Detalii tehnice despre noua generație Honda Jazz: sistemul hibrid de propulsie dezvoltă un total de 109 CP și 253 Nm, 9.4 secunde pentru 0-100 km/h

de Paul Cosma
Joi, 13.02.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Honda a anunțat că sistemul hibrid de propulsie al noii generații Jazz se bazează pe un propulsor de 1.5 litri și două motoare electrice, care dezvoltă un total de 109 cai putere și 253 Nm. Noul Jazz promite o accelerație 0-100 km/h în 9.4 secunde, viteza maximă fiind de 170 km/h.

La sfârșitul anului trecut, Honda a publicat o serie de imagini și detalii referitoare la noua generație Jazz, model ce va fi disponibil în Europa doar cu un sistem hibrid de propulsie.

Constructorul a revenit acum cu detalii tehnice cu privire la ansamblul hibrid, spunând că acesta se bazează pe propulsorul pe benzină de 1.5 litri și două motoare electrice pentru un total de 109 cai putere și un cuplu de 253 Nm.

Potrivit datelor oficiale, sistemul e: HEV oferă trei moduri de rulare: EV Drive, Hybrid Drive și Engine Drive. Noul Honda Jazz promite o accelerație 0-100 km/h în 9.4 secunde, viteza maximă anunțată este de 170 km/h, iar emisiile sunt de 102 g/km conform WLTP.

Potrivit Honda, Jazz folosește aceeași transmisie cu raport fix despre care niponii spun că este mai rafinată decât cutia e-CVT întâlnită pe majoritatea vehiculelor hibride.

Capacitatea portbagajului pornește de la 293 de litri și poate ajunge până la 1203 litri prin rabatarea banchetei spate.

Honda anunță că noua generație Jazz va fi disponibilă în Europa începând din vara acestui an.

Via Honda

 

Comentarii (28)

  • In total 3 motoare pentru doar 109 caluti,ca asa citesc"...pe benzină de 1.5 litri și două motoare electrice pentru un total de 109 cai ". Un Cielo de 1.5 de acum 25 de ani era aproape la fel de puternic.
    15 15
  • Clique
    Cam ciudat sistemul, hibrid compus din 3 motoare în total.
    Ca design, nu e urătă, nu e frumoasă.. pare friendly.
    Acum întrebarea cea mai importantă : prețurile ?
    13 2
  • 61484515
    @Tatraurs: ce comparatie stupida, se vede ca esti copil inca, indiferent de cati ani ai
    12 15
  • @Tatraurs
    - 90 de cai nu sunt aproape 109;
    - cielo avea 137 nm cuplu si accelera in 12.5 secunde in ciuda faptului ca e o masina mai usoara;
    - emisiile erau de 170g CO2/km in ciclul NEDC, nu WLTP
    - a trecut vremea in care singurul scop era sa storci cat mai multi cai dint-run motor, bun venit in secolul 21. Poate nu ai observat dar toate motoralele acuma sunt gatuite fara mila pt a reusi sa scoata emisii rezonabile
    - probabil numarul de persoane care ar cumpara o Honda Jazz cu 200 de cai e totusi limitat si acesta ar fi alt motiv pt care nici macar nu conteaza cati cai produce masina asta
    Concluzie: ai tras o remarca fara nicio treaba cu realitatea anului 2020, dar de, ce fain e sa critici aiurea. 10 puncte de internet pentru tine.
    20 13
  • Bre,ma refeream la putere nu la cuplu,dar pana mea,sunt copil. S o iau altfel daca cu cielo nu e ok,un renault clio simbol de 1.4 si 16valve avea 100 de cai in 2002,masina lowcost. Vin baietii astia eco cu 3 notoare si 109 si imi sare lumea-n cap ca de ce ma mir .
    21 11
  • someone
    ceea ce nimeni nu a observat, e lipsa datelor despre cutia de viteze: avand in vedere ca e sistem hybrid si ca e o honda, as paria pe o CVT.
    de ce " doar" 109 cai? sant prea putini pentru acest super consum? atunci o scurta aducere aminte: vechea yaris hybrid avea "doar" 100 cai, viitoarea yaris hybrid va avea un 1.5 de 3 cilindri si " doar" 115 cai. mazda 2 inca nu are hybrid si cea mai puternica benzina e 1.5 de " doar" 90 cai. dar acesti "doar" 90 cai de pe mazda fara ajutor electric accelereaza masina pana la 100 in sub 10 sec. hmmmm, parca puterea nu e totul al o masina, nu?
    deci despre ce cifre vorbim aici? corolla si chr au 1.8 si doar 122 cai hybrizi.
    la aceasta clasa, performantele sant departe in plan secund, contand mai ales consumul si emisiile. lasati merele si perele fiecare in panerul lor, si vedeti exact ce presupune acest sistem
    15 3
  • Clique
    @someone 100% este CVT.
    5 1
  • someone
    @ clique: nu e cvt, e cutia de pe crv hybrid. ceva cu o singura treapta.
    10 2
  • fan skoda
    @someone

    Cutie cu o singura treapta nu exista decat la electrice, la hibrizi este o cutie de viteze *normala* pentru ca daca mergi la drum lung doar cu motorul termic trebuie sa fie una mecanica adica cutie automata.
    3 14
  • @fan skoda
    Tu ai ceva in comun cu masinile ?
    Corect a spus @someone, are o cutie cu o treapta pentru motorul electric si o treapta pentru cel pe benzina
    8 3
  • Hybrid Power
    Are 2 motoare electrice pentru ca unul din ele e pe post de generator.....
    8 2
  • @Hybrid Power, ușor acolo, vezi că limitarea exprimării a unui argument dispărut odată cu 89.
    Fiecare are dreptul să-și exprime opinia, bună sau rea cum o fi.
    7 0
  • fan skoda
    @@fan skoda

    La hibrizi este o cutie automata sau robotizata.
    1 8
  • Nu ma apuc sa comentez tehnica din masina asta, chit ca sunt roman si ma pricep la orice. Dar nu pot sa nu ma leg de faptul ca portbagajul este mult mai mic decat fosta generatie si la nivelul inferior din clasa mica. In conditiile in care Jazz este considerata mai mult decat o masina de clasa mica.
    Din aceste puncte de vedere, cred ca fosta generatie era mai reusita. Si sunt sanse mari ca preturile ei sh sa scada. Probabil asta e singura veste buna: fosta generatie se va ieftini.
    2 3
  • A, inca ceva: generatia asta vad ca are in spate tunel median. Mda. Cam naspa.
    6 0
  • fan skoda
    @Pana

    Este mai mic portbagajul pentru ca este un hibrid si bateriile ocupa loc.
    8 1
  • someone
    @ fan skoda: te tine un pariu cu mine ca are o cutie cu o singura treapta?
    @ paul: ne lamuresti te rog? ( daca va intrebati cine e paul, e cel ce a scris articolul )
    3 3
  • someone
    @ fan skoda: uite o exceptie de cutie la hybrizi: honda, din nou honda, a scos honda crz, hybrid cu cutie manuala
    3 1
  • Niggapls
    Tatraurs si Someone sunt singurii de aici care gandesc firesc si sunt informati, iar eu vad ca toata lumea sare pe ei. Idiocratia este live si la noi!!!

    Intreba un guster pe aici despre pret. O sa fie in jur de 20.000 eur. Merita?
    9 1
  • Cel mai probabil va avea sistemul de pe CR-V hibrid. i-MMD. Un motor electric actionat de motorul termic, in regim de generator, care alimenteaza celelalt motor electric care propulseaza masina. Intre anumite viteze, unde este cel mai eficient, motorul termic va actiona direct rotile motrice printr-un raport fix de multiplicare. Deci fara cutie de viteze, ci doar un sistem care comuta intre motorul termic si cel electric pentru actionarea rotilor. Bateriile au capacitate mica si sunt pentru recuperarea energiei la franare. Propulsia pur electrica se poate pe 2-3 km doar. Este putin mai complicat decat un sistem hibrid de la Toyota dar pe CR-V s-a dovedit eficient. Spre deosebire de sistemul Toyota, au facut ceva si pentru eficienta la viteze mari, intre 80-120 km/h cand motorul termic actioneaza direct rotile deoarece este regimul optim. Sper sa apara sistemul si pe Civic XI in 2022.
    11 1
  • Cu 109 cai este la fel de rapida ca o skoda cu 150 de cai. Ce penibil pt fan skoda.
    14 3
  • fan skoda
    @bububogdan

    Depinde de greutate si defapt o Skoda Karoq cu motor 2.0 TDI 150 cp prnde suta in 8.7 sec si cantareste 1500 kg.
    3 8
  • @Tatraurs... un Cielo de acum 25 de ani avea tehnologie de acum 35 de ani
    11 0
  • Valius
    Masinile in ziua de azi au motoare gatuite. Nu se mai pune accent pe fiabilitate etc. Performante vorba vine. De unde putere, cuplu (cum vor unii pe aici) când toate sunt trase in jos.
    8 2
  • gica contra'riatu
    @Pana

    De remarcat bancheta culisanta fractionat si "magicele seats",elemente ce pastreaza modularitatea exceptionala a modelului
    2 1
  • Andrei
    Urata cu spume, nicio surpriza. In plus nu inteleg de ce ai da multe mii de euro in plus si cu o devalorizare brutala, in loc sa iei o masina mica pe benzina cu motor mic, turbo. Sau o electrica, genul asta de hibrid incepe sa nu mai aba niciun sens.
    4 1
  • Edikkk
    Merge pe conceptul ID. 3 unde contează mult spaţiul interior nu spaţiul exterior.
    Primul îl determină pe al doilea.

    Nu e chiar aşa de urâtă, dar puteau să facă mai mult, aşa este.
    2 0
  • fan skoda
    @Edikkk

    VW ID.3 nu mai este concept. A fost.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru