Vânzările de mașini electrice au crescut cu 150% în România în primele 11 luni ale anului: Renault revine pe primul loc în fața Nissan

de Daniel Popescu, Foto: Renault
Miercuri, 18.12.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Românii au cumpărat peste 1.400 de mașini electrice în perioada ianuarie-noiembrie, în creștere cu 150% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Renault a revenit pe primul loc în topul mărcilor cu 378 de unități și este urmată de Nissan cu 375 de unități.

Piața de mașini electrice continuă să înregistreze creșteri semnificative pe finalul acestui an, potrivit celui mai recent raport publicat de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).

Datele oficiale arată că românii au achiziționat 1.402 mașini electrice în primele 11 luni ale anului, în creștere puternică cu 150% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Până la apariția a numeroase modele electrice noi pe piața din România în cursul anului viitor, lupta pentru supremație se dă în continuare între Renault și Nissan, care sunt despărțite de numai câteva unități în topul mărcilor.

Astfel, la finalul lunii noiembrie, Renault a revenit pe primul loc cu 378 de unități ale hatchback-ului Renault Zoe și ale utilitarei Renault Kagoo ZE și este urmată de Nissan cu cele 375 de unități Leaf.

În așteptarea lansării lui Volkswagen ID.3 pe piața locală, constructorul german nu a vândut nicio mașină electrică în luna noiembrie, astfel că BMW a reușit să surclaseze producătorului de la Wolsburg și să urce pe locul 3 cu 214 unități.

De asemenea, APIA estimează că Smart a comercializat 161 de mașini electrice, în timp ce Jaguar I-Pace domină în continuare confruntarea cu Audi e-tron în segmentul SUV-urilor electrice cu 34 de unități la 18 unități.

Loc Marcă Vânzări BEV
ian-nov 2019
Vânzări BEV
ian-nov 2018
Evoluție
1 Renault 378 76 397%
2 Nissan 375 35 -
3 BMW 214 122 75%
4 Volkswagen 203 155 31%
5 Smart 161 111 45%
6 Jaguar 34 - -
7 Audi 18 - -
8 Mercedes-Benz 3 1 200%
9 Alte mărci 16 9 77%
Total 1.402 560 150%

Mașini plug-in hybrid

Între timp, piața de mașini plug-in hybrid a recuperat integral declinul înregistrat în prima parte a anului și de câteva luni a trecut chiar pe o creștere consistentă: 353 de unități în primele 11 luni, cu peste 22% peste nivelul din perioada similară a anului trecut.

Mitsubishi Outlander PHEV are o cotă de piață de circa 38% în segmentul său cu 133 de unități, iar constructorul japonez este urmat în top de Volvo și BMW cu 74 și, respectiv, 50 de unități. BMW a reușit astfel să depășească Land Rover, care s-a oprit la 38 de unități. De asemenea, Toyota a vândut 9 unități Prius Plug-In, dintre care 8 în noiembrie.

Loc Marcă Vânzări PHEV
ian-nov 2019
Vânzări PHEV
ian-nov 2018
Evoluție
1 Mitsubishi 133 41 224%
2 Volvo 74 39 89%
3 BMW 50 36 38%
4 Land Rover 38 5 -
5 Porsche 35 33 6.1%
6 Mercedes-Benz 10 30 -66%
7 Toyota 9 0 -
8 Mini 4 13 -69%
Total 353 288 22%

Mașini hibride

Piața de mașini hibride fără încărcare la priza are în continuare rate de creștere peste cele ale hibrizilor plug-in, iar acest lucru se datorează celor de la Toyota.

În total, românii au cumpărat 4.260 de mașini hibride, în creștere cu 34%, în condițiile în care 3.624 de unități poartă sigla Toyota, echivalentul unei cote de piață de 85%. Podiumul este completat de Lexus cu 226 de unități și Suzuki cu 109 unități, ultimul cu o creștere de peste 263%.

Loc Marcă Vânzări HEV
ian-nov 2019
Vânzări HEV
ian-nov 2018
Evoluție
1 Toyota 3.624 2.825 28%
2 Lexus 226 124 82%
3 Suzuki 109 30 263%
4 Ford 88 61 44%
5 Honda 79 0 -
6 Kia 67 52 28%
7 Hyundai 64 56 14%
8 Land Rover 3 1 200%
Total 4.260 3.169 34%

Via APIA

Comentarii (5)

  • cifratu
    baba vanga prezicea ca la al 13-lea tabel AM cu procente aiuristice vin apocalipsurile cu mobilitate cabalina
    pai cum de la 16 la 1 ev-mercedes vandute fac 200% de ex
    sau de la 3 la 9 alte marci = 77%

    oricum daca dublezi mai nimicul tot cam aia da
    16 0
  • Clique
    Din care mai mult de jumătate au fost achiziționate de firme.100%
    Am un exemplar la 4 blocuri distanță și-a cumpărat pe leasing Toyota CH-R hybrid pe persoană fizică și mai mult zace în parcare de cât să-l folosească.
    Să-ți cumperi hybrid și să-l scoți odată pe săptămână, mai bine benzinar simplu.
    11 0
  • tot eu
    erata- de la 1 la 16 sau de la 9 la 3 rezulta procentele gresite de crestere dar macar noi zbarcim moca
    inca ceva merita comentat procentul de 1,3-1,4% bev din vanzari totale masini noi cam egal cu globalu in fine
    dar nea copy-paste si nici gugal tranzleitar nu comenteaza asta e ne-om muta la alti pixeli dar care ca par gemeni toti
    9 0
  • Anonim
    Fara numar electrice vandute in ritmul asta nici peste 20 de anu nu o sa detina 40 % cota de piata .
    7 0
  • @cifratu: Am inversat datele pentru Mercedes-Benz si "alte marci", de aici greseala de la procentele de crestere. Am corectat cifrele, multumim pentru sesizare.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru