JD Power prezintă topul fiabilității mașinilor în Germania: Kia și Hyundai bat mărcile japoneze, Opel e cea mai fiabilă marcă germană

de Mircea Meşter
Joi, 20.07.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
JD Power a publicat rezultatele clasamentului de fiabalitate în care ia în considerare mașinile produse în ultimii 3 ani. Surprizele nu lipsesc: Kia e prima în top, Hyundai pe doi, Toyota pe trei, iar Dacia e la mijlocul clasamentului.

Gradul de fiabilitate al mașinilor reprezintă unul dintre criteriile principale de decizie a clienților când vine vorba de fidelitatea acestora față de o marcă. Altfel spus, cu cât ai avut mai puține probleme cu mașina pe care ai condus-o, cu atât tinzi să cumperi următoarea mașină a aceleiași mărci.

Ei bine, studiul de fiabilitate realizat de respectata companie JD Power în Germania și-a anunțat rezultatele pe 2017. Este al treilea an consecutiv când topul Vehicle Dependability Study (VDS) este publicat în cea mai mare piață europeană, iar studiul a fost realizat între februarie și aprilie 2017 cu ajutorul a 14.000 de posesori de mașini cu o vechime de maxim 3 ani (produse între 2014 și 2016). 

În cadrul acestei cercetări, analiștii JD Power analizează 177 de posibile probleme care pot deranja posesorul unei mașini, acestea fiind împărțite în 8 categorii: Probleme de caroserie, Experiență dinamică, Display-uri și comenzi, Sisteme de navigație, de comunicare și audio, Scaune, Sisteme de climatizare, Probleme de interior și Motor/Transmisie.

Conform studiului efectuat în Germania de cea mai cunoscută companie din domeniu, rezultatul este un număr alăturat fiecărei mărci și fiecărui model în parte, iar acesta reprezintă numărul de probleme raportate la fiecare 100 de mașini. Altfel spus, cu cât valoarea este mai mică, cu atât modelul și marca sunt mai fiabile.

Kia și Hyundai, cele mai fiabile mărci în ultimii 3 ani

Esential 99 de probleme la fiecare 100 de mașini vândute au fost semnalate de clienții celei mai fiabile mărci de pe piața germană: Kia.
24 de mărci au intrat în topul fiabilității JD Power Germania 2017. Pentru celelalte, numărul de mașini analizate nu a fost îndeajuns de mare.
Rezultatele din 2017 sunt foarte interesante. În primul rând, merită sublinat faptul că mărcile sud-coreene au depășit în ultimii trei ani la capitolul fiabilitate mărcile japoneze, medaliatele tradiționale ale acestui tip de clasament. Astfel, Kia și Hyundai dețin primele două poziții în clasamentul JD Power din Germania, cu un index de 99, respectiv 105. Pe ultima poziție a podiumului se situează Toyota, cu un index de 109.

Prima marcă europeană din topul JD Power din Germania este Skoda (locul 5, index 114), cehii fiind urmați îndeaproape de francezii de la Peugeot (locul 6, index 125).

Opel, cea mai fiabilă marcă germană

De notat și că industria auto germană este condusă - surprinzător pentru mulți - de marca Opel, care depășește Honda în topul fiabilității și se cațără pe locul 8 la general (index 129). Rezultatul excelent al mărcii Opel este datorat în special faptului că brandul din Russelsheim a reulit să câștige două categorii în clasamentul pe modele: Opel Adam este cea mai fiabilă mașină de oraș, în timp ce Opel Insignia conduce topul modelelor de clasă medie.

Media de probleme semnalate la fiecare 100 de mașini pe toată industria auto este de 151, iar Dacia se află la jumătatea clasamentului fiabilității: locul 14 din 24 de mărci luate în considerare.

De cealaltă parte, la capitolul mărci cu probleme, JD Power subliniază Fiat (locul 24, index 228), BMW (locul 23, index 205) și Citroen (locul 22, index 195).

În clasamentul mărcilor premium, cel mai fiabil brand este Mercedes-Benz (locul 16 la general, index 158), urmat de Mini (locul 17, 162) și Volvo (locul 19, 180).

JD Power 2017 Germania: cele mai fiabile mărci
Loc Marcă Index (probleme la 100 de mașini)
1 Kia 99
2 Hyundai 105
3 Toyota 109
4 Mitsubishi 113
5 Skoda 114
6 Peugeot 125
7 Nissan 129
Opel 129
9 Honda 132
10 Ford 137
11 Seat 138
12 Renault 139
13 Volkswagen 146
14 Dacia 152
15 Mazda 156
16 Mercedes-Benz 158
17 Mini 162
18 Suzuki 174
19 Volvo 180
20 Smart 181
21 Audi 182
22 Citroen 195
23 BMW 205
24 Fiat 228

Cele mai fiabile modele: Hyundai i30, Kia Sportage, Opel Adam

Foarte interesante și clasamentele pe segmente, acolo unde JD Power ne oferă o listă a celor mai fiabile 3 modele din fiecare clasă.

Aflăm, astfel, că Dacia Sandero prinde podiumul și este una dintre cele mai rezistente modele de clasă mică într-un segment dominat la acest capitol de Toyota Yaris și Skoda Fabia.

Opel Adam, Kia Sportage, Hyundai i30, Mercedes Clasa E și Opel Insignia conduc clasamentele în segmentele lor.

JD Power 2017 Germania: câștigătorii pe clase
Clasa mini 1. Opel Adam 79
2. Hyundai i10 80
3. Mitsubishi Space Star 84
Clasa mică 1. Toyota Yaris 110
2. Skoda Fabia 114
3. Dacia Sandero 121
Clasa compactă 1. Hyundai i30 72
2. Skoda Rapid 84
3. Toyota Auris 89
Clasa medie 1. Opel Insignia 114
2. Skoda Superb 115
3. Ford Mondeo 147
Clasa mare și de lux 1. Mercedes-Benz Clasa E 126
SUV-uri 1. Kia Sportage 77
2. Peugeot 2008 84
3. Skoda Yeti 84
Hyundai i30 facelift (2014-2017), înlocuit recent de o nouă generație, este cea mai fiabilă mașină vândută în Germania în ultimii 3 ani.

De notat că modelul cu cele mai puține probleme semnalate de clienți - indiferent de clasă - este Hyundai i30, care a obținut un index excelent: 72. Podiumul mașinilor cu foarte puține probleme este completat de Kia Sportage (Index 77) și Opel Adam (Index 79). Dacia are două modele în Top 50: Sandero (locul 22, index 121) și Duster (locul 40, index 157, la egalitate perfectă cu Opel Astra și VW Polo).

Top 50 modele în studiul JD Power Germania 2017
Loc Model Index (probleme la 100 de mașini)
1 Hyundai i30 72
2 Kia Sportage 77
3 Opel Adam 79
4 Hyundai i10 80
5 Mitsubishi Space Star 84
Peugeot 2008 84
Skoda Rapid 84
Skoda Yeti 84
9 Toyota Auris 89
10 Opel Mokka 93
11 VW Golf Sportsvan 94
12 Renault Captur 97
13 VW Tiguan 99
14 Audi Q5 109
15 Toyota Yaris 110
16 Seat Leon 112
17 Opel Insignia 114
Skoda Fabia 114
19 Skoda Superb 115
20 Renault Twingo 117
21 VW Up 119
22 Dacia Sandero 121
23 Hyundai ix35 / Tucson 122
24 Hyundai i20 125
25 Mercedes-Benz Clasa E 126
26 Renault Clio 129
27 Mazda 3 132
Audi Q3 132
29 Ford Focus 135
30 Nissan Qashqai 139
31 Skoda Octavia 141
Ford Kuga 141
Peugeot 208 141
34 Kia Ceed 143
Mini / Clubman / Convertible 143
36 Ford Mondeo 147
Ford Fiesta 147
38 Opel Corsa 152
39 Peugeot 308 155
40 Dacia Duster 157
Opel Astra 157
VW Polo 157
43 Seat Ibiza 158
44 VW Golf 161
BWM X3 161
46 BMW Seria 4 163
47 Mercedes-Benz CLA 169
48 Fiat 500 170
VW Passat 170
50 Mercedes-Benz Clasa C 172

via JD Power

Comentarii (42)

  • No comment. Bravo KIA, bravo Hyundai. Poate invata si celelalte companii ce inseamna sa investesti masiv in dezvoltare.
    36 18
  • Cred ca cel mai mare no name din toata discutia asta, este Mitsubishi Space Star. Care este pe... 5? Ha??? Ba, esti nebun? Pun pariu ca multi de pe-aici nici nu stiu cum arata masina aia. Defapt nici nu stiu ca exista. Bravo! Asta da surpriza! La Hyundai si Kia sincer ma asteptam. Nu e prima data cand marcile astea dau o palma consacratilor gen VW, Ford, Renault, Peugeot...
    38 8
  • Felicitari Hyundai-Kia! Ma asteptam la pozitii in top 10, la fel ca in cazul Toyota si Honda. Felicitari Peugeot, care desi anul trecut a fost pe 2, pastreaza un loc in primele 10 si da o palma multor romani care au impresia ca dupa 1 an un Peugeot e praf.
    32 10
  • Stai sa apara clasamentul lui ADAC care va fi taman invers :) . Clasamentele astea is frectie la picior daca nu sunt defalcate pe grupe de defectiuni. Daca o bricheta stricata e la fel notata cu o pomapa cazuta , atunci vax albina rap bobina.
    53 2
  • toate marcle din top 10,exceptand Skoda, sunt desfiintate pe aici, inclusiv de Automarket :)

    Felicitari Golf,Passat pentru locurile fruntase :)) Asta inseamna sa fi "etalon"
    34 10
  • wow, un reiew facut de nemti unde nu ies pe primele locuri produsele nemtesti
    15 6
  • Mai sunt publicatii nemtesti care nu pun pe primele locuri masinile lor. Imi pare rau ca nu pot sa le numesc aici. :)
    6 1
  • Nissan
    Unde e Toyota Avensis cu reclama cu care ne invadati pe acest site?
    14 9
  • inexorabil
    Uite aşa se naşte încă un prilej de exaltare (dar, din nefericire, şi de ofensivă) mafiotă…

    Mă rog, cifrele sunt cifre, nu le putem contesta noi, nespecialiştii în statistică.

    Opel, prima dintre “ghermance” la fiabilitate?! Acum ce să mai zică băieţii din RC? Au vrut Blitz-ul afară din schemă…Sincer, şi eu. Mă rog, cert este că, prin intermediul platformelor şi motoarelor, “ADN-ul” lui Opel va rămâne mulţi ani implantat în organismul GM-ist. Oricum, vânzarea lui Opel = încă un eşec managerial al mahărilor din Detroit. De parcă ar fi ceva nou…

    Nu mă surprinde faptul că subordonatul (Skoda) îşi bate şeful (VW). Ce-i drept, în ziua de azi arată şi mai bine în ansamblu! De felul lor, cehii nu-şi bat joc de conceptul de calitate auto (la faza cu “mizeria VW – 1.2 TSI”, ei au jucat doar rol de executanţi), ba unii dintre ei (Tatra) au fost chiar nişte extremişti ai calităţii, drept pentru care istoria…i-a măturat fără milă.

    Evident că, la secţiunea modele, clasamentul general nu pare tot atât de credibil, unele produse îndulcindu-i oarecum pe dezamăgiţi.

    Triada şi mai ales BMW…Dacă şi în zilele noastre provoacă suspiciuni, ce putem concluziona fără şanse de a ne înşela? Că noi, ca naţie, în general, mizăm pe teutone excelente pe vremea lor, doar că un pic (mai mult) obosite în folosirea curentă. Dar măcar ştii sigur că manevrezi MAŞINI. La urma urmei, goana după profit, dar şi excesul de tehnologie, atrag după sine probleme…Nu contează de care, @unu; PROBLEME! Eventual ar merita făcut un clasament al costurilor de remediere.
    13 7
  • mircea
    @mog
    Conștientizezi că nu e "un review", da? Și că testele auto nu sunt în general materiale care să ia în considerare fiabilitatea, pentru că n-ai cum să știi detaliul ăsta în condițiile în care mașinile testate tocmai se lansează?

    :)
    14 8
  • Ce se intampla in primii 3 ani, nu mi se pare o mare chestie. Din simplul motiv ca masina oricum e in garantie. Ce se intampla dupa 5-6 ani si de la 100-120000 de km in sus, e cu totul alta treaba. Si acolo se vede adevarata fiabilitate a unei masini si rezistenta ei in timp, dupa ce este expusa si la factorii de mediu (de exemplu cat de usor intra rugina in ea, sau nu).
    De exemplu, la TSI-uri nu sareau distributiile dupa 3 ani sau la 20-30000 de km. Sareau dupa 4-5 ani si la 40-50-60000 de km. Deci conform acestui clasament, masinile care aveau motoarele alea, erau considerate fiabile. Na belea, ca nu era chiar asa!
    54 1
  • Masina poporului pe locul 13? Nu se poate... BMW pe 23, dupa Dacia? Fugi bre...
    18 15
  • Ideea e ca unele masini au probleme mai putine dar nu este precizat cat de grave. Nu e tot una ca ti se arde un bec sau ti se djuce cutia de viteza. e greu de evaluat. L a Tüv Report sunt problemele care tin de siguranta in trafic, un ITP facut pe bune. JD cuantificanr total de probleme. Care e mai bun, greu de spus...
    11 3
  • Aceste clasamente sunt frecție, așa cum spune @unu, punerea la grămadă a tuturor defecțiunilor este o greșeală, una este o problemă la motor, alta la un buton sau la un ștergător, ecran tactil, etc. Pentru că să fim realiști, chiar crede cineva că un Passat este mai fiabil ca o Mazda 6? Lexus nici nu este în top, să fim serioși, nu că mărcile coreene n-ar fi fiabile, dar ăsta nu este top de fiabilitate obiectiv.
    26 9
  • @dan_grc Dar poate Passat are probleme la motor si Mazda la stergatoare. Previzibil comentariul tau, masina germana e sfanta, ne inchinam la ea.
    16 16
  • Poate de-asta Kia ofera garantie 7 ani, Hyundai 5, si VW doar 2. ;)
    36 4
  • O oaie este mai inteligenta ca tine, sigur ai citit comentariul meu previzibil?
    17 11
  • Cristi
    Felicitari KIA si HYUNDAI !!!

    Orice criticI s-ar scrie aici, pentru niste produse SUB PRETUL CONCURENTEI sa apara in astfel de articole este o mare palma ``ETALOANELOR`` !
    9 5
  • @LauCalin : e important si acest sondaj, ca sa nu mai zica Mircea ca nu am inteles despre ce vorbim aici. daca in primii 3 ani ai deja probleme, e un mare mare semn de intrebare. Da, ca ai garantie e ok, insa cui ii convine sa se tot duca la service sa se planga de una alta pe acolo...
    17 0
  • Florin
    E varza topul asta...Nu vad Lexus care este o super masina , una dintre cele mai fiabile marci .
    12 9
  • parca anul trecut intr-un clasament al fiabilitatii facut de .Autobild Mazda 3 si 6 erau in primele locuri ...acum vad ca si Dacia e in fata...tot respectul pt marcile coreene care au progresat foarte mult
    7 2
  • Adrian C
    Nu stiu cat de corect este acest top, dar sigur nu este complet. Lipseste Porsche care in mai toate top-urile vechi si noi, e in primele 3 marci cele mai fiabile din lume in special modelul 911.
    Spre uimirea multora, Peugeot care in Romania e vazut ca o catastrofa de masina, uite ca e in primele marci ca fiabilitate. In ceea ce priveste BMW, nu stiu ce a avut cu el de l-au pus pe locul ala :)))
    16 1
  • CSI Customer Service Index tot din germania.
    http://europe.jdpower.com/sites/default/files/2017087.pdf
    E bine ca KIA, Hyundai, Opel au defecte putine pt ca nu e prea placut sa ai de lucru cu dealeru si servisul. La mercedes chiar daca trebuie sa mergi mai des pe la service macar esti tratat mult mai bine :)
    4 7
  • Intrebare
    Skoda nu e masina germana? Sa nu-mi spuneti ca e ceheasca, ca pe principiul asta si Opel e frantuzeasca.
    6 3
  • @mog

    Studiul este facut in Germania.... compania este americana.

    Nici pe mine nu ma mira faptul ca marcile coreene s-au clasat pe primele locuri. Au investit foarte mult in dezvoltare in timp ce omologii europeni nu au stiut cum sa-si reduca costurile..

    De asemenea acest studiu vine sa-mi confirme o opinie mai veche ... Demult am spus ca masinile celor de la Skoda mi se par ceva mai bine inchegate decat celelalte produse VAG. Iata confirmarea. Sa speram ca acest clasament va reprezenta pentru cei de la Skoda un atu pentru a solicita celor de la VW tehnologii echivalente cu cele care echipeaza masinile fabricate in Germania.

    Ramane, desigur de discutat modalitatea in care a fost efectuat studiul pentru ca sunt dscrepante destul de greu explicabile. Mi-e greu sa cred ca, in realitate in, spre exemplu, Peugeot (locul 6) si Citroen (locul 22), pot exista diferente atat de mari in ceea ce priveste fiabilitate, ambele branduri apartinand aceleaiasi marci.

    Prin urmare, asa cum foarte bine spunea Dan_grc ar trebui mai multe explicatii despre modalitaea in care a fost realizat studiul. Compania respectiva nu este specializata in inginerie ci in studii de piata.
    10 0
  • inexorabil
    Misha, nu recunoști stilul…mafiot? Cine altcineva ar mai putea să-l eticheteze ȋn mod reprobabil pe Dan Grecu?

    Este drept că, pe de altă parte, Dan nu poate reacționa decât ca un fan ofuscat (dar nu trebuie criticat ȋn acest sens), fiindcă locul pe care ȋl ocupă, ȋn clasamentul cu pricina, marca lui iubită nu-i deloc unul măgulitor și, de aceea, supărarea lui Dan este mai mult decât explicabilă. Peste Ocean ȋnsă, BMW stă mult mai bine (locul 7 din 31 de mărci cercetate), după constatările aceleiași companii! La urma urmei, nimeni (persoană fizică sau juridică) nu este profet ȋn țara lui, ha-ha! Mă refer și la cazul Buick-China.

    Alta mi se pare beleaua cu münchenezii: de câțiva ani scot niște “balene” care nu ȋmpărtășesc nimic din silueta grațioasă și din ținuta sportivă care i-au adus BMW-ului faima de ecou istoric…Ba chiar consider a fi grav faptul că “aspiratele” au fost complet eliminate din oferta liniei 3-5-7 (bașca acea idee fixă de tablou de comandă pentru cele trei modele iconice, ceea ce ȋmi creează impresia că, dacă aș deschide ușa departamentului de design de la BMW, aș găsi un mormânt cu flori). Dar probabil că, ȋn mintea conformistă a lui Dan, aceste chestiuni pot fi trecute la capitolul mizilicuri, care cică n-au nicio legătură cu pierderea coroanei mondiale “premium”…Pur și simplu hazardul ȋși face de cap, mda-da, bine.
    7 2
  • @inexorabil

    In perioada 2005-2015 Bmw n-a avut " balene " ? Cate modele zvelte au fost in aceasta perioada? Nu este doar hazard, Mercedes a propus cateva modele mai atragatoare in ultimii ani, fata de oferta pe care o aveau acum 10 ani, ce-i asa greu de crezut. Si da, chiar mi se pare un mizilic faptul ca Mercedes a depasit Bmw la vanzari, mai ales ca Bmw nu este in scadere, doar ca Mercedes creste mai mult, si ce? Asta vede mintea mea conformista.
    5 3
  • inexorabil
    Dar cum ȋți explici rezultatele acestui studiu? Ce s-a descoperit la BMW-uri? Doar n-au căzut niște butonașe, au cedat niște plăsticele sau a apărut vreo eroare de soft și gata, americanii ăștia “germanofobi” s-au și repezit să facă din țânțar armăsar…Iar despre marginalizarea motoarelor NA sau despre monotonia bordului nu sufli o vorbă. Te pricepi la “driblarea” punctelor nevralgice, dar nu-i bai…De gustibus non est disputandum. Simplu, nu?
    6 3
  • Marci cu probleme......Fiat, BMW, Citroen......
    Daca la Fiat si la Citroen mas fi asteptat ......la BMW in nici un caz.....acesta e un mare semn de intrebare....
    5 8
  • @tzenu
    Si ma rog la Citroen de ce te-ai fi asteptat?
    In viata reala de ce ar fi mai prejos decat BMW? Fiindca sunt mai ieftine?
    Si la nivel competitional Citroen a castigat cateva WRC-uri si WTCC-uri, spre deosebire de BMW, care in F1 a facut doar figuratie. Nu a castigat niciun campionat.
    13 3
  • Cred că am explicat destul în primul comentariu, nu mi se pare un test obiectiv pentru că pune toate problemele la un loc, atât minore cât și grave. Apoi ce mai contează, lasă să fie Bmw așa nefiabil, nimeni nu-i perfect, dar poate știi de ce nu există Lexus în acest top, că doar este prezent pe piața germană.

    Standardizarea bordului... Și Mercedes te pomenești că nu are așa ceva, toate interioarele sunt unicat. Cadillac are trei modele cu interioare trase la indigo, asta fac toți astăzi. Pentru ca teoria ta să se probeze, ar trebui ca Bmw să pice la vânzări ani la rând, mai rău ca Audi.
    5 2
  • Adrian
    Detin o Kia de 10 si in 150.000 km n-am schimbat decat bucsele.
    In schimb enervant e ca trebuie sa inlocuiesc becurile pe faza de intalnire de 2 ori pe an si nu sunt singurul cu aceasta problema.
    6 2
  • Si totusi firma suprema, care detine recordul absolut al calitatii si fiabilitatii nu apare in tabel pentru ca nu s-a inventat inca o pozitie in fata primului clasat. Este vorba e mirifica kakata. Chiar daca face doar airbag-uri, o stie tot globul. Degeaba va certati aici pe automobile.

    kakata nu are doar recordul absolut al recall-urilor, dar a intrat in istorie cu recall la recall. De ordinul milioanelor. Asta da respect pentru clienti. N-au murit decat 17.
    9 13
  • inexorabil
    Dan, nimic mai adevărat: toţi au…degenerat. Cel mai dureros impact este că pilduitoarea amprentă euro-americană asupra automobilului va fi, treptat, ştearsă de valurile “realismului” asiatic…Dar trebuie să recunoaştem că însăşi industria auto din zona atlantică traversează o profundă criză de identitate…Şi nu de ieri, de azi.

    Nu, BMW nu va cunoaşte un efect de “tobogan” al vânzărilor. În schimb, poate fluctua “graficul”. Dar de vândut, se va vinde întruna, pentru simplul fapt că este…BMW.

    De ce nu apare Lexus pe listă? Dar de ce lipseşte Porsche? Culmea, cele două conduc clasamentul fiabilităţii JD Power peste Ocean! Nu pare o omitere, fiindcă, în caz contrar, ar fi impardonabil în cazul unei firme cu 50 de ani de experienţă! Dar nu vă aşteptaţi ca oficialiii companiei să citească AM şi sugestiile noastre, că doar n-om fi noi buricul presei auto mondiale.
    6 0
  • Asa-i. Mărcile de nisă cele mai bune la publicitate. te doare capu'. Ridicol.
    1 4
  • Dacă citiți textul în original veți vedea că Dependability nu înseamnă Fiabilitate.

    Înseamnă mult mai mult.
    Înseamnă cât ești de satisfăcut de acea mașină. Raportul între cât de mult te enervează față de câtă plăcere îți oferă, pentru banii pe care îi dai.

    "Design problems generally refer to components or features that may be functioning properly but are still perceived as problems by owners because they are difficult to understand or use. Examples include controls that are overly complicated or features that are difficult to operate due to poor location."

    “Minor issues like road noise, excessive fuel consumption and worn or faded materials are difficult to fix at a service appointment and, if the owner has to live with these design problems, they’re less likely to purchase the same brand in the future,”

    “Even a light bulb that fails repeatedly can cause frustration. Automakers need to be aware of how these things can affect brand loyalty.”

    Dacă citim ce au scris mai sus, Dacia, de exemplu, pierde puncte la aceste capitole, chiar dacă nu se strică nimic la ea.
    Și una e să schimbi manual un bec ars la o Dacie (la care se ardeau într-o veselie- schimbam becul de fază la far la 3-4 luni) și una este să schimbi becul ars la o altă mașină în service pentru că trebuie dat farul jos.
    Una peste alta, Dacia a ieșit la media industriei. O mașină corectă.
    12 0
  • @ignis
    Bine ca esti incantat mai mult de Mitsubishi Space Star si mai putin de Logan. O logica... logica.
    4 4
  • Blender
    Statistic vorbind exista mai multe avioane pe fundul oceanelor decat submarine in aer, deci submarinele sunt mai sigure/fiabile. Cam asa e si cu statisticele astea din lumea auto, fiecare intelege ce vrea. Un fel de "barfe la gura sobei".......
    7 8
  • Mai stie cineva din cei tineri cum se intretine corect o masina?

    Citesc într-o știre despre un top al mașinilor cu cele mai puține defecțiuni în primii 150.000km, realizat de ceva asociație a mecanicilor din Germania. Topul arată așa:

    1.Mercedes-Benz E-Class (DFI: 93,5)
    2.Audi Q5 (DFI: 91,0)
    3.Audi A5 (DFI: 88,1%)
    4.Audi A4 (DFI: 87,5%)
    5.Mercedes-Benz C-Class (DFI: 87,4%)
    6.Opel Insignia (DFI: 85,5)
    7.Volvo S80/V70/XC70 (DFI: 84,9)
    8.BMW X5 (DFI: 84,3)
    9.Mercedes-Benz S-Class (DFI: 84,2)
    10Audi A6 (DFI: 83,3)
    9 0
  • Despre asta e vorba. Ce se intampla in primii ani si pana in 50-60000 de km (cam atat are in mod normal o masina care termina garantia), e frectie la picior de lem. Laudandu-te ca in garantie masina nu se strica sau are probleme minore, e ca si cum te-ai lauda ca ca esti matematician si stii tabla inmultirii.
    9 0
  • inexorabil
    Oamenii aceia de la JDP & A (niște profesioniști ai investigației, nu niște cartieriști urechiști, cum ȋi ȋnchipuie unii) realizează astfel de studii nu pentru a arăta care mărci prezintă “o ȋncredere mai mare” decât altele, ci pentru a-i ajuta pe potențialii cumpărători să-și formeze o idee de ansamblu. Așadar, nu ȋncearcă să le sugereze opțiunile “care merită” și nici să le influențeze deciziile. De exemplu, FCA figurează, ȋn mod constant și peste tot ȋn lume, la coada clasamentelor fiabilității și satisfacției clienților, dar JDP nu exclude ipoteza că există fani și proprietari ai mașinilor produse de Grupul Fiat sau de Grupul Chrysler care nu vor ține cont (poate niciodată!) de realitatea tehnică sumbră care (cu excepțiile de rigoare) le ȋnvăluie.

    Evident că amatorii de echivalențe de tipul “clasamente = frecție” s-ar fi manifestat ȋn mod diferit dacă Triada ar fi fost plasată ȋn frunte…De fapt, dumnealor ar face bine nu să aștepte amenințări de peste mări și oceane (de la yankei și japi), ci să privească atenți, ȋn anii următori, spre…nord, unde se ridică vertiginos un nume vechi, ce-i drept, dar ȋnarmat cu un tupeu care ȋi lipsise ȋn trecut…

    Oricum, fiind robi ai vederilor noastre ȋnguste, noi interpretăm respectivele concluzii drept o chestiune de orgoliu pueril – “uite, bă, că-i mai bună și mai tare a mea decât a ta!” – dar mă ȋntreb câți dintre noi au ȋntocmit (măcar la nivel mental) două liste: una cu punctele forte și alta cu punctele slabe ale producătorilor preferați. Adică să râdă cu un ochi și cu altul să plângă. Axiomatic, rață ȋnecată, politician cinstit și mașină perfectă n-ai cum să ȋntâlnești vreodată, deci refuz să admit că unii au ochit compania auto pe care s-o admire și, eventual, de la care să achiziționeze o mașină sau alta doar fiindcă o imaginează incomparabilă ȋn lume la calități și putințe…Ȋn funcție de structura ta psihică, poți să alegi cu inima sau cu mintea (sau pur și simplu ce aleg rudele, prietenii, colegii sau vecinii tăi), dar nu orbit de patima infatuării…Și chiar dacă, prin absurd, ar fi existat acea companie sau mașină “impecabilă”, ȋn mod sigur tu (fanul oarecare) n-ai fi avut niciun merit la conceperea ei, ci aceasta ar fi fost ori rodul unor inteligențe “extraterestre”, ori rodul purei ȋntâmplări.
    2 6
  • Uite cum devine @inexorabil fanul statisticienilor, acum ceva vreme nu-i lua in seama. Unii amatori s-ar fi manifestat la fel si daca topul arata altfel, adica tot frectie se chema.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru