Strămoșul lui Opel Corsa-e: nemții aniversează 30 de ani de la debutul vehiculului experimental Kadett Impuls I

de Cornel Șocariciu
Marti, 07.07.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vehiculul electric experimental Opel Impuls I aniversează 30 de ani de la debut. Acesta a fost dezvoltat pornind de la Opel Kadett și este considerat de nemți strămoșul actualului Corsa-e.

Opel este unul dintre producătorii de volum care a pregătit un plan clar cu privire la electrificarea gamei. Conform oficialilor din Russelsheim, până în 2024, întreg portofoliul Opel va fi electrificat (hibrid, plug-in hybrid, electric).

În prezent, gama Opel include trei astfel de modele: plug-in hybridul Grandland X și electricele Corsa-e și Mokka-e.

Dar producătorul german a dezvoltat și testat de-a lungul anilor și alte vehicule electrice. În urmă cu 30 de ani, Opel lansa vehiculul experimental Impuls I, strămoșul actualului Corsa-e, așa cum l-au numit oficialii producătorului german.

Prototipul avea la bază modelul Kadett și a fost dezvoltat în colaborare cu concernul energetic RWE și producătorul de baterii SAFT.

Opel Impuls I a fost gândit ca un proiect dedicat exclusiv utilizării urbane. Astfel, la baza vehiculului s-a aflat un motor electric alimentat la curent continuu cu o putere de 16 kW (22 CP). Bateriile folosite erau unele nichel-cadmiu cu electrolit lichid, iar autonomia anunțată ajungea până la 80 de kilometri.

Conform oficialilor Opel, acumulatorii aveau o capacitate de 14.3 kWh, iar timpul necesar pentru reîncărcarea acestora era de până la 5 ore.

Pentru a optimiza distribuția maselor, bateriile care cântăreau 310 kilograme au fost amplasate atât în compartimentul motor, cât și sub portbagaj.

Opel Impuls I putea accelera de la 0 la 50 km/h în 10 secunde, în timp ce viteza de top era limitată la 100 km/h. Vehiculul experimental cu masă totală de o tonă dispunea și de un sistem de recuperare a energiei la frânare.

Ulterior, prin programul Impuls, Opel a mai dezvoltat încă două vehicule experimentale (Impuls II și Impuls III). Ultimul dintre acestea a făcut parte dintr-un program de testare la scară largă pe insula Rugen.

Comentarii (1)

  • Cuuummm?
    Cuuummm? Nu Tesla a inventat masina electrica si apa calda? Puteam sa jur ca ei au fost.
    Proiecte au fost multe dar toate s-au lovit de greutatea bateriilor, autonomie redusa, incarcare lunga, infrastructura publica de incarcare lipsa sau pretul ridicat.
    Datorita bateriilor Li-ion, parte buna din inconveniente au fost rezolvate insa raman probleme mari de rezolvat.
    Pretul e in continuare foarte ridicat. Justificarea economica nu prea exista, in multe tari momentan fiind mai ieftin sa mergi cu combustibili decat cu o electrica si la o eventuala adoptie rapida in masa, multe sisteme energetice nationale si locale ar putea intra in colaps.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru