O companie americană promite să producă benzină din dioxidul de carbon din atmosferă: proiectul este sprijinit financiar de BMW

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Joi, 11.06.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un start-up american susține că va produce benzină din dioxidul de carbon captat din atmosferă la un preț apropiat de combustibilul realizat din petrol. Proiectul a primit finanțare din partea BMW și ar urma să fie lansat în acest an.

Start-up-ul american Prometheus Fuels susține că a dezvoltat o tehnologie prin care captează dioxidul de carbon din aer și îl transformă în benzină.

Planul companiei este să vândă carburantul la benzinării la un preț foarte apropiat de cel al carburanților produși în mod tradițional din petrol. Principalul avantaj este că utilizatorii acestei benzine nu vor produce practic dioxid de carbon suplimentar în timpul utilizării.

De asemenea, Prometheus Fuels susține că benzina pe care o va produce în acest mod va putea fi utilizată în orice mașină care folosește în prezent benzină.

"Benzina Prometheus este benzină reală care poate fi utilizată în orice mașină care folosește în prezent benzina. Din punct de vedere molecular este identică cu benzina din petrol, dar provine din dioxidul de carbon din aer", menționează oficialii start-upului.

Primele produse ar urma să intre la vânzare pe piața americană începând din acest an. Grupul BMW a anunțat deja că investește financiar în noua companie prin intermediul diviziei BMW i Ventures.

Oficialii constructorului german explică decizia prin faptul că benzina și motorina vor fi folosite în continuare pentru o lungă perioadă de timp, chiar dacă toți șoferii ar trece la achiziționarea de mașini electrice.

"În medie, o mașină stă pe şosea timp de peste opt ani, iar înseamnă că ar dura aproape un deceniu pentru ca motoarele termice din prezent să iasă de pe şosea, chiar şi în cazul în care întreaga planetă ar cumpăra de acum numai maşini electrice.

Prin crearea unui combustibil cu amprentă zero de carbon din CO2 captat din aer, Prometheus Fuels permite că impactul climatic al motoarelor termice din prezent să fie redus masiv imediat", a precizat Greg Smithies, partener în cadrul BMW i Ventures.

Via BMW

Comentarii (15)

  • Suna foarte frumos, sa vedem daca se va concretiza, practic se elimina mare parte din poluare.

    Edikk and co, pe asta nu ati prevazut-o.
    15 6
  • someone
    audi si niste firme norvegiene mai fac asta, dar rata de producere e scazuta. cand vor trece la productie in masa, atunci popluarea va fi un cerc care nu se va mai termina niciodata. sau pe aproape
    7 1
  • Vesti grozave, sa vedem si costurile.

    Din ce inteleg si cu mintea mea de inginer, ca sa recompui CO2 intr-o hidrocarbura complexa asa cum este benzina, trebuie aport suplimentar de energie. Ca daca ar fi fost simplu o faceau de mai demult.

    Aportul asta suplimentar de energie daca provine din solar, e foarte bine. Daca insa se arde carbune sa recompuna benzina...no bueno!

    Si amprenta CO2 zero inseamna ca dupa re-arderea acestei e-benzine, ramai per intreg ciclul cu aceeasi cantitte de CO2. Sa vad eu cand vor descoperi o tehnologie sa contribuie la un proces nu zero ci negativ. Atunci o sa ne bucuram cu totii.
    15 2
  • Daca sincer mi se pare o prostie - bine, poate ar prinde pentru tarile care au energie regenrabila si nu vor sa importe produse petroliere.

    Dar tot poluante vor fi, vor cumula niste dioxid de carbon intr-o zona industriala si vor polua in continuare in orase, etc.
    9 2
  • Co2-ul nu este poluare. E un fapt stiut si acceptat la scara larga.
    7 2
  • fake news
    vrajeala,

    astia sufla impotriva vantului...nu stiu cum s-o mai dreaga...

    Incepand de astazi Tesla este cel mai valoros constructor auto...asta este o stire reala si palpabila
    3 9
  • fake news 2
    asta nu inseamna ca Tesla nu e un fake de masina cu autonomie penibila si timp de incarcare foarte lung, totul la un pret extrem piperat.
    6 3
  • Tesla este cea mai valoroasa pe bursa, are curajul sa ceara o evaluare propriu-zisa ? Adica numarul de fabrici, utilaje, brandul in sine, mai mult de zece miliarde nu are cum sa faca, care si asa este mult, la ce pierderi au avut din 2012 pana in 2019.
    6 3
  • Mi se pare si normal sa nu le pese celor care oricum sunt aproape de parastas.
    Daca e sa invatam din istorie, cam la fel gandeau si fanii locomotivelor pe aburi - ceva mai bun nu se putea! ...

    “The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.” ― Neil deGrasse Tyson
    7 3
  • Alex, aici nu este vorba doar de electrice, toti vor face electrice, aici este vorba de o supra mega evaluare, o companie ce vinde cateva sute de mii de masini se apropie de 200 de miliarde, pai Toyota a vandut milioane de hibride in 20 de ani, trebuia sa valoreze 500 de miliarde, dupa acelasi principiu de incredere a investitorilor.
    7 2
  • Corect Dan, intr-o anumita masura. Asa functioneaza sistemul baza pe bursa de valori si capitalul de incredere. Nu sunt un fan Tesla, dar e clar ca in pofida unor probleme normale pentru primele generatii de modele Tesla a fortat mana unor jucatori foarte mari din industrie sa investeasca in cercetare si electrificare, in acelasi timp in care a pus la dispozitie gratuit toate patentele de inventie legate de propulsi electrica si sistemul de gestine al energiei. A mai facut cineva pana la ei asta?

    Tesla a reusit sa adune cei mai buni ingineri si cercetatori (inlcusiv in cadrul Space-X) si le-a dat carte blanche sa faca ce stiu ei mai bine - sa inoveze. De acolo beneficiaza ei aceasta valoare evaluata.

    Istoria va spune cine a mizat pe cartea buna. Sper ca rasa umana sa apuce sa vada timpuri din ce in ce mai bune, toate sustinute de educatie, stiinta si tehnologie.

    Si inclusiv obiectul articolului poate contribui la aceast progres.
    7 3
  • Tesla are cei mai buni ingineri, dar nu sunt in.stare sa alinieze niste usi, capote, faruri, nu mai sunt chiar in primii ani.
    O sa vezi ca dupa ce toti vor scoate multe modele electrice, care se vor vinde, unele, cresterea pe bursa nu va fi la fel, pun pariu.
    7 4
  • Edikkk
    Să le luăm la rând

    1) s-a mai produs kerosen pentru avioane din apa de mare şi CO2 din atmosferă pe portavioanele americane , dar foloseau masiv energie din centrala nucleară a portavionului - care pare a fi ieftină dar nu prea, oricum departe de a fi gratis

    2) au produs şi Audi motorină

    3) BMW au ajuns cel mai departe cu benzina

    Este clar că pe măsură ce nr atomilor de carbon scade se poate genera mai uşor hidrocarbura, dar şi puterea scade.

    O soluţie bună ar fi apoi cu propan în zonele cu ierni negative şi butan/metan în zonele cu ierni cu temperaturi pozitive

    Metanul ar fi cel mai uşor de refăcut, generat dar nu se pretează în România unde temperaturile iernii pot fi şi -10 *C sau mai puţin.

    2) este o invenţie bună, bravo BMW, dar când toţi vor fi pe electrice în 50 de ani, cei cu benzină rămaşi vor fi cei mai săraci - nu e o poziţionare inteligentă pentru BMW

    dar intenţia foarte bună sper să le reuşească (să fie viabil economic)

    3) nimic nu bate energia electrică când vine vorba de energie !!!
    Faptul că o poţi transforma în energie cinetică sau termică şi invers este un mare atu.

    Maşina electrică este mult mai eficientă şi se poate folosi la aplicaţii, la care maşina termică este un dinozaur mort nefolositor.

    De exemplu : car to house sau vehicule to grid !!!

    A se citi: energia eoliană şi solară au nevoie de baterii pentru a echilibra cererea - oferta, ok....

    Cu 1 milion de maşini electrice , la care proprietarii le lasă în priză când ajung acasă, doar folosind o mică parte a bateriei, toate împreună compun o singură imensă baterie care sistemul energetic naţional o pot folosi pentru echilibrare şi... gata...


    PS un mic exemplu cu cineva (foarte cunoscut pentru unii) fost prezentator / producător emisiuni BNC, Discovery are, consider, CEL MAI BUN SISTEM electric pentru o casă în Europa !!

    - panouri solare
    - power wall
    - boiler (REPREZINTĂ ENERGIE SALVATĂ CA ENERGIE TERMICĂ)
    - cuplare/decuplare automată
    - charger maşina electrică
    - mai nou - în curs - vehicule to grid

    Îi lipseşte centrala pe sistem de pompă de căldură şi gata, complet autonom.
    6 6
  • Edikkk
    Am uitat linkul

    https://youtu.be/9xuleBA4Zcg

    deşi nu pare mare lucru la prima vedere - este ceva extraordinar
    3 2
  • REDickkk
    iar vorbesti despre lucruri pe care nu le intelegi si pe care tu nu le vei avea niciodata?!
    4 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru