Daimler confirmă un recall de 170.000 de mașini diesel pre-2015 din cauza probemelor la nivelul emisiilor

de Mircea Meşter
Duminica, 14.06.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Recall-urile vizate de scandalul Dieselgate continuă să atingă mașini din generația anterioară a mărcilor auto europene. Ultimul astfel de anunț are în vedere 170.000 de mașini diesel Mercedes-Benz produse până în anul 2014 inclusiv.

Compania Daimler a anunțat oficial, prin vocea unui purtător de cuvânt citat de reputata publicație germană Der Spiegel, că va fi nevoită să recheme în service pentru modificări circa 170.000 de mașini diesel la nivel mondial din cauza unor tehnologii ilegale care au manipulat emisiile omologate în cadrul testelor de laborator. Mașinile afectate fac parte din generațiile vechi ale gamei Mercedes-Benz și vizează modele din liniile Clasa A, Clasa B, Clasa C, Clasa E și Clasa S echipate cu sisteme de propulsie omologate Euro 5.

Alături de acestea, o serie de SUV-uri din gama generațiilor anterioare Mercedes-Benz sunt afectate. Recall-ul vizează, de altfel, aceeași problemă care a dus anul trecut la o acțiune de rechemare în service pentru versiunile diesel GLK la nivel mondial. Atunci, Mercedes-Benz anunța că și restul modelelor din gamă utilizează aceeași tehnologie.

Toate mașinile vizate de modificările gratuite în cadrul atelierelelor Mercedes-Benz sunt au fost până la mijlocul anului 2014.

Conform informațiilor contabile, Daimler a cheltuit anul trecut în jur de 1.6 milioane de euro pentru acțiuni de rechemare în service în cadrul scandalului Dieselgate.

În total, Daimler a inițiat recall-uri pentru 1.4 milioane de mașini de la debutul discuțiilor despre emisiile defectuoase.

via Der Spiegel

Comentarii (26)

  • Si pentru plamanii nostri poluati extra plateste cineva????
    Asa doar de curiozitate, inselatoriile astea nu sunt crime impotriva societatii???
    Sau daca mint germanii inchidem ochii ca prostii si ii toleram in continuare, ba mai mult ii ajutam sa mai faca si sa prospere!!!!
    25 10
  • hahaha
    nici ceapa n-a mancat nici gura nu-i miroase:)
    8 0
  • Daca dovedesti ca MB ti-a stricat plamanii ii poti da in judecata, castigi despagubiri si ii faci si de rusine.
    Te bagi? Altfel esti un simplu hater, nimic mai mult.
    13 15
  • asta cred ca-i mai grav
    https://adevarul.ro/life-style/auto/ford-recheama-service-doua-milioane-masini-usi-deschide-mers-1_5ee3dc1f5163ec4271cb08dc/index.html
    8 3
  • @Gigi e ridicat o chestiune de bun simt. O companie a mintit in privinta nivelului de poluare a produselor sale. Nu discutam motivele. Discutam FAPTUL si MINCIUNA. Au lansat un produs NECONFORM specificatiilor pe care singuri le-au publicat in fisa tehnica. Cu alte cuvinte cu totii am respirat un aer mai poluat de la aceste masini decat ne-am fi asteptat.

    @Jiji...deci ce ar fi sa dovedesti tu ca Gigi e un simplu hater. Te bagi?
    12 6
  • E greu de dovedit...mai ales cand unii sustin mafia si prostia.
    Prin tari normale posesorii de VAG, BMW si MB au mai obtinut ceva despagubiri, in Romania e un nivel ridicat de prostie incat meritati din plin resoftari si abureli.
    No ce sa zic, bucurati-va de aer curat si cand vi se vor imbolnavi copii, sa vedem cine va plateste spitalizarea, ca va fi greu de dovedit de unde vin bolile.
    Semnat: doar un hater :))
    7 9
  • In romania singurul motiv pentru a-i da in judecata ar fi pentru minciuna, ca prejudicii nu prea au provocat.
    Din punct de vedere al taxelor, in romania nu platesti mai mult pentru faptul ca masinile nu respecta norma de poluare si nici nu te obliga nimeni sa remediezi problema acum ca se stie. Deci tu ca si client nu prea ai ce despagubiri sa le ceri ca nu ti-au produs nici un prejudiciu legal.
    Faptul ca au mintit oricum se pare ca deranjeaza pe mult prea putini pentru ca oricum, "sunt masini bune".
    10 2
  • @green

    nu e neaparat nevoie sa demostrezi prejudiciul legat de sanatate dar poti invoca reclama falsa, inducere in eroare si folosirea unei metode mincinoase de a convinge un potential client. Astfel, chiar daca majoritatii i se flutura de nivelul de poluare poti spune ca tu, ca potential client, ai urmarit achizitia unui motor mai putin poluant. Si unde ai gasit acel motor? La cei cu steluta pe capota. Asta in defavoarea concurentei. Cu alte cuvinte am fost mintit si am ales (conform criteriului "emisii de CO, Co2") Mercedes. Cum ar veni cea care poza in virgina satului era defapt cunoscuta, doar de cei "in tema", ca facandu-si veacul prin gara orasului.
    12 4
  • Testarossa
    @asta cred ca-i mai grav: Da si nu:

    Da: pt ca deschisul usii pune viata ocupantului in pericol
    NU: AICI ESTE MAREA DIFERENTA: Ford o fi produs pana la un moment dat masinile fara sa stie de acest defect. Daimler le-a prudus ani la rand PERFECT CONSTIENT de "noxele cu carul". Respect @Inexorabil.
    5 1
  • hazard
    VW e de vina.
    6 2
  • Inca un exemplu despre cum sa NU rezolvi o problema: prin minciuna oficiala.

    Daca smecherii de la Mercedes, VAG si altii ca ei ar fi spus clar ce se poate si ce nu se poate, daca ar fi discutat franc cu cei de la Bruxelles si le-ar fi explicat alora ca visele lor umede cu 0 emisii o sa provoace un dezastru in industria auto, poate nu s-ar fi ajuns aici. Eu cred ca SIGUR nu s-ar fi ajuns aici.

    Dar preaminunatii au preferat sa rezolve problema mintindu-si clientii si taxandu-i pentru asta (ca doar softurile alea nu au fost gratuite, si banii pentru "cercetare" pentru emisii reduse de codoi au fost incasati cu multa amaraciune de industria auto).

    In rest, dupa cum toata lumea stie: Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!
    BONUS: japonezele sunt chifle, nu masini. :P
    10 4
  • Daca ne-a placut diesel-ul prea mult, ba ca trage, ba ca nu consuma, ba ca etc. Benzina nu e buna ca are +2l/100km.
    Vorba aceea, si cu .., si cu sufletu-n rai, nu se poate.
    7 1
  • Politia gandirii
    @PMC
    esti asa de naiv sa crezi ca se poate discuta cu neomarxistii de la Bruxelles? Sau ca s-a negociat ceva vreodata? Totul a fost impus de sus, nimeni nu stie de ce, cum si de unde.
    Acest fenomen se manifesta mai nou din pacate si aici pe AM.
    Scrisesem mai devreme un comentariu scurt in care spuneam ca toate bazaconiile astea cu emisiile nu prea deranjeaza pe nimeni in afara de birocratii de la UE si de cativa ... utili. Pesemne ca am vorbit urat de am fost cenzurat. Oare ce urmeaza? Gulagul sau vreun lagar de reeducare in cel mai bun spirit maoist? Imi aduc aminte ca pe aici s-au aruncat cu injurii mult mai grave asupra dieselistilor, benzinarilor si asupra oricaruia care isi exprima dezacordul cu politicile actuale si cenzura nu a intervenit. A devenit AM oficina ecomarxista unde nu ai voie sa-ti faci decat autocritica ca n-ai bani de un BEV?
    THE OTHER OPINIONS MATTER
    8 3
  • @PMC nu tine cu explicatul la UE ca nu se poate tehnic din moment ce alti constructori reusesc.
    Si ce sa vezi, reusesc aia de volum si nu reusesc aia cu aere premium? Reusesc japii si coreenii care mai platesc si taxe de import si nu reuseste mandria premium a germaniei si grupul care se vrea numarul unu mondial?
    Macar toyota cand a vazut ca-i costa prea mult pentru o piata prea mica (relativ la restul lumii), au renuntat la diesel si au trecut la hibrid, dar cum zici si tu PMC, nu au mintit.
    E o vorba veche cu pomul laudat...
    5 5
  • Toate masinile diesel de origine germana: MB, VW, BMW, Opel, absolut toate sufera de trucarea emisiilor intr-o masura mai mica sau mai mare. La stabilirea normelor Euro ei sunt intotdeauna primii care tipa si ultimii care adopta tehnologii nepoluante - hibridizare, electrificare, etc. Japonezii, coreenii, dar si francezii pe langa ca nu isi mint clientii (de masini noi vorbesc) mai au tupeul sa si indeplineasca tintele de poluare.

    De ce? Pentru ca sunt mai putini lacomi.

    Nu discut despre calitatile si defectele fiecarei marci in parte, dar eu personal nu am vazut in viata mea vre-o Toyota, Honda sau Mazda care la plecarea de pe loc sa te lase intrun nor de fum diesel negru.
    8 5
  • @Madal: ne-a placut si ne place Diesel nu numai pentru consum, ci pentru cuplu si fiabilitate. Sunt motoare care merg peste 1 mil de km fara probleme. Si se poate sa mananci prajitura si sa ramai cu ea in frigider, cel putin in cazul Dieselului. Dieselurile noi sunt curate, economice si fiabile. Se poate sa fie si bun si eficient. Rar, dar exista si astfel de exemple. Dieselul e unul dintre ele.

    @Politia gandirii: vreau sa cred ca nu sunt naiv. Vreau sa cred ca totusi, imbuibatii care huzuresc prin birourile de la Bruxelles sunt totusi oameni rezonabili. Si sunt aproape sigur ca cei care formuleaza normele de poluare sunt oameni care nu au f mult de-a face cu termodinamica. Pentru ca nu pot sa traiesc cu impresia ca poate exista atata rea-vointa incat sa distruga cineva cu buna-stiinta milioane de locuri de munca. Eu stiu ca stanga incearca ceea ce se numste un "declin controlat" al nostru, al tuturor, pentru propasirea lor la infinit pe fotoliile caldute. Dar chiar asa de multa rea-vointa si iresponsabilitate vesela vreau sa cred ca nu exista.

    @Green-Alex: nu se poate. Se poate pe termen scurt, dar pe termen lung se poate doar daca se distruge toata industria auto. Si nu exagerez, nu fac risipa de "vorbe mari". Pur si simplu nu poti sa continui sa restrangi gr. de emisii pana la 0, pentru ca nu se poate cu masini cu combustie care nu scot niciun gr de codoi si nici noxe, pentru ca sugrumi milioane de locuri de munca. Nimeni nu va putea reduce pana la 0 emisiile, iar povestea cu emisiile 0 la masinutzele cu baterii e o gogorita pentru creduli. Hibrizii sunt o altfel de minciuna, impachetata in staniol verde. Un PHEV merge o distanta mica cu emisii 0, dupa care motorul cu combustie polueaza si consuma mai mult, si compenseaza practic "castigul". Pentru ca bine-nteles, PHEV-urile sunt mult mai grele (luati exemplul proaspatului articol cu Peugeot 3008 PHEV 4x4, marea descoperire a fantzujilor - angrenajul electric + bateriile aduc 340 de kg in plus masinii; alea trebuie carate in spate tot de motorul pe benzina cand se termina bateria, deci?...)

    O sa spuneti ca-s naysayer. Nu sunt, dar vreau ca producatorii sa vina cu alternative reale si la acelasi pret cu cele conventionale. NUmai asa vor reusi sa stranga cota de piata. In acelasi timp, e nevoie ca cerintele UE in materie de noxe sa revina cu picioarele pe pamant. Pana nu e prea tarziu si pana nu mai apare un Frexit si un Itexit (ambele, extrem de probabile, in opinia mea).
    6 2
  • @PMC Te minti frumos, daca vorbim de autoturisme, cuplu suficient au si benzinarele (a mea are 370 Nm), cat despre fiabilitate, iti pot spune mai multe, dar nu vreau sa-ti distrug lumea pe care ti-ai construit-o, asa ca o sa fiu scurt, socru-meu are un service auto si ghici ce motoare sunt pe majoritatea masinilor care ajung in service cu probleme ? Exact, diesel. Curate? Pai nu poti sta un spatele unui diesel mai mult de 10-20 minute, indiferent de anul fabricatiei, iar daca spatiul e inchis atunci senzatiile sunt extreme, vorbesc din experienta, nu din burta. Diesel-ul este bun, intr-adevar, pentru locomotive, tractoare, camioane si in general masini/utilaje de tonaj mare, dar pentru autoturisme e doar (pseudo)ieftin, galagios, (mai)poluant, cuplul mare pe care il are e doar pe un interval mic de turatii (~2000), iar daca mai consideri si turbo lagul atunci intervalul scade considerabil, nerafinat - plin de vibratii, si lista poate continua, pe scurt, pentru autoturisme e doar prost, doar ca pare ieftin la prima vedere asa ca are potential mare atat pentru cumparatorul roman modest, cat si pentru cel grandoman (ex: "baga tare si consuma putin").
    11 3
  • Postare pe FB: "Am o casa la tara si am aflat ca ne costa 15000 de Eur racordarea la reteaua electrica. Care ar fi optiunile? Panourile electrice ar face fata?" Raspuns: "Un generatori Diesel rezolva problema cu brio!"

    Priceless! :D

    @Madal: mai spune-mi, distruge-mi lumea pe care mi-am construit-o. :) Daca socru-tau are service de coltz de strada, nu te mira ca vin Dieseluri vechi la reparat. Eu am Diesel si am stat langa el in garaj cu motorul pornit, si nu e nici vorba sa nu poti sta langa el. Bine-nteles ca nu e de dorit asa ceva, dar nu e nici cum descrii tu situatia.
    Ce motor ai cu 370 Nm? Cumva motor pe benzina turbo de 2 L? :) Ce-ar fi sa discutam pe bune, nu sa incercam sa facem treaba sa sune cum vrem noi?! ;)

    Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!
    4 8
  • Edikkk
    Dle PMC

    Că un om foarte sărac îşi cumpără teren în câmp dar se miră că costă 15.000€ tras curentul ....

    Şi ce?

    Argument contra maşinilor electrice?

    Sunteţi patetic.
    5 5
  • Apropo, d-le PMC ~ Coincidență: Casa de la țară a socrilor e pe deal, la 2 km de cea mai apropiată casă, loc unde se termină și drumul și reteaua electrică. Am încercat prin programul casa Verde, dar nu ne-am încadrat. Primăria ar fi obligată să suporte cheltuielile cu stâlpii și cabluri electrice, dar nu are fonduri... Așa că singura soluție a rămas un generator de curent Diesel... (◠‿◕)

    Ca să ajung sus la casă, peste 1,3 km de arătură și încă 600 metri pantă abruptă, aveam nevoie de una 4x4. Am luat in calcul un Ford Escape hybrid 2010. Cum am mai avut Ford, luat nou din reprezentanță și m-am împrietenit cu șeful de acolo și cu șeful de Service, le-am cerut părerea. Răspunsul m-a descurajat. Nefiind comercializată în România, nu aveau programele (softurile) de reparații pentru ea. In plus orice reparație la sistemul hybrid trebuia mers cu mașina la reprezentanța care a livrat-o (in Olanda de exemplu pe ce pusesem eu ochii). Orice piesă trebuia comandată prin acea reprezentanță, cu adaosul comercial practicat de aceasta. Uite ce răspuns am primit la postarea mea:

    Edikkk
    la 14.06.2020, 23:16
    McCrys cumpăraţi tractor fabricat la Braşov toţi ştiu să îl repare
    6 1
  • @Edikk: nu stiu cati ani ai, dar e ingrijorator cand ai impresia ca toata lumea e impotriva ta si mai esti si tanar pe deasupra...

    Acel om postase despre o casa la tara, nu teren in camp. Argumentul meu nu era impotriva masinilor electrice, ci impotriva mascaradei surselor alternative "verzi" de energie. Ma mir ca ai impresia ca singura grija a tuturor sunt masinile cu baterii. Voiam sa arat ca un generator Diesel rezolva o problema de genul nevoilor unei case de locuit in varf de munte. Acum trebuie spus ca exista generatoare pe benzina extrem de bune si mai practice (mai usoare si mai silentioase), dar nu sunt heavy-duty.
    4 4
  • @PMC daca esti fanboy, nu cred ca putem discuta prea multe lucruri (argumentate), eu nu incerc sa te conving de nimic, ci doar expun niste adevaruri pe care, daca vrei sa le intelegi/crezi e ok, iar daca nu vrei, e la fel de ok, e doar alegerea ta.
    Dar, ca sa-ti raspund curiozitatilor, nu, nu e vorba de un service la colt de strada (desi nu vad o problema in asta, pana la urma, atat timp cat este un service, poate sa fie oriunde si pot veni orice masini cu probleme), ci de unul situat la 2 minute de mers cu masina de km 0 (si vreo 5-7 minute de mers pe jos de la acelasi km 0) dintr-un oras foarte mare din tara, nu cred ca sunt prea multe cu o amplasare atat de buna in toata tara, dar consider ca informatia asta nu e atat de importanta in discutie, asa ca nu stiu de ce ai simtit nevoia sa-i presupui locatia, cu atat mai mult ca ai facut-o, dupa cum poti vedea, gresit. Era de asteptat sa ai diesel, iar daca nu te deranjeaza mirosul greu, apasator si usturimea ochilor .. nu stiu ce sa zic, ori treci cu vederea datorita incantarii ca ai diesel, ori esti obisnuit, ori poate ca inca-i prea noua. Eu am experimentat asta absolut intamplator - nu am facut un test din curiozitate - si am simtit ca lesin din cauza mirosului, mi-am tinut respiratia doar ca sa ma pot indeparta la o distanta suficienta (si nu o singura data, si nu cu aceeasi masina). Evident ca am "testat" asta si cu masinile familiei, toate pe benzina (si unele care au depasit varsta "majoratului"), si nici acolo nu respiri chiar lejer si nu te imbie mirosul de tei, dar nu te ia cu lesin si nici nu simti nevoia sa nu mai respiri o perioada. Da, am un motor turbo de 2l pe benzina care are 370 Nm, chiar ti se par putini ? De curiozitate... masina ta diesel are mai multi ? Si daca da, cu cat, cu maxim 20% ? Daca te fac fericit cele 20 procente in plus, e foarte bine, dar de aici pana la a spune ca are cuplu (considerabil) mai mare decat benzina, e cale lunga, si asa cum ti-am spus anterior, si cu siguranta stii si tu asta, plaja de turatii pe care un diesel are cuplul maxim e mai mica decat cea a unei benzinare, deci pana la urma, te coafeza un bagat puternic in scaun pentru 3 secunde sau un bagat un scaun o idee mai light pentru 6 secunde ?! Intrebarea e retorica..
    Nu incerc sa fac nimic sa sune "asa cum vreau eu", ci doar ti-am expus o realitate pe care fie nu o vezi, fie refuzi s-o vezi, dar in orice caz, e alegerea ta sa faci ce vrei cu banii tai, doar ca nu-mi place fanboy`ismul (semi)agresiv si nejustificat, asa ca nu cred ca are rost sa mai dezbatem prea mult pe tema motorizarilor (in special benzina vs. diesel), dar sunt deschis la o discutie civilizata si argumentata despre orice altceva.
    O zi buna !
    5 2
  • @Madal - confirm și eu că sunt multe mașini prin service-uri cu probleme, mare parte dintre ele diesel. Dar observația este neconcludentă, atâta timp cât majoritatea problemelor nu au nici o legătură cu motorul. In general majoritatea cazurilor sunt probleme de senzori, electronică prea multă și complicată. În plus, numărul mai mare a mașinilor pe motorină față de cele pe benzină din service-uri, reflectă ponderea dieselelor din totalul pietei, care până acum doi - trei ani erau majoritare în vânzări. Îmi mai permit o observație: din ce văd eu prin service-uri, indiferent că sunt diesel sau benzinare, in general sunt mașini relativ noi, iar problemele sunt tot felul de coduri de eroare. Repet, problemele nu sunt la motoare, motoarele sunt capabile azi să facă chiar și un milion de km fără segmentare sau alte intervenții, mai ales cele diesel, așa că din punctul ăsta de vedere înclin să îi dau dreptate domnului @PMC.
    Cât despre cuplu, la mașini "normale", comparând capacități cilindrice asemănătoare, dieselul are in general cuplu mai mare și livrat la o turație mai redusă. Asta este de mare ajutor când stai într-o zonă de munte, cum e cazul meu. Observ asta de fiecare data când urc la Straja sau în Parâng... ◉‿◉
    2 1
  • @McCrysT Una este sa "vezi prin service-uri", si alta-i sa fii in legatura directa cu unul, cred ca e o diferenta, cel putin la acuratetea informatiilor. In plus, vorbeam de probleme de motoare si adiacente, turbine picate, distributii rupte, catalizatoare infundate/stricate si cate si mai cate, toate intamplarile "memorabile" au fost cu masini diesel, cel putin cele care au meritat sa fie povestite ulterior.
    Ponderea ridicata a masinilor diesel ? Pai sunt mai putine decat cele pe benzina, nu am gasit o informatie foarte recenta, dar conform cu cateva search`uri pe Google, la sfarsitul lui 2017, in Ro erau inscrise ~ 2500k diesel si ~3450k benzina (asta inseamna undeva la 58% vs 42% in favoarea benzinei) apoi a urmat dieselgate si vanzarea diesel`urilor nu si-a mai continuat ascensiunea de dinainte de 2016-17. Chiar pe AM a fost un articol la un moment dat cu declinul diesel-urilor, intr-adevar, la nivel european, dar ritmul ultimilor ani a fost si este evident (http://www.automarket.ro/stiri/declinul-diesel-de-la-55-la-44-in-europa-analistii-prevad-continuarea-81953.html). Oricum, eu am insirat o lista intreaga de dezavantaje acolo (evident incompleta), iar asta era doar un punct dintre ele.
    Cat despre cuplu, am amintit deja faptul ca si benzinarele au suficient in ziua de astazi, diferentele fiind relativ mici in aceeasi zona cilindrica, in special in cazul masinilor "normale", asa cum le spui, de pana-n 3l, as adauga eu.
    Cat despre "urcatul la Straja", nu cred ca la masinile din ziua de astazi (ultimii 10 ani sa zicem) mai sunt probleme sau dificultati de genul, fie ele chiar si pe GPL, poate Dacia 1xxx/Nova sau Oltcitul aveau probleme d-astea.. sau in fine, cele aspirate cu 60CP, dar si-acolo, ai plaja mare de turatii, te descurci cumva.
    Chiar mi-am amintit de o discutie interminabila pe care o tot aveam cu cativa colegi de facultate mai apropiati - cu vreo 8-9 ani in urma, toti erau pro diesel, doar eu pro benzina, "singur impotriva tuturor". Intre timp, lucrurile au evoluat, si absolut toti au ajuns sa conduca masini pe benzina, ba chiar am si pastrat legatura cu unii dintre ei si ne-am adus aminte impreuna de discutiile astea si cum "au ajuns la vorba mea".
    Dar repet, fiecare este liber sa aleaga ce vrea in functie de placeri si nevoi, doar ca diesel-ul este ca o minciuna frumoasa care prinde, uneori. Daca vorbim de masini mai mari, de transport, sau chiar din cateogoriile C si D, atunci e alta mancare de peste, iar eu vorbesc strict de autoturisme.
    3 1
  • @Madal ~ Eu mi-am spus doar părerea, nu mă bag in discuție de dragul de a mă contrazice.
    Despre ce am observat eu in service-uri... Unul e a unui fost coleg, altul sunt prieten cu patronul și mai "colaborez" cu ei... De exemplu luna trecută nu s-au băgat sa schimbe un radiator de climă la o mașină și am preluat eu treaba, la mine in garaj.
    Despre turbine picate și DPF-uri infunndate, eu nu consider astea probleme de motor. Alea sunt accesorii motor, că alternatorul, electromotorul... Și sunt probleme, într-adevăr. Dar nu de fiecare dată că ar fi ele proaste. De multe ori e din cauză că românul folosește ulei ieftin, nu-l schimbă la timp (turbo) conduce subturat, unii mai cumpără motorină de la camionagii (DPF). In ce privește lanțuri de distribuție lărgite de regulă sunt defecte de fabricație și se știe cam care sunt motoarele cu bube, atât diesel cât și benzinare.
    In ce mă privește, am in familie 2 benzinare și două diesel, cunosc avantajele și dezavantajele ambelor.
    Drumuri bune și fără evenimente să avem. (✷‿✷)
    1 1
  • @McCrysT Nicio problema, mersi pentru parere si pentru discutia argumentata si civilizata. Drumuri bune !
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru