Primele detalii despre noua generație Dacia Sandero: va împrumuta platforma și motoarele lui Renault Clio. Sandero Stepway va avea versiune hibridă de 130 CP

de Daniel Popescu, Foto: Dacia
Luni, 25.11.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noua generație Dacia Sandero va fi prezentată în vara anului 2020 și va împrumuta platforma și o parte dintre motoarele lui Renault Clio, în timp ce Sandero Stepway va avea o versiune hibridă de 130 CP, potrivit presei franceze.

Dacia Sandero este cel mai vândut model al constructorului român, motiv pentru care viitoarea generație stârnește numeroase așteptări. Publicația franceză L'Argus susține că a intrat în posesia unor informații detaliate cu privire la noua generație Sandero, în special de natură tehnică.

Așa cum se anticipa de mai mult timp, Sandero va prelua platforma CMF-B pe care au fost dezvoltate și noile generații Renault Clio și Renault Captur. Diferența este însă că Dacia va prelua o variantă mai accesibilă a platformei, care va fi lipsită de o serie de tehnologii moderne care ar fi crescut prețurile de comercializare în mod semnificativ.

Platforma CMF-B a fost adoptată în special ca urmare a necesității de a respecta noile norme de poluare care vor intra în vigoare în Uniunea Europeană în 2021.

De asemenea, noua generație Sandero va prelua o mare parte dintre motorizările noului Clio. Pe listă figurează motorul pe benzină SCe de un litru și 75 CP, motorul pe benzină TCe de un litru și 100 CP, dar și unitatea diesel Blue dCi de 1.5 litri și 85 CP.

Practic, penru a evita o canibalizare a vânzărilor între Sandero și Clio, Sandero nu va primi cele mai puternice motoare din gama Clio: motorul pe benzină TCe de 1.33 litri și 130 CP și unitatea diesel Blue dCi de 1.5 litri și 115 CP.

Sandero Stepway hibrid de 130 CP

Vești bune avem și în privința versiunii Stepway, care generează circa 75% din vânzările totale ale gamei Sandero.

Potrivit publicației L'Argus, noul Sandero Stepway va beneficia de o motorizare mild-hybrid E-Tech care va fi disponibilă inițial pe noul Clio începând din primăvara anului viitor.

Versiunea include un motor aspirat pe benzină de 1.6 litri despre care constructorul francez afirmă că va genera aproximativ 130 CP.

În schimb, din punct de vedere al designului, noul Sandero va păstra estetica exterioară tradițională, astfel că îmbunătățirile vor fi semnalate în special la interior, acolo unde modelul va primi un ecran de dimensiunii medii.

Prezentarea pentru presă a noului Sandero ar urma să aibă loc în vara anului 2020, înainte de prezentarea cu public de la Salonul Auto de la Paris de la sfârșitul lunii septembrie. De altfel, tot acolo va fi prezentată oficial și noua generație Dacia Logan.

Francezii anticipează că prețurile vor crește cu numai 200-300 de euro comparativ cu actuala generație, în ciuda saltului de calitate și de performanță.

Via L'Argus

Comentarii (15)

  • Si daca pana acum diferentele de public tinta erau foarte clare intre Renault si Dacia acum incep sa nu mai fie.
    Dacia nu mai poate fi tinuta jos din punct de vedere al calitatii si preturilor, pentru ca fix clientii imping marca dacia in sus si vor optiuni mai multe si tehnologie mai noua. Sa vedem in conditiile astea cum se va face delimitarea marcilor in cadrul grupului, ca pe Renault nu-l vad urcand in partea superioara a pietei.
    19 8
  • Nu scapa, nu fasaie nici o poza cu noile modele? Mari secretosi sunt frantzuji astia...Macar au inceput desenul noii generatii?
    La VW, incep cu un teaser cu 5 ani inainte, apoi cu 3 ani incep sa apara pozele pe "surse" si incep precomenzile :)))
    15 4
  • "Stepway devrait bénéficier ensuite du système hybride 1.6 E-Tech de 140 ch." ... nexam 130 CP deci.
    18 3
  • @AHa,

    Știm că Dacia e marcă secretomană și modele camuflate sunt de obicei văzute abia cu câteva luni înainte, dar se pare că acum apar poze camuflate mai devreme. Aici ceea ce pare a fi noul Sandero camuflat:

    https://uk.motor1.com/news/375391/2020-dacia-sandero-spy-photos/
    15 3
  • @AHa: Deşi francezii :-) sînt într-adevăr mai secretoşi, e plin netul de Sandero-3 camuflat, pozat recent de spanioli prin Andaluzia.

    Nu-i oricum vreo lovitură de imagine silueta, dar parcă-i ceva mai puţin dizgraţios "dospită" deasupra aripilor ca actualele Sandero-Logan.

    Clar deci că şi-acum e INTENŢIONAT mai urâţică decât verişorul Clio-5, iar motoraşul 1.0 TCe 100 CP va fi "nec plus ultra" din acelaşi motiv al evitării canibalizării cu liderul segm.B în Europa.
    ...Tot e bine că-i cu injecţie indirectă de benzină (fără filtru particule), spre deosebire de versiunea cu 117 CP de pe Micra+Juke.

    @Green_Alex: Cum să nu urce Renault pe invizibila... dar atât de clamata scară a "poziţionării"??
    Mercedes-Benz A-Klasse ştiam doar că-i premioummum. :-)))
    30 4
  • Pare să fie Dacia ținând cont de detaliile care apar pe grila față și de forma generală care, așa cum spune și articolul de aici de pe AM, va fi o evoluție și nu o revoluție. Așa cum s-a întâmplat și în cazul lui Duster. A, da, și mânere de care tragi, după cum doreau unii colegi de pe aici.
    7 3
  • hazard
    Dacia, pe drumul cel...bun?
    https://www.youtube.com/watch?v=F5ZZJIfp4cE
    10 8
  • hazard sau asta:
    https://www.youtube.com/watch?v=2LzPyAw6npk
    8 3
  • someone
    @ kiro: sigur are injectie inderecta? nu ca r fi ceva rau, ar scapa de depunerile de carbon spre deosebire de cel cu injectie directa.
    5 2
  • @someone: Da, e sigur fără cocsări. Şi fără NOx-ări.:-P
    Iar dacă Sandero va rămâne cu cca.100 kile mai uşoară decât Clio, e suficient pentru reprize-acceleraţii decente.

    @hazard+@bolovan: Rugăm a nu ne mai induce în oroare :-) cu videoclipuri despre RENAULT-uri, hehehe.
    (asta, şi apropo de celebrele "poziţionări" = parşivenii de marketing.)
    19 2
  • Andrei
    Ati vazut Clio 5 cum arata in interior? Ce calitate excelenta are? Au urcat Clio la nivel calitativ astfel ca diferenta se va pastra fata de Sandero.
    11 8
  • ..........daca nu pun airbag cortina de serie, degeaba :(
    5 3
  • In sfarsit, e timpul pentru primele 5 ***** la crash test.
    Doamne-ajuta!!
    9 2
  • @hazard
    Pai tu cumperi dacie sa faci teste de genul ala? Si cate masini, la modul general vorbind, trec prin asa ceva, in mod normal? Bine ca nu ai pus un test cum e aruncata de pe un pod, pe plafon. Sau cum explodeaza cu o bomba in ea. Si apoi sa spui ca e masina proasta. :))
    12 5
  • hazard
    Amu parca ai vrea sa stai pe roti cand faci o simpla manevra de evitare, caci ca noi pe sosele gasesti multe motive: caini, ursi, gropi, cocalari, reisari...
    3 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru