Drivetest Opel Combo Life

1.2 Benzina Turbo 110CP Man6
Opel Combo Life zoom
de Cornel Șocariciu
Marti, 11.09.2018
Aere de SUV

Într-o perioadă în care toată lumea își dorește SUV-uri, există și producători care încă își mai îndreaptă atenția și către segmente care în trecut reușeau să atragă un număr bun de clienți. Iar astăzi, îndreptăm lumina reflectoarelor către utilitara de persoane Opel Combo Life.

Nemții încă mai cred în astfel de modele, iar cu noua generație Combo Life, producătorul din Russelsheim a pregătit un pachet pe care mulți îl vor aprecia. Un design nou și ceva mai atrăgător, mult spațiu pentru toți pasagerii, tehnologii moderne și caracteristici asemănătoare SUV-urilor. Cu alte cuvinte, Combo Life este un MPV cu "aere de SUV" care speră să mai fure din clienții care caută o mașină practică și nu doar un SUV cu ajutorul căruia să iasă în evidență.

  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

În cadrul testului organizat de Opel la Russelsheim am ales să testăm versiunea Combo Life echipată cu singurul motor pe benzină disponibil în prezent: 1.2 PureTech cu trei cilindri în versiunea de 110 CP. Puterea maximă este oferită la 5.500 rpm, iar cuplul motor de 205 Nm își face simtiță prezența de la 1.750 rpm.

Opel Combo Life cântărește 1.356 de kilograme, iar în aceste condiții, micuța unitate cu trei cilindri se achită cu brio de mai toate serviciile. Motorul este agil, are un sunet plăcut, iar la viteze de oraș ne demonstrează că nu obosește indiferent de modul de exploatare. Testul din Germania a inclus și câteva porțiuni de autostradă, iar la viteze mari, motorul cu trei cilindri își arată limitele și începe să "gâfâie" imediat ce treci de bariera celor 110 km/h. 

Împreună cu unitatea de 1.2 litri lucrează o cutie manuală cu șase trepte. Transmisia face o pereche bună cu motorul pe benzină, iar timoneria precisă și cursa scurtă a schimbătorului ne-au impresionat plăcut. Și toate acestea în ciuda faptului că ne aflăm într-o utilitară destinată persoanelor și nu într-un SUV cu aere de sportiv. 

Consum

În urmă cu puțin timp, Opel a anuțat că modelele sale au trecut cu brio de noile teste WLTP și au primit omologarea Euro6d-Temp. În aceste condiții, consumul de carburant și emisiile anunțate de producător vor avea valori mult mai apropiate de cele reale.

Conform fișei tehnice, noul Opel Combo Life echipat cu motorul de 1.2 litri PureTech consumă între 5.5 și 5.8 litri la 100 de kilometri în regim mixt. Noile teste țin cont și de nivelul de echipare al mașinii, iar în aceste condiții, producătorii sunt nevoiți să ofere un interval de valori și nu doar un număr, așa cum se întâmpla în trecut.

Consumul de carburant în regim urban pentru Combo Life este cuprins între 6.3 și 6.9 litri/100 de kilometri, iar în afara orașului, modelul constructorului german se laudă cu 5.0-5.2 litri/100 de kilometri. În cadrul testului am rulat atât în micile sate din Germania, cât și pe autostrăzi. La final, computerul de bord a indicat un consum mediu de 6.6 litri la 100 de kilometri, în condițiile în care au existat situații în care am exploatat resursele motorului la turații mari.

Pentru moment, segmentul în care activează Opel Combo Life este unul destul de mic. Dacia Dokker, Renault Kangoo, Ford Tourneo Connect și Volkswagen Caddy Life sunt numele care apar în același segment cu modelul german și pot fi comandate și pe piața din România. Dintre aceștia, Ford Tourneo Connect și Renault Kangoo promit un consum de carburant mai mic comparativ cu cel anunțat de Opel în dreptul lui Combo Life.

Performanţe

Când te-ai hotărât să cumperi un monovolum derivat dintr-o utilitară, cu siguranță nu te gândești la accelerația de la 0 la 100 km/h. Dar "regulile jocului" spun că trebuie să luăm în considerare și acest aspect, așa că nu putem trece cu vederea performanțele oferite de Combo Life și de rivalii săi.

Conform oficialilor Opel, noul model este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 11.8 secunde. Vorbim despre varianta cu ampatament normal și motorizare pe benzină de 110 cai putere. Ford Tourneo Connect are nevoie de 14 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h atunci când este echipat cu motorul pe benzină de 1.0 litri și 100 CP. Renault Kangoo echipat cu motorul pe benzină de 115 CP are nevoie de 11.7 secunde pentru 0-100 km/h, Dacia Dokker reușește 12.7 secunde pentru același sprint, în timp ce campionul grupei este Volkswagen Caddy Life: 10.9 secunde. Totuși, trebuie menționat și faptul că motorul de 1.4 litri TSI oferă 125 CP.

Opel Combo Life are o viteză maximă de 175 km/h. Doar Volkswagen Caddy reușește o performanță mai bună decât modelul din Russelsheim, restul concurenților având valori mai mici.

Interior

Când te poți juca cu un model de persoane care derivă dintr-o utilitară, cu siguranță poți veni cu soluții inteligente și cu foarte mult spațiu pentru toți pasagerii. Iar Opel nu avea cum să greșească rețeta. Imediat ce urci la volanul lui Combo Life vei întâlni un habitaclu aerisit.

Per total, materialele folosite de nemți au o calitate bună, însă există și elemente dintr-un plastic nu foarte plăcut la atingere. Dar alegerea nemților este de înțeles. 

Utilitara destinată persoanleor promite spații de depozitare la orice pas. Suporturile pentru pahare se află în extremitățile bordului, buzunarele ușilor sunt mari și promit să înghită atât sticle de dimensiuni medii cât și alte mărunțișuri, în timp ce deasupra parasolarelor poți ascunde cu succes acte sau portofele. Tunelul median rămâne punctul de maxim interes: aici, Opel Combo Life poate să "înghită" sticle și obiecte de mari dimensiuni. Cotierele scaunelor sunt individuale, iar pasagerii din spate vor beneficia de tăvițe.

Opel Combo Life poate fi comandat atât cu o banchetă pentru pasagerii din spate, cât și cu trei scaune individuale. În acest caz, nemții spun că fiecare scaun va avea un sistem de prindere ISOFIX. Pentru cei cu familii mari, constructorul din Russelsheim oferă și o versiune cu șapte locuri indiferent de varianta de ampatament aleasă (normală sau XL). Versiunea testată avea amptamentul normal (2.785 mm) și cinci locuri. 

Și nu putem părăsi acest capitol până nu vă spunem despre cutia de depozitare prinsă în plafon. Aceasta poate fi accesată atât din interiorul mașinii, cât și din exterior, atunci când șoferul alege să deschidă doar zona vitrată a portbagajului. Pentru ca cei mici să se bucure și mai mult de timpul petrecut în mașină, Opel oferă și un plafon panoramic de mari dimensiuni.

Poziția la volan este înaltă și asemănătoare cu cea oferită de un SUV, însă marginile superioare ale tunelului median sunt extrem de late și deranjează atât vizual, cât și la nivelul ergonomiei. 

Tot în cadrul acestui capitol amintim și de valorile oferite de portbagajul lui Combo Life. Versiunea cu cinci locuri și ampatament scurt promite între 597 de litri și 2.126 de litri, în funcție de poziția scaunelor spate sau a banchetei, în timp ce varianta XL poate înghiți între 850 de litri și 2.693 de litri. 

Preţ de achiziţie

Pentru moment, oficialii Opel încă nu au publicat și lista de prețuri destinată pieței din România. Dacă mizăm pe strategia generală cu care ne-a obișnuit constructorul german, atunci vom vedea un Combo Life poziționat în imediata apropiere a lui Ford Tourneo Connect (start de la 18.600 de euro). Indiferent de strategia aleasă, nemții nu vor reuși să vină cu un preț apropiat de cel practicat de Dacia. La polul opus se află Volkswagen. 

Siguranţă

Pentru moment, organizația EuroNCAP nu a realizat teste de siguranță pentru triada Peugeot Partner, Citroen Berlingo Van și Opel Combo. Folosirea platformei EMP2 a grupului PSA și rezultatele obținute în trecut de modelele care o folosesc ne determină să spunem că Opel Combo ar trece cu brio de un posibil test EuroNCAP.

În același timp, nemții oferă pe utilitara de segment compact o serie de sisteme de siguranță de ultimă oră. Pe noul Combo Life, clienții vor putea miza pe următoarele sisteme moderne: frânare automată de urgență, alertă cu privire la o posibilă coliziune frontală (sistemul este capabil să detecteze și pietoni), sistem de avertizare în cazul detectării oboselii șoferului, tehnologie pentru menținerea benzii de rulare, cruise control automat, sistem de asistență la parcare și un sistem pentru monitorizarea unghiului mort.

La toate acestea adăugăm cele trei prinderi ISOFIX destinate scaunelor din spate.

Ţinută de drum

Poziție înaltă la volan, zone vitrate mari și platforma EMP2 a grupului PSA. Toate acestea ne duc cu gândul către un singur lucru: confort. Iar o familie numeroasă are nevoie de așa ceva. Da, Combo Life are ruliu în viraje. Da, modelul german manifestă o tendință de subvirare. Dar ținând cont că ai ales un monovolum derivat dintr-o utilitară, cu siguranță nu te vei urca la volan pregătit de câteva tururi rapide pe circuit.

Iar dacă stai liniștit și conduci într-un mod cât se poate de civilizat, noul Opel Combo Life o să te răsplătească cu un nivel bun de confort. Pe tine și pe ceilalți pasageri. Suspensiile sunt puțin cam zgomotoase, iar sunetul produs în momentul amortizării se propagă la nivelul habitaclului într-un mod nu foarte civilizat. 

În cazul în care vei exagera, modelul german n-o să te ierte și o să-ți penalizeze fiecare greșeală. Dar totuși, cine vrea să subvireze cu o mașină care are o înălțime de 1.841 de mm? Și dacă ai în plan să faci așa ceva, trebuie să te gândești că nici direcția nu este una foarte precisă.

Cu alte cuvinte, Opel Combo Life este un vehicul perfect pentru cei care caută confortul și spațiul într-un pachet care să nu iasă atât de mult în evidență precum un SUV.

Vizibilitate

Ok, are 4.4 metri, dar din interior nu pare atât de mare. Da, lățimea măsoară 1.8 metri, dar cu așa oglinzi generoase și cu un sistem care monitorizează unghiul mort n-ai cum să te emoționezi.

Opel Combo Life excelează la capitolul vizibilitate. Zonele vitrate mari fac ca manevrele în spații mici să nu genereze un nivel ridicat de stres. Dacă totuși nu te descurci prin metodele tradiționale, Opel oferă și o cameră video cu vedere panoramică pentru mersul cu spatele. Grafica nu este cea mai reușită, dar sistemul își face din plin datoria. Pentru cei care se tem de virajele strânse, Opel introduce sistemul denumit Flank Guard. Acesta scanează zonele laterale și te avertizează în cazul în care ești pe cale să lovești ceva.

Tehnologie

Opel a înțeles că pentru a câștiga și mai mulți clienți ai nevoie de tehnologii moderne. Astfel, nemții propun pe Combo Life câteva sisteme care în curând nu vor mai lipsi de pe nicio mașină, indiferent de segmentul din care aceasta face parte.

Primul pe lista noastră este Head-Up Display-ul. În continuare, Opel a optat pentru versiunea care folosește "un petic" din plexiglas pe suprafața căruia sunt proiectate informațiile referitoare la viteza de deplasare, navigație sau sistemele de siguranță.

Pentru cei care vor să rămână la nivelul tehnologiilor actuale, Opel a introdus pe Combi Life un sistem de infotainment care integrează un ecran tactil de 8 inch. În marea majoritate a timpului, sistemul reacționează rapid, iar meniul este structurat simplu. Apple CarPlay și Android Auto sunt și ele disponibile pe modelul german. 

Din toată această suită nu trebuie să uităm de tehnologiile pe care deja le-am amintit la capitolul siguranță sau pe cele pe care le-am trecut în dreptul capitolului vizibilitate. Astfel, Opel Combo Life promite un pachet tehnologic modern cu care poate fura o mică parte dintre clienții care sunt în căutarea unui SUV.

Design

Fie că vă place, fie că nu, trebuie să recunoaștem că Opel Combo Life nu este cel mai arătos model de pe piață. Da, nemții au modificat designul, însă stilul general rămâne, iar Combo Life duce mai departe ADN-ul utilitarei din care derivă. Ce-i drept, că nici restul rivalilor modelului german nu fac parte dintr-un grup pe care să-l putem încadra în zona mașinilor frumoase. 

Designerii constructorului din Russelsheim propun o zonă frontală apropiată de cea a modelelor din gamă, însă asemănările se opresc aici. Partea laterală, cu cele două uși glisante și zona din spate nu te trimit cu gândul la niciun alt produs general din oferta nemților.

Nu ne-a placut

  • Calitatea unor materiale
  • Ergonomia consolei centrale
  • Antifonarea
  • Direcția mult prea "moale"
Date tehnice - Opel Combo Life 1.2 Benzina Turbo 110CP Man6
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1199
Lungime mm
4403
Putere maxima CP (rpm)
110 (5500)
Latime mm
1848
Cuplu maxim Nm (rpm)
205 (1750)
Inaltime mm
1841
Viteza maxima km/h
175
Greutate kg
1356
Acceleratie 0-100 km/h s
11.8
Ampatament mm
1785
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
597
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Opel Combo Life

Ultimele teste

Comentarii (7)

  • În fine, un nou test după o lună+ de pauză - ăi încă unul c-o benzinară...
    Deși bine scris, după mine nu se pune totuși, fiind... neprețuit :-) (fără prețuri mai serios) și implicit fără vreo posibilitate de comparație cu concurența (btw, Dokker-ul TCe 1.2 115 CP accelerează mult mai bine decît cele 12,7 s comunicate pt sprintul de la 0-100, fiind și mai puternic, și mai ușor ca Peugeopelul; ce-i drept, consumă mai mult.)

    De acord în schimb că designul e f. modest la Combo, ba-i chiar în regres pe toate segmentele Opel de cînd cu preluarea de către PSA - New Insignia included, din păcate.
    10 6
  • @kirotractor

    În scurt timp vom afla și prețurile lui Opel Combo Life și finalizăm atunci :)

    Da, ai dreptate în ceea ce privește Dacia Dokker 1.2 TCe, doar că în acest moment versiunea nu este disponibilă în configuratorul Dacia. :)
    2 2
  • @cornel.socariciu

    De parca Opel Combo Life este disponibil in configuratorul Opel...
    4 1
  • SIMPLE MINDS
    Sunt unele *constructii* a caror ultim si implicit singur alibi este: *frumusetea vine din interior* .Daca *creatia* de mai sus e una dintre ele inseamna ca afirmatia mea a aparut in locul oportun.:-)) P.S. Achtung Tavares, linia Maginot a esteticului de aceasta data se afla chiar in departamentul de design Opel ! Sper sa nu fie nevoie sa cautam un *nou* Petain al PSA !;-)
    23 0
  • e-manuela
    Buna! Nenea, sa fim serioși, nu înseamnă ca daca nu va place voua, mașina nu e reușită. Da' ce voi sunteti Deținătorii absoluti ai adevărului? Voi de cand nu v-ati mai uitat in oglinda?....
    3 7
  • @Kirotractor: New Insignia a fost conceput pe cand PSA era departe de Opel....
    9 2
  • @AM : uite ca-i bine sa va mai urmaresc si pe la TV. Bogdan a amintit acolo de un detaliu suparator la acest model pe care nu-l regasesc aici. Si anume ca pedalele sunt prea apropiate intre ele. Eu personal am mai intalnit la unele masini acest detaliu si-l consider extrem de deranjant si important. Cand apesi pe frana brusc risti de cele mai multe ori sa apesi concomitent si pe acceleratie ceea ce nu e deloc ok si e si derutant . De cate ori testez vreo masina eu ma uit la acest detaliu.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru