Drivetest Honda Jazz (2009-2011)

1.4 LS AMT
Honda Jazz (2009-2011) zoom
de Sebastian Toma
Joi, 12.02.2009
Japonezii canta Jazz

Automarket a testat noul Honda Jazz in versiunea de echipare LS, propulsat de un motor de 1.4 litri pe benzina si o transmisie automata I-shift. Cea de-a doua generatie a modelului Jazz este mai sportiva ca niciodata si este gata sa atace concurenta.

Honda Jazz (2009-2011)
1.4 LS AMT

  • Pret model testat 17.469 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Exemplarul testat este echipat de un motor pe benzina de 1.4 litri care beneficia de tehnologia I-VTEC si era cuplat la o transmisie automata I-shift cu sase trepte. Puterea maxima dezvoltata de acest motor este de 100 CP la 6.000 rpm, iar cuplul motor se ridica la 127 Nm, obtinuti la 4.800 rpm. In ciuda faptului ca acest model este echipat cu o transmisie automata, comportamentul rutier al lui Jazz este potrivit pentru clasa sa si motorul da dovada de o elasticitate deosebita. Transmisia automata i-shift permite schimbarea treptelor atat in mod automat, cat si in mod semi-automat. Astfel, soferul poate oricand sa schimbe treptele dupa bunul plac folosind clapetele de pe volan sau schimbatorul de viteze. Viteza schimbarii treptelor variaza in functie de cat de tare este apasata pedala de acceleratie. Transmisia automata este capabila de schimbari de trepte extrem de line. De notat este faptul ca schimbatul treptelor in modul manual este putin mai rapid daca folositi schimbatorul din podea in locul clapetelor de pe volan, dar diferenta este subtila. Cutia automata i-shift de pe Jazz este optimizata pentru un consum redus de carburant, dar asta nu o impiedica sa accelereze prompt atunci cand este nevoie.

Consum

Consumul de carburant al acestui model este potrivit pentru clasa si performantele sale. Daca nu apasati prea tare pedala de acceleratie, transmisia automata va ajuta sa aveti un consum redus in conditiile in care aveti un demaraj decent. In conditii de trafic urban aglomerat, Jazz 1.4 I-shift va consuma 8.1 litri la 100 km parcursi, pe cand in afara orasului modelul va consuma 7.7 litri la 100 km. Avand in vedere faptul ca vorbim de o transmisie automata, consumul variaza in functie de aptitudinile si stilul de condus ale celui care o exploateaza. In orice caz, putem spune ca transmisia automata este alegerea optima pentru Honda Jazz.

Performanţe

Cu ajutorul tehnologiei I-VTEC, motorul de 1.339 centimetri cubi al lui Jazz ofera o elasticitate de invidiat. Acesta are un comportament demn de un motor aspirat pe benzina care are o cilindree mai mare. In cazul in care doriti sa va folositi de performantele dinamice ale acestui motor, este suficient sa apasati acceleratia si Jazz va va raspunde ca atare. Sunetul motorului este placut si nederanjant, chiar si la turatii ridicate. In cazul in care preferati folosirea cutiei automate, aceasta va ofera imediat, la kick-down, viteza pe care doriti sa o atingeti. Jazz accelereaza impresionant pentru cilindreea sa- pana la circa 130 km/h, urcand apoi linear, fara ezitari, pana la viteza maxima de 180 km/h. Cea de-a sasea treapta se dovedeste a fi deosebit de elastica, deoarece transmisia automata o poate cupla inca de la 55 km/h.

Interior

Interiorul lui Jazz are un design modern si ofera un confort deosebit pasagerilor sai. Fermitatea suspensiei nu afecteaza in nici un fel trecerea peste gropi si alte denivelari – pasagerii nefiind afectati datorita materialului care acopera scaunele. Bancheta din spate este rabatabila si poate gazdui doi pasageri adulti in comfort pe distante lungi sau trei pasageri pe distante scurte. Scaunele din fata au un design care le ofera o sustinere laterala buna si un nivel potrivit de comfort. Materialele folosite la interior sunt de calitate, de la scaune pana la pielea aderenta care acopera volanul. Portbagajul ofera un spatiu decent, care poate fi marit la nevoie prin rabatarea banchetei din spate. Comenzile sunt ergonomice, iar butoanele sunt fabricate dintr-un material solid si placut la atingere. Acestea au dimensiuni mai mari decat cele ale altor modele din aceasta clasa, ceea ce le face usor de folosit atunci cand nu doriti sa va concentrati decat la drum.

Preţ de achiziţie

Pretul modelului testat este de 17.469 euro, cu toate taxele incluse. Desi pretul este piperat, acesta reflecta modul in care se manevreaza Jazz, precum si tehnologia investita in motor si transmisie. Situat in clasa mica, acest model ofera o tinuta de drum similara cu cea a unui automobil compact.

Siguranţă

Jazz are sase airbag-uri, dintre care doua sunt airbag-uri de tip cortina. Sistemele de siguranta activa includ ABS, EBA, EBD si ESP cu VSA – sistemul de control al tractiunii.

Ţinută de drum

Suspensia acestui model este ferma si ii ofera lui Jazz o stabilitate deosebita, care poate fi indiviata de concurentii din clasa mica. Sasiul lui Jazz, impreuna cu suspensia sa, ii confera o manevrabilitate si o stabilitate deosebita. Chiar si cand unele curbe sunt abordate cu viteza, suspensia modelului nipon de oras mentine acest model pe trasa dictata de sofer fara interventia sistemului ESP si fara ezitari. Alaturi de cuplul facut de motor si transmisie, tinuta de drum a lui Jazz este unul dintre punctele forte ale acestui model. Spre deosebire de alte modele din clasa mica, Jazz nu da senzatia de instabilitate atunci cand circulati cu viteza.

Vizibilitate

In ciuda faptului ca Honda Jazz are o garda la sol mai redusa decat alte modele din clasa sa, micuta japoneza are o vizibilitate deosebit de buna. Cele doua geamuri amplasate langa luneta ofera o perspectiva ideala atunci cand trebuie sa iesiti cu spatele dintr-un loc de parcare sau cand parcati cu spatele. Vizibilitatea deosebita oferita de acest model compenseaza eventuala lipsa a senzorilor de parcare.

Tehnologie

Honda Jazz nu exceleaza prin inovatii tehnologice, cele mai sofisticate elemente ale acestui autovehicul fiind sistemul I-VTEC si transmisia I-Shift. Receptia radio este slaba in unele momente, indiferent de post, dar ergonomia comenzilor compenseaza acest neajuns. Sistemul audio beneficiaza de o serie de conectori care ii permit soferului sa foloseasca un i-pod, sau sa asculte muzica de pe un stick USB.

Design

Design-ul lui Jazz urmeaza tendintele Honda din ultimele perioade, acesta fiind unul de linie moderna. Interiorul si exteriorul sunt in ton cu tendintele niponilor in materie de design iar sentimentul pe care acest model ti-l ofera atunci cand il privesti se reflecta si atunci cand te urci la volan.

Date tehnice - Honda Jazz (2009-2011) 1.4 LS AMT
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
n/a
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1339
Lungime mm
3900
Putere maxima CP (rpm)
100 (6000)
Latime mm
2029
Cuplu maxim Nm (rpm)
127 (4800)
Inaltime mm
1525
Viteza maxima km/h
180
Greutate kg
1086
Acceleratie 0-100 km/h s
13.6
Ampatament mm
2500
Tractiune
Fata
Volum rezervor litri
42
Cutie viteze
A6
Volum portbagaj litri
335
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Honda Jazz (2009-2011)

Ultimele teste

Comentarii (27)

  • o mica parte din istoria HONDA
    1. Cum recunosc un automobil Honda?
    2. Cum recunosc din ce perioada face parte un automobil Honda?
    3. Cand si-a inceput activitatea firma Honda Motor Co. Ltd.? Dar in Europa respectiv Romania?
    4. Cine este Honda Motor Co. Ltd. in cifre?
    5. Care sunt caracteristicile principale ale automobilelor marca Honda?
    6. Unde se produc automobilele Honda si din ce locatii ajung acestea pe continentul nostru respectiv tara noastra?
    7. Cine sunt concurentii automobilelor Honda?
    8. Am auzit de linia modelelor Type R dar cunosc prea putin despre ele, in linii mari, ce ar fi bine de stiut despre acestea?
    9. In vremurile in care aspectele ecologic si economic joaca un rol tot mai important si in industria auto, care este aportul firmei Honda Motor Co. Ltd. la aceasta respespectiv pot fi considerate automobilele Honda ca si automobile ecologice?
    10. Ce simbolizeaza sloganul firmei, "The Power of Dreams" ?
    11. In ce sporturi cu motor la nivel mondial poate fi urmarita marca Honda?


    1. Cum recunosc un automobil Honda?

    Un automobil Honda este usor de recunoscut si anume dupa logo-ul de pe grila sau capota masinii, ce simbolizeaza litera "H" , de culoarea cromului, inscris (de cele mai multe ori) intr-un chenar de aceiasi culoare. Acelasi tip de logo se foloseste si pe posteriorul automobilelor, tot acolo dar pe lateral mai fiind de gasit si denumirea modelului (exceptie facand doar modele Integra, S2000 si NSX).
    Logo-ul este prescurtarea numelui firmei si este la randul ei numele intemeietorului firmei, Soichiro Honda.

    2. Cum recunosc perioada din care face parte un automobil Honda?

    Indiferent cate posibilitati exista de a depista varsta aproximativa a unui autovehicul, noi alegem recunoasterea acestuia dupa forma farurilor (forma grilei radiatorului si plasarea logo-ului fiind doua variabile).
    In principiu exista patru forme distincte de design ale acestora, incepand cu primele automobile de la inceputul anilor ´60 si pana la cele din zilele noastre. Dar nici exceptiile nu lipsesc, de aceea vom incepe cu formele standard urmate de exceptiile acestora:

    - perioada clasica (1963 - 1976)

    Indiferent de clasa din care fac parte automobilele aparute in aceasta perioada, designul farurilor e dominat de modele cu faruri rotunde exceptiile fiind doar modelele 1300 Coupe, 145 Coupe si TN-7 ce dispun de faruri elipsoidale, aceste modele nefiind insa intalnite pe continentul nostru.


    - perioada de dezvoltare (1976 - 1990)

    Avand in vedere diversificarea paletei de modele si deci prin urmare diferitele clase nou-aparute, designul unic nu-si mai are locul astfel ca pe intreaga perioada numita, se pot distinge patru forme de design in functie de clasa si tenta automobilelor:
    modelele clasei compacte si medii dispun de faruri patrate (1978-1982)
    modelele claselor mica, medie si mare dispun de faruri mari, dreptunghiulare si prelungite pe lateralul automobilului
    modelele clasei compacte dispun de faruri patrate
    modelele claselor medie si mare dar cu tenta sportiva dispun de faruri escamotabile

    Exceptia acestei perioade o reprezinta modelul Accord (1976-1980) ce dispune de faruri elipsoidale, acest model fiind intalnit si pe continentul nostru.


    - perioada moderna (1990 - 2000)

    Aceasta perioada este marcata de expansiunea marcii Honda spre tot mai multe piete mondiale cu tot mai multe modele de serie mare si de nisa dar in mare tendintele acestei perioade se pot imparti in doua curente:

    modelele clasei compacte dispun de faruri dreptunghiulare, mici si prelungite pe lateralul automobilului, mai tarziu acestea devenind nedefinite cu forme rotunjite pronuntate si lipsite de unghiuri drepte
    modelele clasei medii si mari dispun de faruri dreptunghiulare, lungi si inguste, prelungite pe lateralul automobilului, mai tarziu acestea pierzandu-si din lungime dar castigand pe latime

    Exceptia acestei perioade o reprezinta modelul Integra (1995- 2000) ce dispune de faruri elipsoidale, acest model fiind intalnit si pe continentul nostru.


    - perioada contamporana ( 2000 - )

    Perioada aniilor 2000 gaseste designul frontal al automobilelor Honda cu doua tipuri a grilei radiatorului ( de marimi medie sau mare in cinci puncte sau infima, cu lamele) dar cu nenumarate forma ale farurilor, la care se disting trei curente:

    modelele clasei compacte dispun de faruri triunghiulare cu usoare forme rotunjite mai apoi dreptunghiulare alungite cu o forma dinamica foarte accentuata
    modelele clasei medii nu sufera schimbari de forma ci doar de nuanta, acestea devenind mai dinamice si mai expresive
    modelele clasei mari sufera si ele schimbari in designul farurilor, acestea devenind mari si insotite de o usoara tenta migdalata conferindu-le acestora dinamica si personalitate.


    3. Cand si-a inceput activitatea firma Honda Motor Co. Ltd.? Dar in Europa respectiv Romania?

    Honda Motor Co. Ltd. (jap. Honda Giken Kogyo Kabushiki Kaisha) si-a inceput activitatea pe 24 Septembrie 1948 ca urmare a transformarii Honda Technical Research Institute (jap. Honda Gijutsu Kenkyujo) infiintata la 12.12.1946, din firma de cercetare in societate de capital ce are scopul de a fabrica si vinde produse motorizate.
    In Europa, firma japoneza ajunge in Mai 1961 cand infiinteaza la Hamburg in Germania subsidiara sa europeana, European Honda GmbH, mai tarziu mutata in Marea Britanie, automobilele Honda lasandu-se asteptate pana in Octombrie 1967 odata cu aparitia pe piata a modelului N360.
    Prima fabrica infiintata de Honda pe batranul continent este una de motociclete, in Belgia - Honda Belgium N.V. - care si-a inceput activitatea in Septembrie 1962.
    Prima fabrica auto din Europa situata la Swindon, comitatul Wiltshire, Marea Britanie, isi incepe activitatea la 10 Octombrie 1992 prin fabricarea modelului Accord.
    In tara noastra, autombilele Honda ajung pentru prima data in anul 199? importate fiind de catre firma Carpati Motors. In Octombrie 2006, subsidiara romaneasca a Honda Trading, HTRO isi incepe activitatea avand ca scop importul exclusiv al automobilelor Honda si vanzarea lor prin propria retea de dealeri precum si repozitionarea brandului Honda pe piata romaneasca.
    Celelalte produsele ale firmei japoneze sunt importate in continuare de importatori privati.


    4. Cine este Honda Motor Co. Ltd. in cifre?

    Inca de la infiintarea sa in anul 1948, Honda Motor Co. Ltd. a fost pe o pozitie fruntasa, furnizand produse de cea mai buna calitate, creatoare de noi valori la preturi rezonabile, pentru toti clientii din intreaga lume. In plus, compania si-a condus mereu activitatile cu un angajament sporit fata de mediul inconjurator marind totodata siguranta produselor sale in societatea mobila mondiala.

    Firma japoneza a vandut in anul financiar 2007 - 2008 aproximativ 19.3 milioane de produse motorizate, de departe fiind cel mai mare producator de motoare cu ardere interna si totodata cel mai mare producator de motociclete din lume.
    Grupul Honda detine 405 subsidiare proprii, 151 in tara natala si 254 peste granitele acesteia. In cazul de fata subsidiare insemnand firme proprii importatoare, fabrici, societati bancare, studiouri R&D, s.a.m.d.
    Cotata inca din 1957 la bursa tokyota, Honda Motor Co. Ltd. se mai regaseste si pe parchetul burselor din: Osaka, Nagoya, Fukuoka, Sapporo, New York (1977), Londra (1981), Paris (1985) si Zürich (1983), valoarea bursiera totala a firmei consemnandu-se la peste 45 mld. €. *
    Clasandu-se ca si al II-lea mare constructor auto japonez si al VII-lea la nivel mondial, brandul Honda este evaluat la o valoarea neta de 16,6 mld. $, clasandu-l pe pozitia a XXXVII-a in clasamanetul mondial al celor mai valoroase branduri din lume, respectiv pozitia a V-a intre constructorii auto (in spatele brandurilor Toyota, Mercedes, Porsche si BMW).**
    Dispunand de o varietate larga de produse structurate pe divizii (Automobile, Motociclete, Echipamente, Robotica, Aviatica si Panouri Solare), cifrele financiare din urmatoarele randuri, nu vor face referire decat la primele trei categorii.
    In date si cifre, conform datelor financiare stabilite de Honda Motor Co. Ltd. la sfarsitul anului fiscal (31 Martie 2008), acestea se pot descrie dupa cum urmeaza:



    Cei 167.231 angajati ai firmei, se impart astfel:

    121.691 in sectorul auto
    33.137 in sectorul moto
    10.415 in sectorul echipamente
    1.988 in sectorul financiar

    Numar angajati in anii trecuti.
    31.3.2005 - 137.827
    31.3.2006 - 144.785
    31.3.2007 - 167.231
    31.3.2008 - n.c.

    Cele 32 de locatii de productie din cele 19 tari se prezinta astfel:


    Oras, Zona Tara Numar Angajati Categorie


    Sayama, Saitama, Japonia, 5.286, Automobile
    Hamamatsu, Shizuoka, Japonia, 3.376, Motociclete, echipamente si transmisii
    Suzuka, Mie, Japonia, 7.102, Automobile
    Ohzu-machi, Kikuchi-gun Kumamoto, Japonia, 2.923, Motociclete, ATV, echipamente si motoare
    Marysville, Ohio, S.U.A., 6.895, Motociclete si automobile
    Anna, Ohio, S.U.A., 2.850, Motoare
    East Liberty, Ohio, S.U.A., 2.596, Automobile
    Lincoln, Alabama, S.U.A., 4.563, Automobile
    Swepsonville, North Carolina, S.U.A., 566, Echipamente
    Timmonsville, South Carolina, S.U.A., 1.603, ATV
    Alliston, Ontario, Canada, 4.585, Automobile
    El Salto, Mexic, 487, Motociclete si automobile
    Swindon, Wiltshire, U.K., 4.046, Automobile si motoare
    Ormes, Franta, 171, Echipamente
    Atessa, Italia, 760, Motociclete, echipamente si motoare
    Barcelona, Spania, 293, Motociclete
    Guangzhou, China, 1.096, Automobile
    Chongqing, China, 881, Echipamente
    Greater Noida, India, 1.331, Automobile
    Gurgaon, India, 2.598, Motociclete
    Karawang, Indonesia 1.218 Automobile
    Alor Gajah, Malaysia 1.204 Automobile
    Lahore, Pakistan 587 Automobile
    Manila, Philipine 646 Motociclete si echipamente
    Laguna, Philipine 687 Automobile
    Pingtung, Taiwan 661 Automobile
    Ayutthaya, Thailanda 2.546 Automobile
    Bangkok, Thailanda 2.697 Motociclete si echipamente
    Vinhphuc, Vietnam 1.108 Motociclete si automobile
    Sumare, Brazilia 1,947 Automobile
    Manaus, Brazilia 6.462 Motociclete si echipamente
    Gebze, Turcia 539 Automobile





    MOTOCICLETE


    Inca de la inceputurile firmei acestea sunt proiectate exclusiv in regie proprie, fabricate fiind in cele mai multe dintre cazuri tot in regie proprie, posibilitatea unui joint-venture cu parteneri locali fiind exceptia de la caz. Acestea cuprind toate genurile de motorizari, de la mic litraj peste mediu si mare (50cmc - 1.800cmc), cu racire pe aer sau apa, in doi sau patru cilindri, de tip sport, enduro, chopper si business.

    Motocicletele Honda se vand in Europa printr-o retea de aproximativ 1.950 dealeri, acestia reusind sa comercializeze in anul financiar trecut 313.000 unitati (- 4,9%). In Japonia cei 7.700 dealeri au reusit comercializarea a 311.000 unitati ( -7,7%) , iar in SUA cele 453.000 unitati ( -9,9%) au fost aduse catre clienti prin cei 1.250 dealeri. Restul regiunilor globului si-au disputat restul de 1.610.000 unitati ( +23,4%).

    Cifrele finale din anii anteriori:
    2002 - 2003: 8.080.000 unitati
    2003 - 2004: 9.206.000 unitati
    2004 - 2005: 10.482.000 unitati
    2005 - 2006: 10.271.000 unitati
    2006 - 2007: 10.369.000 unitati
    2007 - 2008: 9.320.000 unitati


    AUTOMOBILE


    Asemeni motocicletelor si automobilele Honda sunt proiectate exclusiv in regie proprie, fabricate fiind in cele mai multe dintre cazuri de asemenea in regie proprie, posibilitatea unui joint-venture cu parteneri locali fiind exceptia de la caz. Paleta modelelor se intinde de la Kei-Car-urile de mic litraj (656cmc) de pe piata domestica peste automobilele de clasa mica, compacta, medie si mare ( 3.500cmc) cu motoare cu racire pe apa, in patru si sase cilindri.
    Honda intretine fabrici de automobile pe intreg mapamondul, cei 121.691 muncitori au fabricat anul trecut 3.925.000 unitati (+7,5%).

    Automobilele Honda se vand in Europa printr-o retea de aproximativ 1.800 dealeri, acestia reusind sa comercializeze in anul financiar trecut 391.000 unitati (+20,7%).
    In Japonia cei 912 retaileri cu un total de 2.352 magazine au reusit comercializarea a 615.000 unitati ( -8,5%) , iar in SUA cele 1.850.000 unitati ( +3,5%) au fost aduse catre clienti prin cei 1.288 dealeri. Tot acolo mai activeaza si reteaua dealerilor Acura cu un numar de 268 de locatii. Dealerii asiatici (cu exceptia Japoniei) au vandut anul trecut 755.000 unitati (+21,8%), restul regiunilor globului si-au disputat restul de 314.000 unitati (26,6%).

    Cifrele finale din anii anteriori:
    2002 - 2003: 2.888.000 unitati
    2003 - 2004: 2.983.000 unitati
    2004 - 2005: 3.242.000 unitati
    2005 - 2006: 3.391.000 unitati
    2006 - 2007: 3.652.000 unitati
    2007 - 2008: 3.925.000 unitati



    ECHIPAMENTE


    Echipamentele marcii Honda, al III-lea pilon de baza al afacerilor firmei nipone sunt asemenea celor doua categorii mai sus descrise, proiectate exclusiv in regie proprie, fabricate fiind in cele mai multe dintre cazuri, de asemeni in regie proprie, posibilitatea unui joint-venture cu parteneri locali fiind exceptia de la caz.
    Paleta de articole incepe cu motoare de mic litraj, continua cu cele de clasa medie ambele intalnite pe kartinguri, echipamente pentru spatii verzi si generatoare si se termina cu produsele nautice, toate acestea cu motorizari intre 1CP si 225CP, motoare in patru timpi, cu racire pe apa sau pe aer.
    Honda intretine fabrici de echipamente pe intreg mapamondul, cei 10.415 muncitori au fabricat anul trecut 6.057.000 unitati (-5,7%).

    Echipamentele Honda se vand in Europa printr-o retea de aproximativ 7.400 dealeri, acestia reusind sa comercializeze in anul financiar trecut 1.693.000 unitati (+4,2%).
    In Japonia cei 1.420 retaileri au reusit comercializarea a 550.000 unitati ( +4,4%), iar in SUA cele 2.415.000 unitati ( -22,2%) au fost aduse catre clienti prin cei 5.700 dealeri. Dealerii asiatici (cu exceptia Japoniei) au vandut anul trecut 915.000 unitati (+20,4%), restul regiunilor globului si-au disputat restul de 484.000 unitati ( +19,2%).


    Cifrele finale din anii anteriori:
    2002 - 2003: 4.584.000 unitati
    2003 - 2004: 5.047.000 unitati
    2004 - 2005: 5.300.000 unitati
    2005 - 2006: 5.876.000 unitati
    2006 - 2007: 6.421.000 unitati
    2007 - 2008: 6.057.000 unitati

    5. Care sunt caracteristicile principale ale automobilelor marca Honda?

    Caracteristicile automobilelor Honda, indiferent de clasa si capacitatea lor, sunt conform producatorului lor, presei de specialitate dar si a posesorilor lor, inalta fiabilitate recunoscuta pe plan international, doza de sportivitate de care dispun acestea, aspectele ecologic si economic dar si practicabilitatea lor.
    Mixul acestor caracteristici puse in balanta cu pretul rezonabil, fac din automobilele Honda o oferta interesanta pe piata auto mondiala.


    6. Unde se produc automobilele Honda si din ce locatii ajung acestea pe continentul nostru respectiv tara noastra?

    In vremurile globalizarii si chiar cu mult inaintea lor, Honda Motor Co. Ltd. s-a decis sa-si fabrice automobilele pe cat mai multe continente, nu numai pentru a-si dovedi increderea in comunitatea locala dar si pentru a inlesni exportul catre alte piete inter-continentale.
    Printre continentele ce dispun de fabrici Honda, se numara si Europa, iar printre tarile ce importa oficial automobile Honda, se numara si tara noastra.
    Cum e si de asteptat, o marca japoneza, oricat de global ar activa, intotdeauna va tine sa-si etaleze produsele fabricate in tara mama, pe orice piata a lumii, asadar nici Honda nu putea face exceptie.
    In Europa, automobilele Honda au fost mereu importate din Japonia, pana in anul 1991 cand avea sa-si faca aparitia modelul Accord Aero Deck din productie americana, fiind mai apoi urmat de versiunea Coupe a acestuia.
    Spre sfarsitul anului urmator, avea sa urmeze si livrarea unui automobil din productie europeana, odata cu lansarea pe piata a unei noi generatii a modelului Accord, de data aceasta in versiune sedan.
    O alta noutate avea sa o reprezinte livrarea pe piata europeana a unui model auto din productie turceasca, se intampla in anul 2001 prin modelului Civic Sedan. Tot de acolo dar patru ani mai tarziu avea sa soseasca si modelul City, dar numai pe anumite piete europene care nu includ si tara noastra.
    Cu putin timp inaintea ultimului model amintit, avea sa-si faca aparitia in Europa un alt model dintr-o noua locatie de productie, Jazz-ul sosea din productie (partiala) chinezeasca.
    Modelele anului 2007 ce se vand in tara noastra, sunt modele importate din Marea Britanie (CR-V si intreaga gama Civic cu exceptia versiunii Hibrid), restul lor fiind importate din Japonia.


    7. Cine sunt concurentii automobilelor Honda?

    In principiu orice producator auto de talie mondiala poate fi privit ca si concurent, la care cei de origine asiatica au “intaietate”, dar privite mai indeaproape lucrurile, nu putem sa nu remarcam faptul ca pentru orice producator asiatic prezent pe o piata non-asiatica, comparatia cu un producator local sau zoanl este una nefavorabila, de la nivelul “concurent” putand usor sa devina “alternativa”.
    Exceptiile care nu si-au gasit sau isi gasesc un concurent intre producatorii mondiali de serie mare au fost/sunt modele precum*: NSX, S2000 si Legend ce au reprezentat intotdeauna o alternativa viabila la modele prestigioase ale unor producatorilor auto premium.


    8. Am auzit de linia modelelor Type R dar cunosc prea putin despre ele, in linii mari, ce ar fi bine de stiut despre acestea?

    Linia modelelor Type R simbolizeaza varful de gama al unor anumite modele de serie, disponibile pe piata auto mondiala incepand cu anul 1992. Unele dintre acestea sunt editii speciale limitate (Integra Type R in Europa, NSX-R in Japonia), altele sunt disponibile in "serie mare", de cele mai multe ori in variantele sport ale modelelor de baza, coupe sau hatchback, exceptie facand doar Integra Sedan Type R 1995 (Japonia), Accord Type R 1999 (Europa), Accord Euro-R 1998/2003 (Japonia) si Civic Type R 2007 (Japonia).
    Versiunile Type R se diferentiaza fata de geamanele de serie prin faptul ca sunt masini speciale de inalta performanta, construite si adaptate la conditii de racing, prin faptul ca dispun de o dotare limitata, utilizarea unor materiale de constructie mai usoare, motoare performante, sasiu si suspensii sport, s.a.m.d., toate aceste ducand la o greutate totala redusa, ceea ce face dintr-un automobil de serie Type R, un automobil usor de controlat si de manuit chiar si in cele mai sportive conditii.
    Culoarea cel mai des intalnita printre pasionatii acestui tip de automobile si oarecum specifica liniei Type R, este culoarea alba (Championship White), acestea vrandu-se un omagiu adus primelor monoposturi concurente in cursele de Grand Prix de la inceputul aniilor ´60, fiind o reminiscenta a traditiei constructorului nipon in sporturile cu motor.
    Sigla de culoare rosie este si ea specifica liniei Type R si nu denota altceva decat inrudirea foarte apropiata fata de orice automobil/monopost Honda de curse, acestea din urma purtand intotdeauna o astfel de sigla.
    Targetul de piata al acestui de tip de automobile, care sunt semnificativ mai scumpe decat versiunile de serie mare, si clientela sa foarte restransa, ii confera fiecarui posesor al sau o oarecare doza de exclusivism.


    9. In vremurile in care aspectele ecologic si economic joaca un rol tot mai important si in industria auto, care este aportul firmei Honda Motor Co. Ltd. la aceasta respespectiv pot fi considerate automobilele Honda ca si automobile ecologice?


    Compania japoneza Honda Motor Co. Ltd., face parte din randul companiilor ce-si iau in serios responsabilitatea fata de mediul inconjurator atat din prisma activitatilor de productie cat si a gazelor nocive rezultate din produsele sale. Eforturile firmei japoneze in aceasta privinta, incep de la cooperarile cu diferite universitati de talie mondiala si producatori insemnati dintr-un domeniu sau altul si pana la proprii furnizori, avand ca scop sprijinul proceselor de optimizare ale productiei sau crearea de noi produse si terminand cu studiile aprofundate si dezvoltarea de start-up.uri in regie proprie in diferite domenii tehnice, deasemenea cu scopul de a descoperi sau imbunatati tehnologii sau produse.
    Pe langa faptul ca Honda a castigat in anul 2007 pentru a IV-a oara consecutiv premiul de cel mai ecologic producator de autovehicule din SUA acordat de “Uniunea oamenilor de stiinta americani”*** , aportul Honda la mediul inconjurator a inceput cu peste patru decenii in urma, cele mai importante angajamente fiind enumerate mai jos:

    1963
    - Honda este primul producator auto ce monteaza un motor complet din aluminiu pe automobilele de serie, avand ca urmare economisirea de carburant la un randament mai mare

    1972
    - este lansat motorul CVCC ( motorul compus cu combustie controlata prin miscare rotativa) pe modelul Civic, facand din acesta, primul model auto din SUA, ce nu mai avea nevoie de un convertor catalitic

    1973
    - in productia Auto/Moto Honda foloseste numai vopsele solubile in apa

    1976
    - ia fiinta programul de (re)plantare a padurilor din preajma tuturor fabricilor, valabil pana in zilele noastre peste tot in lume

    1988
    - este prezentat motorul VTEC (sistemul de distributie variabila a supapelor)

    1991
    - este prezentat motorul VTEC-E
    - este introdus sistemul de reciclare al componentelor auto

    1993
    - Honda Dream, automobilul solar al firmei nipone, participa pentru prima data la “World Solar Challenge” in Australia, castigand si stabilind un nou record mondial

    1994
    - in nici o fabrica Honda din lume nu se mai folosesc substante nocive pentru patura de ozon
    - modelul Civic VX este declarat cel mai econom automobil de pe piata americana

    1995
    - este prezentat motorul de tip ULEV (Ultra Low Emission Vehicle)

    1996
    - este prezentat modelul auto Honda EV Plus (Electrical Vehicle)

    1997
    - este lansat programul intern pentru incetarea productiei de motoare in doi timpi
    - este anuntata dezvoltarea unui motor de tip ZLEV (Zero Level Emission Vehicle)

    1998
    - Honda se angajeaza tot mai mult in domeniul energiei solare pentru dezvoltarea a noi resurse de energii, patru ani mai tarziu fiind prezentat si un nou tip de celula solara
    - este lansat pe piata modelul Civic GX / NGV propulsat pe baza de gaz metan comprimat

    1999
    - este lansat pe piata modelul Insight, primul model auto hibrid al companiei japoneze si totodata cel mai econom automobil din lume
    - sunt prezentate primele doua generatii ale prototipului FCX V1 si FCX V2 ce au la baza propulsia cu pila de combustie
    - este prezentat motorul de tip SULEV (Super Ultra Low Emission Vehicle) disponibil pe modelul Accord (SUA)
    - toate fabricile Honda din Japonia si cele mai multe din lume, sunt certificate cu ISO 14001, in cursul deceniului urmator acestea avand sa ajunga la nivel de “Green Factory”
    - in Japonia si Singapore este probat conceptul de mobilitate denumit "ICVS" ce are ca scop o mobilitate inteligenta bazata pe mijloace de transport in comun propulsate de motorizari hibride si electrice

    2000
    - este prezentat prototipul FCX V3 ce are la baza propulsia cu pila de combustie

    2001
    - este prezentat modelul Stream propulsat de un motor i-VTEC
    - este prezentat prototipul FCX V4 ce are la baza propulsia cu pila de combustie

    2003
    - incepe dezvoltarea unui nou sistem de injectie pentru motociclete, gestionat electronic fiind primul din lume de acest gen
    - este prezentata mini-termocentrala de casa “Home Energy Station” care pe langa alimentarea locuintei cu electricitate si apa calda, mai are rolul de a transforma gazul metan in hidrogen pentru utilizarea sa ca si propulsie principala pentru un potential automobil cu pila de combustie

    2005
    - isi face aparitia noua generatie a modelului FCX

    2006
    - incepe dezvoltarea tesaturii biologice ce va fi folosita in interiorul prototipului FCX
    - in Brazilia sunt lansate pe piata modele Civic FFV si Fit FFV ce ofera in paralel o propulsie bazata pe bioetanol (E100)
    - incepe cooperarea in scop de cercetare dintre Honda si "Research Institute of Innovative Technology for the Earth" (RITE) in vederea productiei de bioetanol transformat din biomasa

    2007
    - ia fiinta Honda Soltec Co. Ltd., subsidiara proprie ce se ocupa cu dezvoltarea si fabricarea panourilor solare


    Automobilele Honda pot fi considerate pe buna dreptate modele auto ce tin cont de aspectul ecologic, cu conditia ca motorul modelului respectiv sa fie unul dezvoltat in ultimii ani, ceea ce in cazul modelelor S2000 si Legend, nu mai este cazul.
    Incepand cu cele 109g/km emanate de Civic Hibrid, declarat campion national in multe tari in privinta acestui aspect si trecand peste cele 129-137g/km ale modelului Jazz si 139-158g/km ale modelului Civic (Type-R: 215g/km) si pana la cele 184-223g/km ale modelului Accord si 282g/km ale modelului Legend, de amintit mai sunt si cele 173-195g/km ale modelului CR-V precum si cele 236g/km ale potentului motor de 2.0L de pe roadsterul S2000.


    10. Ce simbolizeaza sloganul firmei, "The Power of Dreams" ?

    Ca orice alta marca de talie, si Honda Motor Co. Ltd., dispune de un slogan global de brand ce o reprezinta in toate activitatile sale. Sloganul actual, “The Power of Dreams” (rom. “Puterea Visurilor”) dateaza de la inceputul acestui mileniu si este mostenitorul celebrului “First man, than machine” inspirat chiar din vorbele celebrului Soichiro Honda.
    In spatele acestor simple si convingatoare cuvinte, nu sta altceva decat dorinta de a exprima ambitia de a realiza si a inspira vise prin inovatiile deja realizate.
    Insasi firma Honda a fost infiintata din visul intemeietorului ei de a oferi mobilitate tuturor semenilor sai, prin automobilele si motocicletele ce-i poarta numele si sunt create de angajatii sai, de a participa in sporturile cu motor cu proprii bolizi, de a se inalta spre ceruri cu propria-i propulsie, de a studia tehnici noi cu inginerii proprii si de a cerceta tehnologii avansate cu oamenii de stiinta din laboratoarele proprii.
    Honda este o firma ce-si incurajeaza angajatii sa-si dea frau liber imaginatiei, sa-si exprime liber ideile si propunerile si ii sustine daca acestea usureaza un proces din productia de serie, aduc vreun bine comunitatii sau naturii sau pot influenta catusi de putin in bine un produs al firmei.


    11. In ce sporturi cu motor la nivel mondial poate fi urmarita marca Honda?

    Declarata pe buna dreptate marca cu cea mai mare prezenta in sporturile cu motor, Honda Motor Co. Ltd., nu exagereaza cand spune ca ADNul sau este unul de curse daca ne gandim ca performanta de a participa in cursele de Grand Prix la scurt timp dupa lansarea automobilelor de strada, nu o mai reusisera decat firme precum Ferrari si Lotus. Fondatorul companiei nipone a inteles de la inceput ca pentru a crea produse de serie de inalta clasa sau tehnologii inovatoare, oamenii care le creaza au nevoie de aptitudini ingineresti deosebite, iar acestea pot fi deprinse cel mai simplu dintr-un singur mediu: cursele auto. Fiindca in ele se contopesc abilitatile ingineresti, designul, testele de anduranta, inovatia tehnologica dar si nervii celor implicati direct la fata locului.
    Anual, firma nipona isi trimite viitorii ingineri din producita de serie in garajele circuitelor din intreaga lume, alaturi de propriile-i echipe sau echipele client pentru a fi initiati, scoliti si experimentati in cele mai severe imprejurari.
    La nivel mondial, sporturile cu motor in care poate fi urmarita evolutia participarii firmei nipone se impart in doua categorii:
    - pe doua roti
    - pe patru roti

    Competitiile sportive mondiale categoria patru roti se impart la randul lor in doua categorii:

    - monoposturi
    - turisme

    Pentru marca nipona, monoposturile au reprezentat intotdeauna provocarea absoluta astfel ca prezenta sa actuala se rezuma la:

    F1 - Cursele de Grand Prix cu echipa proprie si client (http://www.hondaracingf1.com)
    IRL - campionatul american de monoposturi (http://racing.honda.com/indycar/)
    FN - Formula Nippon (http://www.f-nippon.co.jp/fn_eng/index.php)

    Campionatele de turisme la nivel international unde poate fi urmarita evolutia firmei nipone sunt:

    WTCC - cel mai popular campionat european de turisme (http://www.fiawtcc.com)
    ALMS - pendantul american al curselor de anduranta (www.americanlemans.com)
    JGTC - campionatul japonez GT (http://supergt.net/en/)
    24h Nürburgring - pendantul german al curselor de andurata (http://adac.24h-rennen.de/live/ergeb...datenbank.html)

    Inainte de a fi un constructor auto, Honda Motor Co. Ltd., este un constructor moto iar prezenta sa in sporturile cu motor la nivel mondial, este una destul de abundenta, astfel ca marca japoneza poate fi urmarita in urmatoarele campionate:

    Campionatul Mondial de viteza pe circuit la clasele 125 (HONDA RS125), 250 (HONDA RS250R) si clasa MotoGP (HONDA RS212V).
    Campionatul Mondial de SuperBike. (HONDA CBR1000RR FireBlade)
    Campionatul Mondial de SuperSport. (HONDA CBR600RR)
    Campionatul Mondial de Anduranta (HONDA CBR1000RR FireBlade)
    Campionatul Mondial de SuperMoto (HONDA CRF450SM)
    Campionatul Mondial de MotoCross. (HONDA CRF250R, CRF450R)
    Campionatul Mondial de Enduro (HONDA XR400R, XR650R, CRF250X, CRF450X) (in functie de categorie si clasa)
    Campionatul Mondial de Rally-Raid (HONDA XR650R DAKAR)

    =================================================
    10 1
  • mircea
    @Lee
    Multumim, apreciem. De data asta, chiar daca nu are legatura cu subiectul si e extrem de lung, comentariul merita toate aplauzele :)
    2 0
  • cu placere
    Placerea e de partea mea!


    Si ca sa revenim on-topic, recunosc, o masina foarte buna, dar noua generatie e putin prea scumpa!

    Speram sa mai dea in jos euro.............

    O seara buna!

    PS - mai asteptam drive-teste,prezentari si stiri cu si despre Honda/Acura. Multumim frumos!
    1 0
  • Doblo'
    jazz
    cmon lee
    0 0
  • Cristi
    @ Automarket
    Felicitari pentru articol ! Dar va rog frumos schimbati fotograful ! Sunt convins ca nu sunt singurul nemultumit de calitatea imaginilor . Cu criza asta sunt convins ca puteti angaja un super fotograf in conditii avantajoase.
    0 0
  • Fotografii
    @ Cristi
    Imi cer scuze pentru calitatea slaba a imaginilor. Vom incerca sa rezolvam problema la testele care urmeaza.

    @ Lee
    Multumim pentru informatii.
    0 0
  • Bogdan
    poze
    Pozele sunt cumva facute cu telefonul mobil?
    In plus, lipsesc poze calumea de la interior.
    1 0
  • premii Honda pentru motoare
    Pentru cei interesati de premiile cucerite de motoarele Honda:

    < Motorul hibrid HONDA IMA de 1.0 litri si primul diesel realizat de Honda castigat in competitia "Motorul Anului 2005"
    Honda a repurtat o prestigioasa victorie in competitia "Motorul Anului 2005", adjudecandu-si doua importante premii - pentru motorul hibrid IMA 1.0 litri, precum si pentru primul sau diesel de 2.2 litri CTD-i.

    Acesta este al zecelea premiu pentru motorul IMA de 1.0 litri, care continua sa fie cel mai de succes motor de la inceputul acordarii acestor premii, acum sapte ani. Motorul echipeaza modelele Civic si Accord, in varaianta hibrid. Judecatorii i-au acordat trofeul, insotindu-l cu aprecieri precum �Concurenta mai are de recuperat pentru a-l depasi�. Cele sase titluri consecutive de Motorul Anului la categoria sub 1 litru vor ramane o dovada a eficientei acestui motor hibrid. Motorul diesel de 2.2 litri, denumit CTD-i, motor ce echipeaza modelele Accord Sedan si Tourer, CR-V si in curand FR-V, a castigat pentru prima data premiul la categoria sa: 2,0 -2,5 litri. Acest prim motor diesel realizat de Honda este cunoscut ca fiind unul din cele mai eficiente si silentioase motoare diesel de pe piata. �Putere, Economie, Silentiozitate - toate acestea l-au propulsat in varful categoriei motoarelor cu patru cilindri� sunt cuvintele cu care Juriul International a descris acest motor. Honda ramane unul din marii producatori de motoare din lume, castigand 21 din cele 84 de premii posibile in istoria de sapte ani a acestor premii. Juriul international este format din 56 de jurnalisti de specialitate din 26 de tari. Motoarelor li se acorda puncte in functie de performantele lor privind economia de combustibil, zgomot, performante si manevrabilitate.

    http://masini.ro/stiri-auto-motorul-hibrid-honda-ima-de-10-litri-si-primul-diesel-realizat-de-honda-castigat-in-competitia-quotmotorul-anului-2005quot-1903.htm >



    Deci, avem 1/4 din premii................ asta spune ceva,nu ?
    1 0
  • poze
    Nu pozele nu sunt facute cu telefonul mobil draga Bogdan sunt facute cu un FujiFinepix S5500 daca te intereseaza asa mult ;). Telefonul meu mobil iti multumeste totusi pt aprecieri.
    0 0
  • data vitoare o sa incercam sa dezbracam niste fete, gen SIAB ca sa fie toata lumea fericita, si pozele cu adevarat profesionale pt ca asta presupune o poza reusita nu?
    0 0
  • bogdan
    lara
    esti fotografa draga Lara? daca da, inseamna ca ti-ai gresit vocatia!

    :))

    daca a fost folosit un FujiFinepix S5500, insemana ca cel care a facut pozele habar n-are sa tina aparatul in mana... ce sa mai zic de zoom si alte povesti.
    0 0
  • cat???
    17000 si ceva a costat modelu testat???? imi pare rau da la banii astia se poate vorbi de polo gti sau clio sport, asta ca sa fie din aceeasi clasa, numai ca alea mai si arata a masini si au si mecanica pe ele. si mai spuneti ca are compartament sportiv. wow.
    0 2
  • MArcel
    @Lee
    Lucrezi la honda man? i faci reclama?
    nu vezi ce preturi are? de ex Toyota Yaris pe cutie M/M costa 13000euro cu toate taxele pe nivel de echipare cu 9 airbag etc, mai lasane cu jazzul tau petarda ce esti!!!
    0 4
  • @Marcel
    nu, nu lucrez la Honda, as vrea eu :)
    Am spus si eu ca pretul e mare.
    si nu mai injurati............putina decenta nu strica.
    Rog moderatorii sa stearga din mesajele care sar peste limita. multumesc!
    1 0
  • JD POWER
    Pentru cine e interesat, cine nu, problema lui, niste clasamente pe 2008 :

    Honda tops J.D. Power website usability survey for second straight year!

    < http://www.autoblog.com/2009/01/26/honda-website-tops-j-d-power-usability-survey/ >

    Manufacturer Web Site Ranking(Based on a 1,000-point scale)

    Honda 882
    Porsche 867
    Mitsubishi 866
    Kia 865
    Acura 862
    Lincoln 861
    BMW 859
    Lexus 859
    MINI 859
    Mazda 856
    Infiniti 853
    Mercury 852
    Jeep 851
    Ford 850
    Suzuki 848
    Cadillac 846
    Saturn 845
    Subaru 845
    Toyota 845
    Chrysler 841
    Dodge 840
    Industry Average 840
    HUMMER 837
    Mercedes-Benz 837
    Nissan 836
    Land Rover 835
    Saab 834
    Hyundai 833
    Volvo 833
    Volkswagen 829
    Buick 827
    Chevrolet 827
    GMC 821
    Jaguar 813
    Pontiac 801
    Audi 793
    smart 789
    Scion 773

    ================================================

    JD Power: Honda leads industry in customer retention !

    < http://www.autoblog.com/2008/12/11/jd-power-honda-leads-industry-in-customer-retention/ >

    Cititi cu atentie tabelul !

    ==================================================

    Comentarii ?
    1 0
  • fiabilitate
    Top fiabilitate 2005:

    Japonezii produc cele mai fiabile masini !

    < http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1216161-japonezii-produc-cele-mai-fiabile-masini.htm >

    Top - Cele mai de incredere masini, potrivit revistei „What Car”
    1. Honda 9,9
    2. Mazda 10,7
    3. Toyota 12,9
    4. Nissan 13,3
    5. Lexus 15,1
    6. Hyundai 16,2
    7. Mitsubishi 17,0
    8. Daewoo 21,9
    9. Skoda 25,2
    10. Mercedes-Benz 25,6

    Audi (locul 28, 41,2 la suta) !
    Si asta in UK!

    Compania japoneza Honda produce automobile in care poti avea cea mai mare incredere. Acesta este rezultatul unui studiu realizat in Marea Britanie de revista britanica „What Car”, potrivit caruia, in ultimii doi ani, o singura masina Honda din zece a avut nevoie de reparatii.

    Dintre modelele producatorului nipon, cele mai eficiente sunt versiunile Civic si Accord, locul al treilea fiind ocupat de micuta Jazz.
    Intr-un clasament al masinilor in care poti avea cea mai mare incredere, realizat de publicatia amintita, care se bucura de o buna reputatie in lumea auto, primele cinci locuri apartin producatorilor niponi.
    1 0
  • Excelenta.
    Bravo Honda. Probabil Jazz si Polo ar trebui sa fie singurele masini din segmentul asta.
    La segmentul mai ieftin ar trebui sa mai existe Corsa si cu astea am acoperi tot necesarul de masini la dimensiunea aceasta.

    Daca as f avut nevoie de o masina la dimensiunea asta ar fi fost prima optiune.
    1 0
  • Pretul e intr-adevar mare din cauza ratei de schimb yen-dolar, total nefavorabile unui pret competitiv, mai ales ca Jazz se fabrica in Japonia. Daca aduc macar o parte din productia Jazz in Europa, atunci ar putea sa mai coboare pretul.
    Oricum Jazz nici nu intra in comparatie cu Polo, Corsa sau alte modele clasice de clasa mica, ci este un model crossover intre clasa mica si cea compacta, cu spatiu care ar rivaliza si cu clasa medie.
    2 0
  • gogupintenogu
    Fiabilitatea...vax!!!
    Deci...treaba cu topurile fiabilitati si increderea in marca sunt pure fabulatii!!! Daca intrebi un posesor de Dacia...iti spune ca a lui e cea mai tare...n-a schimbat nimic la ea...nu troncane...butoanele climatizarii nu sunt puse anapoda...etc. Un alt posesor de Dacia...va fi multumit daca usile se inchid din prima, portbagajul se deschide din prima, sigurantele nu se ard pe banda rulanta alaturi de faruri stopuri si alte chestii. Daca intrebi un posesor de Mercedes Clasa S iti va spune ca i s-a aprins nu stiu ce martor de bord si a fost in service!!! Deci...e proasta masina, pentru ca la cat costa nu trebuie sa te duci la service cu masina pana mori!!! Deci...si Dacia si Mercedes sunt facut tot pe Pamant, tot de oameni....asa ca..sunt supuse acelorasi greselei. Mai mici sau mai mari, in functie de cat costa masina si ce "pedigree" are!!!
    1 1
  • honda??
    mai lasati-ne cu superioritatea japonezilor. v-ati luat o mare teapa cu honda si acu vreti sa pareti destepti, as vrea sa vad si eu un configurator la honda. si inca ceva pentru cei care spun ca msinile germane sunt pentru cocalari, sunteti mai prosti ca ei pentru ca si ultimu cocalar stie cine se pricepe cel mai bine la fabricarea de masini.
    0 4
  • @adi
    adi, nu injura, ca noi nu te-am injurat!

    configurator gasesti aici:

    < http://www.honda-access.com/carconfig/configurator_content.html >

    Masinile germane au cazut multi in ultimii ani................ ca fapt divers !
    2 0
  • ptr cei interesati...potrivit lui Jeremy Clarkson(Top Gear), pe cand testa un S2000....spunea ca ultima data cand un motor honda a avut probleme(majore) a fost in 1993(parca...plusminus 1an, ca ma lasa memoria :D)

    adi.....fara suparare, n-are rost sa mai zica nimeni nimic...tocmai te-ai caracterizat singur........ne-ai aratat "ce te duce mintea"....lasa....ii bun BMW-u tau din 1990 decat toate honda-urile la un loc......suntem noi toti prostii, si cei de la JD Power,respectiv proprietarii de masini ai caror opinie s-a luat in considerare si What a Car sunt incompetenti....si toate statisticile recunoscute international niste prostii....noroc ca mai exista si oameni destepti ca tine :) ca ar fi vai de lume de nu
    6 0
  • @gogupintenogu
    sunt de acord cu tine, ca masinile sunt supuse acelor greseli omenesti.....idee e alta.....normal ca omu daca da 100.000euro pe o masina....il scoate din sarite daca are si cea mai mica problema cu ea in primii 5 ani....si o sa se declara total nemultumi de BMW sau Audi sau etc....pe cand cine da 7000euro pe o masina se bucura ca merge.....cu valoarea si banii dati, cresc enorm si pretentiile.....de aceea e Mitsubishi in fata la Audi(care face clar calitate mult peste Mitsubishi ceea ce priveste interiorul)...e vorba de fiabilitate, si multumirea clientului....fata de cat dai pe ea, ai mai putine batai de cap....asa e si normal, daca iei un mp3 player Sony cu 200RON si unul noname cu 50RON....si ambele te tin un an.....dupa care fac figuri....normal ca o sa te declari mult mai nemultumit de cel Sony, si o sa mergi sa t-il schimbe si o sa-i faci in toate felurile cu firma lor "de cacat" etc.......la fel e si la masini....daca dai banu, te astepti sa fie fara probleme, chiar daca nu e posibil....plus, mai sunt incluse si datele de la service-uri in acest top....cu ce fel de masini, de ce fel de reparatii au avut nevoie, cat de des etc...
    1 1
  • Decimus4u
    HONDA :))))
    Tot respectul pentru Honda, au super motoare si super tehnologie....Chiar isi dau interesul dar sa nu-i ridicam prea mult in slavi ca nu e chiar cum spuneti voi!!!!!
    1 0
  • robert
    foto portbagaj
    rezervorul are sub scaunele din fata si astfel are cel mai mare portbagaj din clasa ei ,cel putin asa stiu eu.
    2 0
  • catalin
    honda
    honda este in top oriunde in lume si are cel mai bun service iar pretul este cel mai bun
    3 0
  • Honda Jazz
    Salut.
    Acum nu demult me-am procurat Honda Jazz, mod. 2004, cutie de viteza automata si mi se pare zgomotoasa, se aude motorul mai tare in comparatie cu autom. precedent, este un lucru normal sau are ceva defect?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru