Parteneri
Turul României cu 8 maşini electrice. Oferit de
Audi
e-tron Sportback
446KM
Autonomie max
86.5kWh
Baterie net
408CP
Putere max
Hyundai
Kona electric
449KM
Autonomie max
64kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Kia
e-Niro
455KM
Autonomie max
64kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Mini
Cooper SE
234KM
Autonomie max
28.9kWh
Baterie net
184CP
Putere max
SUV Peugeot
e-2008
320KM
Autonomie max
45kWh
Baterie net
136CP
Putere max
Porsche
Taycan
462KM
Autonomie max
93.4kWh
Baterie net
761CP
Putere max
Renault
Zoe
395KM
Autonomie max
52kWh
Baterie net
135CP
Putere max
Volkswagen
ID.3
549KM
Autonomie max
77kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Volvo
XC60 Recharge T8 Polestar
SAFEST
SAFETY CAR

Facem cunoștință cu mașinile din #ElectricRomânia 2020: Volkswagen ID.3 - vom avea alături de noi și „Golf-ul electricelor”

de Bogdan Mirică
Miercuri, 09.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După ce anul trecut am condus în Electric România versiunea electrică a lui Golf, anul acesta trecem la nivelul următor cu mașina supranumită „Golf-ul electricelor”. Noul Volkswagen ID.3 a ajuns în România și va lua parte la turul nostru electric.

Câte concerte AC/DC crezi că poți accesa într-o viață? Nu există o statistică foarte clară, însă nu foarte multe. Ar trebui să călătorești în jurul lumii cu membrii formației. Tocmai de aceea, momentul acela în care formația preferată ajunge în sfârșit în orașul tău trebuie să fie unic. Special. Și nu ești singurul care are această așteptare. Mai sunt alte câteva zeci de mii de suflete care vor să vadă totul pe scenă.

Presiunea resimțită pe umerii uneia dintre cele mai populare formații rock din zilele noastre este uriașă. Dar, atunci când ești în top, presiunea devine o normalitate. Pentru Volkswagen, care conduce piața auto europeană și chiar mondială de vreo câțiva ani, presiunea a devenit o normalitate. Însă, momentul lansării primului model electric din cadrul gamei dedicate ID a adus, cu siguranță, mai multă presiune decât erau obișnuiți germanii. Poate de aceea perioada de la momentul debutului noului ID.3 și până la livrarea primelor exemplare s-a transformat într-o adevărată călătorie.

Germanii s-au jucat cu presiunea și au împărțit emoțiile debutului cu primii 30.000 de clienți ai ediției speciale de lansare ID.3 1st Edition. La 10 luni după ce am văzut mașina camuflată, ascunsă într-un cub la Berlin, Volkswagen ID.3 a ajuns în România. La timp pentru a lua parte în singurul test care ar putea oferi presiunea cu care părintele Volkswagen și-a obișnuit modelele: #ElectricRomânia. Până la urmă, mașina supranumită „Golf-ul Electricelor” avea nevoie de o primire pe măsură.

Și, chiar dacă în acest moment competiția în segmentul electricelor a devenit una fără menajamente, Volkswagen ID.3 are avantaje clare, oferite de cea mai mare sumă investită de un producător în cercetare și dezvoltare. Promovat ca un model compact care oferă spațiul unui Passat, noul ID.3 are misiunea de a continua succesul lui e-Golf și de a atrage noi clienți. Nu va fi ușor, întrucât piața are mai multe modele electrice compacte, printre care și best-seller-ul Nissan Leaf sau mult mai tânărul Hyundai Ioniq. Nu mai vorbim despre modele din alte segmente care se dovedesc a fi la fel de competitive: Renault Zoe și Hyundai Kona.

În fața acestor amenințări, Volkswagen joacă într-o ligă confortabilă, cea compactă, acolo unde deține supremația de ani buni cu Golf. E ca și cum toate meciurile s-ar desfășura pe teren propriu.

O NOUĂ FILOSOFIE DE DESIGN, UN NOU LOGO

Noul Volkswagen ID.3 are misiunea de a inaugura o nouă gamă. Și, ca un adevărat spărgător de gheață și concepții eronate, ID.3 trebuia să fie o matriță estetică demnă de urmat. Zis și făcut. Așa ne-am ales cu un nou logo, simplificat, digitalizat, preluat chiar și de modelele convenționale.

Partea frontală a mizat pe o capotă mai scurtă și pe faruri LED IQ Light cu semnătură luminoasă personalizată, în vreme ce profilul aduce mult a monovolum sportiv, cu jantele sale generoase de 18, 19 sau 20 de inch. Stopurile full LED conferă dinamism și trădează clar înrudirea cu Golf 8. Semn că oricât ai vrea să scapi de uniformizare, tot se vor găsi componente comune de dragul reducerii costurilor.

Cu o lungime de 4.2 metri, aproape identică cu cea a lui Golf, ID.3 are un ampatament mai mare cu aproape 10 centimetri decât omologul său celebru și convențional. Asta pentru că este dezvoltat pe o platformă complet nouă, denumită MEB și dedicată doar mașinilor electrice. Ea presupune amplasarea motorului electric pe puntea spate și a pachetului de baterii sub podea.

S-a obținut astfel foarte mult spațiu pe bancheta spate, chiar și pentru trei pasageri adulți.

Pe locurile din față, ID.3 te lovește în moalele capului cu revoluția tehnologică pregătită de ingineri. Totul este digitalizat, butoanele au dispărut aproape complet, iar selectorul de viteze a fost mutat lângă volan, asemănător celui instalat pe BMW i3.

REȚETA SUCCESULUI? DIVERSITATE SUB CAPOTĂ

Una dintre cele mai importante trăsături ale modelelor Volkswagen este diversitatea. Clienții au avut mereu o plajă largă de opțiuni atunci când a venit vorba despre motorizări. Prin urmare, ID.3 nu putea face excepție. Așa că, modelul electric beneficiază de trei versiuni, caracterizate de trei baterii diferite. Bateria cea mai mare are o capacitate netă de 77 kWh, adică echivalentul a 550 de kilometri cu un plin, și este așteptată pe piață începând cu anul 2021. Bateria medie, cea disponibilă în acest moment, cu ocazia lansării versiunii ID.3 1st Edition, are 58 kWh și promite o autonomie oficială de 424 de kilometri în regim WLTP. Cea mai mică baterie va avea o capacitate de 45 kWh și va garanta o autonomie de 330 de kilometri.

Propulsia va fi asigurată de două motoare, unul de 126 și unul de 204 cai putere. Unul garantează 225 de Nm, iar celălalt 310 Nm, însă ambele versiuni promit o viteză maximă similară de 160 de km/h.

Pe parcursul călătoriei noastre din #ElectricRomânia vom avea alături versiunea intermediară a noului ID.3, bineînțeles cu nivelul de echipare dedicat lansării, adică 1ST Edition. Mai precis, nivelul de echipare 1st Edition Plus. Motorul va avea 204 cai putere și va putea accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 7.3 secunde.

Dar nu performanțele sunt importante în acest tur, ci eficiența. Autonomia de 424 de kilometri este confortabilă, însă nu ne va scăpa de încărcări pe traseu. Din fericire, ID.3 1ST Edition poate încărca de la o priză rapidă de maxim 100 kW. În cazul unei surse AC, adică mai lentă, ID.3 va putea încărca cu maxim 11 kW. Atunci când vom găsi o priză rapidă de la care ID.3 poate extrage 100 kW, bateria litiu-ion se va încărca în 30 de minute suficient pentru a garanta 260 de kilometri.

UN INTERIOR REVOLUȚIONAR

Din punct de vedere tehnologic, ID3 este o revoluție, fiind promotorul unor sisteme noi, care își vor face apariția chiar și pe modelele convenționale. Modelul electric beneficiază de două ecrane generoase: pentru instrumentele de bord și pentru sistemul multimedia central. Bineînțeles, nu lipsește conexiunea la internet, suportul Apple CarPlay și Android Auto, controlul mașinii de la distanță, un sistem audio Beats, un Head-Up Display color și o navigație cu realitate augmentată. Bonus, un detaliu simpatic: cele două pedale sunt realizate din aluminiu și au primit încastrate simbolurile universale pentru play (pedala de accelerație) și pause (pedala de frână).

Vă spuneam că au dispărut aproape complet butoanele. Ele se mai regăsesc pe ușă, pentru deschiderea geamurilor. Însă, acum a fost reinventat chiar și panoul de comandă pentru lumini, fiind înlocuit cu unul tactil. Lista dotărilor mai include farurile matrix inteligente despre care am vorbit mai sus (IQ Light), iluminarea ambientală color, camera video de marșarier, funcție de masaj pentru scaunele față, încărcare wireless pentru telefonul mobil și plafon panoramic cu trapă acționată electric. Nu lipsește nici arsenalul sistemelor de siguranță, care presupune prezența unui pilot automat adaptiv, păstrarea benzii de mers și frânarea în situații de urgență.

CUM SE INTEGREAZĂ VOLKSWAGEN ID.3 ÎN PIAȚA MODELELOR ELECTRICE

Segmentul electricelor compacte s-a aglomerat destul de tare în ultimii ani.

Dar Volkswagen nu se teme, pentru că fix aici are cea mai mare expertiză. Prin urmare, Volkswagen ID.3 nu se simte deloc singur și își propune să recupereze rapid avansul unor modele existente de multă vreme pe piață, cum este Nissan Leaf.

În prezent, Volkswagen a făcut publice doar prețurile versiunii intermediare, cea cu baterie de 58 kWh, bineînțeles cu nivelul de echipare 1st Edition, disponibil pentru primii 30.000 de clienți. Prețurile pentru versiunea entry-level (cu baterie de 45kWh) și pentru versiunea de top (cu baterie de 77kWh) nu au fost încă anunțate.

Pe piața din România, Volkswagen ID.3 First Edition este disponibil, la rândul său, cu trei niveluri de echipare diferite. Primul se numește simplu 1st Edition, al doilea 1st Edition Plus, iar al treilea 1st Edition Max. Fiecare aduce un set de dotări suplimentare, foarte atrăgătoare. Asta, deși intrarea în gamă este și ea foarte bine echipată.

LISTĂ DE PREȚURI VOLKSWAGEN ID.3
MOTORIZĂRI NIVEL DE ECHIPARE
(Preț în Euro, TVA inclus)
MOTOR PUTERE
(CP)
AUTONOMIE
(WLTP)
1st Edition 1st Edition Plus 1st Edition Max
Electric
150kW
Baterie 58 kWh
204 420 38.188 43.901 49.617
Electric
150 kW
Baterie 77 kWh
204 550 N/A
Electric
93kW
Baterie 45 kWh
126 330 N/A

Spre exemplu, un Volkswagen ID.3 First Edition vine standard cu jante de 18 inch, volan multifuncțional îmbrăcat în piele și încălzit, scaune față încălzite, sistem multimedia Discover Pro cu o conexiune la internet, sistem de comenzi vocale, toate sistemele de asistență ale șoferului, radio DAB și conexiune Apple CarPlay și Android Auto. Prețul acestuia este de 38.188 de euro cu TVA inclus.

Nivelul de echipare intermediar al ediției speciale, adică ID.3 First Edition Plus este cel care ne va și însoți în Electric România. Acesta adaugă, pe lângă cele enumerate mai sus, jante de 19 inch, scaune cu un design special „Art Velour”, lumini IQ Light cu funcție matrix LED, iluminare interioară cu LED, acces fără cheie, mânere ale portierei iluminate, cameră video de marșarier, geamuri spate fumurii. Prețurile pentru acest nivel de echipare ajung la 43.900 de euro cu TVA inclus. Bineînțeles, fără Ecobonus-ul de aproximativ 9500 de euro oferit de statul român.

Pentru cei care vor totul, echiparea 1st Edition Max crește dimensiunea jantelor standard la 20 de inch, aduce un sistem audio Beats, sisteme de siguranță ca Travel Assist, Lane Assist, Side Assist, masaj pentru scaune, încărcare wireless pentru telefonul mobil, head-up display și navigație cu realitate augmentată. Bineînțeles, valoarea de achiziție urcă până la 49.617 euro cu TVA inclus.

Indiferent de ce versiune vei alege, Volkswagen oferă o garanție de 8 ani sau 160.000 km pentru pachetul de acumulatori al lui ID.3. De asemenea, rețeaua de încărcare pusă la punct de Volkswagen în România, în cadrul dealerilor săi, va furniza energie gratuit pentru clienții ID.3 1st Edition.

FIȘA MAȘINII CARE NE VA ÎNSOȚI ÎN ELECTRIC ROMÂNIA 2020 BY VITESCO

#ElectricRomânia 2020 este turul României cu 8 mașini electrice lansate în România în ultimele 12 luni.

Proiect conceput și dezvoltat de Automarket.ro

OFERIT DE
Vitesco Technologies

PARTENERI
Renovatio e-chargeEnel XMichelinMOL PlugeeMOONServer ConfigSYNLAB

Comentarii (7)

  • ACE - Craiova
    Cam greu gasesti la aceasta detalii tehnico-economice despre acest model lansat/aproape de lansare....

    De ex.: preturi versiuni, garda la sol 15 cm, detalii despre bateria de acumulatoare, etc ....

    Sa-l vedem insa, in actiune!!!!
    18 7
  • Andrei
    Sunt curios ce observatii veti avea dupa acest test. Interiorul este anost si ieftin, mult sub calitatea pe care o avea Golf 7. Cand vad atat de mult plastic pe o masina atat de scumpa ma gandesc de ce ai lua asa ceva. O masina termica e mult mai ieftina si diferenta de bani de 10000 euro inseamna 10000 litri de benzina, care la un consum mediu de 5% se traduc in 200000km de rulaj gratuit.
    12 3
  • @ Andrei
    Calculul tau e ok daca nu pui in calcul taxele de drum din tarile mai evoluate :)
    Deci pentru Romania e OK.
    Iti recomand sa arunci un ochi lal preturile masinilor cu motoare termice prin vest, de exemplu Olanda sa vezi cam ce inseamna BPM ca taxa pe masina nou vanduta si cam cat dai Road tax anual pentru o benzinara.
    6 10
  • Andrei
    Daca as sta in Olanda nu mi-as lua masina, pentru ca nu as avea nevoie. La noi masina este o necesitate, in lipsa unui transport in comun bine gandit. Pana atunci acest ID3 nu merita sub nicio forma sumele cerute, ar trebui sa fie mai ieftin decat un Golf 8, pentru ca este mult mai ieftin construit si finisat. Arata foate ieftin la interior, zici ca e un model de clasa mica.
    13 3
  • Cred că ar cam trebui să vă hotărîți daca va fi greu sau simplu pentru VW, pentru că într-o fraza spuneți că:
    "Nu va fi ușor, întrucât piața are mai multe modele electrice compacte, printre care și best-seller-ul Nissan Leaf sau mult mai tânărul Hyundai Ioniq. Nu mai vorbim despre modele din alte segmente care se dovedesc a fi la fel de competitive: Renault Zoe și Hyundai Kona."
    Pentru ca în fraza imediat următoare să ziceți: "...Volkswagen joacă într-o ligă confortabilă..."
    "E ca și cum toate meciurile s-ar desfășura pe teren propriu."
    Personal cred că lupta se va înteți și nu va fi ușor pentru niciun constructor. Va caștiga cel care va scurta timpul de încărcare al bateriilor.
    Cat privește tracțiunea spate... Hmmm... cam complicat. Cați își doresc asta??? Restul, că lipsesc butoane, conexiuni la internet, chestii socoteli... sunt afafiuri.
    7 1
  • On topic: Chiar daca vine pe piata cam cu 1-2 ani mai tarziu fata de alti competitori, masina imi place si pare foarte reusita. Iti da senzatia de bine construit, ai spatiu berechet si e si compacta. Dpmdv as face un efort financiar sa cumpar masina asta daca as stii ca o tin vreo 10 ani si ~200.000 km. Desi nu am condus nici o electrica pana acum, imi imaginez ca au un feeling aparte si chiar ofera o senzatie foarte placuta de condus, mai ales prin oras.

    Acum off topic: pretul pare cel mult spus decent doar daca punem discount-ul masiv, tipic socialist, dat de la stat, de ~10.000 EUR (ecobonus cu tichet rabla | nu mai stiu daca se cumuleaza).

    De altfel, daca ar fi sa cumperi masina la 40.000 euro fara nici un alt benficiu fiscal, nu cred ca ar mai fi asa atragatoare.
    4 4
  • asa arata viitorul
    pe care vi-l pregatesc smecherii planetei care o duc bine bagand in voi spaima. Bani multi dati pe ecrane si plastice ieftine, dar cu emisii zero. E important sa nu moara copilasii de cancer la plamani si sa nu se topeasca ghetarii ca atunci mor si ursii si asta e si mai nasol. Sariti cu banul gros pe o masina de oras. Ca doar la astea pui tamburi pe spate.
    6 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru