Drivetest Opel Cascada (2013-prezent)

1.6 Turbo 170CP Aut Cosmo
Opel Cascada (2013-prezent) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 16.07.2014
Suflet american

Opel Cascada, singurul model decapotabil din oferta acestui constructor, este cea mai "americană" maşină produsă în ultimii ani de marca germană. Nu ar fi putut să fie mai puternică influenţa de peste Ocean decât dacă ar fi avut patru portiere şi motor V8. Pentru că, în rest, pe lângă faptul că este decapotabilă şi ai loc suficient pentru patru pasageri, aspectul său are un aer care apropie acest model de maşinile iconice pe care le-am văzut în abţidilduri când eram mici.

Spre deosebire de cabrioletele care-l precedă în gama Opel, Cascada a început cu o platformă de la un model compact şi a ajuns să aibă aproape 4.7 metri lungime. Asta înseamnă că este cu aproximativ 25 de centimetri mai lung decât orice altă decapotabilă din segmentul compact, mişcare prin care Opel s-a diferenţiat de rivalii tradiţionali şi atacă direct felia premium în care Audi şi BMW se lăfăie cu decapotabilele lor de clasă medie.

Mişcarea curajoasă a celor de la Opel implică atacarea unui segment cu o marjă ridicată de profit, unde Cascada vine însă cu cel mai mic preţ, dar cu o propunere care prezintă numeroase avantaje. Noi încercăm să aflăm dacă acest imigrant cu suflet american reuşeşte să cucerească piaţa dominată de constructorii premium.

Opel Cascada (2013-prezent)
1.6 Turbo 170CP Aut Cosmo

  • Pret de pornire 22.820 €
  • Pret model testat 35.280 €
  • Taxa auto 360 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Fiind un model complet nou, era şi păcat ca Opel să nu-l echipeze pe Cascada cu noua sa motorizare, 1.6 SIDI Turbo, un propulsor de 1.6 litri, 170 CP şi 260 Nm. Are mai mult cuplu decât un diesel de 1.5 litri şi dezvoltă suficientă putere încât să nu se facă de ruşine la citirea fişei tehnice în public. Motorizarea produsă în Ungaria este silenţioasă şi se dovedeşte a fi elastică şi plăcută în conducere.

Din păcate, transmisia automată cu şase trepte care a echipat motorizarea în cazul exemplarului testat nu poate să se bucure de prea multe cuvinte de bine, deoarece singurul lucru bun pe care l-a făcut a fost să ofere schimbări line ale treptelor de viteză. Nu există mod economic sau mod sport, ci doar un mod manual. Iar acesta din urmă nu este foarte rapid, aşa cum ne-au obişnuit transmisiile cu două ambreiaje şi automata cu opt trepte de la ZF. Bine măcar că ni se oferă şi această posibilitate.

Răspunsul la kickdown se lasă adesea aşteptat, mai ales dacă vreţi să acceleraţi brusc de pe la 50-60 km/h, dar puterea ridicată a motorizării îşi face treaba până la urmă. Cu toate acestea, dacă nu visaţi să despicaţi marea în două, ci doar să vă plimbaţi cu o decapotabilă practică, perechea face o echipă foarte bună în ceea ce priveşte confortul la rulare. Motorizarea nu se face auzită nici când viteza de rulare atinge normele aferente unei autostrăzi.

Lipseşte şi sistemul Start-Stop, lucru care ar fi ajutat foarte mult la nivelul consumului de carburant în mediul urban. Poate că facelift-ul va remedia această problemă, alături de apariţia unei transmisii automate mai moderne.

Consum

Ca să parcurgi 100 de kilometri în regim mixt la bordul decapotabilei Opel trebuie să te aştepţi la un consum de 7.2 litri la sută, potrivit datelor oficiale. În raport cu celalte două modele din segment, situaţia nu este tocmai favorabilă pentru Cascada, deoarece un Audi A5 Cabriolet 1.8 TFSI Multitronic (170 CP) obţine un consum semnificativ mai bun, lucru pe care îl putem spune şi despre BMW 428i Cabrio AT8, cea mai puţin puternică versiune pe benzină a decapotabile din Munchen.

Mai precis, modelul decapotabil din Ingolstadt este cu un litru la sută mai economic decât Cascada, în timp ce modelul din Munchen este cu 0.6 litri la sută mai economic, cel puţin atunci când vorbim despre consum mixt declarat, chiar dacă în cazul modelului BMW vorbim de un nivel de putere semnificativ diferit (245 CP) şi de o cilindree mai mare.

În cadrul testului nostru, consumul în mediul urban a variat între 10 şi 13 litri la sută în condiţii de trafic normale. Dacă prindem oraşul liber, consumul scade la 8.7 litri la sută. Aportul unui sistem Start-Stop ar fi uşor de remarcat în acest plan. În afara oraşului, dacă nu depăşeşti cu mult pragul de 100 km/h, Cascada anunţă un consum de 7 litri la sută. Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a şasea la 2.500 rpm, consumul se stabilizează la 8.3 litri la sută.

Performanţe

Opel Cascada 1.6 SIDI poate să atingă o viteză maximă de 217 km/h şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 9.9 secunde. După cum explicam şi la capitolul dedicat motorizării şi transmisiei, motorul ar putea să fie echipat cu o transmisie automată sau automatizată mai performantă, cu mai multe trepte sau cu un timp de răspuns mai bun, care să-l pună în valoare la nivelul pe care îl aşteptăm de la o transmisie lansată în 2013.

Cascada nu este o maşină sport, deşi arată de parcă ar fi mult mai rapidă decât este în realitate. Chiar şi aşa, maşina nu dezamăgeşte pe şosea, fiind suficient de agilă încât să poţi aborda în siguranţă la reprizele necesare unele depăşiri, deşi este de recomandat să abordaţi un stil de condus mai temperat, care i se potriveşte mai bine modelului din Rüsselsheim.

Rivalul său din Ingolstadt are nevoie de 8.9 secunde până la sută şi poate atinge 213 km/h, pe când echivalentul mai puternic din Munchen asigură un timp 0-100 km/h de 6.4 secunde şi o viteză maximă de 250 km/h, dar vorbim despre o diferenţă majoră de cai putere în favoarea decapotabilei de la BMW, deci nu ar trebui să-l judecăm pe Cascada pe fondul acestor cifre.

Interior

Opel Cascada a fost răsfaţat cu un interior care prezintă ornamente care imită fibra de carbon şi se mândreşte cu o tapiţerie din piele de toată frumuseţea. Scaunele psunt îmbrăcate în piele perforată şi au o configuraţie care îţi asigură confortul chiar şi după multe ore petrecute la volan. Restul interiorului este preluat din gama constructorului german fără nicio excepţie, de la ceasurile de bord şi butoanele multe de pe consola centrală, până la forma acesteia din urmă şi la manetele de semnalizare. Am observat că nu există sistem de pornire fără cheie, ceea ce a stricat din senzaţia de libertate pe care ar fi trebuit să o asigure o decapotabilă.

Am apreciat aspectul afişajului central color al sistemului multimedia, precum şi elegantul buton cromat pentru decapotare, dar am fost dezamăgiţi de prezenţa afişajului monocrom dintre ceasurile de bord, al cărui roşu nu se potrivea cu aproape nimic de la bord. 

Vestea bună este că modelul german are loc suficient pentru patru adulţi, fără lovituri cot în cot şi stat cu genunchii la piept. Portbagajul asigură un volum de 280 de litri când este pliat acoperişul, echivalent cu ceea ce oferă o subcompactă. Dar configuraţia sa este pe lungime şi nu pe înălţime, ceea ce înseamnă că trebuie să optaţi pentru ghiozdane plate sau geamantane lungi şi subţiri atunci când vă faceţi bagajele şi vreţi să călătoriţi cu acoperişul jos. Dacă va fi ridicat plafonul şi deschisă protecţia, volumul portbagajului va atinge 380 de litri, ca în cazul unei compacte. Pe deasupra, bancheta poate fi rabatată simetric 50/50 cu ajutorul unor butoane amplasate în portbagaj pentru a putea încărca obiecte lungi.

Preţ de achiziţie

Opel Cascada este cea mai ieftină decapotabilă de clasă medie oferită pe piaţa din România. Nivelul de echipare de top disponibil în gama Opel, Cosmo, în compania motorizării 1.6 Turbo de 170 CP şi a unei transmisii automate, aduce un preţ de listă de 28.300 euro cu TVA inclus.

Toate dotările opţionale alese pentru exemplarul din imaginile alăturate i-au dus preţul de listă la 35.280 euro cu TVA inclus. Printre dotările respective se numără tapiţeria din piele "Nappa Jet", care costă 2.800 de euro.

Spre comparaţie, Audi A5 Cabrio 1.8 TFSI Multitronic are un preţ de listă de 42.300 euro, iar BMW 428i AT8 Sport pleacă de la 53.800 euro. Oferta celor de la Audi include şi o versiune Cabriolet a lui A3, care vine cu un preţ relativ apropiat de cel al lui Cascada, dar este cu 20 de centimetri mai scurtă. La nivel de ampatament, vorbim deja despre 10 centimetri, adică fix diferenţa dintre un spaţiu generos pentru pasagerii din spate şi unul limitat.

Siguranţă

Opel Cascada nu a fost testat de EuroNCAP, dar pentru că este bazată pe modelul Astra GTC, putem lua drept punct de referinţă rezultatele acestui model. În cadrul testului, Opel Astra GTC a obţinut cinci stele la testele de impact şi a fost clasificată cu un nivel de protecţie de 91% pentru pasagerii adulţi.

Cu toate că lipsa unui plafon solid penalizează rezistenţa la impact, inginerii germani au crescut nivelul de rigiditate al caroseriei cu 41% faţă de fostul Astra Twin Top. În plus, lista de airbaguri şi de sisteme electronice de asistare completează cu bine capitolul siguranţă. În cazul unei răsturnări accidentale, un rollbar poziţionat în spatele locurilor din spate şi acţionat pirotehnic protejează pasagerii.

Ţinută de drum

Opel Cascada nu este o maşină sport şi nu este făcută să fie condusă într-o manieră foarte dinamică. Iar asta nu este o remarcă negativă, mai ales pentru cei care vor un cabriolet polivalent gândit pentru confort şi pentru pura plăcere de a conduce o decapotabilă. Adică pentru cei care se bucură că au cerul liber deasupra capului şi atât.

Maşina este închegată şi se manevrează agreabil dacă eşti un fan al confortului. Direcţia nu excelează în materie de feeling, dar vestea bună este că nu este dificil de manevrat şi există un nivel rezonabil de feedback din partea volanului.

Din păcate, se simte masa totală a lui Cascada la frânări şi la manevre bruşte, unde intervine adesea subvirarea. Dar asta nu este o problemă, deoarece modelul german nu este genul de model gândit şi făcut să fie condus la limită.

Vizibilitate

Pe lângă senzaţia de libertate diminuată semnificativ din cauza sa, montantul A este deranjant la virajele strânse de stânga, cu toate că nu este cel mai neplăcut stâlp de parbriz pe care l-am întâlnit până acum. Oglinzile laterale sunt potrivite în dimensiuni, iar oglinda centrală este mai mult decât suficientă pentru mica lunetă de sticlă cu dezaburire integrată în soft-top-ul lui Cascada.

Fiind un cabriolet, este inutil să spunem că vizibilitatea este aproape perfectă atunci când avem plafonul din pânză pliat. La manevrele cu spatele şi cu plafonul ridicat, veţi simţi nevoia unui set de senzori de parcare, deoarece spatele ridicat al maşinii te poate induce în eroare cu privire la lungimea sa.

Tehnologie

Lista de dotări la capitorul tehnologie este generoasă pentru cabrioletul german, deoarece aceasta se luptă cu modele premium. Astfel, Cascada are în ofertă faruri adaptive, lumini de zi cu LED-uri, sistemul Opel Eye (identificarea semnelor de circulaţie), sistem de monitorizare a benzii de rulare şi sistem de avertizare în caz de coliziune frontală.

La fel ca la modelele coupe ale constructorilor premium, centurile de siguranţă sunt asistate de braţe pentru ca cei doi ocupanţi ai locurilor din faţă să le poată folosi uşor, iar pentru a accesa locurile din spate Opel pune la dispoziţiei sistemul Easy Entry.

la capitolul critici, consola centrală vine cu prea multe butoane pentru a-ţi inspira relaxarea visată de la o decapotabilă, iar pornirea sau accesul fără cheie sunt elemente pe care sperăm ca Opel să le aibă în vedere pentru facelift.

Plafonul textil este realizat din mai multe straturi şi oferă o izolare fonică foarte bună, chiar şi la viteze de autostradă. Decapotarea poate fi făcută atât staţionar, cât şi din mers (viteză de maximum 50 km/h) şi necesită numai 17 secunde. Asta înseamnă că ai timp să decapotezi maşina la un semafor. Chiar dacă se schimbă culoarea, poţi pleca de pe loc încet şi să laşi sistemul să-şi facă treaba până atingi viteza maximă permisă în oraş. Pentru momente de impresionare a publicului în parcare, poţi capota sau decapota maşina din telecomandă, de la distanţă. 

Interiorul vine cu scaune ventilate şi încălzite, menite să te ajute să foloseşti Cascada în orice anotimp. Fanii rulării decapotate în afara oraşului pot folosi şi un paravânt demontabil, care sacrifică locurile din spate pentru confortul pasagerilor din faţă. Acesta este practic până la viteze de 100-110 km/h, după care începe să fie fluturat de vânt şi produce sunete neplăcute la rulare.

Design

Cascada este cea mai frumoasă decapotabilă oferită vreodată de Opel şi se poate încadra fără probleme în lista ”Top 5 cele mai frumoase creaţii” ale mărcii din Rüsselsheim. Modelul reuşeşte să integreze toate trăsăturile stilistice cu care ne-a obişnuit marca germană, fără să semene prea mult cu vreun frate de portofoliu. 

Ne plac mult blocurile optice, atât cele frontale, cât şi cele posterioare, precum şi modul în care au fost integrate barele de protecţie. Cele mai frumoase linii le găsim la nivelul portbagajului şi al aripilor frontale, acestea având un nivel de eleganţă care aminteşte de modelele anilor '50.

Nu ne-a placut

  • Consumul de carburant în compania transmisiei automate
  • Senzaţia de cabrio diminuată de parbrizul prea înclinat
  • Nivelul de sportivitate asigurat de direcţie şi de suspensie
Date tehnice - Opel Cascada (2013-prezent) 1.6 Turbo 170CP Aut Cosmo
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
1595
Lungime mm
4696
Putere maxima CP (rpm)
170 (4250)
Latime mm
1839
Cuplu maxim Nm (rpm)
260 (1650)
Inaltime mm
1443
Viteza maxima km/h
217
Greutate kg
1733
Acceleratie 0-100 km/h s
9.9
Ampatament mm
2695
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
56
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
280
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Opel Cascada (2013-prezent)

Ultimele teste

Comentarii (9)

  • Faptul ca comparati masina asta cu BMW seria 4 si Audi A5 mi se pare cam cretin. Numa dimensiunile sunt comparabile. In rest, masina de volum vs. masini premium. Un BMW sau Audi cabrio cu optiuni comparabile ar ajunge undeva la 70 de mii de euro, deci dublu pretul. Ii ca si cand ai compara un Renault Megane cu Audi A3 si BMW seria 1 doar pentru ca toate apartin clasei compacte. Si va rog frumos, terminati cu obsesia pentru sistemele start-stop. Majoritatea le considera o cretinitate, mai ales avand in vedere ca ar crede pretul masinii.
    26 4
  • Greutate 1730 kg.Cum sa faci suta in 9 sec!Este foarte grea.
    20 3
  • Sam are dreptate prin comparatia mere-pere pe care multi (jurnalisti sau nu) o fac. Dimensiunile masinii dau clasa (A, B, C, D etc.) in schimb nu au legatura cu categoria de pret. La aceleasi dimensiuni poti avea un low-cost (de la Dacia ca alt producator care vinde in Europa nu exista in categorie) sau o masina premium care costa de X ori mai mult.

    Insa intr-un fel e normal ca jurnalistii lauda tehnologiile moderne gen downsizing si star&stop. In maxim 2 ani toti producatorii de pe piata europeana (inclusiv Dacia) vor avea masini numai cu start&stop. Ca nu e prea util in traficul anapoda din Bucuresti asta e alta poveste insa partea buna e ca sistemul merge oprit.

    Cascada e o masina frumoasa insa ca orice cabriolet e un produs de nisa care pe piata din Romania nu va avea succes. La noi majoritatea cabrioletelor sunt premium pentru ca cei care-si permit un cabriolet mai au o masina sau chiar doua in garajul familiei si au foarte multi bani, mult prea multi pentru a aparea intr-o masina de volum decapotabila. (la noi e si snobismul mare).
    18 0
  • Patent
    Extrem de scumpa si nu inteleg de ce comparati Opel cu BMW sau AUDI ......mai lipsea sa mentionati si Mercedes.Opel e o masina de nivelul celor de la Ford Renault Peugeot VW..etc.
    14 2
  • de ce va mirati de comparatiile nefericite?...recomand pentru acelasi stil de "mere cu pere" site-ul A-Bild unde gasiti comparativ intre golf si clasa C sau yeti cu navarra (sau ceva de genu')

    Cascada e frumoasa dar asa cum s-a zis mai sus, pentru Romania e cam nepotrivita. Dealtfel nici in Vest cabrioletele numai sunt in preferinte.
    10 2
  • pana sa scoata americanii un motor de 1,6 la 170 de cai vor mai merge in vre-o 3-4 razboaie
    3 10
  • TC1900
    @mihai

    pt info tale Opel are pe astra H un 1,6 turbo - 180 cp inca din 2007
    9 0
  • @Mihai Probabil ca ai uitat ca Opel e al lui GM din anii 20...iar daca ai sa te uiti la diverse modele de pe site-urile americane, gen Chevrolet ai sa vezi ca au motorizari turbo.

    Vezi si noul Mustang cu motorul turbo 2.3 (care se va vinde si in US si in Europa).

    Turbo va prinde si la americani spre deosebire de diesel care va ramane apanajul europenilor.
    8 0
  • Dragi jurnalisti, nu stiu ce stiti voi despre masina asta, dar masina asta are sistem start-stop. Se gaseste si pe cele vandute la noi in echipament optional, voi trebuia doar sa cautati putin pe sit-ul opel.ro si ati fi descoperit. Nu are buton start-stop, dar asta este altceva. Tocmai pentru ca nu este o masina premium de 50.000 euro + pentru oamenii foarte bogati, masina are motorizari decente. Si acum sa fim seriosi, cand cumperi o decapotabila, nu o cumperi sa faci liniute, ci pentru a te plimba de primavara pana toamna.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru