Ușile cu deschidere verticală ale lui Tesla Model X, motiv de proces în China: au rămas blocate după ce mașina a fost implicată într-un accident

de Bogdan Mirică
Luni, 24.04.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Proprietara unui Tesla Model X a decis să ceară despăgubiri de un milion de dolari constructorului american pentru că ușile cu deschidere vericală ale SUV-ului au rămas blocate după un accident.

În momentul lansării sale în versiune de serie, noul Tesla Model X a fost apreciat atât pentru autonomia sa electrică, cât și pentru curajul de a introduce în viața clienților ideea unor uși posterioare cu deschidere verticală.

Curajul americanilor s-a dovedit a fi extrem de riscant, întrucât au existat mai multe plângeri privind modul acestora de închidere și deschidere. Tesla a căutat să remedieze problemele odată cu lansarea fiecărui update, dar se pare că se confruntă cu acuzații grave din partea unei cliente din China.

Aceasta a acționat în judecată compania americană pe motiv că i-a pus viața în pericol. Lee Tada, proprietara SUV-ului electric, călătorea pe bancheta din spate alături de prietenul ei. La o viteză de 75 de km/h, șoferul lor a lovit o barieră de beton, mașina s-a răsucit la 180 de grade, iar un Ford Focus a intrat în coliziune cu ei.

Esential 1 milion de dolari este despăgubirea pretinsă de proprietara mașinii implicate în accident.
Impactul a dus la izbucnirea unui incendiu și la imposibilitatea deschiderii ușilor verticale, adică cele care deserveau locurile spate.
Lee Tada și prietenul ei au fost nevoiți să iasă pe ușa din față, cu puțin timp înainte ca bateriile să explodeze. Din declarațiile proprietarei, accidentul i-a cauzat răni minore, însă șoferul a avut nevoie de 40 de zile de spitalizare.

Tesla a răspuns acțiunii înaintată de Lee Tada și a refuzat să plătească suma de un milion de dolari percepută ca despăgubire. Constructorul susține că mașina circula cu mai mult de 75 de km/h.

Într-o declarație oficială, americanii declară că „viețile pasagerilor nu au fost puse în pericol. Lucrăm îndeaproape cu organele de cercetare pentru a stabili condițiile în care s-a produs accidentul. Judecând după resturile rezultate, impactul a avut loc la o viteză mare, împrejurare care ar fi favorizat un incendiu indiferent de tipul de propulsie al vehiculului. De altfel, șicealaltă mașină implicată în accident a luat foc”.

via electrek

Comentarii (2)

  • astia sunt prosti? usile normale nu se pot bloca in accidente?
    de curand am avut un accident cu 2 arsi din cauza asta.
    4 3
  • Claudiu
    @Seat
    Usile normale se deschid de regula folosind un sistem manual, printr-un maner care deblocheaza inchiderea usii si pe urma poti impinge usa manual, in timp ce usile din spate de la model X sunt complet electrice. Apesi un buton pe usa sau din display-ul central si un sistem electronic deblocheaza si deschide usa automat. Daca in urma unui accident se intrerupe alimentarea electrica, nu se mai pot deschide decat printr-un procedeu complicat care presupune sa desfaci capacul de la boxe, tragi de un cablu care deblocheaza inchiderea si pe urma deschizi manual. Nu e tocmai placut cand incerci sa iesi de urgenta din masina. In plus, se pot deschide manual doar din interior, deci o persoana ce vine in ajutor nu o poate deschide din exterior.

    OPENING THE FALCON WING DOORS WITHOUT
    POWER
    Without 12 volt power, the falcon wing doors can only be opened
    from the inside of the vehicle. Remove the speaker grill from the
    door and pull the mechanical release cable down and towards the
    front seat, as shown below. After the latch has released, manually
    lift up the doors.
    16 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru