Dacia Duster a primit o versiune cu GPL cu motor de 100 de cai putere: același preț ca versiunea pe benzină și costuri cu 30% mai mici pentru carburanți

de Daniel Popescu, Foto: Dacia
Joi, 09.01.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia Duster este disponibil acum și într-o versiune cu GPL cu motor de 100 de cai putere care oferă costuri cu 30% mai mici comparativ cu varianta pe benzină. Noul motor cu GPL va fi introdus treptat și pe Sandero și Logan.

Dacia este prezentă în această săptămână la Salonul Auto de la Bruxelles alături de compania-mamă Renault pentru a prezenta o noutate importantă în gamă.

Constructorul român a anunțat introducerea unei versiuni de 100 de cai putere alimentată cu GPL (gaz petrol lichefiat), care pentru început este disponibilă pe Duster.

Versiunea a primit numele Dacia Duster Eco-G și are un rezervor pentru GPL montat în spațiul ocupat în mod obișnuit de roată de rezervă și include o serie de sisteme de siguranță pentru ca SUV-ul să respecte standardele de securitate și să poată accesa inclusiv parcările subterane.

Versiunea poate rula fie pe benzină, fie pe GPL, iar cu ambele rezervoare pline ajunge la o autonomie de peste 1.000 de kilometri. Trecerea de la benzină la GPL și invers se face manual prin apăsarea unui buton sau automat în cazul în care rezervorul de GPL este gol.

Dacia menționează o valoare maximă a cuplului de 170 Nm de la 2.000 de rotații pe minut, iar motorul emite cu circa 10% mai puțin dioxid de carbon comparativ cu motorul echivalent pe benzină.

De asemenea, Dacia afirmă că versiunea Eco-G are costuri cu carburanții cu până la 30% mai mici decât în cazul versiunii pe benzină și cu până la 8% mai mici decât în cazul variantei diesel.

Pentru moment, Dacia menționează că noul Duster cu motor cu GPL este disponibil în Franța la un preț similar cu cel al versiunii pe benzină (12.490 de euro).

Constructorul nu menționează explicit dacă versunea va ajunge și pe alte piețe europene, însă afirmă că noul motor Eco-G va fi introdus treptat pe toată gama de modele, inclusiv pe Sandero, Sandero Stepway, Logan și Logan MCV, singura excepție fiind Dokker.

Potrivit datelor oficiale furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa, Italia este de departe țara cu cele mai multe înmatriculări de mașini alimentate cu GPL: peste 132.000 de unități dintre cele aprape 200.000 de unități la nivelul Uniunii Europene în primele 9 luni ale anului.

În România, în același interval de timp, au fost înmatriculate 1.341 de mașini cu GPL, însă numeroși proprietari instalează sisteme GPL după achiziționarea mașinii, iar aceste cazuri nu sunt incluse în statisticile oficiale.

Anul 2020 va fi unul important pentru Dacia, care va lansa la Salonul Auto de la Paris din luna septembrie noile generații Sandero și LoganPotrivit unor informații neoficiale, Sandero va împrumuta platforma și o parte dintre motoarele lui Renault Clio, în timp ce Sandero Stepway va avea o versiune hibridă de 130 CP.

Via Dacia

Comentarii (12)

  • Asta-i ce-i lipsea Dusterului, GPL-ul din fabrica.
    Insa consumul nu e cu 30% mai mic ci costul de rulare. Consumul de GPL in litri e mai mare decat la benzina.
    Sunt sigur ca se cunosc aspectele astea.
    29 0
  • In curand, Q7 cu GPL... :))))))
    Iar Loganelul va avea atasate 2 brichete zippo sa consume putin... :):):)
    10 16
  • Meteorologogu
    :) "Dacia Dacia" - @am asa de mare este emotia la primul GPL produs de uzina de la Mioveni ?
    5 3
  • Meteorologogu
    Ce se se tot pedaleaza pe productia de "codoi" ? Chiar si padurea tropicala produce CO2 noaptea ...
    Motoarele pe GPL scot la teava apa si CO2, alte reziduuri sunt in procente minuscule, dupa parerea mea cea mai eco solutie a momentului ... plus ca poti face retrofit si pe modelelel mai vechi ... dar na ... nu e "fashion" :)
    14 1
  • AM sa ghicim ce capacitate cilindrica are motorul? O fi secret......
    5 0
  • Este varianta cu 3 cilindri și un litru a noului TCe.
    Evident fără injecție directă.

    Pentru Logan și Sandero nu e rău, acuma rămâne de văzut care va fi al doilea motor pe benzină pentru a treia generație.
    9 0
  • Iti zic io: a primit un motor 1.0 tCe care promite 100 CP desi nu stim cati scoate prin gestionarea resurselor gazoase generoase
    A si intre timp Dacia propune in dreptul valorii etichetei din showroom un pret mai mare la noi ca in vest
    13 2
  • Edikkk
    In Italia sunt şi foarte multe maşini pe CNG dar şi vremea îi ajută, la noi mai greu

    Plus că dacă rezervorul de benzină nu depăşeşte 15 litri, maşina intră ca 100% GPL şi cu taxe / impozite mult mai mici !!
    6 2
  • Octavian
    Ma intreb de ce au facut asta asa tarziu.
    Dupa parerea mea trebuiau sa scoate de multi ani modele cu GPL.
    Probabil a fost mai complicat cu omologarea.
    4 1
  • Modele Dacia cu GPL din uzină au tot fost, de ani de zile:
    Logan și Sandero 1, cu motoarele 1.4 și 1.6 8v
    Logan și Sandero 2, pe 1.2 16v și apoi pe 0.9 TCe

    În plus, motorul de 1.6 16v, prezent în trecut pe toate modelele Dacia era foarte pretabil pentru instalații secvențiale fiabile și deloc costisitoare, de la diferiți producători.

    Din ce știu Fiat, Opel, Skoda și Hyundai mai produc modele cu GPL dar și CNG din uzină, dar din păcate doar Dacia vinde pe piața românească asemenea modele.
    7 0
  • urmeaza benzina, GPL, baterii si rame
    3 3
  • Clique
    Așteptam o cutie automată pe Duster
    GPL își poate pune și clientul dacă dorește după un timp...
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru