Marco Fioravanti (Nissan) despre Ariya, primul SUV electric al mărcii: "Model născut din cele mai bune lucruri pe care știm să le facem: SUV-uri și mașini electrice"

de Cornel Șocariciu
Luni, 20.07.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nissan Ariya este primul SUV electric al companiei japoneze. Listele de precomenzi vor fi deschise la începutul anului viitor. Am discutat cu Marco Fioravanti, oficial Nissan Europa, despre ce reprezintă Ariya și care sunt noutățile pregătite de SUV-ul electric.

Nissan a intrat pe piața mașinilor electrice în urmă cu zece ani. Leaf a fost modelul cu care niponii au deschis apetitul clienților pentru mașini electrice, dar începând cu 2021 lucrurile se vor schimba radical.

Au trecut doar câteva zile de la prezentarea noului Ariya, un model electric dezvoltat pe o platformă nouă care va fi disponibil și în Europa într-o gamă generoasă de versiuni.

La scurt timp după evenimentul de prezentare, Automarket a avut ocazia să participe la o masă rotundă virtuală alături Marco Fioravanti, vicepreședintele departamentului de planificare a produselor Nissan Europa.

Noul Nissan Ariya a fost prezentat în cadrul unui eveniment online care a avut loc Japonia, iar debutul comercial este programat pentru anul viitor. Conform oficialului Nissan, producția lui Ariya va avea loc, pentru moment, doar la uzina Tochigi din apropiere de Tokyo. Este aceeași fabrică unde niponii asamblează modelul GT-R. În perioada următoare, uzina va trece printr-o serie de transformări importante pentru a putea produce noul Ariya.

"Am ales doar Japonia în acest moment pentru că Ariya este un produs global, iar de acolo îl vom trimite către restul piețelor. Vom deschide listele de precomenzi la începutul anului viitor, iar livrările din Europa sunt programate să debuteze în a doua jumătate a lui 2021", a declarat Marco Fioravanti.

Odată cu prezentarea noului Ariya, Nissan a operat o modificare importantă și în dreptul logo-ului mărcii.

"Odată cu acest moment important am schimbat și logo-ul. Acest element nu se modifică zilnic, iar ca să fiu cât mai exact, ultima dată când s-a întâmplat acest lucru a fost în urmă cu 20 de ani. În locul inelului cromat care simboliza experiența noastră industrială, trecem la un logo iluminat. Iar acest lucru marchează viitorul electrificării", a completat reprezentantul producătorului japonez.

Noul Ariya a fost dezvoltat pe o platformă nouă gândită special pentru modelele electrice, iar filozofia de design a fost și ea modificată. Cu toate acestea, în momentul dezvoltării, Nissan a profitat de experiența acumulată atât în domeniul vehiculelor electrice, cât și în ceea ce privește dezvoltarea SUV-urilor.

"Lansăm un crossover coupe electric. Dar cu Ariya nu privim doar către viitor, ci privim și în trecut. Pentru a avea o unitate de măsură, spun că Ariya este cel mai potrivit produs pe l-am obținut din cele mai bune lucruri pe care știm să le facem: SUV-uri și mașini electrice", spune Marco Fioravanti.

"În 2007 am lansat Qashqai, un SUV care a revoluționat piața europeană și suntem mândri de modul în care au decurs lucrurile ulterior.

În același fel am revoluționat industria și în 2010 când am lansat Leaf, o mașină despre care s-a spus că are o abordare greșită și că nu acela este modul corect de a introduce mobilitatea electrică. Dar s-au înșelat, iar astăzi lansăm a treia generație de vehicule electrice", a completat oficialul Nissan.

Producătorul japonez a menționat că Ariya reprezintă un nou capitol al Nissan Intelligent Mobility și integrează cei trei stâlpi ai acestui concept: Intelligent Power, Intelligent Drive și Intelligent Integration.

"Această mașină are toate elementele cheie necesare pentru a ajunge în topul celor mai bune mașini electrice: sistem de propulsie, siguranță, conectivitate. În ceea ce privește autonomia, Ariya vine cu o ofertă peste cele disponibile acum în oferta constructorilor de volum și chiar și în gama unor producători premium", spune oficialul Nissan.

În Europa, noul Nissan Ariya va fi disponibil în cinci versiuni, în funcție de motor și baterie. Denumirile comerciale utilizate de Nissan vor fi direct influențate de capacitatea bateriei și de sistemul de tracțiune. Cea mai generoasă autonomie ajunge până la 500 de kilometri, în timp ce versiunea de performanță promite 394 de cai putere și 5.1 secunde pentru accelerația 0-100 km/h. Detaliile complete despre versiunile lui Ariya pot fi consultate în articolul de prezentare.

Aryia este disponibil la bază într-o versiune 2WD cu două tipuri de baterie (63 kWh și 87 kWh), iar aceasta se ramifică în variante cu tracțiune integrală și de performanță. În acest fel, Nissan se adresează unui public larg, "indiferent dacă acesta este în căutarea autonomiei sau dacă vrea să aleagă performanța".

Odată cu Nissan Ariya, producătorul japonez introduce în ofertă și baterii răcite cu lichid. Acumulatorii sunt produși de compania chineză CATL, iar pentru reîncărcarea lor clienții vor putea utiliza stații rapide cu puteri de până la 130 kW.

"Nissan Ariya este în top în ceea ce privește viteza de reîncărcare. Modelul poate fi încărcat la prize cu o putere de 130 kW, iar curba obținută în timpul acestui proces este una destul de plată. Mulțumită acestui lucru, în doar 30 de minute, Ariya va putea înmagazina energie suficientă pentru a parcurge 300 de kilometri", a declarat Marco Fioravanti.

Pentru reîncărcarea bateriei, Nissan a decis să utilizeze în Europa standardul și mufa CCS, în condițiile în care Leaf mizează pe o configurație ChaDeMo.

În ceea ce privește garanția bateriilor, niponii menționează 8 ani sau 160.000 de kilometri, aceleași valori fiind oferite și în cazul lui Leaf.

Mulțumită noii platforme, versiunile care vor avea o configurație cu două motoare au fost echipate cu e-4ORCE, "un sistem de tracțiune integrală dezvoltat pornind de la informațiile acumulate în timpul dezvoltării off-roader-ului Patrol".

"Sistemul e-4ORCE ne leagă de trecut și de ce am realizat până acum în domeniul tehnologiilor 4x4. e-4ORCE livrează performanțe 4x4 incredibile chiar și pe zăpadă, mult peste orice alt sistem mecanic 4x4 dezvoltat de concurență, dar ajută și la obținerea unui comportament dinamic de top. Și aici nu mă refer doar la estomparea ruliului", a completat reprezentantul Nissan.

SUV-ul producătorului nipon plusează și în dreptul tehnologiilor moderne. Mulțumită sistemelor pregătite de Nissan, Ariya promite o experiență nouă la volan. Interiorul va fi echipat cu un instrumentar digital de bord cu diagonala de 12.3 inch, iar sistemul de infotainment comunică cu pasagerii prin intermediul unui display cu o diagonală identică: 12.3 inch. Sistemele permit actualizări de tip over-the-air, iar SUV-ul a fost echipat și cu un asistent virtual pe care clienții îl pot accesa rostind cuvintele "Hello Nissan"/"Hey Nissan".

Nissan introduce și o nouă cheie inteligentă. În momentul în care șoferul se apropie de mașină, sistemele vor detecta acest lucru, farurile se aprind, LED-urile de la nivelul logo-ului frontal se aprind și ele, iar portierele se descuie. Imediat ce șoferul urcă la volan, sistemul va fi capabil să îl recunoască și să acceseze setările acestuia.

"Mașina știe ce șofer urmează să urce la volan. Sistemul accesează setările acestuia și reglează volanul și poziția scaunului sau își poate aminti preferințele muzicale și culinare ale acestuia", spune oficialul Nissan.

În următorii ani, Nissan își dorește să devină un producător complet electrificat. Până în 2023, niponii spun că jumătate dintre mașinile vândute în Europa ar urma să fie unele electrificate. Iar Ariya este doar primul capitol, întrucât noua platformă deschide o serie de oportunități pentru dezvoltarea altor modele electrice.

Comentarii (7)

  • Daca va arata asa, va avea succes.
    11 6
  • Carlos
    „Cele mai bune lucruri pe care știm să le facem: SUV-uri și mașini electrice"...„Doar profit nu știm să facem și, în plus, l-am arestat pe singurul om care era capabil să facă asta pentru noi!”
    9 7
  • Păcat că nu se pricep și la dat nume - e4ORCE ăla parcă e nume de boy-band cu geci argintii și șivițe oxigenate de la finalul anilor ’90.
    Sau poate, de fapt, se citește e-FOUR-ORCE ? Că doar așa e scris...
    5 2
  • țepes
    @vlad dacă o spui tu e sigur. mergem pe mânuța ta.
    2 0
  • Edikkk
    Maşină bună cu potenţial, dar doar în Japonia apoi vedem dacă restul lumii

    Capsomanii de la Nissan sper să nu facă precum cu Nissan e-power îngropat doar în Japonia !!!
    3 2
  • ACE - Craiova
    O corectie fata de articolul anterior din automarket, dupa vizualizarea mai multor articole in presa occidentala:
    - capacitatea portbagajului este cuprinsa intre 408 litri (pt. versiunile cu tractiune pe doua roti - si nu 415 litri) iar pentru tractiune integrala discutam de 466 litri.

    Doua lucruri remarcabile:

    1) Posibilitatea de alimentare a masinii, in curent alternativ, cu 22 kW, de la prizele trifazate, la casele particulare (pentru varianta cu acumulator de 90 kWh - in Germania, cel putin).
    Cine isi instaleaza panouri solare pe casa sau in curte, cu o putere de circa 22 kW isi va putea incarca GRATUIT acest model in circa 5 ore!!!
    Ca observatie: George Buhnici avea instalate panouri fotovoltaice, pe casa si pe un foisor cu o putere de circa 20 kW...

    2) Capacitatea de tractare de 1.500 kg pentru masinile vandute in Europa (in acest moment trebuie amintit ca RENAULT Zoe avea o capacitate de tractare de 0 kg!!!)

    Multa lume vorbeste despre NISSAN Arya ca un SUV - dimensiunile il incadreaza mai degraba la categoria CROSSOVER!

    Tot n-am descoperit care este GARDA LA SOL...mai cautam?!
    7 2
  • ACE - Craiova
    O rectificare....capacitatea portbagajului este cuprinsa intre:
    - 408 litri (pt. versiunile cu tractiunea 4WD - si nu 415 litri cum era specificat in articolul automarket.ro) iar
    - pentru versiunile cu tractiunea 2WD integrala discutam de 466 litri - si nu 468 litri).

    Mea culpa...am scris prea de dimineata....
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru