Parteneri
Turul României cu 8 maşini electrice. Oferit de
Audi
e-tron Sportback
446KM
Autonomie max
86.5kWh
Baterie net
408CP
Putere max
Hyundai
Kona electric
449KM
Autonomie max
64kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Kia
e-Niro
455KM
Autonomie max
64kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Mini
Cooper SE
234KM
Autonomie max
28.9kWh
Baterie net
184CP
Putere max
SUV Peugeot
e-2008
320KM
Autonomie max
45kWh
Baterie net
136CP
Putere max
Porsche
Taycan
462KM
Autonomie max
93.4kWh
Baterie net
761CP
Putere max
Renault
Zoe
395KM
Autonomie max
52kWh
Baterie net
135CP
Putere max
Volkswagen
ID.3
549KM
Autonomie max
77kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Volvo
XC60 Recharge T8 Polestar
SAFEST
SAFETY CAR

RAPORT FINAL: Audi e-tron Sportback în #ElectricRomânia 2020: încărcare, consum, autonomie reală

de Mircea Meşter, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 21.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După 8 zile în care a înconjurat România în mâinile a 14 jurnaliști și creatori de conținut, Audi e-tron Sportback intră sub lupa cifrelor. Aflăm astăzi cum s-a văzut mașina din interior și care este autonomia reală calculată de noi în #ElectricRomânia 2020 by Vitesco Technologies.

Audi e-tron Sportback a fost unul dintre actorii principali în Electric România 2020 by Vitesco Technologies. SUV-ul producătorului german oferă până la 408 cai putere, iar bateria pregătită are o capacitate netă de 86.5 kWh.

Pe parcursul celor opt zile în care e-tron Sportback a trecut prin mâinile a 14 jurnaliști și creatori de conținut, SUV-ul a ieșit în evidență atât prin confortul oferit, cât și prin pachetul tehnologic disponibil. În plus, SUV-ul s-a descurcat bine atât pe porțiunile de autostradă, cât și pe drumurile virajate pe care le-a avut de traversat.

JURNALIȘTII DIN #ElectricRomânia DESPRE Audi E-TRON SPORTBACK

Adrian Mitrea (0-100.ro)

"Audi e-tron e mare, confortabil și extrem de spațios. Este tipul de mașină care sfidează convenționalul, chiar dacă unele soluții sunt controversate - cum sunt oglinzile retrovizoare digitale bazate pe camere video. Instalația audio Bang & Olufsen sună excepțional, iar finisajele sunt de calitate foarte bună. În categoria lui de performanțe și preț, deja poate fi luat în calcul ca alternativă la benzină sau diesel, autonomia fiind relativ mare: adesea peste 350 de kilomeri. Pe de altă parte, se simte masivitatea și masa ridicată, iar sistemul de conectivitate cu telefonul mobil este confuzant. Consumul per total e destul de ridicat, undeva spre 22-24 kWh/100 km - valori sub care cu greu poate coborî"

Robert Stan (LifeNews.ro)

"Cel mai impozant dintre SUV-urile prezente în tur (are și un preț pe măsură, desigur) încântăladrum lung și nu se teme de vitezele de autostradă, neprietenoase cu majoritatea electricelor. Poate parcurge aproape 300 km chiar dacă acul vitezometrului stă tot timpul la 130 km/h. În oraș, deși atrage priviri admirative că un magnet, își supune șoferul la cazne fără rost din cauza camerelor video amplasate (opțional) în locul oglinzilor laterale. Noroc că mașina poate fi comandată și fără acest accesoriu spectaculos la prima vedere, dar complet inutil și chiar periculos. În rest, Audi e-tron își răsfață posesorul cu un interior futurist și confortabil. Variantei pusă la dispoziție de producător pentru #ElectricRomania2020, nu îi lipsește aproape nimic din lista bogată de opționale a mărcii premium germane și asta se simte atât pe șosea cât și în buzunarul potențialului cumpărător: 120.623 euro!"

Cornel Șocariciu (Automarket.ro)

"Audi e-tron Sportback este modelul din #ElectricRomânia by Vitesco Technologies cu cea mai mare capacitate netă a bateriei, dar în același timp este și modelul cu cea mai mare masă proprie. Deși are gene sportive în ADN, SUV-ul coupe cade pradă kilogramelor în plus. Se descurcă să însăileze viraj după viraj, dar trebuie să lucrezi cu precizie cu volanul și accelerația ca să nu-l dezechilibrezi. Consumul variază destul de mult în funcție de cât de repede îți dorești să ajungi la viteza legală. Interiorul rămâne unul finisat excelent, cu materiale bune și cu tehnologii moderne de ultimă generație. Sistemele sunt simplu de utilizat, iar camerele video care țin locul oglinzilor parcă au devenit mai ușor de digerat".

Dragoș Băltățeanu (Autoexpert, Auto Test)

"Audi e-tron este o mai veche cunoștință pentru Electric România. Anul trecut am făcut turul electric alături de varianta normală a SUV-ului electric produs la Inglostadt, iar de data aceasta am avut la dispoziție versiunea Sportback. Cu o linie de SUV Coupe, e-tron Sportback este mai sexy și mai arătos, în special în nuanța de negru a caroseriei. Instalat la volan m-am simțit ca acasă, cockpitul Audi e-tron fiind un exemplu de ergonomie: toate comenzile sunt la îndemână și prezentate impecabil. Apple CarPlay funcționează și fără fir, iar computerul de bord oferă toate informațiile necesare. Audi e-tron Sportback este un excelent automobil pentru drum lung: extrem de confortabil, poziție înaltă la volan și o baterie uriașă de 95 kWh. Pe autostradă, e-tron Sportback este în elementul său, rulând într-o liniște deplină".

Tudor Rus (TopSpeed.com, Doualocuri.ro)

"Audi e-tron Sportback este luxo-barja acestui tur. Bine, aș putea obiecta că piano black-ul folosit la interior nu face cinste ideii de lux în 2020, dar e-tron se scoate cu ergonomia bine pusă la punct - până la camerele video care iau locul oglinzilor laterale și al ecranelor puse acolo ca să îți aducă aminte că repetiția e mama învățării. Dinamic, vorbim de un elefant confortabil care folosește două motoare electrice pentru a te purta de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde, cam la fel de rapid ca un hot hatch - vorbim totuși de 2,5 tone pe care ai sarcina să le muți de colo-colo, deci sarcina se execută onorabil.

Virajele sunt mai mult o serie de legănări stânga-dreapta, iar volanul e mut la capitolul feedback. I-aș da, totuși, puncte bonus pentru restul materialelor din habitaclu și selectorul transmisiei care deviază de la popularul design falic".

Alin Ionescu (Mașinistul, Auto Motor și Sport)

"Audi e-tron Sportback este întruchiparea abundenței în lumea mașinilor electrice. Este un SUV-coupe masiv, are 408 CP și 664 Nm și costă 120.000 de euro. Ba chiar joacă și cartea avangardei cu opțiunea camerelor care iau locul oglinzilor retrovizoare exterioare – o opțiune de care utilizatorii vor fuge, cu siguranță, pentru că primul contact cu acestea este compet neintuitiv. Deși e-tron Sportback are o baterie cu o capacitate utilă de 86,5 kWh (cea mai mare dintre toate mașinile care participă la acest tur), iar autonomia reală trece lejer de 400 km, limitările sale țin de faptul că încă face parte din generația mașinilor electrice construite pe platforme dedicate modelelor cu propulsie termică (în cazul de față, platforma MLB-EVO a grupului VW, folosită de toate SUV-urile mari, de la Touareg, la Urus și Bentayga). Tocmai de aceea, deși răspunsul la accelerație este impresionant, iar mașina accelerează spectaculos, masa proprie ridicată nu poate fi ascunsă".

Daniel Tomescu (Stacs)

"Ce mi-a placut la Audi E-tron Sportback este faptul ca nu am simțit în nicio secundă lipsă de putere, nu am simțit-o mai prejos decât orice mașină din clasa sa dotată cu un motor cu combustie internă. Şi nici măcar oglinzile retrovizoare dotate cu camere și display-uri pe fețele ușilor nu m-au deranjat. Ce nu mi-a placut la mașină? Glumind puțin, faptul că nu am condus-o mai mult".

Marian Ionescu (Mariciu.ro)

"Audi e-tron este o mașină electrică premium cu o autonomie decentă, o accelerație impresionantă și un interior din viitor. Poate prea din viitor, asta pentru că oglinzile laterale (care sunt de fapt niște camere și display-uri laterale) îți pun multe piedici când vine vorba de condus. Orice depășire este o provocare din cauza lor, dar accelerația își face treaba și compensează mult. Prețul este foarte piperat, dar măcar știi un lucru cu siguranță: ești la volanul viitorului. Un viitor cu multe lucruri de îmbunătățit, dar, în același timp, un viitor aflat pe drumul cel bun".

AUDI E-TRON SPORTBACK
ÎN #ELECTRICROMÂNIA 2020 by VITESCO TECHNOLOGIES
ZIUA 1
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
BUCUREȘTI 90%
201 km 3/5
BRAȘOV 29% 52 minute
Stație MOON
(DC 75 kW)
62.25 kWh 100% 0 lei
79 km 2/5
BALVANYOS 74%
CONSUM MEDIU ZIUA 1 27 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 40 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 4 ore și 39 de minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE 52 de minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 280 km (13.3% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 75.6 kWh
COST EFECTIV 0 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 320.4 km
ZIUA 2
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
BALVANYOS 73%
160 km 3/5
BACĂU 31% 68 minute
Stație MOON
(AC 22 kW)
24 kWh 61% 0 lei
131 5/5
IAȘI 16% 86 minute
Stație Hotel Select
(DC 50 kW)
71 kWh 100% 99 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 2 23.7 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 48 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 6 ore
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE 2 ore și 34 de minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 291 km (13.8% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 69 kWh
COST EFECTIV 99 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 365 km
ZIUA 3
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
IAȘI 100%
128 km 4/5
PIATRA NEAMȚ 60% 44 minute
Stație MOL (e.On)
(DC 50 kW)
35.8 kWh 100% 69.8 lei
206 km 4/5
TÂRGU MUREȘ 19% 16 minute
Stație e-Charge
(DC 50 kW)
13.5 kWh 36% 26.2 lei
8 km 4/5
TÂRGU MUREȘ 33% 61 minute
Stație e-Charge
(DC 50 kW)
58 kWh 100% 113.1 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 3 29.4 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 45 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 7 ore și 22 de minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE 2 ore și 1 minut
DISTANȚĂ PARCURSĂ 333.4 km (15.8% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 98 kWh
COST EFECTIV 209.1 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 294.2 km
ZIUA 4
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
TÂRGU MUREȘ 96%
170 km 3/5
CLUJ-NAPOCA 51% 38 minute
Stație MOON
(DC 75 kW)
45.4 kWh 100% 0 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 4 22.5 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 41 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 4 ore și 16 minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE 38 de minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 173 km (8.2% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 38.9 kWh
COST EFECTIV 0 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 384.4 km
ZIUA 5
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
CLUJ NAPOCA 96%
157 km 2/5
ORADEA 63% 11 minute
Stație MOON
(DC 75 kW)
13.05 kWh 77% 0 lei
193 km 4/5
TIMIȘOARA 26% 40 minute
Stație MOON
(DC 75 kW)
49 kWh 81% 0 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 5 20.8 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 51 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 6 ore și 54 de minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE 51 de minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 350 km (16.6% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 72.8 kWh
COST EFECTIV 0 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 415.9 km
ZIUA 6
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
TIMIȘOARA 80%
119 km 3/5
TIMIȘOARA 46% 42 minute
Stație MOON
(DC 75 kW)
48.8 kWh 100% 0 lei
5 km 3/5
HOTEL TIMIȘOARA 99%
CONSUM MEDIU ZIUA 6 24.5 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 32 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 3 ore și 55 de minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE 42 de minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 124.6 km (5.9% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 30.5 kWh
COST EFECTIV 0 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 353.1 km
ZIUA 7
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
TIMIȘOARA 98%
267 km 3/5
SIBIU 9% 135 minute
Stație MOL Plugee
(DC 50 kW)
78.05 kWh 99% 29 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 7 27.7 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 83 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 3 ore și 13 minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE 2 ore și 15 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 265.8 km (12.6% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 73.6 kWh
COST EFECTIV 29 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 312.3 km
ZIUA 8
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
SIBIU 95%
167 km 3/5
PITEȘTI 53% 29 minute
Stație MOON
(DC 75 kW)
35.6 kWh 92% 0 lei
122 km 3/5
BUCUREȘTI (FINAL) 56%
CONSUM MEDIU ZIUA 8 23.2 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 50 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 5 ore și 48 de minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE 29 de minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 289 km (13.7% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 67.1 kWh
COST EFECTIV 0 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 372.8 km
TOTAL 8 ZILE
DISTANȚĂ TOTALĂ PARCURSĂ 2106.8 km
TIMP EFECTIV DE RULARE 42 de ore și 7 minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE 10 ore și 22 de minute
ENERGIE CONSUMATĂ 525.5 kWh
VITEZĂ MEDIE 50.1 km/h
COST TEORETIC ÎNCĂRCARE DOMESTICĂ (0.6 lei/kWh) 315.3 lei
COST EFECTIV (în #ElectricRomânia) 337.1 lei
CONSUM MEDIU (Ponderat) 24.9 kWh/100 km
AUTONOMIE REALĂ MEDIE 351.6 km

#ElectricRomânia 2020 este turul României cu 8 mașini electrice lansate în România în ultimele 12 luni.

Proiect conceput și dezvoltat de Automarket.ro

OFERIT DE
Vitesco Technologies

PARTENERI
Renovatio e-chargeEnel XMichelinMOL PlugeeMOONServer ConfigSYNLAB

ASISTENȚĂ RUTIERĂ
A24assistance

Comentarii (11)

  • Cu un pret de 120.000, o viteza medie de 40 - 50km/h (vorbim de romania, da?), cu o autonomie de 400 si un pic de km, nu prea ii vad utilitatea la noi.
    20 7
  • ACE - Craiova
    Consumul AUDI e-tron, in conditii de mers (aproape) ideale, s-a incadrat practic intre cele doua limite (min-max): 20,8-29,4 kw/100 km parcursi.

    O masina superba pe care si-ar dori-o multi dintre noi!!!

    BRAVOS AUDI - te asteptam si cu modelul Q4 e-tron cat mai curand pe piata!!!!
    27 17
  • - Masina asta, in 7 din 8 zile, a avut o autonomie reala calculata de 294 - 384 kilometri, autonomia reala medie e de 351 kilometri, iar un influencer d-asta vine si ne zice ca "autonomia reală trece lejer de 400 km"?
    - Apoi, cum poti fi "la volanul viitorului" cand masina electrica pe care o conduci e construita pe platforma unei masini cu motor termic? Doar pentru ca are camere video in loc de oglinzi?
    - Altul ne spune ca nu i-a placut ca nu a condus-o mai mult, in rest totul este perfect. In conditiile in care vorbim despre o masina electrica de peste 120.000 de euro, construita pe platforma unei masini cu motor termic, care cantareste mai mult decat un Mercedes G-Class si ofera o autonomie reala de ~350 km in conditiile unei baterii de aproape 100 kWh. Si mai are si 360 CP, cei 408 CP pe care ii vezi pe toate site-urile fiind disponibil doar opt secunde.
    Pe scurt, tind sa cred ca rezultatul testelor Covid ar fi fost mai interesant decat aceste pareri care fac dintr-o masina mediocra, chiar slaba - cel putin pentru cat costa, sa para "viitorul".
    25 5
  • netam-nissan
    ziceti bine dle aha dar nu cred ca masinile zise premium ar fi cumparate pentru utilitate.
    iar daca mai sint si suv sint dublu inutile.
    si in caz ca vrei sa te dai si ecologist cu e-tron ai deja o masina triplu inutila.
    29 8
  • eDrikkk
    Netame, treci inapoi la impins vagoane si nu ne mai aburi cu prostii ca e-tron are doar un pic peste 3 tone cu pasageri si nu consuma mai mult decit produce o mini-hidrocentrala.
    Nici scump nu e pentru o familie cu 30 de membri din care doar unu are permis.
    18 4
  • Oficial, modelul Audi e-tron Sportback testat in caravana (avand o baterie de 95 kWh) are declarata o autonomie de 446 km.

    Faptul ca a obtinut o autonomie reala calculata de 294 - 415 km, este binisor dar nu ceva extraordinar aidoma asiaticelor din acelasi test.

    Intrebarea este daca putea sa obtina chiar mai mult?!
    15 2
  • Si cu datele astea oficiale e cu dus si intors. Ce inseamna, mai exact, oficial? Ca daca te uiti pe site-ul Audi Germania, nemtii dau o autonomie de 374 - 452 kilometri pentru versiunea de echipare S line si 373 - 450 kilometri pentru celelelate variante de echipare (Basis si Advanced). Pe site-ul Audi Romania, in schimb, nici macar nu te lasa sa alegi nivelul de echipare. Toate au aceeasi autonomie de 446 de kilometri. Diferente sunt si la acceleratie: Audi Germania da 6.6 secunde pentru 0 - 100 km/h, Audi Romania da 5.7 secunde pentru aceeasi masina Audi e-tron 55 Sportback. Nu stiu romanii ce vand, mint in cunostinta de cauza sau doar le este lene sa actualizeze fisa tehnica?
    11 2
  • @nume
    Pe nemti ii trage in jos autonomia pe autostrada :)
    La noi e mai mare ca nu avem unde.
    8 2
  • p.s.
    ne dati datele cu picatura, trebuie sa citim inca 1 saptamana sa aflam datele puse cap la cap?
    Dintr-o plimbare de 8 zile faceti articole 1 luna.
    10 7
  • Ali electricul
    Ce zic altii:
    https://ev-database.org/car/1107/Audi-e-tron-Sportback-55-quattro
    7 1
  • Eu am ramas uimit ca o masina de 120.000 euro are AppleCarPlay fara fir: WOW... ce evolutie la masina viitorului :)). De performante nu zic nimic... gresesc eu la calcul sau costa 1 leu/km? Daca e asa... pana si pe benzina iesi mai ieftin. Aah... aia polueaza.. mda: curentul pentru e-tron sigur e energie regenerabila. CETurile ard gaz sau carbune doar pentru frigiderul de acasa.
    8 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru