Tesla va lansa o mașină electrică de 21.000 de euro în 2023: americanii pregătesc baterii mai ieftine

de Daniel Popescu
Miercuri, 23.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla a anunțat că va lansa în 2023 un model electric cu un preț de pornire de 25.000 de dolari, echivalentul a 21.000 de euro. Americanii pregătesc o baterie cu o densitate mai mare și un cost mai accesibil.

Pe lângă prezentarea noii versiunii de performanță Model S Plaid, Tesla a anunțat în această săptămână o serie de noutăți majore pentru planurile pe termen mediu și lung.

Astfel, Tesla va dezvolta o nouă celulă pentru baterii cu o lungime de 80 mm și o lățime de 46 mm care va permite creșterea densității de energie de 5 ori. Pe baza noului proces de producție, autonomia unei baterii va crește cu aproximativ 16%, iar puterea de încărcare se va mări de 6 ori.

Principalul efect al noii celule pentru baterii va fi reducerea prețului pe kWh cu circa 14%, iar obiectivul final este atingerea unei reduceri de 50%. Aceasta reducere a costurilor pentru baterii va permite celor de la Tesla să lanseze un model electric cu un preț de pornire de numai 25.000 de dolari, echivalentul a circa 21.000 de euro.

Modelul urmează să fie disponibil pe piața americană în anul 2023, însă pentru moment Tesla nu a oferit niciun fel de detalii despre segmentul în care va concura sau despre specificațiile tehnice.

"Tesla va produce un model electric competitiv de 25.000 de dolari care va fi complet autonom", a declarat CEO-ul Elon Musk.

Anterior, Tesla anunța că intenționează să producă o mașină electrică cu un preț de pornire de 35.000 de dolari care să aibă o autonomie de circa 320 de kilometri.

Via Teslarati, Electrek

Comentarii (13)

  • dozeci- dostrei
    Dar un Diesel mai ieftin cam pe cand scot?
    11 10
  • eu stiu ca atunci cand vine vorba de masini made in USA suma de 25 000 dolari inseamna cam 27 000 euro pe la Europa ...
    18 6
  • Asta este pentru Edikk, daca nici acum...
    13 3
  • Din pacate titlul e de click-bait: Musk nu a zis nimic de 21k euro. A zis despre 25k usd in state; dupa ce se mai aplica niste taxe om vedea cat va ajunge sa fie in europa.
    Daca se va face la Berlin ar putea sa fie mai ieftina, dar nu s-a spus nimic despre asta.
    Rusinica automarket, asta nu este jurnalism.
    17 3
  • Deci daca le iese la 25k
    Game - Set - Match!
    3 3
  • @Green_Alex: Subscriu, fiindcă la promișii 25K $ (în care eu oricum nu cred, Musk având antecedente) s-ar mai adăuga 7-9-12% taxe *la ei* în funcție de stat.

    Plus Sfânta TVA în UE, transportul peste marea băltoacă, costurile de omologare și adaosul niciodată mic al importatorilor.

    Pariez deci pe 33-35K € preț de pornire (@dan_grc: prea mult dacă știm-noi-cine au doar un Cielo / Matiz ca vânzări anterioare. :-))
    18 2
  • "iar puterea de încărcare se va mări de 6 ori" - imi poate traduce cineva ce ar insemna asta exact ca si timpi de incarcare ? Ca daca cineva reuseste sa reduca timpii de incarcare proportional ,atunci da, jos palaria .As prefera oricand sa am 200-300 km autonomie dar sa incarc in 5 min decat sa am 1000 km dar sa incarc in 40 min.
    10 4
  • hahaha
    Citez "care va permite creșterea densității de energie de 5 ori."
    Cred ca pe undeva s-a produs o confuzie pentru ca densitatea de energie se referă la volumul necesar pentru stocarea energie electrice și se măsoară în Wh/Litru.
    Este greu de crazut ca stocheaza aceiasi energie in un volum de cinci ori mai mic:)
    8 2
  • netam-nissan
    cam mult zgomot pentru magarul care poate pierde samarul
    cine stie deci daca euro nu o sa fie mai debil ca dolarul in 2023 sau 2024-25 cind-daca ajunge TeslaZoe asta si pe la noi.
    8 2
  • @pipo ...
    puterea de incarcare cred ca se refera la capacitatea masinii de a primi puteri de incarcare mult mai mari ... nu stiu exact care e relatia intre puterea de incarcare si timpul de incarcare, dar banui ca o va influenta intr-o anumita masura ... nu chiar de 6 ori banui eu dar vor fi progrese bune ...

    drumuri bune !
    5 1
  • andrei
    nu e chiar asa cu taxele Kirotractor. exista si state cu 0%. variatia mare a taxelor este motivul pentru care toti vanzatorii dau pretul fara acele taxe, ca ar fi imposibil de dat un pret altfel. la apple e identic. dau pretul fara taxe. fiecare cumparator, in functie de statul unde cumpara, isi face calculele.
    dar nici eu nu cred in 25k.
    1 6
  • netam-nissan_taxam
    d-lui andrei:
    https://www.kiplinger.com/slideshow/taxes/t054-s001-states-without-state-sales-tax/index.html

    deci e chiar asa, fiindca doar 5 state din 50 (51 cu DistrictColumbia) nu impun sales-tax.
    6 1
  • @mip : pai logic ar fi sa influenteze in mod substantial timpii de incarcare o asemenea crestere a puterii. Deci tu zici ca ei se refera la puterea statiilor pe care o vor putea suporta bateriile ? Hmm...pai imi pare cam exagerat asa, din cate stiu deja bateriile de Tesla se pot incarca cu 200 kw/h ,daca se mareste de 6 ori ...ce draci de statii ar fi alea ca deja sunt centrale la peste 1000 kw/h !!! Personal nu m-as simti prea confortabil sa stau prea aproape de asa ceva..! Drumuri bune sa ai si tu ..ca sunt lungi oricum pe acolo..!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru