VW vrea să-şi spele păcatele: Tiguan GTE, primul model de serie din lume cu panouri solare?

de Daniel Popescu
Joi, 29.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Conceptul Volkswagen Tiguan GTE va fi lansat în producţie de serie până la sfârşitul anului 2016 şi va deveni astfel primul model cu panouri solare din lume, potrivit presei internaţionale.

Esential 50 de kilometri este autonomia oferita de panourile solare utilizate de Tiguan GTE
2016 este anul in care Volkswagen Tiguan GTE ar putea intra in productia de serie
La Salonul Auto de la Frankfurt care a avut loc în luna septembrie, Volkswagen a prezentat Tiguan GTE, conceptul unui SUV hibrid plug-in care a ieşit în evidenţă prin utilizarea unor panouri solare pe plafon.

La vremea respectivă, Volkswagen nu a adus în discuţie posibilitatea introducerii în producţie a acestei variante a lui Tiguan, însă Salonul Auto care se desfăşoară în aceste zile la Tokyo a oferit primele indicii în acest sens.

Publicaţia australiană News susţine că versiunea de serie va fi disponibilă la vânzare pe plan internaţional spre finalul anului 2016, ceea ce ar face ca Volkswagen Tiguan GTE să devină primul model din lume cu panouri solare.

În varianta de concept, Tiguan GTE are 218 CP un consum mixt de numai 1.9 litri la sută.

În modul 100% electric, SUV-ul de la Volkswagen poate să parcurgă o distanţă de 50 de kilometri datorită bateriei litiu-ion de 13 kWh şi a sistemului de încărcare solară de pe plafon.

Volkswagen: "Ne cerem scuze pentru Dieselgate"

Lansarea în producţie de serie a lui Tiguan GTE ar conrespunde şi cu atitudinea manifestată de constructorul german la Salonul Auto de la Tokyo. Nu numai că VW a renunţat la lansarea din 2016 a lui Passat diesel pe piaţa japoneză, dar preşedintele Herbert Diess şi-a cerut scuze public pentru trişarea rezultatelor la testele de emisii.

"Aş dori să-mi cer scuze cu sinceritate pentru acţiunile derulate împotriva tuturor lucrurilor în care cred oamenii noştri. Încrederea clienţilor este cea mai importantă pentru noi şi facem tot ce putem pentru a recâştiga această încredere în brandul şi în produsele noastre", a explicat el.

Via HybridCars, News

Comentarii (15)

  • Fisker Karma are inca din 2011 plafon format din panouri solare :) si parca tot de serie este :D
    11 9
  • asa...
    ...spalarea pacatelor ar fi mai de graba scaderea preturilor nesimtite si fabricarea unor propulsoare mai fiabile... sa lase ,,manejurile comerciale''ca vad ca tot cu smecherii umbla in continuare ...panouri solare, leduri si de ce nu, primele coarne pe o masina de serie din lume...asa ca sa vada lumea ca-s unici...patetic!
    21 11
  • Si Fisker Karma are panouri solare. Si Tesla S, daca bine retin.
    10 8
  • Si Fisker are panouri, intr-adevar, dar e foarte scump si rar (o fi de serie, dar s-a vandut foarte putin comparativ cu Tesla), iar compania Fisker, mnezo stie ce mai e de capul ei
    2 5
  • Si Prius are panouri solare din 2010, e drept pentru a alimenta sistemul de ventilatie si aer conditionat, dar le are. Deci nu are cum sa fie primul model din lume.
    12 9
  • Ginghis Han
    @asa, tu ce minunanatie FIABILA pe lumea asta ai condus, asa zi-mi si mie sa imi iau si eu una ca eu am luat la rand toti MARII producatori si inca nu am gasit nimic fiabil....mai taie din ele dale drequ'
    este vreunu pe Automarket care conduce ZI de ZI de ZI de ZI de ZI cu o parere avizata despre masini, in afara de soferi de linie drepta pe timp de weekend......
    8 10
  • Daca e s-o luam asa, Audi A8 avea panouri solare din 2001 in trapa de la masina. Pe timpul stationarii alimenta circuitul de aer conditionat pentru a mentine o temperature rezonabila la interior.

    Eu cred ca dorinta VW de a remedia situatia cat mai curand, va fi benefica nu doar lor, dar vom avea cu totii enorm de castigat. Este un producator cu putere financiara enorma si in clipa de fata foarte motivat sa demonstreze ca progresul nu e doar pe hartie.
    9 11
  • exact primul...pe langa Fisker, Prius, si Nissan Leaf are panou solar pe eleronul spate inca din 2010...
    14 5
  • asa...@ginghis han
    ...wv golf3 1,9 TDI(90CP) l-am avut de la 212000 km pana la 345000km...faceam naveta zilnic la serviciu la o scoala de munte (scoala rogojel la poalele masivului vladeasa) am vandut-o acum 2 ani are acum mai bine de 500000km(stiu asta deoarece i-am dat-o omului cu contract de comodat)....m-a sunat acum 2 saptamani pt. impozit si e foarte multumit a investit ceva banii in ea si face germania o data pe luna ...deci?vorbeam de ce produce vag cam de prin 2005 incoace de cand nu-i intereseaza decat marketingul si banii...
    6 12
  • Isi spala pacatele la ce pret? 50.000 de euro sau chiar mai mult pentru varianta respectiva? Hai sictir!
    17 4
  • eu astept versiunea fara podea si actionata de picioarele ocupantilor .... abia atunci vor deveni fiabili si profitabili, gasind cumparatori in Romania - tara imbecililor admiratori de VW .....
    12 5
  • Volkswagen s-a dus la spovedanie, iar acum participa la toate slujbele de duminica. De la un pervers / mincinos / desantat la habotnic dedicat.
    Ce nu s-a mai auzit ? doamne miluieste popa prinde peste
    18 3
  • tractorasul acela de motor tdi de 1,9...a fost cel mai fiabil si inca este!
    6 11
  • GreenTech
    @joe21

    Degeaba! E ca si cum ai vrea sa conduci un utilaj agricol doar pentru ca te duce din A in B. Asa si? Cine vrea sa faca asta? Despre ce vorbim aici? Autoflagelatie? Colectionari de antichitati? Sunt foarte putini. Motorizari bune si moderne la preturi rezonabile sunt destule.
    9 3
  • hazard
    Care pacate? Am GTI :P
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru