Drivetest BMW Seria 2 Coupe (2015-2018)

3.0 Benzina Turbo (M240i) 340CP Man6
BMW Seria 2 Coupe (2015-2018) zoom
de Mircea Meșter
Luni, 11.08.2014
Seringa

Cum ar fi să existe un model cu care te poţi "juca" aşa cum te puteai juca cu un M3 înainte ca el să crească în dimensiuni şi să devină o maşină mai degrabă sportiv-elitistă decât una pur sportivă, sinceră, plină de elementul fun? Cum ar fi să dai de o maşină cu tracţiune spate care să te înveţe că fiecare ieşire - oricât de mică - din liniile clasice ale condusului pe şosea înseamnă automat o intrare în starea de extaz pe care doar o maşină dedicată pur condusului ţi-o poate oferi? 

Maşina asta există. Este o nebunie pe roţi, un model pe care nu-l uiţi nici măcar dacă te loveşte o amnezie totală la ani buni după ce l-ai condus. Nu e cel mai frumos din lume, însă e la fel de eficient precum o injecţie cu adrenalină care te trezeşte din morţi atunci când toţi te credeau terminat şi-ngropat într-o lume de fiare create pentru transport, nu pentru pasiune.

Până la urmă, o seringă trebuie să fie eficientă, nu frumoasă.

Să facem cunoştinţă cu noul BMW M235i, veriga lipsă între versiunile clasice ale coupe-ului Seria 2 şi viitorul M2. 326 de cai putere înghesuiţi într-un ambalaj compact care are toate atributele să-ţi răscolească plăcerea în zone nebănuite.

BMW Seria 2 Coupe (2015-2018)
3.0 Benzina Turbo (M240i) 340CP Man6

  • Pret de pornire 31.000 €
  • Pret model testat 60.189 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Versiunile care poartă în coadă sufixul 35 la BMW sunt recunoscute pentru faptul că fac parte dintr-o zonă amaro-confortabilă. Nu sunt chiar M-uri - 335i sau 535i sunt pasul intermediar până la M, dar reuşesc să "camufleze" destul de bine maşini bestiale în nomenclatura dedicată versiunilor "normale" ale modelelor mărcii germane. Dacă ai o soţie, o prietenă sau chiar o mamă cicălitoare, poţi să-i explici că un 235i e foarte apropiat de un 220i, până la urmă e vorba de o diferenţă de câteva cifre. N-o să se apuce să caute prin datele tehnice să vadă că diferenţa de cai e de vreo 150, până la urmă.

BMW a preferat însă ca pe Seria 2 să avem şi un M în faţa lui "235", semn că motorul cu şase cilindri în linie e setat pe o versiune ceva mai agresivă, de 326 de cai în loc de 306, cât afişează variantele "35" ale modelelor mai mari. Vedeţi voi cum ambalaţi explicaţiile legate de M235i, eventual inventaţi o poveste legată de faptul că e vorba de un pachet estetic sau ceva. Oricum e destul de agresivă şi mulţi vă vor crede.

Atunci când ieşi cu băieţii la plimbare, însă, lucrurile se cam schimbă proporţional. Apeşi acceleraţia pe modul Sport şi te teleportezi într-o lume în care înţelegi de ce modelele cu propulsie merită banii în plus pe care-i cer. Ştii că BMW va transforma viitoarea generaţie a lui Seria 1 într-un model cu tracţiune faţă şi te rogi să nu fie şi cazul de-abia înţărcatei Seria 2, cu toate versiunile sale de caroserie. Maşina schimbă fulgerător ajutată de cutia automată pe care o regăsim împrăştiată prin toată gama BMW, dar care pe M235i este ascuţită şi setată pentru spectacol. Acul urcă fulgerător la 6500 de rotaţii pe minut dacă-i ceri asta şi schimbă undeva pe la 5000 dacă eşti insistent cu pedala. Din acest peisaj se naşte un sunet aproximativ divin, care-ţi face pielea de găină de parcă-i imn, iar tu stai pe cea mai înaltă treaptă a podiumului la vreo Olimpiadă.

Doar să nu te dai jos din Dacia 1300 sau din Cielo şi să urci în maşina asta. Serios. O să sfârşeşti în vreun copac. Nu fi prost.

Consum

Maşinile se împart în două mari categorii. Cele care alimentează în litri şi cele care alimentează în găleţi. M235i este un crossover din acest punct de vedere, pentru că modelul născut de BMW pentru a duce mai departe povestea de succes a anteriorului 135i Coupe este un gurmand ceva mai stilat decât sugativele care au logo-ul M pe spate şi părţile laterale.

Lista de date tehnice ne face cunoştinţă cu cifre de consum absolut decente şi mai mult decât atât pentru o maşină de aproape 330 de cai putere: 5.9 litri/100 km în regim extraurban şi 10.3 în oraş. Dacă mergeţi pe cutie manuală veţi simţi pe propria piele evoluţia tehnologică, pentru că versiunea cu levier şi trepte "mănâncă" chiar şi în varianta oficială cu o jumătate de litru de benzină mai mult la fiecare sută de kilometri parcurşi.

Evident că dacă auzi bolboroseala înfundată a motorului cu şase cilindri în linie te transformi în câinii lui Pavlovl şi acţionezi instinctual, iar asta înseamnă că nu te mai gândeşti la consum, emisii şi alte cifre de-astea care-ţi taie cheful. Astfel că viaţa reală te pune faţă în faţă cu valori complet diferite de ceea ce vezi pe fluturaşe în showroom. În oraş, noi am prins o medie de 15 litri/100 km mergând în diferitele moduri de rulare, de la Eco Pro la Sport, în timp ce pe autostradă trebuie să vă aşteptaţi la un consum de 7 litri pe Eco Pro, respectiv de 8 litri pe Comfort. Contorul a fost setat la 130 de kilometri pe oră, deci depăşiţi această viteză de croazieră pe propria piele. 

Performanţe

De obicei, pentru a nota maşinile pe care le testăm la capitolul Performanţe, ne ajutăm de comparaţiile directe cu principalii concurenţi din segment. În cazul lui M235i Coupe, adversarii lipsesc cu desăvârşire. Cel puţin până la apariţia noului Audi TT. Sau, dacă există, ei au patru uşi, tracţiune integrală (element disponibil opţional şi pe M235i) şi turbină, aşa cum este cazul lui CLA 45 AMG.

Trecem deci peste acest aspect şi privim în jur relaxaţi. În versiunea cu transmisie automată, M235i reuşeşte să accelereze în 4.8 secunde de la 0 la 100 km/h (5.0 cu manuală). Nu ştiu ce înseamnă cinci secunde ca referinţă în propriul tău sistem de valori, însă te asigur că sunetul scos de motor şi dimensiunile compacte ale maşinii, care te "îmbracă" foarte bine indiferent de statură, te fac să ai impresia că trece mult mai puţin timp până să atingi prima sută de kilometri pe oră. 

Dacă sunteţi în căutarea unui coupe compact premium de performanţă, CLA 45 AMG stă ceva mai bine la capitolul sprint, cu 4.6 secunde pentru 0-100 km/h. Dar, pentru că inginerii BMW sapă în continuare în grădina de modele viitoare ale mărcii, pentru AMG-ul de la Mercedes va veni un M "pur" care să-i ridice mingea la fileu şi s-o plesnească cu sete pe tuşă, probabil imparabil.

Interior

Teoretic, modelul BMW pe care l-am testat are patru locuri. De fapt, el este mai degrabă un 2+2, pentru că cele din spate sunt dedicate situaţiilor de avarie în care trebuie să-ţi transporţi încă doi prieteni care au nevoie de asta mai mult decât de aer. Totuşi, există două explicaţii absolut normale pentru această poveste: în primul rând, vorbim de modelul BMW cu cel mai mic volum interior din gama actuală, pentru că Seria 1 în versiunea sa hatchback e sală de concerte pe lângă Seria 2 Coupe. Apoi, am testat, totuşi, un coupe compact. O maşină dedicată tinerilor sau celor care nu au nevoie de spaţiu pentru a-şi schimba bebeluşii de scutece. Două uşi, spaţiu berechet în faţă şi o maşină scurtă, în care poţi pune bagaje pentru câteva zile de vacanţă în pereche.

Dacă la capitolul spaţiu am lămurit-o, materialele pe care le regăseşti în M235i fac parte din zona superioară a listei de opţiuni pe care BMW o pune la dispoziţia clienţilor săi. Ai Alcantara pe întreg volanul, iar pe zona superioară a coroanei ai în plus linii LED şi un display electonic cu care te poţi juca pe modul Sport+ pe circuit dacă vrei să te simţi la propriu ca-n Need For Speed. Scaunele sunt foarte bine concepute, cu sprijin lateral îndeajuns de sănătos încât să ţină de tine ca un prieten bun atunci când te-nclini în viraje, iar bordul şi zona consolei centrale sunt variaţiuni la scară a ceea ce regăsim pe modelele mai mari din gama BMW: de la controller-ul sistemului iDrive până la poziţionarea frânei de mână mecanice.

De notat şi faptul că zgomotele penetrează destul de serios habitaclul la viteze de peste 100 de kilometri pe oră, element deranjant dacă eşti un meloman căruia-i place să se bucure de muzică impecabilă la volan, de exemplu.

Preţ de achiziţie

Când vezi o astfel de maşină pe stradă, anticipezi corect niscaiva zeci de mii de euro cheltuite de posesor pe o mulţime de elemente opţionale care-i fac acestuia viaţa mai uşoară. De exemplu, n-o să mai vrei cutie manuală după ce vei petrece nişte timp pe turaţii împreună cu transmisia automată sport care în coşul de cumpărături va costa 2300 de euro. În plus, BMW a adus la nivel de artă necesitatea de a avea navigaţie pe propria maşină. Nu e vorba neapărat de nevoia de a te orienta în spaţiu, ci de faptul că, fără navigaţia şi harta acesteia (excelente, de altfel), display-ul central comandat de pe butonul rotativ iDrive pare mult mai gol. Deci încă 2200 de euro pentru navigaţia Professional. Şi pentru că suntem într-un M, nu vei uita nici de suspensiile adaptive care te uşurează de vreo 800 de euro. Pentru că ai nevoie de ele dacă ţii la rinichii tăi made in România, ţara care a inventat cuvântul crater.

Evident că adaugi lucruri mărunte care-ţi umflă apoi preţul, la fel cum la supermarket mergi să-ţi iei apă plată, dar te trezeşti la casă cu un coş plin de nimicuri. 

În final, preţul de bază al versiunii, 46.800 de euro, care conţine oricum o mulţime de elemente care de obicei nu se regăsesc pe versiunile de motorizare mai mici, urcă până la 60.200 de euro. Un preţ care pare usturător, dar care - nota bene - este aproape egal cu cel al versiunii de bază a amintitului CLA 45 AMG. Dacă vreţi ceva uşor, de vară, prima versiune a lui Seria 2 Coupe costă 31.000 de euro.

Siguranţă

EuroNCAP nu obişnuieşte să testeze doarte multe BMW-uri, însă atunci când o face acestea se comportă foarte bine la testele de siguranţă. Dacă exceptăm experianţa cu BMW i3, modelul electric de oraş al mărcii care a primit patru stele anul trecut, trebuie să căutăm prin anul 2008 ultimul BMW care nu a reuşit să adune punctajul maxim la acest tip de testare. Era vorba de X3 la prima generaţie a modelului german.

Una peste alta, Seria 2 moşteneşte în mare zona frontală a Seriei 1, astfel că aspectul zonelor de deformare controlată este identic, iar "dedesubturile" şi reţelele de airbag-uri sunt de asemenea apropiate. Iar Seria 1 a primit cinci stele la testarea din 2012, cu un punctaj excelent per total.

Ţinută de drum

Aşa cum te aştepţi de la un model care are mai mulţi cai sub capotă decât au rămas prin crescătoriile româneşti, M235i vine la pachet cu o direcţie de bisturiu şi cu suspensii croite pentru a păstra maşina pe traiectorie indiferent de situaţie. Ba chiar pentru a te ajuta în momentele dificile prin care alegi să treci atunci când pui maşina de-a latul, o provocare deloc complicată pe o maşină construită practic pentru aşa ceva. 

Problema maşinii ăsteia nu e de fapt problema maşinii. Atunci când îţi cumperi un model de acest tip pentru c-ai aşteptat dintotdeauna un BMW compact cu motrice spate care să ducă mai departe spiritul primului Seria 3, de exemplu, eşti atât de fascinat de idee încât uiţi complet de faptul că trăieşti într-un oraş în care şinele de tramvai sunt un soi de basoreliefuri urbane şi în care edilii au decis să decoperteze o jumătate dintre bulevarde în acelaşi timp pentru asfaltări mai mult sau mai puţin logice. 

Nu-i problemă, îţi vei aduce aminte când vrei lua prima groapă cu 50 de kilometri pe oră în modul Sport, moment în care îţi vei muşca şi limba - semn de noroc! - pentru prima dată ca şofer. Vei încerca atunci să dregi busuiocul mizând pe modul Confort. Deşi îmbunătăţeşte situaţia, "Comfort"-ul lui M235i nu este chiar echivalentul a ceea ce înţeleg pământenii prin confort, astfel că dalele de beton de pe autostradă vor semăna cu un soi de metronom care-ţi ţine-n ritm respiraţia. Iar sunetul va părea un ciocan care-ţi loveşte plafonul de fiecare dată când treci peste şanţurile căscate între dale.

Luaţi maşina, băgaţi-o în garaj şi ieşiţi cu ea pe ultimele drumuri asfaltate din România. Şi atunci veţi fi pur şi simplu fericiţi.

Vizibilitate

Seria 2 este un coupe compact, iar dacă te aştepţi ca din scaunul unui astfel de model să vezi în jur ca din turnul de control al aeroportului, înseamnă că ai greşit adresa. BMW nu a exagerat în jos cu suprafeţele vitrate, astfel că ele sunt utilizabile şi chiar utile, dar luneta rămâne limitată ca suprafaţă, în timp ce de la stâlpii uşilor în spate nu vei vedea foarte multe lucruri în caz de nevoie. Iar pentru că maşina a trebuit să fie întărită în caz că vreun şofer de duminică dă peste vreun şanţ şi se răstoarnă, montanţii sunt groşi şi îţi fac uneori probleme la parcări pe spaţii înguste.

Ai, însă, senzori de parcare (800 de euro) care te ajută în situaţiile limită.

Tehnologie

Dacă acum câţiva ani ne uitam la Seria 7 ca la un OZN şi ne aşteptam ca odată ce-i deschidem portiera să vedem revărsându-se de acolo soluţii tehnologice scumpe şi intangibile pentru muritori, explozia smartphone şi ritmul nebun în care se desfăşoară cursa de urmărire dintre marii jucători ai pieţei de tehnologie face ca maşinile să evolueze într-un ritm incredibil de la o generaţie la alta.

De exemplu, încălzirea în scaune a fost o soluţie de confort care timp de vreo 10 ani a rămas apanajul modelelor foarte scumpe în vremurile romantice ale industriei auto. Astăzi, sistemele de monitorizare a unghiului mort sau camera video pentru marşarier sunt elemente pe care le poţi comanda pe modele de segment B la doar câţiva ani de la apariţia lor. La fel se întâmplă cu soluţiile legate de conectivitate, internet, date, muzică şi aşa mai departe.

Evident că, în acest context grăbit al cursei pentru întâietate în faţa clientului, BMW încearcă să îndese cât mai multe elemente pe modelele sale, indiferent că vorbim de segmentul compact sau de cel mare. Este la fel de adevărat că preţurile modelelor urcă simţitor din această cauză, însă nimeni nu se plânge atât timp cât vânzările mărcii au crezut la un nivel record absolut în prima jumătate a anului la nivel mondial.

Mi-ar lua o veşnicie să enumăr toate elementele tehnologice de care poate să dispună un Seria 2, însă vă invit pe site-ul oficial, unde fiecare dintre acestea sunt explicate pe larg. Mie, unul, mi-a lipsit doar head-up display-ul pe maşina de test, un element care îmbină tehnologia şi confortul de care nu vrei să fii privat niciodată după ce-l experimentezi măcar pentru câteva minute. 

Design

Dacă CLA seamănă cu un animal tensionat gata să sară pe pradă, fiind o expresie foarte organizată a naturii în lumea auto, Seria 2 Coupe face parte din zona maşinăriilor sportive prin excelenţă. Îţi dai seama imediat că vorbim despre o maşină cu vână, iar pachetul exterior M pe care-l poartă cu mândrie modelul de test amplifică sensibil această idee. Alura generală a maşinii este una dinamică şi agresivă, însă personal nu sunt convins de soluţia blocurilor optice frontale, care mi se par cumva neterminate. Pe Seria 4, următorul coupe în eşicherul BMW, rezultatul este unul mult mai armonios.

Nu ne-a placut

  • Consum ridicat
  • Preţ piperat
  • Vizibilitate limitată
  • Spaţiu interior în afara locurilor frontale
Date tehnice - BMW Seria 2 Coupe (2015-2018) 3.0 Benzina Turbo (M240i) 340CP Man6
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2998
Lungime mm
4432
Putere maxima CP (rpm)
340 (5500)
Latime mm
1774
Cuplu maxim Nm (rpm)
500 (1520)
Inaltime mm
1418
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1545
Acceleratie 0-100 km/h s
4.8
Ampatament mm
2690
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
52
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
390
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW Seria 2 Coupe (2015-2018)

Ultimele teste

Comentarii (11)

  • Adrian
    60 de mii ???????????? Dublu fata de pretul de baza ? Pai trebuie sa fi putin tralala sa dai atatia bani pe un seria 2 !
    31 7
  • Cornel Patrascu
    N-am mai citit de ceva vreme un review atat de suculent. Deci se poate si la noi! Felicitari.
    19 3
  • Seria 2 este deja un real succes in SUA, despre aspectele negative privind preturile din curtea Bmw s-a scris mult, dar clientii nu vor sa asculte, pur si simplu le cumpara.
    Acest model nu are concurenta in momentul de fata, in configuratia in care se gaseste, isi va pastra pretul ridicat si la mana a doua, la fel ca varianta hatchback, M135i, cu diferenta ca arata mult mai bine la exterior, va fi ultimul coupe compact cu tractiune spate, culminand cu varianta de top M2 care nu va fi 60 de mii, va fi cu 10-15 mii mai mult, dar pt impatimitii cu bani aceste modele sunt o adevarata binecuvantare, fara repros, evident in afara pretului.
    13 3
  • Dan B.
    Frana de mana este mecanica, nu electronica.
    4 3
  • Suleyman Cunoscatoru
    @Automarket: De ce ati pus consumul la minusuri ? Mie mi se pare un super consum. Atata imi consuma poneiu meu pe benzina care are sub 1.600 cmc3 si sub 100cp, iar acesta are 330cp. Ar trebui laudata evolutia motoarelor din ziua de azi.
    11 1
  • nu pricep de ce va legati de pret ... vi se pare ca masina va este adresata?

    in rest ... masina este "joy":)
    8 4
  • mircea
    @Dan B. Evident. :)
    @Suleyman Mașina ta de sub 100 de cai consumă 15 litri în oraș? Du-o la un ITP :P
    10 3
  • masina e criminala....nai ce face cu ea in Romania.....
    oricum BMW-urile au fost scumpe dintotdeauna asa ca nu ne mai mira cand vedem ca si un seria 1(120d)il poti configura ca pretul afisat sa fie undeva pe la 45k euro
    5 1
  • rotila
    @Mircea
    masina umple golul lasat de falimentul weissman.
    si articolul e bun.
    totusi n-am inteles care-i treaba cu seringa.nu cumva??
    5 0
  • Sincer nu inteleg de ce va mirati atata de cat costa bmw-ul....eu mi-am cumparat bmw 225d,de la reprezentanta BMW banat car din Timisoara,39.000 pretul standard si cu optionale mam dus spre 60-62 de mii de euro,intradevar lam facut full option,absolut tot ce exista am pus pe el,pachet M,navigatie,sistem audio premiu,totul si sincer nu mi se pare exagerat de scump,pentru ca toate lucrurile premium,frumoase,bune costa....desigur pentru un tanar de 20 de ani (ca mine de altfel) ii aproape imposibil sa aibe bani aia pentru un bmw de genu si ca o concluzie,am observar ca in general toti opteaza pentru masinile cat mai slabe ca motorizari si pun cat mai multe optionale pe ele,deci de acolo vine si faptul ca un seria 2 cu motor de 2 litri poate costa 60.000 de euro ....
    1 4
  • Un postac
    @BbitzZaaa:
    Pune mina si adauga citeva "optionale" la limba romana: "m-am", "intr-adevar", "l-am", "sa aiba"
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru