Maserati a prezentat noul MC20: supercar-ul cu motor V6 de 630 CP are o viteză de top mai mare de 325 km/h

de Cornel Șocariciu
Joi, 10.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Maserati a lansat noul MC20. Supercar-ul pregătit de constructorul italian va fi echipat cu un V6 de 3.0 litri care dezvoltă 630 CP. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în circa 2.9 secunde, iar viteza de top trece de 325 km/h.

Maserati a prezentat noul MC20 (Maserati Corse 2020). Supercar-ul dezvoltat de producătorului italian a fost lansat în cadrul unui eveniment special care a avut loc la Modena și care a marcat începutul unei noi era în istoria producătorului italian.

Oficialii constructorului spun că noul MC20 este un produs 100% Maserati și va fi asamblat în cadrul fabricii din Viale Ciro Menotti.

Designul lui MC20 a fost dezvoltat în aproximativ 2 ani, iar pentru realizarea acestuia, compania a apelat la echipe de ingineri Maserati Innovation Lab, la tehnicienii din cadrul Maserati Engine Lab și la designerii din cadrul Maserati Style Centre. Pentru dezvoltarea elementelor aerodinamice, specialiștii constructorului italian au realizat peste o mie de simulări pe computer și au efectuat peste două mii de ore de teste în tunelul de vânt Dallara. La final, coeficientul aerodinamic obținut este mai mic de 0.38.

Din punct de vedere estetic, liniile lui MC20 au fost inspirate de cele ale hypercar-ului MC12. În partea din față se află o grilă generoasă în mijlocul căreia a fost amplasat tridentul specific mărcii (o versiune nouă a acestuia), faruri cu o semnătură luminoasă specială și prize de aer cu dimensiuni mari.

Jantele vin și ele cu un design nou, portierele au deschidere verticală, iar pe lunetă a fost stilizat un trident. În plus, pentru o masă totală cât mai mică, italienii vin și cu o serie de accesorii de caroserie din fibră de carbon (splitter-ul frontal, plafonul, pragurile laterale și difuzorul spate).

În momentul lansării, noul MC20 va fi disponibil în șase nuanțe de caroserie: Bianco Audace, Giallo Genio, Rosso Vincente, Blu Infinito, Nero Enigma și Grigio Mistero.

Pentru interior, italienii au pregătit un instrumentar de bord digital cu o diagonală de 10 inch, iar ecranul sistemului de infotainment măsoară tot 10 inch. Pe tunelul median au fost introduse comenzile pentru transmisie și un controller rotativ cu ajutorul căruia șoferul va putea selecta modurile de conducere (GT, Wet, Sport și Corsa).

Butonul pentru pornirea motorului și cel pentru sistemul Launch Control au fost amplasate pe volan. Tot la interior, clienții vor descoperi o serie de accesorii fabricate din fibră de carbon și elemente îmbrăcate în Alcantara.

Sub capota lui Maserati MC20 se află motorul Nettuno V6 biturbo de 3.0 litri.

Acesta dezvoltă 630 de cai putere la 7.500 rpm și 730 Nm între 3.000 și 5.500 rpm. Unitatea dispune de un sistem special de aprindere derivat din cele utilizate în Formula 1. Resursele vor fi gestioante de o cutie automată cu dublu ambreiaj și opt trepte, și vor fi direcționate către puntea spate. Mulțumită unei structuri ușoare, MC20 cântărește 1.500 de kilograme, iar italienii anunță o accelerațiw 0-100 km/h în circa 2.9 secunde. Repriza 0-200 km/h ar urma să aibă loc în aproximativ 8.8 secunde, în timp ce viteza de top va fi mai mare de 325 km/h.

Sistemul de frânare este semnat de Brembo și propune discuri cu diametrul de 380 de mm pe puntea față, respecitv 350 de mm pe puntea spate.

Conform Maserati, producția lui MC20 este programată să înceapă la finalul anului curent, iar comenzile pot fi deja plasate.

Comentarii (4)

  • Linii inspirate de MC12? Fie nu vede bine, caz in care ii pot recomanda cu drag un medic oftalmolog, fie autorul nu stie cum arata un MC12.
    8 2
  • Sigur nu e o eroare in text? "La final, coeficientul aerodinamic obținut este mai mic de 0.38." Mi se pare enorm 0.38
    6 1
  • Da, surprinzător de slab (adică mare) Cx-ul de 0,38, mai ales în condițiile unui design *curat*, fără apendice vizibile ca la mai toate supercarurile... fiindcă downforce.

    Nu mai repet că-mi pare cam prea normal-banal stilul pentru un vector de imagine -- fiindcă, așa cum sublinia și @dan_grc, nu se justifică altă utilitate a investiției unei mărci aflate *pe tobogan* într-un supercar produs volens-nolens în serie mică.

    Răcirea motoarelor amplasate central-spate -- și *împinse* la 210 CP/l -- cere oricum destule compromisuri.
    ...Unde-i totuși progresul? -- ar putea întreba nostalgicii mărcii care-și amintesc Cx-ul de 0,30 al duo-ului Bora/Merak din anii 70.
    15 1
  • Laurentiu 29
    a fost omis acel detaliu mic, nesemnificativ.....pretul !....just for record :-)
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru