Drivetest Mitsubishi L200 facelift

Mitsubishi L200 2.2 DI-D Double Cab 4WD Aut6
Mitsubishi  L200 facelift zoom
de Dragoș Băltățeanu
Luni, 30.09.2019
Optimus Prime

Mitsubishi și-a redus în ultima vreme prezența în Europa. Dacă acum niște ani regăseam în gama japonezilor și modele tradiționale de clasă mică și compactă, acestea au dispărut acum. Mitsubishi oferă exclusiv modele SUV (ASX, Eclipse Cross și Outlander) și pick-up-ul L200.

Iar acesta din urmă reprezintă un model extrem de important pentru Mitsubishi. Având în vedere că legendarul Pajero nu mai există în ofertă, L200 preia rolul de off-roader 100% din gama producătorului cu siglă în formă de diamant.

L200 ajunge astfel la a șasea generație, după ce ultimul refresh a venit în 2015 pentru generația care reprezintă și baza tehnică a noului model. Mitsubishi a păstrat elementele clasice ale lui L200 (suspensie cu arcuri pe foi pentru puntea spate și diferențial spate blocabil) dar a adăugat un design nou și toate sistemele moderne de siguranță.

Iar rezultatul este excelent. L200 arată acum mai bine ca niciodată și nu a pierdut nici un gram din capacitatea de muncă care îl caracterizează.

Mitsubishi L200 facelift
Mitsubishi L200 2.2 DI-D Double Cab 4WD Aut6

  • Pret de pornire 23.431 €
  • Pret model testat 37.116 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Chiar dacă noul model are aproximativ 50% din elemente comune cu vechiul model, două elemente extrem de importante sunt complet noi. Și vorbim aici despre motor și despre cutia de viteze automată. Cea manuală a fost preluată de la vechiul model.

În ceea ce privește motorul, sub capota noului Mitsubishi L200 există acum un propulsor diesel de 2.2 litri ce oferă 150 CP și 400 Nm. Vechiul model a folosit o unitate de 2.5 litri.

Noul motor satisface norma de poluare Euro 6d temp prin adăugarea unui sistem de alimentare cu AdBlue, dar și prin limitarea livrării puterii în prima parte a turometrului. În plus, un sistem Start-Stop are grijă ca motorul să nu meargă degeaba atunci când stăm la stop.

Deși pare lent până la 2.000 rpm, noul motor își face bine treaba, mișcând cei 5.3 metri de pick-up cu ușurință. Noua cutie de viteze automată cu șase trepte este uneori lentă în schimbările de treaptă, dar putem interveni manual prin intermediul claptelelor de pe volan. 

Cei 150 CP sunt livrați la 3.500 rpm, iar cuplul de 400 Nm este disponibil între 1750 și 2050 rpm. 

Consum

Prin scăderea cilindreei și adăugarea alimentării cu AdBlue (care, care apropo, are propria ușiță de acces, separată de cea a rezervorului de motorină), noul Mitsubishi L200 satisface cea mai dură normă de poluare aflată acum în vigoare: Euro6d Temp.

Emisiile de CO2 măsurate conform standardului WLTP sunt de 231 g CO2/km. În ceea ce privește consumul de carburant, cifra oficială este de 8.8 litri/100 km în regim mixt. 

În timpul testului din sudul Spaniei am parcurs kilometri buni de autostradă, drumuri secundare, dar și un traseu off-road destul de lung care a implicat o coborâre destul de abruptă. Computerul de bord a înregistrat un consum de 11 litri/ 100 km. În a doua parte a traseului, am parcus aproximativ 250 km de autostradă, iar computerul de bord s-a menținut la 7.8 litri/100 km.

Performanţe

Cifrele de accelerație și viteză maximă nu sunt neapărat importante pentru un pick-up pentru că performanțele unui astfel de model se măsoară mai ales în off-road. Iar L200 nu se grăbește prea tare pe asfalt, putând accelera de la 0 la 100 km/oră în 13.5 secunde. Modelul anterior, în versiunea cu 184 CP, putea efectua același sprint în 11.8 secunde.

În ceea ce privește viteza maximă, aceasta este de 171 km/oră.

Cel mai rapid pick-up din această clasă este modelul Volkswagen Amarok, dar acesta folosește un motor TDI de 3.0 litri și 204 CP pentru a accelera de la 0 la 100 km/oră în 9 secunde. Modelele cu puteri similare, ca Nissan Navara sau Mercedes-Benz X-Klasse au nevoie de 12.8-12.9 secunde pentru a efectua același sprint.

Interior

Odată instalat la volanul lui L200, ai o puternică senzație de familiaritate. Dacă ai condus modelul anterior sau alte modele din gama Mitsubishi, vei recunoaște imediat o serie de elemente păstrate la interiorul lui L200 de generație nouă.

Manetele pentru semnalizare și ștergătoare sunt cele specifice mărcii japoneze, butonul pentru pornirea motorului este în stânga volanului, iar planșa de bord folosește ceasuri analogice separate de un mic display color cu o grafică identică cu cea a modelului anterior.

La fel și butoanele pentru climatizarea automată sau grafica de pe ecranul central, identice cu cele pe care le-am întâlnit și pe alte modele Mitsubishi. 

Ca de obicei, într-un pick-up cu bena descoperită nu prea ai unde să pui bagaje. Dar bancheta este suficient de generoasă, spațiul din spate fiind și el la cel mai înalt nivel. Pasagerii locurilor posterioare au la dispoziție un spațiu pentru telefonul mobil și mufă de încărcare. Pentru cei care vor o benă închisă, Mitsubishi oferă ca accesoriu un hardtop care se integrează perfect în designul mașinii.

Spațiul de încărcare pentru marfă este la fel de lung ca și până acum, lungimea totală a mașinii depășind 5.3 metri. Accesul se face prin rabatarea tăbliei din spate. 

Mitsubishi a păstrat suspensia cu arcuri pe foi pe spate, ba chiar a adăugat o foaie în plus (pentru un total de șase). Japonezii spun că noul L200 nu este o mașină de lifestyle (așa cum încearcă să se reorienteze mulți dintre concurenții săi), ci un pick-up modern gândit să muncească din greu. Bena are o lungime de 1.520 mm și o lățime de 1.470 mm.

Dacă L200 lasă o senzație în urma sa, aceasta este cea de solid. Rock solid, cum spun japonezii care l-au construit. L200 e construit pentru a îndura drumuri grele, chiar și cu bena plină. Are o gardă la sol generoasă, de 205 mm, ce îi permite să treacă prin locuri dificile fără prea multă discuție.

 

Preţ de achiziţie

Noul Mitsubishi L200 poate fi deja comandat pe piața din România, unde este disponibil în versiuni Club Cab și Double Cab. Prețurile încep de la 23.431 euro și ajung până la 37.116 euro.

Prețurile sunt similare cu cel practicate de modelele concurente, noul L200 fiind întrecut de modele mai puternice ca Nissan Navara 190 CP, Volkswagen Amarok 204 CP sau Mercedes-Benz X-Klasse 163 CP. Toate au prețuri ce depășesc suma de 40.000 euro.

 

Siguranţă

Mitsubishi L200 a mers la testele EuroNCAP în 2015, atunci când a fost lansată a cincea generație a modelului pick-up. A obținut un scor general de patru stele din cinci cu un grad de protecție de 81% pentru pasagerii adulți, 84% pentru copii și 76% pentru protecția pietonilor.

Având în vedere că noul model împarte platforma cu modelul anterior, dar a fost echipat cu cele mai noi sisteme active și pasive de siguranță, inclusiv sistem de detecție a unui impact iminent cu o altă mașina sau cu pietonii, camere video 360 și alertă la cross trafic la ieșirile cu spatele din parcare, noul Mitsubishi L200 are șanse mari să obțină scorul maxim la următoarea verificare.

Ţinută de drum

Având o construcție clasică și fiind gândit pentru muncă și cărat marfă, Mitsubishi L200 nu este un automobil dedicat unui stil sportiv de condus. Este o mașină mare, care necesită ceva obișnuință cu dimenisunile exterioare, mai ales în parcările înguste. Iar ținuta de drum este una specifică pick-up-urilor cu arcuri pe foi.

Mașina se înclină pe viraje, mai ales dacă le abordăm mai în forță. Ruliul nu este excesiv, dar există și face parte din stilul de condus al acestui automobil. Însă noul L200 este o surpriză foarte plăcută la rularea pe autostradă. Confortabil, bine izolat fonic, L200 nu are nici o problemă în a menține un ritm susținut și în a-și ține pasagerii în confort deplin.

Apoi, când asfaltul se termină, L200 intră cu adevărat în elementul său. Este o plăcere să devorezi drumuri de macadam sau de pământ. Iar dacă și acestea se termină, putem intra fără grijă pe poteci denivelate sau chiar în zone în care nu a mai călcat vreodată o roată de mașină. 

Cu un unghi de atac de 30 grade și unul de degajare de 22 grade, L200 nu va avea probleme majore indiferent de terenul pe care îl parcurge. 

Vizibilitate

În noul L200 se stă sus și poți vedea fără probleme ce se întâmplă în traficul înconjurător. Vizibilitatea este excelentă de jur împrejur, iar atunci când drumul pe care îl parcurgem nu mai este asflatat și are o înclinare prea mare, putem activa sistemul de camere pentru a vedea ce se întâmplă în fața mașinii.

De fapt, singurul lucru care poate jena raza de vizibilitate este capota lungă și înaltă. Tocmai de aceea Mitsubishi și-a dotat noul model cu camere video inclusiv în partea din față.

Tehnologie

Mitsubishi a păstrat selectorul rotativ pentru sistemul Super Select 4WD-II. Acesta oferă patru moduri de rulare notate după cum urmează: 2H pentru tracțiune 4x2 pe puntea spate și rulare în condiții normale, 4H pentru tracțiune 4x4 și rulare în condiții de ploaie sau drum periculos, 4HLc tracțiune 4x4 și diferențial central blocat pentru teren accidentat sau suprafețe cu aderență scăzută și 4LLc tracțiune 4x4 în condiții extrem de dificile, drum înclinat, noroi sau zăpadă.

Pe lângă selectorul central al sistemului 4WD-II, Mitsubishi a introdus și modul off-road cu patru moduri de rulare: Gravel, Mud, Snow și Sand. Acestea pot fi selectate prin intermediul unui buton amplasat pe consola centrală, chiar lângă butonul sistemului Hill Descent Control.

Pentru a satisface cele mai noi norme europene, Mitsubishi și-a dotat noul model și cu o serie de sisteme de siguranță: avem un sistem de camere cu vedere 360 grade ce îl ajută pe cel de la volan în off-road, când vizibilitatea în față este precară sau mașina este foarte înclinată. Noul L200 are și sistem de prevenire a coliziunilor frontale, avertizare pentru unghiul mort, avertizare pentru cross trafic la ieșirile cu spatele din parcare și sistem de stabilizare la remorcare.

Design

Cele mai mari schimbări de design sunt vizibile în partea frontală. Noul Mitsubishi L200 are acum un stil dur și agresiv, cu un design inspirat parcă de un robot Transformer. Capota a fost înălțată cu 40 mm acest lucru fiind vizibil de la volan. Din lateral, însă, linia este familiară, designerii păstrând "linia J" pentru habitaclu. 

Mitsubishi L200 devine astfel unul dintre cele mai impresionante prezențe în clasa pick-up-urilor europene, alături de Ford Ranger Raptor. 

Nu ne-a placut

  • Ruliu
  • Elemente comune cu modelul anterior
  • Anumite plastice de calitate mai slabă
Date tehnice - Mitsubishi L200 facelift Mitsubishi L200 2.2 DI-D Double Cab 4WD Aut6
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2268
Lungime mm
5305
Putere maxima CP (rpm)
150 (3500)
Latime mm
1815
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (1750)
Inaltime mm
1780
Viteza maxima km/h
171
Greutate kg
1970
Acceleratie 0-100 km/h s
13.5
Ampatament mm
3000
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
75
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
-
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mitsubishi L200 facelift

Ultimele teste

Comentarii (2)

  • Minunata scula! Am condus un model precedent prin locuri pe unde nu mi-as fi imaginat ca o masina poate rula. Absolut incredibila. Cine vrea sa faca offroad, asta e masina pe care as recomanda-o.
    13 2
  • Sunteti chiar interesanti....auzi acolo ,la minusuri ,,elemente comune cu modelul anterior,,Adica?!Nu e NORMAL la un faceelift?...
    14 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru