Dodge a lansat cel mai puternic SUV de serie din lume: Durango SRT Hellcat are 720 CP și viteză de top de 290 km/h

de Cornel Șocariciu
Vineri, 03.07.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dodge a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Durango SRT Hellcat. SUV-ul producătorului american este echipat cu un V8 de 6.2 litri care dezvoltă 720 cai putere.

La finalul anului 2014, Dodge lansa Charger SRT Hellcat, cea mai puternică berlină de serie din lume. Sub capota modelului american se afla un V8 supraalimentat de 6.2 litri capabil să dezvolte 727 cai putere și 880 Nm. Între timp, piața auto a virat brusc către SUV-uri, iar producătorul american a pregătit o surpriză pentru fanii acestor modele: Dodge Durango SRT Hellcat.

Sub capota noului super-SUV se află tot un V8 HEMI de 6.2 litri capabil să livreze 720 cai putere și 875 Nm. Resursele vor fi gestionate de o transmisie automată cu opt trepte și de un sistem de tracțiune integrală. Aceeași configurație este folosită de americani și în cazul lui Grand Cherokee Trackhawk, dar SUV-ul produs de Jeep oferă 710 CP și 868 Nm. În aceste condiții, Durango SRT Hellcat devine cel mai puernic SUV de serie din lume. Accelerația de la 0 la 96 km/h (60 mile/oră) are loc în 3.5 secunde (aceeași performanță este anunțată și pentru Jeep Grand Cherokee Trackhawk), iar viteza de top se oprește în dreptul valorii de 290 km/h.

Sfertul de milă se desfășoară în 11.5 secunde.

Suspensia lui Durango SRT Hellcat a fost preluată de pe versiunea SRT, însă inginerii producătorului american au operat o serie de modificări, astfel încât, comportamentul dinamic al SUV-ului să fie și mai bun. Pe puntea față, americanii au pregătit un sistem de frânare cu discuri de 15.75 inch, în timp ce pe puntea spate au fost montate discuri de 13.8 inch. Mulțumită sistemului de frânare semnat de Brembo, SUV-ul poate frâna complet de la o viteză de 96 km/h în doar 35.4 metri.

Noul Dodge Durango SRT Hellcat preia modificările pregătite de constructorul american pentru Durango facelift, dar plusează cu o mulțime de accesorii sport. SUV-ul va fi echipat cu spoilerele modificate, cu o capotă care integrează o priză de aer generoasă și cu un splitter nou. În partea din spate, americanii propun un difuzor nou, lumini unite cu ajutorul unor benzi cu LED și, bineînțeles, o aripă mai mare.

La interior, fiecare exemplar Durango SRT Hellcat va fi echipat cu un ecran central de 10.1 inch și cu pachetul Performance Pages care permite șoferului să personalizeze răspunsurile oferite de direcție, transmisie, suspensie și motor.

Logo-ul Hellcat a fost și el amplasat pe spătarele scaunelor, iar clienții se vor bucura și de accesorii acoperite cu Alcantara.

Comentarii (5)

  • someone
    cred ca cei 720 cai sant justificati de cel de-al treilea rand de scaune, caci ar fi fost greu de urcat un deal cu 7 persoane in masinia, chiar daca 5 sant copii.
    discurile fata sant mai mari decat janta standard la sandero/logan. si ma gandesc la capacitatea compresorului, care e mai mare de 3 ori decat motorul aceluiasi sandero
    9 4
  • @AM ...

    sa va cred pe cuvint ?
    m-am uitat pe mai multe site-uri si am vazut ca e vorba de 710 CP ...
    v-as ruga sa verificati informatia ...

    aci sa adaug conform acestor surse ca cei de la dodge prepara mai multe modele cu motorizari extreme ...

    de ex.:
    https://driving.ca/dodge/auto-news/news/dodge-getting-durango-hellcat-charger-redeye-and-807-hp-challenger-for-2021

    https://www.motortrend.com/news/2021-dodge-durango-srt-hellcat-first-look-details-photos-video/

    https://automobilegenie.com/2021-dodge-durango-srt-hellcat-americas-fastest-suv/

    ca sa zic asa, ma intreb totusi, la ce bun asa putere ? in america de nord viteza maxima legala e in jur de 100 km/h ... asa ca ... sa iei o bestie d'asta doar pt a o folosi din timp in timp pe circuite ?

    drumuri bune s-aveti !
    6 0
  • @mip: Puterea de 710 CP este calculata conform standardului american de masurare (HP), iar aceasta este convertita in "cai putere europeni" (PS). Formula de calcul este 1 HP (SUA) = 0.98632 PS (Europa), astfel ca cei 710 cai americani inseamna 720 de cai europeni.
    4 1
  • inexorabil
    Daniel, nu contestă nimeni că n-ai avea dreptate menţionând această relaţie valorică (un ceva este egal cu 0,98632 din altceva), dar trebuie mizat pe nişte distincţii. În primul rând, HP şi PS înseamnă acelaşi lucru: cal-putere (primul în engleză, al doilea în germană). Adică 1 HP = 1 PS = 1 CP (logic, la mintea cocoşului). Astfel şi de obicei, termenii (de fapt, unul singur) şi raporturile dintre “ei” sunt folosiţi (pardon, este folosit) greşit chiar de literatura de specialitate (cel mai probabil: din comoditate, căci din neştiinţă ar fi grav pentru dânsa, descalificând-o fără doar şi poate).

    Aici se face diferenţa:
    ● CP mecanic / brut / nominal (sau NHP) = 745,7 W – vă las pe domniile voastre să descoperiţi (glumesc; normal că ştiţi) în ce context poate fi “înregistrat”;
    ● CP metric / net / indicat (sau IHP) = 735,5 W – este măsurată puterea la arborele cotit, considerând pierderile cauzate de frecările mecanice intervenite în funcţionarea motorului, iar acest sistem corespunde manierei comode de abordare, deoarece se cam opreşte la acest nivel…
    ● CP “frânat” (sau “brake horsepower”, BHP) – este măsurată puterea prin evaluarea pierderilor cauzate de transmisie;
    ● CP “la roată” (sau “wheel horsepower”, WHP, socotit ca “true horsepower”, THP, deşi nu în mod unanim) – practic, se referă la lucrul mecanic care “ajunge” acolo raportat la intervalul de timp, ceea ce relevă adevăratul potenţial al mecanismului (nu doar al motorului).

    Într-adevăr, 1 IHP = 0,98632 NHP (şi încă trebuie admis ca echivalenţă aproximativă, de referinţă, fiindcă niciodată şi în nicio situaţie acest raport nu va putea fi acceptat ca o valoare fixă, bătută în cuie).

    Poate părea surprinzător, dar, ori de câte ori aş viza achiziţia unui autovehicul, pe mine m-ar interesa WHP/THP! Desigur, dacă aş conştientiza că ar fi dispus careva (probând răbdarea aferentă) să-mi satisfacă “excentricitatea” sau, mai sugestiv spus, “bâzdâcul”. Ah, da, prin zona dragsterului (la care se cam întâlnesc adevăraţii posesori de cultură auto, iertată să-mi fie lez-prostimea!) chiar se caută a se afla “aşa ceva”. La fel ar trebui constatat în cazul profesioniştilor de la “dyno”. În viaţa de zi cu zi însă, noi savurăm cartoful (american, european sau asiatic) cu tot cu coajă. Iar toată “dinamica umană” de pe AM (fără a constitui un caz singular…uh, ce uşurare, nu?) se reduce la o regulă sacrosanctă: invariabil, cartoful meu este mai gustos decât al tău :D

    Aşadar, ce “cai americani”, ce “cai europeni” ? Componentele unei maşini se înţeleg într-un fel peste Ocean şi altfel dincoace? În realitate, ştiinţa reprezintă un limbaj universal! Problema este că noi (chiar şi specialişti de-ar exista printre noi) “jonglăm” doar cu NHP şi IHP, iar producătorii (ba încă şi standarde precum SAE şi DIN) ne dau apă la moară.

    Acum să mă aplec niţel şi asupra subiectului. Cât timp am fost GM-ist, în sinea mea “cea mai profundă” am conştientizat întotdeauna că musclecarul cel mai reprezentativ (din toate timpurile) a fost…Dodge Charger R/T 440 “Magnum” (7.2 V8) – nota bene: nu Hemi! – care, la apogeu, livra 390 BHP (subliniez). Şi tocmai cine vrea să-i reproşeze aspectul “rudimentar” greşeşte! Această maşină reflectă pe deplin spiritul/visul american, “secretul” succesului purtând un nume uşor de intuit: Mopar.
    Despre “rachetele pe roţi” (pe mai multe segmente) încercate actualmente de Dodge prefer să nu mă pronunţ (dacă s-ar fi limitat la stadiul de Daytona, ca altădată, mi-aş fi reconsiderat atitudinea). Mai ales că acestea calcă în picioare imaginea emblematică făurită, cu entuziasm şi sudoare, în epoca de aur. Şi vă rog să faceţi abstracţie de faptul că subscriu totalmente la certitudinea (nu doar părerea) exprimată de @mip.
    5 1
  • @daniel ...
    multam de lamuriri ...

    sunt io (prea)mare amator de masini si citesc destul de mult (dupa opinia nevestii, mult prea mult !!!) dar jmecheria aia cu echivalentele astea, nu o stiam ... ma poti crede pe cuvint !

    iaca, prietenul @inexorabil - care are un bagaj vast de cunostinte, nu doar din domeniul auto - a venit cu niste completari care - cred eu - vor lamuri pe multi, inclusiv pe dumneamea ... !!!

    hm ... cai hamerikani ... adecatelea, mustangi vs cai ioropeni, adecatelea lipitani, normanzi, etc...
    si dupa ce zici, aia-s, adeca mustangii's mai vinjosi o leaca !!!

    am impresia ca si cu cifra octanica e cam aceeasi poveste, aci, peste "balta" fiind in vinzare benzina de 87, 89 si 91, unele firme au si 94 octane ... dupa unii pe care i-am cetit, cica aia de 87 ar fi echivalentul celei de 95 din ioropa ...
    sucituri-imbirligaturi dom'le ... !

    cit despre Durango aista ... bestiola nu jucarie ... marele dezavantaj fiind pretul, ca deh, si hamerikanii nu le dau "dejaba" vorba cuiva ...

    dar - sincer sa fiu - o masina d-aia, la condus tre sa fie un vis ... o putere brutala, aruncata sub talpa oricui ... bine ar fi ca soferul sa aiba cunostinte si experienta solide, altfel devine un pericol pt societate !!!

    no, drumuri bune s-aveti ! indiferent ce cai/catiri/magari calariti ...
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru