Drivetest Subaru Legacy (2009-2015)

Subaru Legacy (2009-2015) zoom
de Bogdan Mirică
Joi, 19.11.2009
Misiune imposibila
Intr-o societate in care chinezii sunt blamati pentru calitatea copiilor lor publicul uita ca si brandurile japoneze au avut ceva probleme de receptie in urma cu 20-30 de ani, din cauza reticentei clientilor si a problemelor legate tot de calitate. Treptat insa, asiaticii au aratat tuturor ca multa ambitie este sinonima cu perfectiunea, si au reusit sa urce de la statutul mediocru la cel premium. Subaru a incercat inca de la bun inceput sa isi trateze fanii cu o experienta a condusului deosebita pentru modelele sale globale si a elaborat cateva tehnologii care s-au fundamentat ca trasaturi definitorii pentru brandul japonez: tractiunea integrala Symmetrical AWD, motorul boxer pe benzina si primul propulsor boxer diesel din lume. Unul din modelele care a fost alaturi de evolutia Subaru inca de la sfarsitul anilor '80 este Legacy, un membru activ al clasei medii care sarbatoreste anul acesta 20 de ani de existenta, prin lansarea unui mostenitor. A cincea generatie Legacy a debutat deja pe piata din Romania si isi propune sa atraga de partea sa nu numai fanii dedicatii marcii ci si un public nou, atras de noua filosofie de design, mai populara.

Motor / Transmisie

Pe mainile noastre a intrat versiunea de baza a sedanului japonez, pusa in miscare de un motor boxer cu patru cilindri orizontal-opusi, capabil sa dezvolte 150 de cai putere. Motorul pe benzina cu o capacitate de 2.0 litri beneficiaza de o camera de combustie modificata si o forma noua a orificiilor de admisie, care isi pun serios amprenta asupra consumului de carburant. Japonezul dispune, cum am amintit si mai sus, de 150 de cai putere, resimtiti la 6000 de rotatii, suficienti sa faca din sedanul testat de noi o masina destul de dinamica, corecta si suficient de potenta, insa relativ limitata atunci cand vine vorba de un sofat ceva mai implicat, mai alert. Senzatia de disconfort este creata si de absenta unui cuplu motor mai generos, cei patru cilindri oferind doar 196 de Nm. Din fericire, japonezii au lucrat la configuratia motorului boxer pentru a oferi soferului intregul moment motor la o turatie acceptabila pentru o unitate pe benzina, mai exact 3000 de rotatii. Propulsorul este echilibrat si foarte silentios atunci cand vin vorba de zgomot interior insa lasa permanenta impresia ca ar mai fi fost nevoie de inca 50 de Nm in plus. Pentru a estompa aceasta senzatie, Subaru a gandit impreuna cu motorul boxer si o noua generatie de transmisie continuu variabila (CVT), botezata Lineartronic. Cutia pozitionata longitudinal, de tip lant, are meritul de a exploata exemplar resursele oferite de motor si a le etaja foarte bine pe masura ce pedala de acceleratie este calcata. Cele sase rapoarte se succed liniar, firesc, fara intreruperi bruste sau ruperi de ritm inconfortabile. Raspunsul este perfectibil, ceea ce inseamna ca reactiile nu sunt atat de prompte pe cat ne-am fi dorit, insa senzatia de "delay" este destul de greu perceptibila si nici pe departe atat de deranjanta ca la alte modele. Am putea spune ca Subaru a reusit sa dea nastere uneia dintre cele mai reusite transmisii CVT. Pentru ca promite tuturor un sofat mai implicat, Subaru pune la dispozitie si un set de padele pozitionate in spatele volanului, care imbunatatesc timpul de raspuns si estompeaza senzatia de intarziere resimtita in modul automat. In plus, padelele fixate de volan asigura un control permanent al soferului asupra cutiei in viraje stranse. Multumita acestor trasaturi pozitive, Lineartronic este detaliul care salveaza oarecum nota modelul japonez.

Consum

Fiindca vorbim de un motor pe benzina, valorile consumului nu pot fi excelente insa ele se pastreaza intr-o limita decenta. Transmisia Lineartronic reuseste sa scada consumul de carburant, comparativ cu generatia anterioara, cu pana la 3.6%, un procent modest dar care traseaza diferente clare pe termen lung. Japonezii promit un consum urban de 10.8 litri/100 de kilometri si unul extraurban de 6.4 litri/100 km. Din pacate, pe parcursul testului nu ne-am confruntat decat cu trafic extraurban, experienta aducandu-ne in fata unui consum de 8.2 litri, cu mult peste ceea ce anuntasera japonezii. Este foarte probabil ca ecuatia sa fie similara si pentru valorile consumului urban.

Performanţe

Desi imbunatateste consumul, transmisia Lineartronic nu ajuta foarte mult masina la acceleratie, acul vitezometrului avand nevoie de 11.1 secunde pentru a parcurge intervalul 0-100 de km/h. Raportandu-ne la rivali precum Mazda 6, Volvo S60 sau Audi A4, valorile sunt relativ modeste, doar suedezul fiind capabil de "performante" similare. In ceea ce priveste viteza maxima, Legacy 2.0i isi multumeste viitorii clienti cu 203 km/h, adica mai mult decat suficient pentru cele doua autostrazi romanesti, existente momentan pe harta.

Interior

Interiorul noului Legacy emite aspiratii premium, incercand sa ofere clientului o senzatie amplificata de confort. Fara indoiala finisajele sunt demne de respect, japonezii fiind foarte atenti la detalii fara sa uite insa de aspectele generale. Materialele au fost imbunatatite, cel putin in cazul versiunilor superioare de echipare, ceea ce isneamna ca vom gasi un plastic moale si prietenos, insertii din aluminiu si o piele fina care imbraca scaunele si portierele. Simtul tactil va fi rasfatat de orice coltisor iar ochiul soferului se va simti mai odihnit de afisajul in culori calde, usor de descifrat. Subaru a lucrat mult si la ergonomie, bordul noului Legacy remarcandu-se prin simplitate, prin functiile orientate catre sofer si prin usurinta cu care acesta le poate folosi. In materie de spatiu vorbim de o berlina de clasa medie care pune mare accent pe confort, ceea ce se traduce intr-un habitaclu generos. Pe bancheta din spate incap fara dureri de genunchi, cap sau spate trei pasageri, spatiul fiind suficient chiar si pentru cei care depasesc 1.80 de metri. Acelasi lucru este valabil si pentru cei care aleg locurile din fata, senzatia de incapator fiind subliniata si de numeroasele locuri de depozitare. Ne-am fi dorit insa ceva mai multa generozitate pentru "buzunarele" usilor. In portbagaj, cei 486 de litri asigura spatiu suficient pentru bagaje chiar daca accesul se face mai greu din cauza deschiderii mai inguste.

Preţ de achiziţie

Subaru cauta ca public tinta romanii care dispun de o suma frumusica in cont, si isi doresc sa investeasca intr-o masina nu atat de populara dar fiabila si sigura. Legacy mizeaza tocmai pe aceste aspecte adaugand un design care se vrea mai atractiv. Pretul de pornire al sedanului in Romania este de 28.310 euro, eticheta valabila pentru versiunea 2.0i cu cutie manuala si echiparea Motion. Pentru aceasta suma, clientii primesc 150 de cai putere, transmisie integrala si o multime de dotari decente, suficiente pentru un sedan de clasa medie. Raportandu-ne la segment observam ca pretul japonezului nu este exagerat, pachetul oferit de Subaru fiind unul mult mai generos decat cel al rivalilor. Audi A4, in versiunea 1.8 TFSI de 150 de cai putere, pleaca de la 28.679 de euro, dar nu dispune de tractiune integrala. Volvo S60 pleaca de la 26.894 de euro, pret perceput pentru versiunea de 2.4 litri si 140 de cai putere. Fratele japonez Mazda 6 emite cele mai mici pretentii in materie de pret, o versiune de 147 de cai a niponei urmand sa scoata din buzunarul romanilor incepand cu 22.990 de euro. Versiunea testata de noi la lansarea in Romania dispunea de acelasi motor 2.0i, de o cutie CVT Lineartronic si de un nivel de echipare de top Emotion, care ofera acele dotari premium de neconceput pentru clientii mai pretentiosi. Toate acestea urca pretul berlinei pana la 31.761 de euro. Pentru versiuni rivale asemanatoare, fanii segmentului trebuie sa plateasca 30.940 de euro in cazul lui Audi A4 (fara tractiune quattro), 24.790 de euro in cazul noii Mazda 6 (fara tractiune integrala) si 29.096 de euro pentru Volvo S60 (fara AWD). Pretul japonezului este mai mare, insa instalarea unor tractiuni integrale pe A4 si S60 ar urca pretul acestora cu cateva mii de euro peste cel al noului Legacy.

Siguranţă

Noile reglementari EuroNCAP au adus un punctaj de 5 stele modelului japonez, ceea ce inseamna ca viata pasagerilor va fi bine protejata de airbagurile frontale duble, laterale si de tip cortina, existente in dotarea standard, dar si de caroseria cu cadre de ranforsare in forma de cerc. In plus, noul suport al motorului boxer permite impingerea ansamblului pe directia inapoi si in jos, asigurand astfel integritatea habitaclului. La toate acestea se adauga o multime de sisteme care isi dau mana pentru a ajuta soferul sa evite accidentele nedorite: Tie-Road, sistem de asistenta la franare si diminuarea fortei de decelerare, VDCS, sistem de control a dinamicii vehiculului, ABS cu 4 senzori si EBD, TCS, sistem de control al tractiunii, si bineinteles tractiunea integrala Symmetrical AWD.

Ţinută de drum

Ca si in cazul celorlalte modele Subaru testate avem de a face cu un sistem de tractiune integrala inteligent, capabil sa repartizeze un cuplu egal pe ambele punti motrice, asigurand astfel o stabilitate de invidiat. Practic, Legacy adopta aceeasi tinuta de drum excelenta ca in cazul fratilor sai mai mici, Symmetrical AWD avand meritul de a reusi sa cladeasca deja o reputatie de invidiat constructorului japonez in acest domeniu. Sistemul AWD cu distributie variabila a cuplului este caracterizat de capacitatea de a analiza constant parametrii de drum si de a oferi suficienta putere acolo unde este nevoie. Orice schimbare brusca a suprafetei de drum este detectata rapid iar stabilitatea se pastreaza. Fie ca vorbim de asfalt curat sau de suprafete de rulare instabile, cum ar fi noroiul, Subaru Legacy isi pastreaza tinuta ferma si rigida, promitand soferului o siguranta dar si o implicare totala. Meritul unei tinute de drum impecabile ii revine si noului sasiu Subaru Dynamic Chassis Control Concept, capabil sa ofere confort dar si stabilitate excelenta. Confortul interior nu este perturbat decat foarte putin de suprafetele de rulare neprietenoase, Subaru avand grija sa instaleze o suspensie multi-link pe spate si una cu brate rigide pe fata. In virajele stranse stabilitatea este excelenta, cele patru roti alegand intotdeauna traiectoria ideala si sigura. Nici macar schimbarea brusca a directie de mers nu permite ruperea aderentei.

Vizibilitate

Noul Legacy isi propune sa ajute soferul atunci cand vine vorba de observarea detaliilor care ii pot salva viata. Oglinzile sunt suficient de mari si bine proportionate, oglinda centrala incadreaza o luneta generoasa chiar daca montantii sunt ceva mai mari. Sistemul anti-orbire al oglinzii centrale si camera pentru marsarier sunt alte doua elemente care sporesc vigilenta soferului, indiferent de situatia in care se afla. Pe timp de noapte, iluminarea optima se face cu ajutorul unor faruri xenon cu reglaj automat pe inaltime, care ii ofera soferului un camp vizual optim si sigur.

Tehnologie

Fiindca vorbim de un model premium, Subaru a introdus pe noul Legacy toate gadget-urile existente in vistieria sa, tocmai pentru a spori confortul si pentru a crea o ambianta placuta celor cinci privilegiati. Incepem cu un sistem de climatizare pe doua zone, cu un sistem audio de inalta calitate cu conexiune auxiliara pentru medii de stocare ca MP3 Player sau iPod, geamuri UV si sistem de ventilatie pentru locurile din spate. Soferul este ajutat de senzori de ploaie, de lumina si de parcare, de un cruise control cu comenzi pe volan, care accelereaza prompt, de o instalatie de spalare a farurilor, de o frana electronica, care a permis obtinerea unui spatiu mai mare la nivelul cotierei centrale, si de un volan reglabil pe inaltime si adancime. Pentru cei care sunt nedezlipiti de telefoanele mobile, Subaru ofera si o conexiune Bluetooth, ce poate fi activata cu ajutorul butoanelor pozitionate pe volan. Nu lipsesc tapiteria din piele, scaunele incalzite pe doua trepte si cu reglare electrica, trapa actionata de asemenea electric si oglinzi laterale retractabile. Chiar si asa, intr-un segment premium in care activeaza Audi sau Volvo este nevoie de ceva mai multe gadget-uri pentru a atrage clientii pretentiosi.

Design

In materie de design parerile sunt impartite. Multe voci sunt de parere ca vechiul Legacy pastra mult mai bine valorile Subaru si era mai atragator. Altii accepta formele non-conformiste si filosofia de design de masa, care cauta clienti noi si incearca sa se adapteze vremurilor tulburi. Cert este ca, spre deosebire de vechea generatie, noul Legacy a adoptat un aspect frontal contemporan, dominat de o noua forma a blocurilor optice si de o grila restilizata. In partea posterioara diferentele sunt facute tot de blocurile optice, cu un design nou si de teava de esapament cu ornament cromat. Sedanul a capatat si o oarecare robustete in partea laterala, multumita folosirii unor praguri, care amplifica senzatia de sportivitate.

Ultimele teste

Comentarii (33)

  • tocmai ce era sa va felicit ca ati renuntat la vechiul fotograf dar cand am deschis poza am constatat ca pozele erau facute in afara, probabil inca un test tipic facut in kuala lumpur, pattaya, zimbawe, somalia si etc. E mai ieftin asa.
    22 2
  • ......
    o masina foarte urata
    8 35
  • :(
    Subaru s-a inmuiat total. Performantele scad de la un model la altul iar noile tendinte de design se intrec in cursa pentru cea mai ciudata si neadaptata masina. (nu vorbim aici de sti)
    Nisa initiala Subaru se indeparteaza pe zi ce trece fiind inlocuita de un public din ce in ce mai comercial.
    21 5
  • Seamana cu ultima Vectra face-lift din fatza iar in rest si mai ales la interior arata ieftin si monoton ca o Toyota...


    Pacat caci Subaru, Saab, Volvo si Alfa Romeo erau singurii producatori care proiectau un design aparte dupa standarde proprii si cu produse unice.

    Daca veche generatie imi placea mai mult decat Seria3, acum s-ar situa la sfarsitul listei mele de preferinte.


    Pacat.
    8 8
  • :)
    Subaru nu s-a inmuiat deloc ,doar are o componenta comerciala mai pronuntata.Spre deosebire de VW care foloseste aceeasi platforma pe Golf,Octavia,Leon,Yeti,Jetta cei de la Subaru isi pastreaza individualitatea si nu umbla cu disperare dupa un profit imediat! As alege oricand un Legacy in locul unui A4,cu toate ca cel din urma este preferatul meu in materie de masini nemtesti.Raportul pret-calitate oferit de Subaru + sistemul de tractiune integrala fac toti banii!Poate mai putin in Romania unde stereotipiile sunt in floare si cultura auto are mult de suferit!
    31 4
  • Castravetele
    exact
    ai dreptate slv83. iar tu esti exemplul potrivit.
    6 15
  • adrian
    ???
    1. De cand joaca Subaru in liga premium? Ati auzit voi vreun comunicat in sensul asta sau vreo pretentie a constructorului? Si de ce aceasta insistenta in a o compara cu Volvo si A4, cand n-are nici o legatura cu ele? Cu Mazda 6 mai merge, dar prea putin, avand in vedere ca nu dispune de AWD in varianta asta de motorizare.
    2. De ce nu s-a amintit si de celelalte motorizari, 2.0 diesel boxer si 2.5 turbo de 265cp?
    14 7
  • imi place
    Mie unul imi place foarte mult. Asa s-a zis si de Impreza, ca de fapt in realitate sa arate foarte bine. Ma rog, gusturile nu se discuta. Personal aduce a Lexus IS. Este o evolutie fata de modelul anterior. Importante sunt "ingredientele" Subaru, cu care suntem obisnuiti: AWD, motor boxer etc.
    13 3
  • insa lasa permanenta impresia ca ar mai fi fost nevoie de inca 50 de Nm in plus...

    cum s-a calculat asta|? ca pare o cifra destul de exacta...
    6 4
  • adrian are aici un punct de vedere foarte corect ... Subaru mai aer de invata pana o sa faca masini Premium iar comparatia cu A4 si S40-60 este un pic exagerata.

    un test cu o motorizare mai performanta nu ar fi adus o crestere de punctaj ... ar fi castigat la motor si ar fi pierdut la consum ..deci...
    4 10
  • Subaru
    De cand a aparut subaru pe drumurile romaniei?Cate subaru sunt pe drumurile noastre?Avem service-uri pentru ele?Avem tehnicieni subaru in Romania?Stie cineva sa schimbe o curea de distributzie,sa scoata o planetara fara sa modifice directzia?Nu!
    Curios este ca subaru nu a aparut de mult in romania,sunt putzine pe drumuri(e o masina care inghite multzi bani),dar sunt deja o gramada de specialisti.Romania,nu?
    5 9
  • Inca o chestie!
    A urcat cineva intr-un Tribeca?(E tot un subaru)Comentatzi dupa ce urcatzi intr-unul!
    12 2
  • da sau nu
    Ba da Lache, sunt service-uri Subaru excelente in Romania cum e cel de la Brasov, distributia la subaru se face pe lant deci....
    12 0
  • subaru
    A4 TFSI are 160 cai.
    3 3
  • Lantz de distributzie
    Vlad,numai motorul in 6 cilindri si cel diesel au distributia pe lant,restul au curele de distributie,deci...
    Motoarele de 2,5 l nu se mai fabrica,cadeau ca mustele.Impreza STI(initzial avea peste 325 cp)a fost "detunat"ca sa indeplineasca normele de fum.Acum 7 ani nu era nici un service subaru in Brasov.Stii ca un tehnician subaru este pregatit chiar de cei de la subaru?Ca sa fie recunoscut de orice service subaru in toata lumea,pregatirea respectiva dureaza chiar si 6 ani.Stiai asta?
    Stii cum este un asemenea examen?300 de intrebari in 2 ore,fara nici o documentatzie la indemana.Si costa si o gramada.Seful trebuie sa plateasca.Crezi ca patronul roman baga mana adanc in buzunar?Mai gandeste-te!
    7 4
  • ai dreptate pe undeva
    Nu contest, poate stii tu mai multe ca mine, dar mecanicii Subaru din cate stiu eu sunt pregatiti la Subaru. Hai sa fim seriosi o curea de distributie o schimb si eu daca ma chinui un pic, nu e asa o filozofie. Asa e acum 7 ani nu era nici un service, dar ce relevanta are asta acum?
    2.5GT nu e motor de 2.5?
    Ai dreptate cu lantul si curelele.
    5 0
  • 2.5
    pe STI este motorul de 2.5 pe noul legacy este motorul de 2.5 cum adica nu se mai fabrica
    tu vezi in viitor si ne prezinti noua in prezent Lache?
    7 0
  • Mii de scuze
    m-am exprimat gresit.Motoarele de 2.5 se fac in continuare,dar nu mai sunt motoarele care au fost scoase primele.Prin august sau septembrie 2008,au aprit productzia la motorul asta .Nu au fost reusite de loc.L-au reproiectat si acum merge bine.Este adevarat, nu-i mare filozofie sa schimbi o curea,mai ales ca aceasta are semne pe ea,dar totusi sunt mici chichitze pe care nu trebuie sa le ignori.Pinioanele de la axele cu came,fiecare are cate doua semne.Aici trebuie atentzie.Nu ai nevoie mai mult de 1 ora pt.schimb.
    Cer scuze daca am jignit pe cineva.Nu a fost din rea vointza.
    8 0
  • Vlad
    Am vazut cine-i seful de la service subaru Brasov.Domnul Pescaru Lucian.Un om extraordinar de bine pregatit .Un adevarat profesionist.Pot sa spun ca cei de acolo sunt pe drumul cel bun.Tot respectul pt. domnul Pescaru.L-am cunoscut.
    6 0
  • @Lache
    Cred ca in viata ta nu ai avut treaba cu mecanica, Subaru nu are nimic iesit din comun fata de alte masini, la noi sunt mecanici care deja desfac si tuneaza GT-R -ul cu succes care este cu mult mai complex decat Subaru.

    Subaru STI am vazut desfacute bucatele si reasamblate - tunate ffbine, asa ca ce spui tu acolo sunt niste aberatii.

    Oricum eu am tot respectul pentru marca asta ai are atat modele xu un target familial cat si modele cu valente sportive.
    Mitul ca este un model exclusiv sportiv este o aberatie, de cand exista Subaru au avut atat modele linistite act si modele sportive.

    Sistemul lor 4x4 este unic si mult mai performant decat majoritatea sistemelor actuale iar calitatea modelelor lor se ridica la un nivel superior modelelor europene.
    5 3
  • Stanila Ciobanila
    razvane lasa 4tuningul si ce ai mai vazut pe acolo la sectiunea subaru si nissan si revino cu picioarele pe pamant. sunt mecanici care habar nu au ce este un subaru, sunt mecanici care inca lucreaza dupa tutoriale de pe net s.a. aici nu vorbim de exceptiile romaniei 10-20-50 la numar...ci de majoritatea mecanicilor care in afara de tdiuri nu stiu nimica.
    5 1
  • Pt,Razvan
    In primul rand ,subaru 4x4 nu exista.Daca ai avut treaba cu macanica,si te mai si pricepi,atunci cupleaza sau decupleaza tu puntea fatza la un subaru.4wd symmetrical,e cu totul altceva.Treaba cu gtr-ul e poveste.Ai umblat in gtr ai pierdut garantzia.Cei de la nissan stiu cand tu alergi cu un gtr.Mai are si un program antitunning pt.astia ca voi,priceputzi la toate.Daca ai vrut sa impresionezi pozitiv pe cineva,nu ai reusit.Negativ ai reusit.Daca tu umbli la masina in fatza blocului,cu o surubelnitza si o cheie de 13 mm,asta nu inseamna ca stii ceva.Poate nu am avut treba cu mecanica ,dar castig o gramada ca tehnician auto.
    6 2
  • @ Lache
    Admir un om care poate sa recunoasca ca a gresit. In sfarsit un om cu care se poate discuta civilizat.
    5 0
  • Vlad
    Multzumesc Vlad.Esti cumva din Brasov?Eu tot din Brasov sunt.Recunosc,amgresit .Am vrut sa fiu un pic rautacios,dar nu merita.Multzam inca o data.
    4 0
  • @Lache
    :)))
    dar castig o gramada ca tehnician auto."

    Esti genul de om care se da mai inteligent decat este.
    Transmisie 4x4 este folosita generic.

    "Four-wheel drive, 4WD, 4x4 ("four by four"), or AWD ("all wheel drive") is a four-wheeled vehicle with a drivetrain that allows all four wheels to receive torque from the engine simultaneously. While many people associate the term with off-road vehicles and Sport utility vehicles, powering all four wheels provides better control in normal road cars on many surfaces, and is an important part of sport of rallying.

    In abbreviations such as 4x4, the first figure is normally taken as the total number of wheels and the second is normally taken as the number of powered wheels (the numbers are actually axle-ends to allow for more than one wheel on each end of an axle). 4x2 means a four-wheel vehicle in which engine power is transmitted to only two axle-ends: the front two in front-wheel drive or the rear two in rear-wheel drive.[1]"

    4x4 = 4 roti motrice indiferent de sistem.

    Cand spui ca un Subaru este complicat este clar ca esti paralel cu mecanica, pune mana sa desfaci cateva masini si motoare si dupa sa comentezi, teoretic pare mult diferit de la o masina la alta, practic diferentele sunt mici.
    Subaru este chiar facil de umblat la el din multe puncte de vedere si nu este nimic de nedeslusit la el, iar mecanici prosti intalnesti la toate reprezentantele si la alte sute de service-uri indiferent de marca.

    Cand vorbeam de GT-R nu vorbeam si nici nu ma intereseaza de garantie, spuneam doar ca mecanicii romani sunt in stare sa-l desfaca si sa-l tuneze cu succes.

    "Stie cineva sa schimbe o curea de distributzie,sa scoata o planetara fara sa modifice directzia" - aberezi.

    Cred ca tu ai vrut sa impresionezi dar crede-ma aberezi mult.

    O zi buna!
    2 4
  • Ai doar 22 ani
    Problema asta ar trebui sa te intereseze pe tine.Ai experientza?
    Ai sa-tzi spun despre planetarele de la subaru.Dai roata jos,desfaci piulitza de la planetara,desfaci surubul de la pivotul inferior si scotzi planetara .Daca desfaci cele doua suruburi de la amortizor,fara sa faci semne ai modificat "camber angle"
    Daca copiezi articole de pe wikipedia,macar tradu-le in romaneste.Ce inseamna "camber",gasesti pe wikipedia.Subaru este atat de simplu la partea mecanica,incatnu-tzi vine sa crezi.Despre motor,asa bine cum stii,este boxer,deci,din start este diferit de un logan.Daca tu zici ca wrx sti este un motor banal,asa este.Te pot contrazice?Zici ca ai vazut multe motoare desfacute si refacute.Bravo tzie.Problema este daca le-ai desfacut tu.Evident ca nu.Cum sunt "tunate ffbine" motoarele banale de subaru?Ai pus un POD filter?Crezi ca subaru a cheltuit milioane de dolari in cercetare,ca sa vii tu sa pui un fucking stupid filter?Esti in stare sa faci un OBD?Esti in stare sa schimbi un heavy duty ratio solenoid?Unde-i ala si ce e ala?Nu stiu,pt ca aberez.Stii cum sa racesti un intercooler in timpul mersului?Crezi ca daca ai un mic atelier in uscatoria blocului potzi sa schimbi niste bujii la sti?Sau o "dual mass fly wheel"?
    Ce insemna?Wikipedia...Dupa cum am spus,ai doar 22 de ani si toata viatza inainte.Pt,invatzat.Si daca potzi sa citesti printre randuri,nu am spus niciodata ca subaru este complicat.De aia au avut atat succese,pt ca se repara usor.Pt cultura ta generala,un motor de masina,nu-i un 'motor de batut la usa in doi timpi si tri miscari".cand am facut primul motor de dacie(aberatzia aia de motor),pe genunchi in fatza blocului,tu nici nu erai.Toate cele bune,si succes la tunat motoare!
    4 0
  • sti bujii
    Razvanele,tata!
    Pentru schimbul de bujii la wrx sti mai ai nevoie si de un cric.Asa-i ca aberez?Innainte de a raspunde ,intereseaza-te ,intreaba-tzi prietenii aia care fac tunning la gtr.Mai intreaba si unde este cutia de viteze la gtr.Daca eu spun ca este pe puntea spate,aberez?
    1 0
  • @Lache
    Cred ca ai citit profilil altcuiva sau ai probleme cu vederea.

    * Membru din 04.03.2007
    * Varsta 38
    * Locatie Bucuresti


    * CE MASINA /MASINI CONDUC WRX & Civic EG4 & Rio
    * CE MASINI AM MAI CONDUS >100
    * MASINA LA CARE VISEZ GT-R, EVO, STI, ZR1, M3 etc.
    * TOP MASINI Nespecificat

    Asta este profilul"meu.
    Probail lipsesc din profil: >30 de masini avute, diploma de macanic (din pasiune, nu profesez), etc.

    Daca nu sti engleza iti traduc eu descrierea 4x4 de pe Wikipedia sau orice alta explicatie simpla de pe Google, care puteai sa o cauti si tu inainte sa ma contrazici.

    Personal nu am nimic cu tine, ma enerveaza doar ca exagerezi.

    O zi buna!
    3 0
  • @Lache
    Bujiile merg schimbate fara cric.
    GT-R -ul are cutia de viteze in spate si 2 diferentiale.

    Si nu mai face pe desteptul, vorbeste si tu normal.
    Sti vb aia, Daca taceaï ........ .
    2 0
  • Mii de scuze
    Cu ce am exagerat?Engleza o stiu bine.Vorbesc la munca engleza de 7 ani.Lucrez ca mecanic la subaru,prin emisfera sudica pe undeva.La cate masini ai avut,si ai,si conduci,mai ai timp si de altceva?Da recunosc.Te=am confundat.Dar acelasi stil.Puteai sa-mi explici cu cuvintele tale,nu sa copii de pe wikipedia.Chiar conduci un wrx?chiar potzi sa schimbi bujiile fara un cric bagat sub masina?Chiar ai loc pt.cheia de bujii si ce mai trebuie acolo?Daca scotzi motorul,e adevarat nu ai nevoie de cric.Am o nelamurire:ce fel de diferentziale?LSD?Te rog sa-mi spui si mie cum scotzi bobinele de inductzie de la sti.Daca e secret,te intzeleg,dar vroiam sa fiu un pic mai rapid la munca,si sa le spun:this is romanian way!Sa le cada mucii in fasole.
    Sa ai parte de cat mai multe super cars.Multa bafta!
    2 1
  • @Lache
    Si la WRX-ul meu e la fel ca la STI, tot greu se scot bobinele de pe fiecare bujie, sunt putin diferite de STI dar acelasi sistem (incomod) si bujiile ies cu o cheie potrivita de bujii mai scurta si cu nuca. Oricum asta este una din operatiile imputite de la Subaru si nu numai, este o operatiune imputita la motoarele boxer.
    In romania pe langa multitudinea de mecanici "priceputi" exista si cateva exemplare de profesionisti adevarati, care sunt insa mai rar intalniti pe la reprezentante.
    Multa bafta la locul de munca.(placut sper)
    0 0
  • Razvan
    multzumesc,este un loc placut cu adevarat.Dupa parerea mea e mai usor sa schimbi o curea de distributzie la subaru decat bujiile la anumite motoare.Wrx sti(nu ultimele modele)chiar trebuie sa ridici cu cricul motorul pe o parte.
    Numai de bine!
    0 0
  • addx3100
    laba...despre ce vorbim aici? Raspuns: despre tot ce ne pricepem!
    cam toata lumea ajunge sa se certe despre orice, cand vine vorba de commenturi: politica, masini, femei, NASA....
    hai sa mai trecem si la obiect si sa lasam mandria deoparte.
    am un logan, dci...si vreau sa sar la alta clasa/masina/marca. voi avea parte de un venit ce-mi va permite asta. ca multi alii, care citesc comentariile "cunoscatorilor" sunt desgustat de certurile "barbatesti" de pe site-uri.
    morala: ce am invatat de aici???
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru