BMW prezintă i Interaction EASE: interiorul mașinilor autonome în viziunea producătorului german

de Cornel Șocariciu
Marti, 07.01.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a prezentat conceptul i Interaction EASE în cadrul Consumer Electronics Show din Las Vegas. Prototipul scoate în evidență interiorul viitoarelor mașini autonome pregătite de nemți. Tot la CES 2020, BMW a prezentat i3 Urban Suite și scaunul ZeroG Lounger.

În ultimii ani, târgul de tehnologie CES a reușit să atragă din ce în ce mai mulți producători auto în standurile pregătite în Las Vegas. BMW este unul dintre constructorii care a ales să înceapă anul cu câteva premiere interesante în ceea ce privește partea de tehnologie.

Pentru ediția din acest an a Consumer Electronics Show, producătorul german a pregătit debutul versiunii i3 Urban Suite, prezentarea conceptului BMW i Interaction EASE și introducerea scaunelor ZeroG Lounger pe varianta de producție a SUV-ului X7.

BMW i Interaction EASE, interiorul mașinilor autonome în viziunea producătorului german

În toamna anului 2018, BMW prezenta conceptul Vision iNext, un prototip care va sta la baza viitorul model electric iNext. În cadrul prezentării din 2018, nemții au scos în evidență faptul că Vision iNext este un concept autonom, iar toate elementele de comandă pe care astăzi le întâlnim pe vehiculele de serie, pot fi ascunse astfel încât călătoriile să fie cât mai liniștite. În momentul prezentării conceptului Vision iNext, nemții au introdus două opțiuni pentru interior: Ease (cea în care vehiculul este autonom) și Boost (cea în care vehiculul va putea fi controlat de șofer).

În cadrul CES 2020, BMW a pus accent pe partea autonomă, iar astfel a luat naștere i Interaction EASE, un concept care iese în evidență datorită tehnologiilor folosite la interior.

Nemții au pregătit materiale de cea mai bună calitate, o formă adaptată pentru rularea autonomă și elemente orientate către pasageri și către nevoile acestora. Oficialii BMW spun că au pus accent pe interacțiunea naturală cu un automobil autonom, astfel încât experiența călătoriei să fie cât mai plăcută.

"BMW i Interaction EASE aduce în prim-plan modul în care mobilitatea trebuie simțită în momentul în care condusul autonom va deveni ceva obișnuit: luxos, uman și intuitiv.

Pasagerii își încep călătoria cu sentimentul că au ajuns deja", a declarat Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv al BMW Group Design.

Pentru dezvoltarea lui i Interaction EASE, nemții au mizat pe următoarele tehnologii: control tactil, control prin gesturi, recunoașterea vorbirii și inteligență artificială. Mulțumită acestor componente, nemții spun că noul sistem poate genera o legătură emoțională între om și mașină. În același timp, senzorii vor urmări privirea celor aflați la interior, iar astfel, inteligența artificială va putea oferi informații în timp real despre obiectele pe care pasagerii le privesc.

Totodată, BMW introduce și Panorama Head-Up Display, un sistem care se întinde pe întreaga lățime a parbrizului și care va acționa ca o interfață nouă mulțumită realității augmentate. Acest sistem va avea trei moduri de lucru: Explore (accentul este pus pe spațiul din jurul automobilului), Entertain (sistemul va putea fi utilizat pentru a viziona filme) și Ease (călătoriile se vor desfășura într-o ambianță calmă și caldă).

Conform reprezentanților BMW, o parte dintre funcțiile introduse de i Interaction EASE vor fi lansate în producția de serie odată cu prezentarea modelului electric iNext.

BMW a transformat interiorul modelului electric i3 într-un "hotel"

Standul BMW de la CES 2020 va găzdui și ediția specială BMW i3 Urban Suite. Interiorul modelului electric a fost modificat pentru a oferi mai mult confort.

Scaunul din dreapta șoferului a dispărut, iar bancheta din spate a fost înlocuită cu un scaun de tip lounge cu dimensiuni generoase. Oficialii producătorului german spun că noul concept a fost gândit pentru a oferi o adevărată zonă de relaxare.

Nemții au introdus un suport pentru picioare (ajustabil electric), o măsuță din lemn, un sertar pentru depozitarea genții sau a laptopului, suporturi noi pentru pahare și chiar și un cuier pentru jachete sau sacouri.

Un ecran de dimensiuni generoase a fost introdus la nivelul plafonului, iar pentru ca orice călătorie să fie una cât mai relaxată, nemții introduc sistemul "Sound Zone". Acesta a fost încorporat în tetiera scaunului din spate și simulează efectul unui spațiu închis din punct de vedere acustic.

Pentru a demonstra noile atuuri ale lui i3 Urban Suite, BMW a pregătit o flotă formată din 20 de unități. Toate exemplarele sunt prezente în Las Vegas, iar șoferii care conduc modelul german pot fi chemați printr-o aplicație dedicată.

BMW X7 ZeroG Lounger introduce viitoarele scaune de top

Tot în cadrul CES 2020, BMW a pregătit și un scaun cu totul și cu totul special. Acesta poartă numele de ZeroG Lounge și, conform oficialilor germani, poate fi înclinat cu 40 sau 60 de grade și a fost dezvoltat pornind de la poziția astronauților în momentul lansării.

Centura de siguranță face parte din structura scaunului și se adaptează în funcție de înclinarea acestuia, asigurând astfel siguranță maximă în timpul deplasării. De asemenea, nemții au introdus și un airbag special care oferă pasagerului aflat pe acest scaun protecție de jur-împrejur în caz de accident.

Reprezentanții BMW spun că în viitorul apropiat, acest scaun va fi introdus pe modelele de serie. 

Comentarii (3)

  • pai sa nu mai plece daca au sentimentul ca au ajuns deja
    si aia cu scaunul de astronaut la lansare e umor absurd la ce viteze de melc o sa aiba autonomele
    la fel si legatura emotionala (?!) om-masina
    12 0
  • Partea buna este ca nu se numeste VISION.
    7 0
  • inexorabil
    @mk8, subscriu! Asistăm [din păcate, neputincioşi şi praxiologici, ca să nu spun guralivi, căci la concreteţea libertăţilor imuabile care pot influenţa sau chiar defini o stare de fapt nu (mai) suntem în stare să apelăm] la ridicarea Globală către paroxism a “esteticii urâtului” remarcate în poezia argheziană.

    Necazul este că “asul din mâneca” arhitecţilor/alchimiştilor Minunatei Lumi Noi – recte perseverenţa ZILNICĂ susţinută expres în văzul prostimii – se strecoară perfid printre meterezele rezistenţei (fără # ca prefix) lăuntrice a tot mai multor semeni de-ai noştri (iar dânşii nu realizează…păi şi normal, din moment ce anihilarea completă a discernământului teoform cu care se naşte orice om a reprezentat primul şi prioritarul obiectiv secular “iluminat”), astfel că nu este exclus ca până şi cei mai sceptici dintre ei să devină, mai devreme sau mai târziu, victimele îndrăcitei propagande nonstop, adică vor ajunge să adere la “noul sistem de valori” (indiscutabil răsturnate, adică anti-valori – mai degrabă decât non-valori) – culmea paradoxului: indiferent dacă ei îl acceptă/îmbrăţişează/preţuiesc sau nu în sinea lor profundă şi indiferent dacă îl doresc cu adevărat sau nu! Aşadar, nu trebuie să capete neapărat cecitate raţională, precum se întâmplă cu unii iluştri intelectuali, deşi tocmai conformismul nu se cuvine să-i caracterizeze pe aceştia din urmă…

    Rezumând sugestiv, pe aceşti doi piloni deplorabili se întemeiază căderea noastră (fatală) din graţia divină: “N-avem încotro” şi “Dacă aşa trebuie…”. Fiindcă urâm de moarte (dar nu vom recunoaşte defel) exact sine qua non-ul mântuirii: SACRIFICIUL DE SINE (chiar şi cu repercusiuni…fizice/organice – deşi locuţiunea prepoziţională “mai ales cu” ar fi mai inspirată de folosit în locul lui “chiar şi cu”), omul super/hipermodern (“evoluat” din cel postmodern) neînţelegând sau dispreţuind rostul tribulaţiei şi, implicit, arătându-se neinteresat de Ideea de moarte, înviere şi Judecată, automat înflorind (de asemenea la nivel Global) industria suprazeului ”entertainment”, care mai degrabă pare o ironie amară în prag de Inevitabil (eshatologic) decât o reconfortantă delectare…

    PS. Câtă grijă (ipocrită) la detalii manifestă “constructorii auto”, sugerând “certitudinea” autonomelor individuale, făurite cu “bun gust”, când, de fapt, va predomina simplitatea invariabilă a “arhitecturii” de tip transport rutier animale (decerebrate), adică a unui mijloc de transport în COMUN (în cazul căruia, de obicei, utilitarismul şi estetica sunt duşmani declaraţi).
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru