Noua generație BMW Seria 1, imagini și detalii oficiale: platformă nouă cu roți motrice față, mai mult spațiu pentru pasageri și tehnologii moderne

de Cornel Șocariciu
Luni, 27.05.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a prezentat noua generație Seria 1. Modelul de clasă compactă a primit o platformă cu roți motrice față, are un design modificat comparativ cu vechea generație și integrează o serie de tehnologii moderne. Vârful de gamă se numește M135i xDrive și oferă 306 CP.

BMW a publicat primele imagini și detalii referitoare la noua generație Seria 1. Modelul de clasă compactă din gama constructorului german va fi disponibil doar în versiune cu cinci portiere și va putea fi admirat în premieră mondială în cadrul evenimentului #NEXTGen desfășurat între 25 și 27 iulie.

Noua generație BMW Seria 1 propune câteva modificări la nivel estetic, o platformă cu roți motrice față, motoare diesel și benzină, dar și tehnologii de ultimă generație.

Noua generație BMW Seria 1: date esențiale

● Cea de-a treia generație Seria 1 are o lungime de 4.319 mm (-5 mm comparativ cu vechea versiune), lățimea este de 1.799 de mm (+34 mm), iar înălțimea a crescut cu 13 mm și măsoară 1.434 de mm. În plus, ampatamentul modelului de clasă compactă este de 2.670 de mm, cu 20 de mm mai puțin față de vechiul Seria 1. 

● Trecerea la noua arhitectură cu roți motrice față aduce și o serie de modificări în ceea ce privește proporțiile, iar aceste lucruri se traduc diferit în limbajul de design. Astfel, capota este mai scurtă, montații A sunt ceva mai înclinați, iar plafoul "curge" mult mai fluid către zona posterioară. În partea din spate, designerii au pregătit aripi mai generose și umeri mai masculini. 

● Tot din punct de vedere estetic, noul Seria 1 primește acum o grilă mai mare. Pentru versiunea de top M135i xDrive, grila frontală primește și o serie de accesorii speciale. 

● Noua generație a lui Seria 1 propune și faruri cu un design modificat. În varianta de bază, nemții oferă doar lumini de zi cu LED, în timp ce versiunile de top primesc faruri full-LED (opțional, există și versiune Adaptive Full-LED). În partea din spate, BMW a pregătit stopuri cu LED (opțional) și terminații cromate pentru sistemul de evacuare (90 de mm sau 100 de mm pentru varianta M135i xDrive). 

● Varianta de bază a lui Seria 1 va primi jante din oțel sau aliaj cu diametrul de 16 inch, în timp ce vârful de gamă M135i xDrive va fi echipat cu jante cu diametrul de 18 inch. Opțional, clienții pot alege și un set nou de jante M Sport cu diametrul de 19 inch. 

● Deși dimensiunile nu diferă foartă mult de vechea generație, noul Seria 1 promite ceva mai mult spațiu pentru toți pasagerii. Conform oficialilor producătorului german, o diferență majoră poate fi simtiță pe locurile din spate. Pasagerii care vor călători pe bancheta lui Seria 1 vor avea un plus de 33 de mm în dreptul genunchilor și încă 19 mm în dreptul spațiului pentru cap.

● Noul Seria 1 are un portbagaj cu o capacitate de 380 de litri, cu 20 de litri mai mult față de vechea generație. Prin rabatarea banchetei din spate, volumul crește până la 1.200 de litri. În plus, pe lista de opționale, nemții au trecut și un portbagaj cu deschidere electrică. 

● Așa cum era de așteptat, BMW a introdus și pe noul Seria 1 o serie de tehnologii moderne. Instrumentarul clasic de bord este disponibil fie într-o variantă mixtă (analogic și digital cu ecran de 5.1 inch), fie într-o variantă 100% digitală. În acest caz, nemții propun un ecran de 10.25 inch care poate fi personalizat în funcție de dorințele șoferului. În centrul planșei de bord se află ecranul sistemului de infotainment care poate fi comandat în versiuni de 8.8 și 10.25 de inch. În premieră pe Seria 1, BMW introduce și un Head-up Display color de 9.2 inch, dar și funcții de control prin gesturi.

Sistemul Apple CarPlay va fi și el disponibil. 

● BMW a pregătit patru linii de echipare pentru noul Seria 1: Advantage, Sport Line, Luxury Line și M Sport. Fiecare dintre acestea oferă o serie de accesorii de exterior diferite, dar și mici modificări de interior. 

● Deși noul Seria 1 trece la o platformă cu roți motrice față, oficialii BMW spun că plăcerea oferită în timpul condusului rămâne la un nivel ridicat. Pentru acest lucru, inginerii constructorului german au pregătit un sistem de control al tracțiunii special. Acesta a fost introdus în premieră pe i3 S și propune o tehnologie instalată la nivelul unității centrale de comandă și nu în dreptul unității DSC (Dynamic Stability Control). Astfel, timpii de transfer se îmbunătățesc, iar nemții spun că reacția sistemului este de 10 ori mai rapidă. În plus, oficialii BMW spun că Seria 1 primește și sistemul Performance Control menit să îmbunătățească și mai mult agilitatea oferită de modelul compact. Tot pentru un plus de sportivitate, BMW a pregătit o structură mai rigidă comparativ cu cea a vechii generații. 

● Clienții noului Seria 1 vor putea alege trei tipuri de suspensii. Alături de varianta standard, care a fost croită pentru a oferi un comportament dinamic ridicat, nemții propun suspensia M Sport (reduce garda la sol cu 10 mm) și o suspensie adaptivă. Indiferent de versiunea aleasă, BMW Seria 1 este echipat cu o punte spate independentă.

● În momentul lansării, noul Seria 1 va fi disponibil cu două motoare pe benzină și trei unități diesel. Fanii motoarelor pe benzină vor putea alege fie varianta de bază BMW 118i, fie vârful de gamă BMW M135i xDrive.

● Versiunea BMW 118i va fi echipată cu motorul de 1.5 litri capabil să ofere 140 de cai putere între 4.600 și 6.500 rpm și 220 Nm începând cu 1.480 rpm. O funcție de overboost va oferi un plus de 10 Nm pentru o scurtă perioadă de timp. Standard, versiunea BMW 118i va fi echipată cu o variantă îmbunătățită a cutiei manuale cu șase trepte. Opțional, clienții pot alege și transmisia Steptronic cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte. Pentru a putea trece de noul sistem de testare WLTP, nemții au introdus și un filtru de particule pe versiunea BMW 118i.

 

● Cea de-a doua variantă pe benzină disponibilă în momentul lansării poartă numele de M135i xDrive. Aceasta este echipată cu motorul de 2.0 litri capabil să ofere 306 cai putere între 5.000 și 6.250 rpm și 450 Nm începând cu 1.750 rpm. Resursele motorului sunt gestionate de o transmisie automată Steptronic Sport cu opt rapoarte, de un diferențial Torsen cu alunecare limitată și de sistemul de tracțiune integrală xDrive. În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 4.8 secunde (4.7 secunde atunci când este comandat și pachetul M Performance), iar viteza maximă este limitată la 250 km/h. 

● Cei care preferă motoarele diesel vor putea alege din trei unități, toate fiind echipate cu un sistem de tratare a gazelor de evacuare pe bază de uree (reducere catalitică selectivă). Varianta de bază în gama diesel poartă numele de BMW 116d. Clienții vor primi un motor de 1.5 litri capabil să ofere 116 CP la 4.000 rpm și 270 Nm între 1.750 și 2.250 rpm. Și în acest caz, nemții oferă standard o cutie manuală cu șase trepte.

Pe lista de opționale apare și o transmisie automată cu șapte trepte. În cazul acestei versiuni, BMW spune că a obținut deja omologarea pentru norma de poluare Euro 6d. 

● Cea de-a doua versiune diesel se numește BMW 118d și mizează pe resursele unui motor de 2.0 litri. Unitatea dezvoltă 150 CP la 4.000 rpm și 350 Nm între 1.750 și 2.500 rpm. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 8.5 secunde atunci când resursele sunt gestionate de o transmisie manuală (8.4 secunde pentru varianta cu transmisie automată Steptronic cu 8 trepte). Consumul mediu mixt anunțat de BMW este de 4.1 - 4.4 litri/100 de kilometri. 

● Cea mai potentă versiune diesel poartă indicativul BMW 120d xDrive. Motorul de 2.0 litri dezvoltă 190 CP la 4.000 rpm și 400 Nm între 1.750 și 2.500 rpm. Standard, această versiune este echipată cu transmisia automată cu opt trepte. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 7 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 230 km/h. Consumul mediu anunțat de BMW pentru versiunea 120d xDrive este cuprins între 4.5 și 4.7 litri/100 de kilometri. 

● Pentru un plus de eficiență, cele două transmisii automate folosesc informațiile primite de la sistemul de navigație și din partea sistemului Active Cruise Control pentru a selecta treapta optimă atunci când vehiculul se apropie de o succesiune de viraje, de rampe sau de alte vehicule. De asemenea, funcțiile de coasting și de Auto Start Stop folosesc datele primite din partea sistemului de navigație pentru a oferi eficiență sporită. 

● Noua generație BMW Seria 1 preia o serie de sisteme de siguranță și asistare de pe modelele mai mari. Clienții vor avea la dispoziție sistemul Cruise Control cu funcție de frânare sau tehnologia Active Cruise Control cu funcție Stop&Go. Cele două sisteme funcționează până la o viteză de 160 km/h, iar în funcție de versiunea aleasă, mașina poate opri complet. Pornirea poate fi făcută și în mod automat în funcție de timpul de staționare. 

● Standard, versiunile dedicate pieței din Europa vor include următoarele: Collision and Pedestrian warning cu funcție City Braking și Lane Departure Warning. Opțional, clienții pot alege pachetul Driving Assistant care propune următoarele sisteme: Lane Change Warning, Proactive Driving Assistant și Rear Collision Warning. 

● Pentru momentele dificile petrecute în parcare, BMW propune două sisteme: Park Distance Control care integrează senzori față și spate, și Parking Assistant (poate executa diverse manevre de parcare). Pe lista opționalelor, BMW a trecut și asistentul pentru mersul cu spatele (sistem care a debutat pe noul BMW X5). 

● Noul Seria 1 va putea fi echipat și cu sistemul BMW Digital Key. Astfel, șoferul poate utiliza telefonul inteligent pentru a deschide/închide mașina și pentru a porni motorul. Nemții folosesc tehnologia NFC (Near Field Communication) pentru a oferit acest echipament opțional, iar conform reprezentanților companiei, sistemul funcționează chiar și atunci când bateria telefonului este complet descărcată. Motorul va porni doar după ce șoferul a fost identificat, iar telefonul mobil a fost poziționat într-o zonă specială. 

Comentarii (15)

  • Cineva
    Mega evolutie dar tot urata ca porcul e !
    16 24
  • Nu-i chiar urâtă noua Serie 1 -- doar cumva ciudată (părere subiectivă, evident.) Ca tracțiune nu putea să aibă oricum alte proporții, similare unei Kia Ceed de ex. De care o diferențiază nu doar prețul, ci mai ales... garanția.
    (n.b. Lumea rar se-ntreabă de ce așa-zisele *premiumiste* NU au garanție mai lungă decât generalistele - că-s doar mai scumpe și logic ar fi mai bune, nu-i așa?! ;-))

    Ce nu mă încântă sunt unele rezolvări ale detaliilor. Nu înțeleg deci prelungirea / mărirea grilei în planul capotei. Chestie care rupe după mine armonia frontală, deloc ajutată de *n* reliefuri și (false) prize de aer tăiate cu toporul parcă.

    Ăsta-i trendul iluziei înnoirii / schimbării însă și, cum nu se poate revoluționa silueta unui vehicul... tot cu patru roți și două volume, faruri + stopuri, se umblă cu mici șocuri vizuale.

    În rest, tehnica + ținuta de drum n-au cum să fie nașparlii de la BMW, ba chiar noua S-1 va fi cu siguranță... mai sigură pe ud/zăpadă decât precedentele.
    30 3
  • Spatele este în regulă, interiorul fără surprize, mini seria 3, dar partea frontala nu-mi place, pare un SUV mai mic, prea înalt botul.

    Marele câștig va fi la spațiul interior, tractiunea spate penaliza spațiul la locurile din spate, ca senzație nu va mai fi la fel de plăcut la condus, mai ales pentru iubitorii condusului sportiv, dar cred că va fi în regulă și cu tractiunea față, pentru majoritatea clienților.
    16 2
  • parere subiectiva- designul mi se pare frumos, in linia de la x2 si ceva de noul seria 3. Nu iimi place ca BMW a inceput sa mareasca masca aia din fata. In rest, tractiunea spate lipsa e un minus, era ultimul mohican din segment bavarezul. Oricum piata se indreapta spre X1 si X2, eu ma astept ca vanzarile sa scada la acest model. @Kiro- premiumuistele au tehnologie care se strica mai repede sau poate ca se gandesc producatorii ca oricum masina e schimbata rapid ( 2-3ani maxim).
    9 14
  • Bulake17
    Cum dracu sa scrie MPerformance pe un motor amplasat transversal???
    Mi-e scarba!!!
    15 5
  • nu dau garantie mare producatorii premium fiindca nu conteaza pentru clientela asa mult, oricum schimba masina dupa maxim 3 ani.

    cand ridici pe rampa un seria 1 si un ceed intelegi diferenta de pret, daca merita...depinde cati bani ai, eu nu am de logan nou asa ca nu imi dau cu parerea.
    9 12
  • someone
    trecerea de la motor longitudinal la unul transversal a arata ca pana si bmw nu are solutie la o consola fata lunga ( proportiile la generatia precedenta erau mai elegante ). insa a castigat spatiul si portbagajul , lucru mai apreciat de clientii platitori decat de puristi.
    intre cele 2 motoare pe benzina, care reprezinta extremele in gama, mai este loc de cel putin alte 3 variante. la diesel, oferta poate fi considerata completa.
    interiorul mi se pare deasupra la golf7, a-klasse si a3. deocamdata.
    iar partea dinamica, unde bmw straluceste de la seria 3 in sus, si unde nu are voie sa greseasca cu seria 1, se va vedea dupa lansare si comparativele cu concurentii directi.
    15 2
  • Calingura
    Mie nu imi place prea tare. Cred ca din cauza ca pare un X1 sau un fel de SUV. Nu mai are farmecul distinct al vechii serii 1.

    Probabil ca interioul insa ii va convinge pe cei in cumpana. Acum probabil ca se poate sta omeneste in spate.

    Nu mi-o permit, dar daca ar fi cazul as alege un A3. Sau chiar un Golf GTI desi daca esti bo$$ nu te lasi vazut in VW, nu?!
    18 2
  • A Klasse ar fi alegerea mea ferma daca ar fi sa aleg dintre premiantii germani ai clasei. Pt. mine arata dezamagitor acest seria 1 chiar daca interiorul mai salveaza totusi o buna parte din aceasta impresie. Nu stiu daca asta si-au dorit bavarezii dar acest model arata absolut banal, nu pot sa spun ca e urat nici pe departe dar parca prea cuminte si chiar familist cu tot cu nervurile/liniiile alea de peste tot pe caroserie. Foarte tare alaturarea pozelor alea cu schita din creion si apoi cu modelul din lut , pai e la ani lumina modelul fata de schita. Ok, au rezolvat-o cu portbagajul ( chiar arata ok ) si poate si cu locurile din spate , dar...daca imi doream asta atunci ma pot uita la un A3 sau chiar si un Focus poate (care oricum arata mai bine). Oricum, nu-l vad bine deloc pe bavarez pus langa un A Klasse si nu neparat numai la design ( ca acolo nu incape discutie) sau langa A3. Pana acum imaginea de "rebel" ii dadea castig de cauza la design iar la condus nu le dadea nici-o sansa, acum ramane sa vedem cu ce a mai ramas.
    9 8
  • Romanul
    Cu Dragnea la puscarie!!!!
    10 13
  • Dancila
    Poate cineva sa-mi deseneze si mie ce se intampla?
    5 12
  • Bulake17
    + pozita rotilor fata este mai in spate decat la un bmw
    + morotul + cutie este amplasat in fata oalelor telesoapelor fata, adica pierde putin la distribuirea greutatii motor+cutie care acum ramane in afara rotilor
    Reno megan
    3 7
  • Andrei
    Ca fost posesor de 118d, modelul anterior, imi place ca au pastrat pedala de acceleratie, iar consola centrala e evoluata in bine. In rest, proportiile sunt ale unei compacte oarecare, spatiul va ramane extrem de mic la interior (mult mai mica si inghesuita decat un Golf), cresterea de 33mm este ridicola, la vechiul model in spate e un chin sa stai, iar 3cm in plus nu reprezinta nimic.
    Portbagajul daca a crescut cu 20l este foarte mic in continuare (vechiul model nu avea 360l sub nicio forma). Interiorul trebuie selectat cu grija, altfel poate fi kitsch.
    Designul e discutabil, masina pare mai inalta, si nu va mai avea aceeasi tinuta de drum. Da, era complicat iarna cu ea, dar era cea mai buna compacta.
    116d este submotorizata, in stilul BMW masinile sunt foarte grele, 118d si 120d misca decent masina, dar posibil sa fie galagioase, dar ramane de vazut. 118i e submotorizat tot din cauza greutatii mari si a cuplului redus. Un 120i va fi ceea ce trebuie.
    Pe scurt, nu are atractia unui A Klasse si nici nu e practic ca un Golf. Urmatorul va rog, nu e nimic de vazut aici.
    10 10
  • @pipo: (replică amicală, cu disclaimerul că nu m-ar tenta nici Seria-1, nici A-Klasse, chiar de-aș avea sacoșa de € plină-ochi ca EBA. :-))

    Fac abstracție și de alte hachițe personal-evaluabile, cum ar fi:
    - designul ceva mai fluid al baby-Merțanului (cu o fizionomie care aduce a cuțu plângăcios după mine, dar adevăru-i că și Seria 1 aduce a dulău zâmbăreț...)
    - ori faptul că-i un gen de smartphone pe roți -- ambele detalii putând să placă sau nu.

    Nu pot sări însă peste:
    - chitroșenia cu stea în frunte, :-) A-ul având punte spate semirigidă în versiunile mai ieftine...
    -...vorba vine ieftine, că-s mai scumpe decât cele comparabile Seriei 1- bavarez care are măcar independentă-spate din start
    - garda la sol penibil de mică, pe la noi cel puțin (10,4 cm... spre 8,9 cm AMG-line) - care face un A-Klasse inutilizabil de fapt pe multe rampe de intrare-n garaje / spălătorii.

    P.S. Observi că nu cârcotesc deloc pe tema *motoare Renault* - și cutii EDC la fel de fapt -, că-s la fel de bune (sau rele) ca alea VW-Skoda-SEAT transplantate pe Audi.
    Cu supraprețul de rigoare, clar (ex.: opțiunea DSG7 pe unele modele compacte VW e 1.500 € la nemți, iar la Audi e 2.000 € -- aceeași cutie până la ultimul șurub... și unguresc de multe ori. :-P)

    Oricum, pe tema iluziei premium ar fi mult mai mult de discutat... dar mi s-a terminat pauza de vâslit la galere. :-)
    23 1
  • Oh-la-la! 3 Dieseluri? :D Ce ti-e si cu masinile astea cu baterii... parca nici in 2020 nu o mai iau din loc. :D

    In rest, dintre masinile premium din clasa asta, m-as duce pe A Klasse.
    6 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru