de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 23.06.2009
-
-
Trimite pe:
Automarket a testat noul Mini Cooper S Cabrio in Romania. Modelul combina farmecul caracteristic modelelor Mini, distractia oferita de un model Cabrio si senzatiile conferite de un motor turbo de 1.6 litri, care adauga in ecuatie performante deosebite.
-
Pret de pornire
29.760 €
-
Pret model testat
36.533 €
-
Taxa auto
239 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Exemplarul testat de Automarket este echipat cu un motor supraalimentat cu cilindreea de 1.6 litri, dezvoltat de BMW in colaborare cu grupul PSA. Unitatea ofera 175 CP, cu 5 cai putere in plus fata de versiunea precedenta a acestui model. Puterea maxima este oferita la 5.500 rpm, pe cand cuplul motor maxim este de 240 Nm si este atins la 5.000 rpm. Inginerii BMW au echipat acest model cu functia overboost, care iti confera un cuplu de 260 Nm pentru cateva secunde in caz de necesitate. Functia este activata si dezactivata automat la apasarea puternica a pedalei de acceleratie. Bineinteles, un motor puternic era de prisos daca nu ar fi fost acompaniat de o cutie de viteze etajata corespunzator, care sa profite la maximum de potentialul dinamic al acestuia. Transmisia manuala a lui Mini Cooper S Cabrio are sase trepte cu etajare scurta, care ii permit lui Mini sa accelereze in orice treapta fara ezitari. Timoneria precisa a cutiei permite realizarea schimbarilor de trepte rapide, singurul element care necesita putina atentie fiind amplasarea marsarierului, care poate fi accesat accidental in locul treptei intai prin actionarea ceva mai agresiva a schimbatorului. Motorul se arata a fi mai mult decat nervos si are tendinta sa smulga volanul din mana soferilor care nu sunt atenti cand apasa tare pedala de acceleratie. Sistemul DSC, preluat de la BMW, controleaza derapajul rotilor si te ajuta sa pui pe sosea puterea deosebita dezvoltata de unitatea de 1.6 litri. Alaturi de acest sistem lucreaza si diferentialul cu alunecare limitata. Sunetul motorului este incitant si te face sa simti ca esti la volanul unui monopost de competitie, dar ramane la un nivel suficient de docil incat sa nu declanseze alarme in jur atunci cand rulati la turatii joase. Modelul dispune de un mod sport, accesibil printr-o simpla apasare de buton, care schimba modul de functionare a motorului la apasarea pedalei de acceleratie.
Consum
Modelul pe care Automarket a avut ocazia sa il aiba in garaj era echipat cu un sistem Stop/Start dezvoltat de BMW, care putea fi dezactivat la apasarea unui buton. Acest sistem opreste motorul in momentul in care soferul scoate masina din viteza pentru stationarea la semafor, repornindu-l automat la apasarea pedalei de ambreiaj si miscarea levierului schimbatorului de viteze. Repornirea este realizata rapid, iar sistemul isi spune cuvantul la capitolul consum atunci cand modelul este folosit cu preponderenta in traficul urban. In Bucuresti, acest sistem poate economisi putin peste 0.5 litri de carburant la 100 kilometri, eventual putin mai mult, in functie de frecventa opririlor la semafor. Consumul urban inregistrat de Automarket a fost de 13.3 litri la 100 km, insa un stil de condus temperat reduce valoarea consumului la 12.7 litri. Evident, atunci cand setezi motorul in modul sport, setea lui Mini urca pana la 14 litri la 100 kilometri. Motorul poate rula nestanjenit in turatii joase in timp ce este cuplata o treapta superioara, ramanand la alegerea soferului daca reuseste sa se fereasca tentatiei de a apasa acceleratia cu ceva mai mult aplomb.
Interior
Mini Cooper S Cabrio are un interior axat pe stil si care poate fi personalizat in consecinta. Astfel, habitaclul fiecarui model poate fi aranjat dupa gusturile proprietarului, in limita bugetului si a materialelor disponibile. Interiorul dispune de o nota retro, motiv pentru care vitezometrul si majoritatea instrumentelor de bord sunt amplasate pe mijlocul bordului. Singurele indicatoare amplasate langa volan sunt turometrul si ceasul care contorizeaza perioada de timp in care msina a rulat cu plafonul coborat, un mic "moft" dulce al celor de la Mini. Indicatiile computerului de bord pot fi citite in cadrul turometrului. Din pacate pentru marea majoritate a soferilor, amplasamentul instrumentelor de bord este cel putin neobisnuit si devine destul de neplacut in unele momente. Designerii BMW au incercat sa ofere cat mai mult spatiu la interior, dar eforturile acestora au fost ingreunate de dimensiunile modelului. Cele patru locuri ale lui Mini Cooper S Cabrio pot fi folosite de adulti doar pe drumuri scurte, deoarece scaunele din spate nu ofera decat un spatiu limitat pentru picioare. Totusi, locurile din fata ofera o sustinere foarte buna si amplifica senzatia de masina sport, creandu-ti impresia ca esti la bordul unui roadster, nu al unui model din clasa mica. Scaunele sunt destul de confortabile si pot fi reglate cu usurinta pana la obtinerea pozitiei dorite. Cu exceptia comenzilor computerului de bord, toate butoanele din Mini sunt stranse pe consola centrala si pe rama parbrizului. Aspectul butoanelor iti da impresia ca designerii Mini au incercat sa imite senzatia dintr-un cockpit, dar folosirea plasticului imbracat in crom in favoarea unor butoane metalice lasa un gust amar. Decapotarea este realizata doar prin apasarea sustinuta si continua a butonului dedicat, lucru care impiedica declansarea accidentala a sistemului de decapotare, dar devine frustrant atunci cand dinamica rularii nu iti da timp de respiro. Indiferent daca acoperisul soft-top este capotat sau nu, spatiul din portbagaj ramane identic, adica extrem de mic. Acest lucru este deranjant in cazul unui model obisnuit, dar extrem de intalnit in segmentul modelelor cabrio de segmente reduse si inteles de clientii acestora. Asta pentru ca, in general, un asemenea model nu transporta decat unul sau doi pasageri, iar acestia pot folosi si bancheta din spate pentru depozitarea bagajelor. Fiind vorba de un model decapotabil, trebuie sa vorbim si despre antifonarea acoperisului soft-top, precum si de curentii de aer care se formeaza in timpul rularii. Pasagerii din fata nu sunt afectati de vant, iar deflectorul de aer demontabil poate sa inlature orice element deranjant ce tine de vortexurile produse la viteze ridicate. In schimb, pasagerii din spate vor avea surpriza de a-si schimba involuntar coafura la viteze ridicate, fiind asezati in calea curentilor. Acoperisul lui Mini poate fi deschis si doar partial, obtinandu-se un efect similar cu cel al unui model targa, suprafata deschisa fiind insa mult mai mare decat cea oferita de o trapa tipica. Aceasta varianta este de preferat pentru momentele in care doriti sa va bucurati de aer fara a fi afectati de vant. In cazul in care alegeti sa rulati cu copertina din panza complet inchisa, Mini se transforma intr-un automobil de clasa mica, sunetele rularii fiind izolate destul de bine pentru un cabrio. Calitatea si asamblarea materialelor de la interior lasa de dorit, asteptarile fiind ceva mai mari in cazul unui model de clasa premium. Pe langa asta, modelul de test avea peste 10.000 kilometri parcursi, lucru care a dus la sunete deranjante in momentul in care masina trecea peste mici denivelari. Bineinteles, trebuie sa luam in vedere faptul ca vorbim de un model cu suspensie sport, care a fost abuzat din plin de-a lungul vietii sale. Altfel spus, nu trebuie sa plecam cu ideea ca Mini este un model al carui interior "scartaie" din cauza contextului nefericit in care se afla exemplarul destinat testelor de presa.
Preţ de achiziţie
Modelul testat de Automarket are un pret de 36.533 euro, cu TVA inclus. Pretul de pornire al modelului este de 27.251 euro, diferenta fiind adusa de dotarile cu care a fost echipat modelul. Lista de dotari a modelului este destul de lunga si ofera cam tot ce iti poti dori de la un asemenea model. Modelul Mini Cooper S Cabrio este unic in segmentul sau, viitorii competitori nefiind lansati inca. Cu toate acestea, imaginea oferita de un model cabrio si performantele "traduse" prin particula S oferite de un motor de 175 CP se platesc din plin in cazul lui Mini Cooper S Cabrio.
Siguranţă
Desi este un Cabrio, modelul testat ofera cate trei airbag-uri pentru fiecare dintre cei doi pasageri din fata, iar pasagerii din spate sunt protejati de pericolul rasturnarii cu ajutorul unor bare de protectie posterioare. Acestea sunt amplasate in spatele scaunelor si se ridica in cateva fractiuni de secunda in cazul in care este detectat pericolul unei rasturnari. Sistemele DSC si ASC-T sunt amplasate pentru a te asigura ca nu vei ajunge in aceasta situatie decat, eventual, in cazul unui impact lateral puternic. Desi exista un buton care poate decupla sistemul DSC, acesta nu se este complet scos din uz, lucru care permite controlul masinii in orice situatie. Franele modelului sunt performante, chiar si atunci cand se incing, fenomenul de fading nefiind intalnit in cazul acestora.
Ţinută de drum
Modelele Mini sunt recunoscute pentru tinuta de drum similara cu cea a unui kart, prezentata si de acest exemplar. Ruliul caroseriei este aproape inexistent si Mini se "tine" pe orice viraj atacat cu o viteza adaptata corect la conditiile de drum. Desi suspensia ferma a acestui model pedepseste soferul la trecerea peste gropi, aceasta devine automat un aliat de nadejde in orice curba. Stabilitatea modelului este mentinuta chiar daca accelerezi cu putere in timpul virarii, diferentialul autoblocant si sistemul DSC complementand micile corectii ale volanului. Astfel, Mini este un adevarat "driver’s car", care aduce un zambet pe fata soferului in fiecare viraj si linie dreapta pe care o intalneste. Singurul element care impiedica acordarea unui scor maxim la acest capitol este insa tocmai suspensia sa ferma. iar acest lucru se intampla deoarece soselele din Romania pedepsesc soferii care aleg o suspensie sport, acest caz nefacand o exceptie de la regula. Pe langa asta, pasagerii din spate se lovesc cu soldurile de elementele din plastic din jurul incintei difuzoarelor, lucru deranjant atunci cand rulezi pe piata cubica sau pe un drum cu denivelari serioase.
Vizibilitate
Mini nu ofera o vizibilitate foarte buna in spate, dar acest lucru este oarecum compensat de vizibilitatea in viraje si de posibilitatea de a vedea cerul. Punctul mort creat de stalpul C este eliminat complet in momentul in care modelul este decapotat, dar asezarea copertinei din panza sacrifica total vizibilitatea in oglinda retrovizoare de la interior. Aceasta nu poate fi mutata mai sus de nivelul clasic, lucru care ar fi fost util si totodata extrem de apreciat in momentul in care acoperisul ar fi fost coborat. Un alt impediment in acest sens sunt oglinzile laterale relativ mici, care nu ajuta deloc soferul lui Mini Cooper Cabrio sa vada mai bine in spate. In aceste conditii, senzorii de parcare devin obligatorii, nu doar necesari.
Tehnologie
Fiind un model axat pe distractie, dar si performanta, Mini Cooper S Cabrio dispune de un timer care iti spune perioada de timp in care acoperisul sau soft-top a fost decapotat. Timerul este amplasat langa turometru si lucreaza ca un trip-computer, resetandu-se cand automobilul nu ruleaza cateva zile. Acoperisul soft-top se poate deschide/inchide si in mers, pana la 30 km/h, insa nu se retracteaza automat dintr-o singura apasare a butonului, fiind necesara actionarea butonului de decapotare pana la completarea operatiunii. Geamurile din spate pot fi coborate pana jos, iar cele din fata coboara si urca singure atunci cand decapotati acoperisul. Sistemul Stop/Start a fost punctat in plus, acesta ajutand la obtinerea unui consum scazut de carburant. Din pacate, elementele tehnologice deosebite ale lui Mini se termina aici, modelul nefiind unul extrem de bogat la capitolul gadget-uri sau elemente multimedia sofisticate.
Design
Orice Mini atrage atentia, dar un Mini Cabrio Cooper S de culoare galbena se transforma instant intr-un mare magnet pentru privirile celor din jur. Indiferent de modul in care circulati, ceilalti soferi va vor face loc in trafic si iti vor ceda prioritatea daca esti la volanul lui Mini Cooper S Cabrio. Masina are un farmec special, care te face sa zambesti chiar si atunci cand o privesti si atat. Singurele lucruri care denota performantele deosebite ale modelului sunt cele doua elemente de pe aripi, respectiv sigla S si aerisirea aferenta, precum si fanta imensa de pe capota, care este incadrata de doua dungi galbene. Mini Cooper S Cabrio reuseste sa isi pstreze aura ludica mostenita de la stramosii sai de demult, completand-o insa cu o imagine performanta si cu mult, mult feeling.
Ne-a placut
- Performante excelente ale motorului
- Aspect estetic deosebit
- Pozitie la condus si ergonomia comenzilor importante
Nu ne-a placut
- Pret ridicat
- Suspensie dura - confort scazut la gropi
- Spatiu scazut al portbagajului
daca asta este masina buna, la motorul asta , consumul asta si pretul asta .......................mai bine nu.
de bani astia iti iei masina , nu tigaia asta, auzi peste 27 de mii de euro, pai pe la 20 de mii iti iei un reno clio rs de toata frumusetea si sa numai vb de performante.
Parca e un minisubmarin. :)
Mini este masina buna insa, insa daca luam in calcul ca nu ridica la nivelul RS-ului in materie de sportivitate, pretul de 27.000 de euro este mult supraevaluat
pai nu vorbiti de o masina sport, cum ar trebui sa aiba suspensiile?
apropo , ce masina ai , da sincer.......
Am chiar Mini Cooper S R56 , coupe nu cabrio
, poate am fost subiectiv insa crede ma ca e o masina super inchegata si f nervoasa. Nu zic ca clio nu e, Doamne fereste insa nu se compara. Am fost si la ei cand l-am luat anu trecut insa nu are nicio legatura. are dinamica ok insa..... doar atat.
P.S. Cand te pui la volanul uni mini e dragoste la prima vedere (parerea mea)
Cat despre copiii care scriu despre Clio RS, sa fim seriosi. In afara de motor, masina e o jucarie, si una cam uratica...