Diesel la putere. Noul Audi SQ8 primește cel mai puternic diesel de pe piață: 435 CP și 900 Nm

de Mircea Meşter
Sambata, 22.06.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În timp ce unele mărci renunță la motorizările diesel, Audi mizează pe o versiune curată a TDI-ului V8 Biturbo de 4.0 litri pe cea mai sportivă versiune a lui Q8.

Audi a prezentat oficial în această dimineață fotografiile și informațiile oficiale ale celei mai puternice versiuni din gama SUV-ului Q8. Dacă cea mai puternică versiune Q8 era, până astăzi, 55 TFSI (V6 benzină de 3.0 litri și 340 CP), noul Audi SQ8 oferă un motor V8 biturbo de 4.0 litri care dezvoltă 435 CP și 900 Nm care devine astfel cel mai puternic motor diesel disponibil în acest moment pe piață.

Motorul regăsit într-o versiune asemănătoare și pe Bentley Bentayga reușește să arunce noul Audi SQ8 de la 0 la 100 km/h în 4.8 secunde, o performanță excelentă pentru un SUV diesel de 5 metri lungime care depășește borna "psihologică" de două tone. Principalul rival al lui SQ8, BMW X6 M50d xDrive, oferă un motor de 381 CP care reușește sprintul 0-100 km/h în 5.2 secunde.

De notat că sistemul de propulsie Audi este dotat cu o soluție mild-hybrid la 48V care conține un alternator/demaror, o baterie litiu-ion de dimensiuni mici și un compresor electric care este activat la turații joas eînaintea turbocompresoarelor așezate secvențial la regim coborât de turații.

Scopul acestui sistem este de a reduce consumul la viteze reduse.

La nivel tehnic, SQ8 beneficiază de un sistem de direcție integrală (patru roți directoare), de un diferențial sport care repartizează activ cuplul între roțile spate și de bare stabilizatoare electromecanice.

Estetic, Audi SQ8 se prezintă ca un SUV sportiv mai degrabă conservator ca design în raport cu versiunile "normale" ale lui Q8. Cele patru țevi ale sistemului de evacuare, grila cu bare duble și margine mată și jantele de 21 de inch sunt elementele care disting această versiune în gama SUV-ului german.

Comentarii (8)

  • Clique
    Să înțeleg că V8-ul ăsta nu poluează așai ?
    Motoarele până în 2.0 poluează, ok.
    20 4
  • Diesel forever!
    13 18
  • Ce pocitanie.
    9 5
  • Motorul de pe X6 este cel vechi cu 381 de cai, pe noul X5 acesta dezvolta 400 de cai, ce va fi pus si pe noul X6 in curand, aceasta putere fiind obtinuta dintr-un motor de 3 litri, deci 435 de cai dintr-un V8 de 4 litri la Audi nu mai par asa impresionanti .
    14 5
  • @dan_grc: cuplu frate, cuplu, acolo este diferenta intre 3.0 l6 vs 4.0 V8 :)
    10 1
  • Cristi
    De ce ti ar trebui si RS Q8? Cred ca mai mult pentru nume, ca in rest nu ai ce face cu ciurda de cai pe un SUV. Cred ca e destul SQ8
    13 0
  • Ceva pe carbuni?...
    10 2
  • hazard
    @Rik se rezolva cu vreo sase turbine, cate una pe fiecare cilindru ;)
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru