Drivetest Mazda 3 Sedan

2.0 SkyActiv-G122 Plus
Mazda 3 Sedan zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 25.10.2019
Cochet

Mazda este unul dintre producătorii care a decis că poate înota împortiva curentului chiar și în anul 2019. Iar lansarea noii generații Mazda 3 a confirmat, încă o dată, decizia producătorului japonez de miza pe aceleași filozofii care au făcut celebră marca niponă.

Mazda nu renunță la motoarele aspirate nici în 2019, iar fanii constructorului japonez înțeleg și respectă această decizie. Inginerii și tehnicienii au lucrat și au dezvoltat tehologiile Skyactiv, iar noile modele pregătite de Mazda se pot baza pe aceste elemente moderne.

Și asta pentru că Mazda este unul dintre constructorii care inovează constant: tot în 2019, Mazda a introdus în gama modelului de clasă compactă și primul motor de serie cu aprindere prin compresie controlată prin scânteie. Numele comercial este Skyactiv-X și îmbină atât tehnologie din lumea motoarelor diesel, cât și elemente utilizate pe motoarele cu benzină.

În testul de mai jos nu vom diseca secretele motorului Skyactiv-X, ci ne vom opri asupra clasicului motor pe benzină Skyactiv-G 122 amplasat sub capota lui Mazda 3 Sedan.

 

Mazda 3 Sedan
2.0 SkyActiv-G122 Plus

  • Pret de pornire 19900 €
  • Pret model testat 22790 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Au trecut aproape zece ani de când industria auto adopta în masă downsizing-ul. Mulți producători au ales să mizeze pe motoare cu capacități cilindrice mici, dar în inima cărora să pompeze resurse cu ajutorul turbinelor.

Mazda a așteptat, a urmărit subeictul, dar nu a luat o decizie pripită. A continuat să investească în tehnologii moderne pe care să le aplice motoarelor aspirate natural și să le ofere, alături de eficiență, un aer boem. Așa s-a născut gama Skyactiv-G, o serie de propulsoare pe benzină care nu au nevoie de turbine pentru a ieși în evidență și nici de filtre suplimentare pentru a respecta noile norme de emisii.

Pentru noua generație Mazda 3 Sedan, japonezii au în ofertă două unități pe benzină: Skyactiv-G 2.0 de 122 de cai putere și proaspătul Skyactiv-X, bazat pe același motor de 2.0 litri. Cei care preferă un propulsor diesel pot opta pentru Skyactiv-D 1.8 de 116 cai putere.

Versiunea testată a fost echipată cu unitatea pe benzină de 2.0 litri capabilă să ofere 122 de cai putere la 6.000 rpm și 213 Nm la 4.000 rpm. Propulsorul pregătit de Mazda se aude excelent (oh, dulcele sunet al motoarelor aspirate) și iubește să-l exploatezi cât mai aproape de zona roșie a turometrului. Acolo vei descoperi o simfonie plăcută, dar în același timp te vei bucura și de toți cei 122 de cai putere. Resursele sunt livrate liniar, iar în oraș vei descoperi un motor vioi și plăcut. Vei aprecia în continuare faptul că motorul este unul previzibil ale cărui limite le vei cunoaște rapid.

O altă caracteristică importantă a motorului pregătit de Mazda este rafinamentul. Este genul acela de motor pe care nu-l auzi la ralanti și care n-o să-ți tulbure confortul.

Totuși, la viteze mari vei simți nevoia de ceva mai multă putere, iar pentru depășirile inerente pe șoselele românești trebuie să lucrezi cu atenție cu transmisia manuală. Nu uita niciodată că sub capotă ai un motor aspirat care o să te facă fericit atunci când îl exploatezi în zona superioară de turații.

Cutia manuală de viteze este o altă componentă pe care Mazda continuă să o livreze cu același temperament. Deși ai urcat într-un sedan de clasă compactă, senzațiile oferite de transmisia manuală se apropie de cele ale micuțului roadster MX-5. Iar modul în care Mazda reușește să ofere aceste senzații mă fac, de cele mai multe ori, să uit că între timp au fost dezvoltate transmisii automate extrem de precise. O consider o plăcere nevinovată ori de câte ori am ocazia să conduc un model Mazda cu transmisie manuală.

Consum

Pentru a trece cu bine de noile norme de consum și emisii, Mazda a pregătit câteva artificii pentru motorizarea pe benzină de 2.0 litri. Standard, unitatea va fi echipată cu o funcție pentru dezactivarea cilindrilor. Atunci când nu vei exploata la maximum cei 122 de cai putere, motorul va putea opri doi dintre cei patru cilindri. Instrumentarul de bord nu-ți va afișa acest lucru, iar tu vei continua să rulezi ca și cum sub capotă lucrurile se desfășoară normal. În plus, Mazda a reușit ca oprirea/pornirea cilindrilor să fie realizată fără vibrații, motiv pentru care nu vei simți nimic în momentul în care propusorul trece de la 2 la 4 cilindri.

Dacă în materie de supraalimentare Mazda nu a căzut pradă trendințelor din piață, în ceea ce privește micro-electrificarea motorizărilor, japonezii au decis să urmeze curentul impus de marea majoritate a constructorilor. Așa a luat naștere sistemul M Hybrid, un mild-hybrid care funcționează la 24V și care poate recupera și stoca o parte din energia irosită în momentul frânării. Aceste resurse vor fi utilizate ulterior pentru alimentarea consumatorilor atunci când motorul este oprit.

Pe fișa tehnică, Mazda a trecut un consum mediu în ciclul WLTP de 6.0 litri/100 de kilometri. Conform vechiului standard, consumul mixt pentru această versiune este de 5.1 litri/100 de kilometri. La finalul celor 400 de kilometri rulați mai mult în afara Bucureștiului, computerul de bord a afișat un consum mediu de 6.9 litri/100 de kilometri.

La o scurtă privire în segment, vedem cum Ford Focus Sedan cu motorul de un litru de 125 CP și Skoda Octavia echipat tot cu un motor de un litru de 115 CP promit un consum mediu mixt ceva mai mic decât Mazda 3 Sedan. În rest, Hyundai Elantra, Renault Megane Sedan și Toyota Corolla Sedan au trecute în fișele tehnice valori mai mari de consum.

Performanţe

Așa cum am amintit și în dreptul primului capitol, motorul de 2.0 litri trebuie exploatat în apropiere de zona roșie a turometrului. Iar acest lucru o să genereze o serie de dezavantaje, mai ales în lupta împotriva rivalilor echipați cu motare turbo. 

Mazda 3 Sedan are nevoie, în această versiune, de 10.4 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h.

Corolla este cel mai rapid model din această parte a segmentului, cu cele 9.7 secunde pentru sprintul 0-100 km/h. Skoda Octavia are nevoie de 9.9 secunde pentru aceeași performanță, în timp ce Ford Focus se laudă cu fix 10 secunde. Renault Megane Sedan echipat cu noul motor de 1.3 litri reușește să accelereze de la 0 la 100 km/h în 10.7 secunde.

În ceea ce privește viteza maximă, Mazda anunță 202 km/h pentru sedanul compact cu 122 CP. Mai potent la acest capitol este doar Skoda Octavia (203 km/h), în rest, rivalii modelului japonez fiind mai lenți cu 2-3 km/h.

 

Interior

Mazda încearcă să iasă în evidență prin calitatea elementelor pregătite pentru interiorul mașinilor sale. Și aici nu vorbim doar de Mazda 3 Sedan, ci și de restul modelelor din gamă. Japonezii se poziționează în partea superioară atunci când discutăm despre finisaje sau despre calitatea materialelor integrate la nivelul interiorului.

Cu noua generație Mazda 3, japonezii spun că platforma folosită reușește să oprească și mai mult din sunetele deranjante care intră în cabină la rulare. Iar acest lucru se va simți rapid. Dacă ai condus vechea generație Mazda 3, primul lucru pe care îl vei observa este că sedanul compact este mult mai bine antifonat.

Materialele folosite de japonezi sunt foarte bune, iar finisajele au fost lucrate cu atenție. Vei găsi plastice moi și plăcute la atingere chiar și pe fețele ușilor. Ce te-ar putea deranja? Poate un material plastic lucios folosit pentru comenzile geamurilor și pe tunelul median care se umple rapid de amprente și care se zgârie foarte ușor.

Mazda a reproiectat scaunele noului model de clasă compactă, iar niponii spun că au găsit poziția perfectă pentru ca pelvisul și coloana vertebrală să-și mențină pozițiile naturale. După câteva ore de condus la drum lung Mazda 3 Sedan, te vei ridica odihnit de pe scaun. Japonezii propun un șezut cu o suprafață mai mare, spuma folosită este una moale, iar suportul lateral este peste medie.

În materie de spații de depozitare, Mazda 3 nu iese din tiparele segmentului. Pe fețele ușilor vei putea depozita atât sticle de apă, cât și alte mărunțișuri, există un spațiu pentru depozitarea telefonului mobil imediat sub consola centrală (suprafața a fost acoperită cu un plastic aderent), iar cotiera oferă și ea suficient spațiu pentru obiectele mai măricele.

Per total, atmosfera oferită de interiorul lui Mazda 3 Sedan se apropie foarte mult de cea a locuințelor scandinavilor. Vorbim despre minimalism și simplitate, dar și despre o atenție la detalii peste media segmentului.

Locurile din spate nu sunt chiar atât de generoase în ceea ce privește spațiul pentru cap. Dacă ai peste 1.85 metri, cu siguranță vei fi deranjat de forma plonajată a plafonului. Totodată, modelul nipon nu excelează nici atunci când vorbim despre spațiul pentru genunchi.

Portbagajul promite doar 444 de litri, o valoare cu mult mai mică decât cea a rivalilor din segment. 

Preţ de achiziţie

Odată cu lansarea noii generații Mazda 3, producătorul japonez a simplificat echipările oferite. Astfel, sedanul de clasă compactă poate fi comandat fie în varianta Standard, fie în cea Plus. Alături de aceste versiuni există și câteva pachete opționale.

Prețul de pornire pentru un exemplar Mazda 3 Sedan echipat cu motorul de 2.0 litri benzină este de 19.890 de euro. Dar lista de dotări standard este una cât se poate de generoasă. Astfel, sedanul japonezilor va fi echipat cu următoarele: jante din aliaj de 16 inch, faruri cu LED, lumini de semnalizare cu LED, stopuri cu LED, oglinzi exterioare electrice, încălzite și rabatabile automat, ecran central de 8.8 inch, sistem de navigație, sistem de infotainment compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, sistem audio cu 8 difuzoare, Head-Up Display, buton pentru pornirea motorului, aer condiționat manual, volan și schimbător îmbrăcate în piele, cotieră centrală, geamuri electrice față și spate, scaune față reglabile pe înălțime, airbag genunchi în dreptul șoferului, sistem G-Vectoring Control Plus, sistem de asistență la pornirea în rampă, senzori de ploaie și lumină, asistent inteligent de frânare în oraș cu funcție pentru detectarea pietonilor, sistem de monitorizare a unghiului mort, sistem de asistență pentru menținerea benzii de rulare, cruise control adaptiv, sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație, sistem pentru monitorizarea șoferului și senzori de parcare spate.

Versiunea Plus, cea oferită și pe exemplarul testat, plusează cu jante din aliaj de 18 inch, scaune față și volan încălzite, climatizare pe două zone, sistem de acces fără cheie, senzori de parcare față și cameră video pentru mersul cu spatele. Versiunea Plus are un preț de pornire de 21.190 de euro.

Toyota Corolla cu motorul de 1.6 litri de 132 de cai putere și echiparea medie Business Plus are un preț de pornire de 21.500 de euro. Un Ford Focus în versiunea Titanium Business pornește de la 20.600 de euro, în timp Skoda Octavia (1.0 TSI, echipare Smart) are un preț de pornire de 18.900 de euro. Doar Renault Megane Sedan (1.3 litri, echipare Zen) reușește să se detașeze de acest grup cu prețul de pornire de 16.800 de euro. Pentru comparație, am ales niveluri de echipare medii sau peste medie în cazul rivalilor, întrucât echipamentul standard oferit de Mazda este unul extrem de generos. Și chiar și așa, în anumite cazuri, oferta standard a niponilor depășește dotările nivelurilor superioare de echipare ale rivalilor. 

Siguranţă

Actuala generație Mazda 3 a primit o platformă nouă, iar acest lucru a punctat pozitiv în timpul testelor de siguranță realizate de organizația Euro NCAP.

În cadrul testelor (realizate cu versiunea hatchback, dar asimilate și sedanului, care are aceeași construcție structurală în față și lateral), specialiștii au notat cu 98% siguranța pasagerilor adulți și cu 87% capitolul dedicat siguranței copiilor. În ceea ce privește siguranța utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor, modelul nipon a încheiat testele cu un calificativ de 81%. Sistemele de siguranță puse la dispoziție de Mazda au funcționat corect, iar acest lucru a făcut ca specialiștii Euro NCAP să puncteze performanța modelului nipon cu 73%. Per total, Mazda 3 a încheiat sesiunea cu cinci stele de siguranță.

În ultimii ani, specialiștii Euro NCAP au acordat o atenție deosebită sistemelor moderne, iar pachetul oferit de Mazda este unul cât se poate de generos. Japonezii oferă un airbag pentru genunchi în dreptul șoferului, un asistent inteligent de frânare în oraș cu funcție pentru detectarea pietonilor, un sistem pentru monitorizarea unghiului mort și un sistem de asistență pentru menținerea benzii de rulare. De asemenea, modelul nipon este echipat standard și cu un sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație, dar și cu o tehnologie pentru monitorizarea șoferului.

Ţinută de drum

Producătorul japonez reușește, de cele mai multe ori, să impresioneze atât prin design, cât și prin finisajele de la interior. Dar Mazda ne-a mai obișnuit cu ceva: caracterul dinamic al modelelor sale.

Și simt că acest capitol va provoca mici riduri pe fețele celor care iubesc brand-ul nipon. Dacă pe vechea generație a modelului de clasă compactă niponii propuneau o punte spate independentă, noul Mazda 3 renunță la soluția multi-link și trece la o variantă cu bară de torsiune.

Oficialii niponi spun că au testat cele două opțiuni, iar bara de torsiune a oferit rezultate mai bune raportat la cerințele impuse. Cu toate astea, noua generație Mazda 3 nu va putea fi comandată nici opțional o punte spate independentă, așa cum se întâmplă în cazul altor rivali din segment.

Suspensia este una confortabilă și zgomote neplăcute apar rar (compresii deranjante la nivelul amortizoarelor), mai ales în momentul trecerii peste denivelările scurte. Spre deosebire de vechea generație, suspensia nu mai este atât de rigidă și îți permite să neglijezi, din când în când, anumite gropi sau neregularități apărute la nivelul asfaltului.

În ceea ce privește parte dinamică, sistemul G-Vectoring Control Plus (tehnologia simulează o distribuție mai bună a maselor la virare, limitând cuplul transmis roților motrice) reușește să imprime un caracter dinamic bun.

Totuși, puntea spate nu mai este la fel de ascultătoare, suspensiile favorizând reculul, fenomen care poate fi deranjant pentru cei care vor o ținută de drum fără surprize. 

În ceea ce privește direcția, aceasta este ceva mai precisă și oferă un feedback bun, oferindu-ți încrederea necesară pentru a te bucura pe deplin de calitățile dinamice ale sedanului.

Vizibilitate

Mazda 3 Sedan este unul dintre cele mai arătoase modele din segment. Japonezii au reușit să ofere o variantă nouă a limbajului de design Kodo. Însă orice artificiu de design se răsfrânge, de cele mai multe ori, asupra vizibilității. Dacă oglinzile laterale sunt bine proporționate, luneta lui Mazda 3 Sedan este puțin cam îngustă. Montanții A îți vor da mici bătăi de cap atunci când ataci cu aplomb virajele înguste.

Dacă nu te vei descurca cu dimensiunile noii generații, Mazda propune senzori de parcare față și spate și o cameră video pentru mersul cu spatele. Acestea sunt disponibile standard pe nivelul de echipare Plus.

Tehnologie

În dreptul capitolului dedicat prețului, am amintit de lista generoasă de echipamente pe care Mazda le oferă standard pe modelul de clasă compactă. Japonezii propun o mulțime de tehnologii gata să satisfacă cerințele publicului însetat de elemente moderne .

Instrumentarul de bord mixt (analogic+digital) include un ecran de 7 inch cu o grafică bună, cu un meniu structurat bine pe care îl poți citi cu foarte multă ușurință. Sunt convins că și cei care preferă ceasurile clasice de bord s-ar putea obișnuit rapid cu modul în care Mazda oferă informațiile necesare prin intermediul noului instrumentar de bord.

La interior se mai află un element principal pe care Mazda se încăpățânează să nu-l alinieze tendințelor. Vorbim despre ecranul sistemului de infotainment, care nu dispune de comenzi tactile. Japonezii spun că au ales să vină cu o asemenea ofertă întrucât accesarea informațiilor prin intermediul comenzilor tactile ducea la o modificare a poziției perfecte de condus. Astfel, vei putea opera noul sistem de infotainment doar cu ajutorul comenzilor poziționate pe consola centrală.

Meniul noului sistem de infotainment Mazda este însă mai ușor de înțeles, grafica a fost și ea îmbunătățită, iar viteza de procesare este mai bună. Sistemul este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. Am testat Apple CarPlay, iar interfața funcționează bine și fluid în condițiile în care Mazda se află abia la început, sistemul fiind introdus în premieră la finalul anului trecut.

Un alt element modern este head-up display-ul oferit standard. Calitatea și claritatea informațiilor oferite de acesta sunt de top, iar un mare plus îl reprezintă faptul că japonezii au renunțat la soluția head-up display-ului proiectat pe o suprafață minusculă din plastic transparent. Totul se întâmplă acum în fața ta, printr-o proiecție pe parbriz.

Pasionații de muzică trebuie să știe că sistemul audio standard include opt difuzoare. Pe acesta nu l-am testat, însă vă pot spune că versiunea Bose cu 12 incinte (disponibilă opțional) oferă o fidelitate bună.

Bineînțeles, în dreptul tehnologiilor trebuie să amintim și de gama generoasă de sisteme de siguranță oferite standard, dar și de tehnologiile de asistare, accesorii pe care le-am notat deja în drepul capitolelor dedicate.

Design

La baza noii generații Mazda 3, indiferent că vorbim despre hatchback sau despre sedan, s-a aflat conceptul Vision Coupe, prototipul expus în 2017. Conceptul japonezilor propunea o versiunea îmbunătățită a limbajului de design Kodo - Soul of Motion.

Iar faptul că japonezii au reușit să vină cu o mașină de serie care a preluat suficient de multe elemente de pe conceptul Vision Coupe, este un lucru demn de lăudat.

Zona frontală este una extrem de agresivă, dar în același timp poartă semnătura estetică a gamei cu care deja ne-am obișnuit. Va fi extrem de simplu să recunoști modelul, chiar și atunci când doar apuci să-l zărești în oglinda retrovizoare. Cât despre zona din spate, are câteva tușe de coupe, însă nu exagerate. Per total, Mazda 3 Sedan reușește să iasă din tiparele clasice ale segmentului și să vină cu un design atrăgător, capabil să întoarcă multe priviri.

Nu ne-a placut

  • Capacitatea portbagajului mult sub rivalii din segment
  • Spațiul oferit pentru locurile din spate
  • Performanțe nu foarte bune

Ultimele teste

Comentarii (19)

  • La minusuri vad capacitatea redusa a portbagajului fata de rivali,totusi e cu 40l mai mare fata de un Volvos60 sau un bmw seria 3 care nicimacar nu mai are loc de roata de rezerva,iar astea doua sunt si din clase mai mari.
    27 11
  • Da... nici eu nu am inteles de ce portbagajul e la minusuri, chiar e ok fata de altele. @AM puteti da exemple? sau trebuiau sa fie 3 manutze rosii neaparat?
    15 9
  • @Tatraurs, @kid

    Am făcut comparație cu rivalii din segment, nu cu Seria 3 și Volvo S60.
    De exemplu, Toyota Corolla Sedan, Renault Megane Sedan și Skoda Octavia au valori mai bune în ceea ce privește volumul portbagajului.
    23 7
  • e fain designul masinii, dar nu mai imi iau niciodata sedan, cea mai nepractica forma de caroserie, poate sa fie si din aur, sedan never again !!
    15 12
  • Laurentiu 29
    @tatraurs.....bmw seria 3 are portbagaj de 480 de litri....no offense
    5 4
  • @Laurentiu. Depinde de masuratori,la italienii de quattroruote,Bmw seria 3 are 410l iar Volvo s60are 395l.
    7 1
  • andrei
    motorul ala ia 4 stele? ok. am ras vreo 5 minute continuu. am considerat ca e un banc bun,
    16 30
  • In poza din capul articolului, reflexiile luminii fac masina sa arate ca una pocnita pe lateral. :)
    In rest, dupa cum am mai spus, Mazda 3 ramane un fail, din punctul meu de vedere. Maaaaai ales cu motorul asta.
    24 29
  • Pe unii reflectiile ii fac sa reflecteze....A gandi si a reflecta este acelasi lucru. Numai ca , aici, cineva a luat un ciob si s-a asezat pe marginea santului si a inceput sa reflecteze. A inceput sa reflecteze lumina soarelui cu ciobul......Am ajuns unde am ajuns(Romania) datorita faptului ca majoritatea reflecteaza. Sau reflecta......Daca diesel nu e, nimic nu e.....Stau pe cur si ma tot mir. Si i-mi dau cu sictir.....
    11 11
  • Gama actuala Mazda nu este un fail, inclusiv Mazda 3, arata mai bine decat orice Toyota de exemplu, dar nu se vinde mai bine, inclusiv in Europa, fata de concurenta europeana nici atat, nu este vorba de diesel aici, este vorba ca Mazda este o prezenta exotica si fata de alte japoneze care nu se mai omoara cu dieselul, din nou dau exemplul Toyotei.
    18 3
  • Nu mai bine vorbesti tu de petardele tale de Bmw-uri in alta parte si lasi tu japonezele pentru cine le apreciaza? Tu crezi ca intereseaza pe cineva parerea unui posesor de Bmw?
    7 12
  • 4.5 stele din 5 la pret achizitie? e 22.000 euro cu un motor aspirat semi-lesinat. In banii astia iti iei clasa medie nu compacta la alti producatori. Si cu motor superior. si dotari cam pe acolo. 2.5/5 era mai potrivit.
    5 16
  • Foarte multi caracterizeaza o masina prin cifrele pe care le vad in specificatii (putere, cuplu, cat face suta, etc....) dar uita esentialul: placerea de a conduce. Ne dam cu parerea ca masina aia e mai buna decat cealalta, ca ajunge in 5s la suta, dar va intreb eu pe voi, unde iti sunt de folos cele 5s 0-100? Pe bune, parca sunteti la curse, nu conduceti o masina din placere... Pe mine nu ma misca "cat face suta", ci cum ma simt in masina. Va plac ascutitorile de 1l care scot multi cai, dar cu care va duceti frecvent in service la reparatii. Va plac tedeiurile, ca asa s-a impamantenit la romani, dar nu va place un motor simplu, aspirat, fara pretentii, dar fiabil. Si aici vorbesc de motoarele pe benzina japoneze. Deci mai ganditi-va.
    24 4
  • Nu @Cupita, pe mine, de exemplu, nu ma intereseaza placerea condusului la o masina de 2l cu motor aspirat,kit ca i-au zis Skyactive, cand pe Focus ai 1,5 de 150 de cp si performante mai bune cand vine vorba de o depasire mai din scurt, ca sa dau doar un exemplu. Daca la design sunt printre cele mai frumoase modele de pe piata, la partea de motoare sunt mai conservatori decat nemtii sau altii, conservatori din fire. De aici poate si partea de vanzari care sufera putin. Hyundai de ce are motorizari turbo pe benzina? Sau altii din zona aia.
    5 7
  • @Pavl, partial iti dau dreptate, fiecare cu preferintele lui. Am fost si eu tentat de Ford Focus, dar mi s-a recomandatat sa NU ..... si la serviciu conduc Focus si am contact cu o reprezentanta Ford....
    Sa gandim altfel: cei 122 CP sunt DE LA 4000 rot/min, nu LA 6000. Motorul poate mai mult, a se vedea generatia anterioara (anulata limitarea duce la 170 CP). Este doar limitat la 122 peste 4000 rpm. Iti spun eu ca iti ajung cei 122 CP la o depasire. Daca te joci cu el intre 3 si 4500 rpm o sa fi multumit. Daca tu vrei sa faci curse pe drumurile patriei, si asa vai de ele, ia ce iti place sau ce crezi ca te multumeste. Trebuie sa iei in considerare ca este un motor facut pentru consum, nu pentru sportivitate. Iti recomand totusi cu caldura sa faci un testdrive si sa ne impartasim dupa impresiilel. In plus, consider Mazda 3 mult mai stabila decat Focus (o spun din experienta, nu din pareri).
    Nu dezbatem aici vanzarile, ci pur masina. E treaba celor de la Mazda de ce nu au vanzari. Nu ma intelege gresit, nu vreau sa te conving sa iei Mazda, ci doar ne spunem parerile.
    Cei de la Hyundai au crescut mult in toate privintele, dar parca nu ma multumesc pe deplin. Am condus si Hyundai si nu m-a impresionat. (ce-i drept modele mai vechi un pic, nu cele actuale.
    14 2
  • @cupitza

    m-ai dat gata cu ascutitoarea cu care stai mai mult prin service....forumul Ford te-ar cam contrazice....dar na, nu te condamna nimeni la streang pentru minciuna. Asa ca....feel free
    2 5
  • @Kotewhatever: Aia cu "curu'" era un soi de incercare de rima? :) Omule, vad ca te chinuie puternic. Eu rad copios de cate ori iti citesc ineptiile. Mai ales ca vad ca nu-ti iese cu regulile elementare de gramatica. :)

    Asa e, motorul asta ce l-au pus pe M3 e o porcarie de motor. Absolut toti l-au penalizat in recenzii. Un Diesel de 2 L ar fi facut treaba, cu siguranta. ;)
    7 6
  • Andrei
    Pacat de masina, care arata bine interior/exterior. Motorizare lesinata cu punte spate ca la dubele de marfa. ''Placerea'' turarii unui motor de 120CP la rosu pentru o depasire va duce la uzura prematura, consum ridicat de benzina, zgomot. Consum de 7% extraurban este enorm, un 1.5T consuma atat la 150-160km/h.
    Mazda inoata contra curentului, dar pentru cat timp?
    6 9
  • Bravo AM/Cornel , un test curat si punctat corect . De altfel rubrica "ce ne-a placut/ nu ne-a placut "rezuma parca mai bine ca niciodata si corect punctele forte si slabe ale acestui model.
    Daca la detalii interior mai treceati si faptul ( neplacut) ca nu exista guri de ventilatie pt. locuri spate era aproape perfect. Si daca mai si aminteati ca e de neinteles de ce nu se adopta o solutie de deschidere hayon cu tot cu luneta (caroserie in 5 usi) pe acest model , chiar era perfect.
    Pt. cei care chiar sunt interesati de model , nu va cramponati de motorizare, duceti-va si testati , masina e departe de a fi submotorizata asa cum sugereaza unii. Chiar se misca foarte bine in conditii de trafic uzual.
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru