de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 26.04.2010
-
-
Trimite pe:
Mai mare, mai puternic, mai spatios. Acestea par sa fie criteriile principale pe care le urmaresc mai toti producatorii de automobile in ultima vreme. Acestia incearca sa faca pe plac unui public numeros si extrem de sever, facand rabat pe alocuri de unele elemente caracteristice ale modelelelor pe care le construiesc. Subaru Outback nu a facut exceptie de la aceasta "regula", astfel ca am pornit intr-un test drive pentru a afla daca modelul si-a pierdut alura sportiva in favoarea spatiului interior si a dimensiunilor impresionante. In timp ce design-ul a atins linii diferite de cele cu care ne-a obisnuit constructorul nipon iar rezultatele sunt inca discutate in randul publicului, fisa tehnica a modelului ne arata imbunatatiri semnificative. Este Subaru Outback un Sport Utility Wagon de top sau a devenit un crossover masiv?
-
Pret de pornire
34.584 €
-
Pret model testat
34.736 €
-
Taxa auto
1.031 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Exemplarul testat de Automarket a fost echipat cu un motor boxer de 2.5 litri, cuplat unei transmisii CVT intitulata Lineartronic. Aceasta transmisie este angrenata de lant si ofera sase trepte, putand fi controlata si prin intermediul padelelor de pe volan. Motorul dezvolta 170 CP la 5.600 rpm si 229 Nm la 4.000 rpm. Combinatia motor/transmisie este oarecum atipica pentru preferintele consumatorilor europeni, care prefera motoarele diesel, iar normele de impozitare "prefera" si ele motoarele mai mici de 2.000 centimetri cubi. Vorbim insa despre Subaru, o marca pentru care dieselul era pana nu demult o necunoscuta, astfel ca peisajul pare absolut normal. Fiind un crossover in sinea sa, Subaru Outback nu impresioneaza neaparat in ceea ce priveste reprizele sau capacitatea de accelerare, dar SAW-ul nipon nici nu dezamageste la acest capitol, oferind reprize similare cu cele ale rivalilor din segment. Transmisia CVT a acestui model este optimizata pentru un consum scazut de carburant, dar se adapteaza rapid in momentul in care apasati pedala de acceleratie si va apucati de depasiri. Segmentul in care a fost incadrat acest model nu ii aduce un rival cu care sa se lupte cot la cot, ci il transforma intr-un competitor amplasat la mijlocul clasamentului, atat prin prisma puterii dezvoltate, cat si din punctul de vedere al pretului de achizitie. Motorul boxer al acestui model are blocul si chiuloasa realizate din aluminiu si da dovada de o silentiozitate de invidiat la relanti, in ciuda unor mici vibratii aproape insesizabile. Alaturi de transmisia CVT si de raportul mic al diferentialului, Outback 2.5 Lineartronic ofera o agilitate potrivita pentru drumurile noastre, in detrimentul unei viteze maxime impresionante. In caz de nevoie, puteti retrograda treptele in mod manual, dar transmisia CVT cu care este echipata acest model este suficient de inteligenta pentru a-si schimba raportul pentru o acceleratie optima. Cu toate ca nu este cel mai rapid performer de la 0 la 100 km/h, Outback ne arata ca are sportivitatea in sange, in ciuda faptului ca "trage" o caroserie grea. Cu toate acestea, greutatea suplimentara a lui Outback nu este de condamnat, aceasta tendinta fiind intalnita la toti constructorii de pe piata.
Consum
Acest capitol este unul dificil pentru orice motor de 2.5 litri, daramite unul montat pe un model de 1.533 kilograme. Transmisia CVT a acestui model salveaza insa scorul, deoarece reuseste sa reduca semnificativ turatia motorului chiar si la viteze mari, lucru care reduce consumul de carburant. Astfel, ne-am trezit ca rulam in treapta a sasea cu 90-100 km/h si tahometrul afisa o valoare apropiata de 2.000 rotatii pe minut. Intr-un ritm ceva mai alert, Outback afiseaza un consum de 7.4 litri in regim extraurban, in timp ce rularea cu o viteza constanta de 80 km/h ne aduce un consum de numai 6.6 litri in traseul extraurban. In Bucuresti, modelul inregistreaza un consum situat intre 11.5 si 12 litri la suta de kilometri, realizat cu un stil de conducere temperat. Daca veti intalni aglomeratie sau incepeti sa apasati ceva mai tare pedala de acceleratie, veti obtine valori de 13-13.5 litri la suta de kilometri. Sau chiar mai mult. Transmisia CVT Lineartronic a acestui model ii permite un consum de carburant scazut in conditiile in care nu bruscati pedala de acceleratie, moderatia fiind esentiala in cazul acestei motorizari. Rezevorul de 65 de litri al acestui model pare subdimensionat in unele situatii, iar ultimul sfert al acestuia este "sorbit" de propulsorul boxer al lui Outback intr-un ritm ametitor, semn ca acesta are o forma neconventionala care ne poate induce in eroare atunci cand nivelul carburantului a atins un nivel scazut. In mod surprinzator, am reusit sa ne apropiem de valorile anuntate de constructor fara prea mari eforturi – consumul urban al lui Outback fiind anuntat la 11.3 litri la suta, in timp ce consumul extraurban este anuntat la 6.7 litri la 100 kilometri. Desi rivalii sai anunta valori mai bune ale consumului de carburant, modelul a primit un punct in plus pentru acuratetea estimarilor anuntate de constructor, alaturi de valorile bune raportate la clasa din care face parte. Spre exemplu, versiunea D5 a lui Volvo XC70 anunta un consum urban de 11.2 litri la 100 kilometri, in timp ce A4 Allroad 2.0 TFSI anunta 10.2 litri la 100 km, transmisia Lineartronic facand diferenta in cazul motorului aspirat de cilindree relativ mare cu care este echipat Outback. Economizorul montat langa turometru ajuta soferul sa se orienteze atunci cand apasa pedala de acceleratie, pentru a-si adapta stilul de condus la ritmul motorului boxer de 2.5 litri ce intra in echiparea lui Outback.
Interior
Habitaclul lui Outback prezinta materiale de calitate buna, alaturi de o ergonomie tipic japoneza. Desigur, ca oricare alt model, Outback are si el micile lui dezavantaje. Primul lucru pe care il observi atunci cand te urci la bordul acestui volan este volanul cu un design sportiv, imbracat in piele de calitate, care ii da soferului o senzatie deosebita de control atunci cand il utilizeaza. Indicatoarele colorate cu albastru si alb sunt extrem de lizibile chiar si cand sunt luminate de soare prin trapa, iar design-ul acestora este odihnitor pentru ochi. Toate comenzile sunt la indemana soferului, iar bancheta din spate ofera loc din belsug pentru trei persoane. Scaunele din fata sunt incalzite pe doua niveluri, iar sprijinul lateral este la un nivel potrivit. Perna pentru suport lombar este gonflabila, dar setarile acesteia, alaturi de scaunele fata in general, sunt ceva mai dure decat am fi asteptat de la un model pentru familie. Insonorizarea este foarte buna pana la 120-130 km/h, moment in care veti auzi sunete proprii rularii, iar trapei ii lipseste un deflector de aer eficient, lucru care provoaca un sunet aerodinamic la viteze mari. Portbagajul lui Outback are un volum de 526 litri, iar bancheta din spate este fractionabila 60/40, plierea acesteia oferind o podea aproape plata. Spatiul de incarcare este suficient de lat, iar partea inferioara a portbagajului nu are o inaltime prea mare pentru un model din acest segment. Per ansamblu, Outback le ofera pasagerilor sai un sentiment de sportivitate, subliniat de design-ul interior si de scaunele fata cu un profil sportiv.
Preţ de achiziţie
Exemplarul testat de Automarket are un pret de pornire de 34.736 de euro cu toate taxele incluse. Chiar daca adaugam o taxa de inmatriculare de 3007.08 euro, Subaru Outback tot va fi mai ieftin decat Audi A4 Allroad si Volvo XC70 cu aproximativ 8.000, respectiv 6.000 de euro. Versiunea diesel a acestuia pleaca de la 35.569 de euro cu toate taxele incluse, ceea ce reprezinta o diferenta semnificativa fata de versiunea entry-level in gama Audi A4 Allroad.
Siguranţă
Desi nu a fost inca testat de EuroNCAP , Subaru Outback este echipat in standard cu ABS, ESP, sistem de asistenta la franarea de urgenta, sistem de control al tractiunii, airbag-uri frontale si laterale, dar si airbag-uri cortina fata si spate. Modelul nipon asista soferul la pornirea in rampa, iar forta de franare este distribuita intre cele patru roti in mod electronic. Avand in vedere faptul ca Outback este o masina de familie creata de un constructor cu renume la nivel mondial, acesta primeste nota 9 la capitolul siguranta din testul nostru pana la proba contrarie (a se citi un test EuroNCAP).
Ţinută de drum
Outback este echipat cu deja celebrul sistem Symetrical All Wheel Drive, care ii confera aderenta deosebita in mai toate situatiile pe care le poti intalni pe sosea. La fel cum iti sugereaza interiorul, modelul iti ofera un plus de sportivitate in comparatie cu rivalii sai, dar aceasta nu este atuul principal al lui Outback. Modelul are capacitatea de a se tine bine pe orice viraj pe care il intalneste, dar directia nu are un raspuns la fel de sportiv precum ne-ar indica design-ul volanului. Cu toate acestea, stabilitatea lui Outback se afla la un nivel foarte bun, iar confortul a crescut simtitor, in timp ce capacitatea de a absorbi imperfectiunile drumului este foarte buna. Intr-un fel, Subaru Outback si-a pierdut putin din agilitatea superioara tuturor crossoverelor de acest tip, dar si-a adaptat confortul la rulare la un nivel mai bun fata de alte modele de pe piata.
Vizibilitate
Subaru Outback este echipat cu un parbriz mare si cu o inclinatie potrivita, care permite abordarea virajelor la viteze mici fara ca privirea sa se intalneasca cu montantul A. Oglinzile laterale au dimensiuni generoase, iar oglinda centrala este si ea proportionala cu dimensiunile vehiculului. Desi Outback este oferit cu o camera video pentru marsarier in cazul unor versiuni, modelul testat nu beneficia de aceasta optiune, iar lipsa senzorilor de parcare a adus o usoara dificultate in cazul manevrelor in spatii extrem de restranse.
Tehnologie
Subaru Outback nu este campion la acest capitol in versiunea testata de Automarket, dar asta nu inseamna ca modelul japonez nu poate fi echipat cu toate elementele necesare unui model care se respecta. Elementele notabile care lipseau din echiparea modelului testat erau sistemul GPS integrat, alaturi de camera video pentru marsarier si senzorii de parcare. Pe de alta parte, trebuie sa remarcam parbrizul cu filtru UV si geamurile laterale fata si spate care beneficiau de aceasta facilitate, alaturi de trapa din sticla de dimensiuni apreciabile. Sistemul audio standard este echipat cu o magazie pentru 6 CD-uri si are sase difuzoare, calitatea sunetului fiind potrivita pentru un sistem standard, dar cei de la Subaru ofera optional doua sisteme audio diferite – unul McIntosh surround 5.1 canale cu 10 difuzoare si sistem de navigatie, sau un sistem de navigatie cu DVD si sistem audio Dolby Prologic cu CD-player si sase difuzoare.
Design
In comparatie cu generatia precedenta, Outback a primit un design mai cuminte, iar dimensiunile modelului s-au schimbat radical. In opinia unora, modelul nu mai este la fel de atragator precum era generatia precedenta, iar design-ul destul de cuminte nu ne-a atras nici pe noi. Odata ajunsi la interior, situatia se schimba, Outback avand un design ceva mai sportiv. Din pacate insa, la fel ca in cazul oricarui alt model Subaru, aspectul exterior nu este punctul forte al japonezului.
Ne-a placut
- Cutia de viteze
- Motorul boxer
- Sistemul de tractiune integrala
Nu ne-a placut
- Rezervor relativ mic
- Lipsa senzorilor de parcare
- Taxe ridicate din cauza cilindreei mari
Date tehnice - Subaru Outback (2009-2015) 2.5i AWD Motion auto |
Combustibil
Benzina |
Nr. usi
5 |
Motor tip / cilindri
Boxer |
Nr. locuri
5 |
Cilindree cmc
2457 |
Lungime mm
4775 |
Putere maxima CP (rpm)
167 (5600) |
Latime mm
1820 |
Cuplu maxim Nm (rpm)
229 (4000) |
Inaltime mm
1605 |
Viteza maxima km/h
198 |
Greutate kg
1644 |
Acceleratie 0-100 km/h s
10.4 |
Ampatament mm
2745 |
Tractiune
4x4 |
Volum rezervor litri
65 |
Cutie viteze
A |
Volum portbagaj litri
526 |
|
Vezi versiuni si preturi
Mai multe detalii despre Subaru Outback (2009-2015)
Motiv pentru care mi`as lua`o.
Avand in vedere concurenta, este doar o masina in plus...asa ca nu mi'as lua'o.
Una peste alta e o masina pe care sa o iei doar atunci cand ti'a pierit respectu' de sine si nu mai ai ce face cu banii.
Cine are urechi de auzit..
D5 AWD este bi-turbo de 205 cai ( cuplu 420Nm 1500-3250) iar T6 are 304 cai (2100-4200). Mai exista si un D3 de 163 de cai putere cuplu 420 - (1750-2750)
singurul impediment la noul outback ii ca si-a pierdut sportivitatea comparativ cu vechiul model si nu mai are usile fara rame la geamuri.asta ii alta o alta chestie asa mai exclusivista..numai ca d-nul marius ii considera pe cei care le place subaru fara respect de sine..chiar cei de la top gear romania au facut un test cu vechiul model si au concluzionat ceva de genul:daca nu am fi trait in romania asta ar fi masina care ar trebui cumparata;cum noi traim in romania masina respectiva este...passat...ca deh,atata stiu UNII romani.
Pentru cei care vor sportivitate mai multa exista si o versiune 3.6R foarte puternica, dar taxele sunt destul de mari in Romania.
Cutia CVT schimba foarte rapid vitezele si fara a se simti prea tare de catre sofer/pasageri.
In rest, testul este de apreciat, la aceleasi concluzii am ajuns si noi cand l-am testat. Din pacate ploaia din timpul testului ne-a impiedicat sa facem mai multe poze, insa am apucat sa vedem cat de util este senzorul de ploaie care regleaza automat viteza stergatoarelor.
Numai bine si benzina'n rezervoare!
Daca are si loc unde sa-si atarne o iconita, 3 cruciulite si ochelarii de soare "ochi de musca" e numa' buna. Aaaa si sa aiba boxe mari frate!!!
Atunci nu mai conteaza ca e din '93. E bine ca nu e Subaru, ca de marca aia nu au auzit pitipoancele.
http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc
Ok, la ultima fraza mi`am cam dat palme dupa ce am citit si am dat enter( am gresit, recunosc).Se pare ca textul tau a avut un efect coercitiv deosebit asupra mea...imi asum toate ironiile tale ca pe niste invatzaminte. :)
Subaru este o marca mult subapreciata in Romania ceea ce e gresit.Initial am vrut sa precizez ca masina are un design cam banal, iar propozitia, trecand prin prisma partii de personalitate cu care nu vreau sa mai am de'a face, a degenerat in ceea ce as vrea sa sterg acuma.
Thanx for it . :)
@ego
Lasa...be yourself. :)
Totusi, de ce nu ati cerut varianta diesel? Castiga ceva puncte la consum si datorita cuplului v-ar fi placut mai mult.
Pentru toti cei care critica masinile japoneze (asamblate in Japonia!), oricare ar fi acestea: Subaru, Toyota, Mazda, Honda, Nissan), mergeti la un dealer si cereti un drive-test. E simplu si gratuit.
Nu contesta nimeni suprematia celor 3-4 mari producatori vest-europeni, dar datorita japonezilor, primim mai mult la un pret mai bun. Asta se numeste concurenta :)
SPor!
Multumesc pentru aprecieri.
Dupa cum v-am mai spus, nu noi alegem versiunea de echipare si/sau motorizarea masinii de test. Acestea sunt alese de importator sau de dealer. Cand ni se va oferi un Outback diesel, il vom testa si pe acela.
O zi buna!
dupa cum zicea mai sus cineva, era interesanta varianta diesel.nu am reusit inca sa ma dau cu dieselul,doar stiu ca ii foarte apreciat motorul datorita configuratiei boxer(cand prind pe unu pe strada cu subaru diesel o sa-l opresc sa imi arate si mie cam cum sta treaba cu dieselul).un motor foarte echilibrat.
ce mai:fiecare cu gusturile si banii care-i are.mie unul imi place subaru.daca ar fi sa aleg masina dupa cum arata,direct la alfa romeo m-as duce.Q.E.D. :)
"Masina sport a saracului":))..First time I hear that.
Teoretic masina nu e chiar ieftina, iar motoarele oferite nu's chiar sport decat daca vorbim de varfurile de gama, dar e de apreciat faptul ca are cate putin din toate.
P.S. Eu cred ca masina sport a saracului e Loganul................tunat ! :)
Happy motoring !
In Italia carabinierii din zona montana, Politia Forestale (responsabili cu padurile si apele) si alte autoritati au Subaru Forester. Am vb cu mai multi conducatori de Subaru si in afara pretului foarte avantajos raportat la concurenta europeana ofera o fiabilitate extraordinara. Consumul este mai mare, dar se merita.
Sincer prefer o Skoda Octavia Scout - masina buna, usor de intretinut, cu un consum decent si cu tehnologia la nivelul anului 2013