Jurnal de criză: deși lumea trage pe dreapta, continuăm să scriem (cu și mai multă pasiune) despre mașini

de Mircea Meşter
Marti, 17.03.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lumea intră în autoizolare, dar lumea auto merge mai departe. Ai toate motivele să rămâi alături de Automarket în următoarea perioadă: îți pregătim materiale și surprize editoriale de excepție.

Munca de jurnalist auto înseamnă, prin definiție, multă activitate în afara biroului. Ne place să glumim cu prietenii spunându-le că mașinile nu se testează stând pe canapele și scaune de birou. Trecem, deci, printr-o perioadă complicată pentru toată lumea: pandemia de coronavirus SARS-CoV-2 a făcut ca multe planuri să fie anulate, multe teste să fie șterse din calendar, iar câteva proiecte majore Automarket să fie împinse din această primăvară spre toamnă.

Cu toate acestea, vom încerca să profităm de această perioadă de pauză pentru a vă oferi toate argumentele pentru a rămâne în continuare alături de noi. Asta pentru că avem "provizii". Nu cumpărate din supermarket, ci adunate în timp și gata să fie prezentate în fața voastră. 

Experiențele care ne vor lipsi

În ultimele săptămâni am ratat câteva oportunități interesante de a testa mașini fabuloase și de a experimenta senzații pe care și voi, cititorii noștri, urma să le trăiți prin textele pe care le redactam. Deși eram cu un picior în avionul de Geneva pentru Salonul Auto, acolo unde urma să avem interviuri cu o serie de oameni de top din industria auto, anularea evenimentului ne-a lăsat cu întrebările în aer. Vor veni, totuși, câteva interviuri "de la Geneva", chit că ele sunt realizate prin e-mail. Printre acestea, unul în care vom afla mai multe despre Dacia Spring, prima mașină electrică din istoria mărcii de la Mioveni. 

În luna martie aveam programate două experiențe exclusive pentru presa auto din România: un test cu fabulosul Porsche 911 Turbo S pe circuitul Laguna Seca din California și o ieșire cu Mazda CX-30 în sălbaticul Kazahstan. Așteptam cu entuziasm momentele în care reveneam să vă povestim totul, dar rămâne pe data viitoare.

Teste și articole exclusive: cel puțin două luni de "rezerve"

Avem însă și vești bune. Deși am decis - pentru binele tuturor - să ne izolăm în spatele computerelor de acasă, avem câteva surprize foarte interesante gata să fie publicate pe Automarket. În ciuda faptului că am anulat câteva teste care urmau să aibă loc în următoarele săptămâni, am fost prevăzători și nu vă vom lăsa fără plăcerea de a citi despre mașini nou-lansate pe piață.

Lista testelor care urmează să fie publicate pe Automarket este una generoasă și ne "acoperă" editorial pe următoarele două luni.

Vor fi teste dedicate cu mașini tocmai lansate pe care publicul din România le așteaptă plin de curiozitate, printre acestea numărându-se BMW X3 M Competition, Mercedes-Benz GLS, DS7 Crossback, Peugeot 2008 electric, Skoda Kamiq sau Opel Grandland X hibrid. Așa că suntem înarmați cu material serios de analiză, deci vă așteptăm alături de noi să disecăm mașinile astea în detaliu.

Mini Clubman JCW, în curând în testul Automarket.

Opel Insignia a prins ultima zăpadă la munte. În curând în test.

O nouă secțiune dedicată mașinilor

Chiar dacă ne-am "baricadat" în spatele ecranelor, nu ne plictisim deloc. Așa cum mulți dintre voi ați observat deja, secțiunea noastră de Mașini Noi a rămas în urmă în ultimele luni la nivelul informațiilor oferite. Există însă o explicație cât se poate de constructivă: lucrăm (de ceva vreme, deja) la o nouă secțiune care va prezenta în detaliu toate informațiile tehnice, dotările, fotografiile și detaliile mașinilor disponibile în showroom-urile din România.

Pentru că este o secțiune extrem de importantă (e nucleul site-ului) și pentru că vorbim de o cantitate de date imensă, ne luăm toate măsurile de precauție pentru ca lansarea acesteia să fie realizată atunci când totul e pregătit. Mai avem de buchisit la niște detalii, dar lucrurile arată excelent și în scurt timp vă vom putea oferi cea mai complexă secțiune de acest tip din România.

Suntem mândri de munca pe care am depus-o acolo și suntem convinși că veți aprecia și voi noua secțiune. Pe termen mediu, urmează să dezvoltăm o nouă secțiune de știri, o nouă versiune a testelor, dar și un nou homepage. Ne modernizăm, iar pauza asta forțată de împrejurări ne face să ne concentrăm mai mult pe zona asta. Tot răul spre bine.

Toamna se numără road trip-urile

Alte două surprize pe care vi le pregătim sunt legate de cele două road trip-uri anuale pe care le pregătim și în 2020.

Electric România, singurul tur al României cu mașini electrice, este programat pentru luna septembrie. Convoiul de jurnaliști va reprezenta atât Automarket, cât și celelalte publicații auto importante din România, plus o serie de invitați din online, iar lista de mașini îți lasă gura apă chiar și dacă ești un petrolhead autentic: Audi e-tron Sportback, Kia e-Niro, Hyundai Kona electric, Mini electric, Opel Corsa-e, Porsche Taycan, noua generație Renault Zoe și Volkswagen ID3 sunt mașinile care ni se vor alătura într-un workshop practic de 8 zile în urma căruia vom diseca pe larg toate cifrele în trafic și condiții reale.

Lista de parteneri se anunță și ea una bogată (parteneri principali sunt cei de la Vitesco Technologies), deci veți auzi multe lucruri despre acest tur în următoarele luni.

Programat inițial pentru luna mai, dar mutat în luna octombrie din cauza paraliziei mondiale, proiectul Romanian Roads by Michelin merge mai departe și în 2020. Dacă anul trecut am vizitat cele mai frumoase șosele din România cu mașini sport din toate segmentele, anul ăsta ne propunem să ne mutăm în zona high-end a pieței auto și să vizităm cele mai frumoase conace, castele și hoteluri din România la volanul unor mașini emblematice pentru piața premium. Veți și vom vedea la lucru, timp de o săptămână, modele precum Audi SQ8, BMW Seria 8 Cabrio, Lexus RX 450h, Mercedes-Benz GLS, Porsche 911 sau Volvo XC90 într-o caravană care ne va dovedi faptul că România poate să fie locul perfect în care aceste mașini își etalează poveștile.

Până atunci, însă, rămâneți alături de noi și de materialele publicate de Automarket. Dacă nu v-ați abonat încă la newsletter-ul nostru zilnic, vi-l recomandăm cu căldură (e lucrat manual de jurnaliștii noștri în fiecare zi și te ajută să nu pierzi cele mai importante evenimente și lansări). Iar dacă nu sunteți încă alături de noi pe Facebook și Instagram, urmăriți-ne cu încredere în continuare.

Sănătate, să ne citim cu bine.

Comentarii (10)

  • Avand in vedere ca eu cred ca lumea auto si nu numai, pe care o cunoastem acum, cu siguranta ca nu va mai fi la fel dupa aceasta pandemie, ma gandesc ca o sectiune distincta exclusiv pentru masini electrice ar fi o idee buna.
    11 11
  • Edikkk
    Bravo Automarket !

    Felicitări pentru tot ce aţi reuşit!
    15 8
  • Edikkk
    @ro861 ceea ce cereţi dvs, există deja, există secţiunea:

    https://www.automarket.ro/stiri/masini+electrice+si+hibride/
    12 7
  • fan skoda
    @AM

    Foarte frumos articol ! Bravo AM ! Felicitari !
    Articolele voastre sunt scrise intr-un mod foarte profesionist ! Citesc toate articolele si testele cu placere. Am descoperit site-ul Automarket.ro prin iunie (chiar daca comentez din ianuarie) si de atunci citesc in fiecare zi toate articolele.
    Acest site este unul cu articole scrise corect si profesionist, dar si intr-un mod in care sa citesti cu placere.
    14 7
  • Nu e panica,viata merge inainte,e doar o gripa si o criza majora care reseteaza tot. Mai bine n-o sa fie:). Mi-as dori si eu o rubrica din perioada cand inca se mai faceau cu adevarat masini nu jeguri cu tablete infipte-n bord,Audi a6 c4,bmw seria 5 e39,Mercedes w124,Opel Omega,Mondeo mk1...
    15 11
  • ACE - Craiova
    Pentru a fi clar, din prima: consider revista electronica automarket.ro. CEA MAI BUNA revista din Romania si ii felicit sincer pentru tot ceea ce au reusit sa realizeze pana acum....
    Sunt sigur ca isi vor pastra in continuare bunele obiceiuri pentru ca noi , simpli cititori, SIGUR ii sustinem pentru modernitatea de care dau dovada si informatiile extrem de bune pe care ni le releva in fiecare stire afisata.

    Pe de alta parte, citim cu totii stiri despre aceste momente in care nu este usor sa practici unele meserii: medicina, asigurarea de utilitati publice: apa-canal, energie electrica, de ce nu: frizerie, vanzator, sofer, curier, etc....
    Le multumesc tuturor acestora pentru tot ceea ce fac pentru ceilalti romani si ii indemn PE TOTI ROMANII la un singur lucru - RESPONSABILITATE.

    Avem cu totii rude in strainatate si vedem/auzim despre masurile dure care s-au adoptat acolo pentru a proteja populatia de extinderea necontrolata a pandemiei declarate si, din acest motiv -bine intemeiat - trebuie SA INVATAM sa ne protejam cat mai mult atat pe noi, pe cei apropiati cat - mai ales, pe cei varstnici - asa reusim sa NU LE DAM DE LUCRU celor din linia intai - sistemul national de sanatate!

    Toate cele bune, va doresc TUTUROR si zile cat mai senine CAT MAI CURAND....

    P.S. Sincer, imi pare rau ca, de cateva luni nu-l mai vad pe site pe kirotractor - daca te-a suparat careva, uita-l, fii tu un generos, un gentleman desavarsit si ignora-l, treci mai departe...te asteptam sa comentezi cu brio, alaturi de noi toti - redactie & simpli cititori.

    HAI ROMANIA, capul sus, si la bine, si la greu!!!!
    22 7
  • Nu, pogodi!
    Ace, brice si carice, uiti, probabil, ca Kirotractor nu digera tocmai eco-mironosite ca tine…Eh, ce element esential ti-a “scapat”, nu?

    Cat despre ultradezbatuta “pandemie”, se vede (a cata oara?) ca tie si celor ce-ti seamana (in cuget si-n simtiri) nu va sugereaza nimic (nothing, rien, nichts, niente, nada, ничего…in cate limbi cunoscute sa va scriu?) “partea nevazuta a lunii”…Vai de voi si de steaua voastra!

    In loc de concluzie: bleah! Decat pacea voastra mincinoasa, mai bine razboiul fatis…Doamne, de ce m-ai trimis pe pamant? Cu ce Ti-am gresit??

    PS. Din cauza folosirii excesive (obsesive), intr-atat s-a demonetizat (intelectualizat) acest termen pretentios (“responsabilitate”), incat astazi se vinde in varianta cinci litri la doi lei. Dar cu eticheta minutios prelucrata, astfel incat sa te “dea pe spate”.

    PPS. Normal ca AM este sublim, practic “cel mai cel”, caci sania aluneca voioasa acolo unde este zapada din belsug. Daca v-ar fi izbit vreo politica “fascista” sau “talibana” (nu doar pe acest site), unde v-ati mai fi fredonat eco-muzica (ma rog, “modernitatea”) ?

    PPPS (sic!). Kiro n-a disparut nicaieri…Doar a “naparlit” putin, ca salutara masura preventiva (dar nu anticorona).
    12 18
  • O rubrica cu masini clasice/termice (benzina, motorina)
    O rubrica pentru electrice
    O rubrica cu Doamne-Doamne
    10 7
  • someone
    @tatraurs: de acord cu tine. ar fi frumos o astfel de rubrica cu masini masini, nu cu computere pe roti. o rubrica cu articole despre produse in care conta mai mult motorul si cutia si suspensia decat dimensiunea ecranului de pe bord si conexiune applecar appleplay si bluetooth.
    dar putem doar visa, 99% nu se va intampla
    10 8
  • Carlos Kaiser
    Bravo, Fanele, imi placi: adică 2-1 pentru noi ;)
    8 9

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru