "împodobit". Iar garda la sol mărită faţă de Adam nu-l ajută pe Rocks cu nimic pe off-road şi cu aproape nimic pe şosea, cu excepţia unei capacităţi de a trece mai uşor peste (foarte) mici denivelări şi de a părăsi suprafeţele asfaltate. Sigur, odată ce ieşiţi de pe drum, trebuie să conduceţi cu prudenţă maximă şi viteză cât mai redusă, pentru că nu este o maşină făcută pentru off-road.

Adam Rocks îţi dă senzaţia că este o maşină destul de rigidă, iar jantele mari din dotarea exemplarului testat nu îl ajută pe secţiunile denivelate ale şoselelor româneşti. Suspensia este configurată ciudat, fiind rigidă în condiţiile în care maşina prezintă un nivel pronunţat de ruliu la succesiunile rapide de viraje şi la curbele abordate cu prea mult aplomb. Evident, rigiditatea suspensiei nu ajută cu nimic factorul confort, iar jantele mari împreună cu gropile româneşti fac o echipă la fel de bună ca pantofii cu toc cui pe piatră cubică. Evident că în această ecuaţie un riol foarte important îl are starea precară a străzilor româneşti, pentru că probabil că străzile din Germania nu au o problemă în a găzdui un Adam Rocks.

Direcţia este moale şi uşor de manevrat, dar nu debordează în materie de feeling. Există şi un mod City, dacă simţi că vrei rezistenţa unui volan de PlayStation pentru manevrele derulate la viteze mici.

Vizibilitate

Opel Adam Rocks are oglinzi laterale proporţionate corect în raport cu gabaritul caroseriei şi oglinda centrală acoperă cu succes luneta cea mică a modelului. Crossoverul german are suprafeţe vitrate rezonabil de mari şi nu impune probleme majore de vizibilitate în situaţiile comune. Montantul A de pe partea şoferului este rareori deranjant, în timp ce montantul C al lunetei nu iese în evidenţă mai mult decât altele atunci când trebuie să ieşim dintr-o parcare în spic.

Tehnologie

Varianta Rocks a lui Adam vine dotată cu o gamă largă de echipamente şi are o listă de opţionale destul de generoasă. Poţi să comanzi până şi volan încălzit pe lângă sistemul multimedia Intellilink şi diferite gadget-uri menite să-ţi facă viaţa mai uşoară.

Toate dotările uzuale ale segmentului şi câteva chestii în plus sunt prezente în lista de dotări a lui Adam Rocks, de la tempomat şi limitator de viteză până la climatizare automată cu reglare digitală.

În ceea ce priveşte nemulţumirile noastre la capitolul acesta, am fi dorit utilizarea unui sistem de navigaţie care să nu consume din pachetul de date asociat telefonului mobil şi să necesite conectarea acestuia la maşină cu un cablu USB. Iar lista de dotări ar fi putut să includă şi pornirea şi accesul fără cheie.

Design

Opel Adam Rocks este o apariţie care atrage privirile pe stradă fără prea mult efort. E suficient să alegi o culoare specială, cum este Blood Orange-ul din dotarea exemplarului testat, şi ştii că ai o treabă asigurată cât timp maşina este curată: toţi oamenii care trec pe lângă maşina ta se vor uita la ea. Admirativ sau nu.

Maşina aceasta este un fashion statement. La fel cum a fost şi Fiat 500 când a apărut varianta modernă, cum este hatchback-ul şi aproape orice model din gama Mini, cum este varianta standard a lui Adam şi cum mai este cazul altor modele din segment. Dar Adam Rocks face parte, probabil pentru o scurtă vreme, dintr-o nişă în care este singur pentru moment, iar asta valorează ceva pentru unii clienţi.

Nu ne-a placut

  • Culorile alese la interiorul exemplarului testat
  • Suspensia şi direcţia nu sprijină o rulare în regim alert
  • Jantele de dimensiuni mari ştirbesc confortul pe suprafeţele denivelate
  • Are doar patru locuri
  • Preţ ridicat
Date tehnice - Opel Adam Rocks 1.0 Benzina Turbo 115CP S/S Man6 Rocks
Combustibil
Benzina
Nr. usi
3
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
999
Lungime mm
3747
Putere maxima CP (rpm)
115 (5200)
Latime mm
1966
Cuplu maxim Nm (rpm)
170 (1800)
Inaltime mm
1493
Viteza maxima km/h
196
Greutate kg
1086
Acceleratie 0-100 km/h s
9.9
Ampatament mm
2311
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
38
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
170
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Opel Adam Rocks

Ultimele teste

Comentarii (5)

  • @Are doar patru locuri....

    hai mai...ce poti cere de la o astfel de ganganie??

    Asa cum ati spus pentru escapade de WE ori vacante prelungite. Fara 3 prieteni doar cu prietena.
    16 6
  • antonny
    AM de ce nu are competitori direct .....???
    Citroën C1 Airscape
    Citroën DS3 Cabrio VTi120
    Renault Twingo Liberty
    AM prezentati date tehnice si laudati o garda la sol marita ...... Vrajeala
    Garda la sol 14 cm ......
    10 9
  • @antonny
    ai 100% dreptate, ca sa nu mai spunem ca opel e la fel de germana ca si mcdonaldul, dar de, romanul e atat de filogerman incat ar ridica wurstul cu varza fiarta la gradul de mancare suprema.
    11 6
  • Scrooge
    masina asta intra direct pe locul 1 in top masini inutile.
    2 1
  • @ Scrooge: ca si comentariul tau
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru