Renault Megane RS Trophy-R a cucerit circuitul Spa-Francorchamps: Hot Hatch-ul cu 300 CP a devenit cel mai rapid model de serie cu roți motrice față de pe circuitul belgian

de Cornel Șocariciu
Miercuri, 24.07.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault Megane RS Trophy-R a devenit cel mai rapid model de serie cu roți motrice față de pe circuitul de la Spa-Francorchamps. Hot Hatch-ul francez este echipat cu un motor de 1.8 litri turbo de 300 CP și poate accelera de la 0 la 100 km/h în 5.4 secunde.

La finalul lunii mai, Renault ne-a anunțat că Megane RS Trophy-R, versiunea extremă a Hot Hatch-ului de clasă compactă, a parcurs circuitul de la Nurburgring în 7 minute și 40.1 secunde. Astfel, francezul devenea cel mai rapid model de serie care a parcurs traseul Nordschleife cu lungimea de 20.6 kilometri.

Acum, Renault Megane RS Trophy-R a "recidivat". De această dată, Hot Hatch-ul a stabilit un nou timp de referință pentru mașinile de serie cu roți motrice față pe circuitul de la Spa-Francorchamps. La volanul modelului francez s-a aflat Laurent Hurgon, același pilot care a stabilit recordul pe Iadul Verde. Turul rapid a fost realizat miercuri, 24 iulie, în cadrul evenimentului RS Days.

Hot Hatch-ul Megane RS Trophy-R a avut nevoie de 2 minute și 48.338 de secunde pentru a parcurge un tur complet pe circuitul belgian. Vechiul record de la Spa-Francorchamps pentru modelele de serie cu roți motrice față a fost stabilit în urmă cu un an de Honda Civic Type R. Atunci, Hot Hatch-ul japonezilor a fost cronometrat cu 2 minute și 53.72 de secunde.

Sub capota lui Renault Megane RS Trophy-R se află motorul turbo de 1.8 litri capabil să ofere 300 de cai putere la 6.000 rpm și 400 Nm la 3.200 rpm.

Resursele motorului sunt gestionate de o transmisie manuală cu șase trepte. În aceste condiții, Hot Hatch-ul producătorului francez accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.4 secunde, în timp ce repriza 80-120 km/h în treapta a treia a fost cronometrată cu 2.9 secunde. Viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 262 km/h.

Noul Renault Megane RS Trophy-R va fi produs în doar 500 de unități, iar prețul pentru piața din Franța pornește de la 55.000 de euro.

Comentarii (1)

  • Costel
    dupa diferenta de 5,4s intre cele doua compacte , o eternitate chiar si pentru un ardelean :-)) is convins ca Type R poate fi catalogata incepand de astazi ca fiind stigmatizata hot-hatch-urilor , o comparatie indreptatita de valorile cronometrate fiind in compania lui Cayman GTS (340 cp) care pierde deasemenea lupta cu "Exoxetul din Dieppe" dar la o diferenta tolerabila si musai onorabila pentru vestitul brand german: 0.3s

    Bordel RenaultSport !
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru