Citroen se retrage din Campionatul Mondial de Raliuri: "Decizia a fost luată din cauza plecării lui Ogier la Toyota"

Publicat miercuri, 20.11.2019 16:31 de Daniel Popescu

Citroen a anunțat că se retrage din Campionatul Mondial de Raliuri din cauza faptului că a rămas fără niciun pilot de top ca urmare a deciziei lui Sebastien Ogier de a pleca la rivalii de la Toyota.

Citroen a confirmat miercuri speculațiile recente din presa internațională cu privire la participarea în Campionatul Mondial de Raliuri.

Constructorul francez a decis să se retragă din activitatea competițională cu efect imediat și susține că decizia a fost luată din cauza alegerii lui Sebastien Ogier de a părăsi echipa la sfârșitul acestui an.

Ogier avea contract cu Citroen inclusiv pentru sezonul 2020 și, chiar dacă nu a anunțat nimic oficial în acest sens, presa internațională a speculat în ultima perioadă că a ajuns la un acord pentru a se transfera la Toyota.

"Citroen a decis să se retragă din programul de WRC în 2020 din cauza absenței unui pilot de top", a explicat echipa într-un comunicat de presă.

La rândul ei, Linda Jackson, CEO-ul constructorului francez, afirmă că nu-și putea imagina un sezon 2020 în care Ogier să nu facă parte din echipă. "Decizia noastră urmează alegerii lui Ogier de a părăsi Citroen. Cu siguranță nu ne-am dorit această situație, dar nu ne puteam imagina sezonul 2020 fără Ogier", a precizat ea.

Potrivit publicației britanice Autosport, Ogier va anunța luni semnarea unui contract cu Toyota pentru sezonul 2020.

Citroen a confirmat recent că nu este interesată să rămână în Campionatul Mondial de Raliuri după sezonul 2022, în care competiția va include pentru prima oară tehnologie hibridă. Practic, acest lucru înseamnă că Citroen va rămâne departe de WRC pentru cel puțin câteva sezoane.

Pe de altă parte, Grupul PSA Peugeot-Citroen va rămâne implicat în lumea sporturilor cu motor prin marca premium DS în Formula E, dar și prin noua participare a celor de la Peugeot în Campionatul Mondial de Anduranță începând din 2022.

Via Autosport

  • c culmea, miercuri, 20.11.2019 16:51

    Adica Citroen zice ca se retrage din cauza pecarii lui Ogier la Toyota si nu Ogier pleaca la Toyota din cauza ca Citroen se gandea la retragere... Mai sa fie... Si Ogier ce zice? Stiu ca si marmota impletea ciocolata frumos... ca vin sarbatorile.

  • someone, miercuri, 20.11.2019 17:45

    damn....si au ramas doar 3 :(

  • inexorabil, miercuri, 20.11.2019 17:45

    Plutea oricum ceva în aer…Nu mă surprinde, deci, abandonul lui Citroën. Practic, a rămas doar pe umerii lui Ford misiunea de a reprezenta industria auto euroatlantică în cea mai importantă competiţie dedicată raliului. Pe de altă parte, nu bag mâna în foc, dar cred că plecarea lui Ogier poate constitui un pretext “beton” pentru PSA de a se retrage din WRC, fiindcă, nu-i aşa?, în primul rând profitul ("dumnezeiesc" de preţios) nu vine de acolo, iar în al doilea rând “electrosportul” (în loc de “motorsport”) devine din ce în ce mai tentant, respectând logica “noilor vremuri”. De fapt, trebuie să fie chiar o decizie…nejustificabilă. PSA dispune de nu mai puţin de trei (re)nume care ar putea concura cu succes în WRC: Peugeot, Citroën şi Opel! Dar ce să vezi? Nu va mai fi implicat niciunul…Acest element analitic confirmă oarecum “speculaţia” mea (şi nu numai a mea). Aşadar, prevăd că, până în 2030, această spectaculoasă întrecere pe patru roti va intra în…istorie. Să gândim puţin: dacă s-ar întâmpla ca şi Ford să declare forfait, ce rost şi-ar mai avea un WRC limitat la doi rivali mari şi laţi? Eh, până la urmă tot s-ar fi terminat povestea…Pentru că introducerea “tehnologiei hibride” exact acest lucru înseamnă!

  • tzenu_bmw, miercuri, 20.11.2019 18:49

    Wow....o stire cam neinteresanta pt. mine cel putin.....un mare pasionat auto.. Sincer sa fiu pot spune ca nu mam uitat niciodata in viata mea la o cursa de F1 si nici la WRC in ultimi 15 ani....chiar daca ma uitam la WRC cad eram mai mic.....vremuri interesante....Eurosport, chesti... De fapt motosport 'adevarat' nu mai exista de 70-80 de ani buni.....cine stie despre ce vorbesc o sa-si dea seama... Procesele sunt standarde pt toate 'halea'.......Masinile sunt in proportie de 95% egale...piloti sunt la capitolul fizic/mintal...egali(ca intotdeauna) Vremuri bune in Motosport erau la inceputul secolului trecut......cand un Bentley de 4 litri se intrecea cu o Alfa de 2 litri si cu un ferarri de 3 litri...am dat un exemplu...... In ziua de azi se castiga doar prin greseala oponentului.....astepti sau te rogi ca colegu de breasla sa faca o greseala ca sa te bucuri de alea cateva milisecunde....ca sa nu mai amintim de blaturi si ce se fac la boze cu toata tehnologia de azi.... Masinile is perfecte nu se strica nu auzi de o pana de un diferential explodat de chesti care se intampla cand impingi o masina la extrem... Pacat ca nu se dau mai multe documentare si curse oldschool la tv/net......eu unu mas fi uitat...curse din ani 20'-30' Mille Miglia si de genu...

  • Ioan, miercuri, 20.11.2019 22:21

    @tzenu e interesant ca desi nu te mai uiti la motorsport sti sa dai lectii si chiar te "pricepi"...oke 1)Retragerea Citroën are legatura directa cu implicarea Peugeot in campionatul mondial de anduranta; au nevoie sa dezvolte noua masina si pe deasupra Peugeot trebuie sa scoata o série limitata si pentru strada a noului hypercar conform cu regulamentul.. 2) PSA nu isi doreste sa aiba trei programe mari in motorsport : DS Automobiles in Formule E(campioni mondial), Peugeot in Le Mans (ma rog, Fia Wec) si Citroën in WRC... Sa zicem ca unele decizii le mai intelegem, insa eu chiar nu inteleg ce vrea PSA sa faca cu aceasta marca Citroën : limuzinele Citroën nu au succesor(un C6 3.0 V6 benzina si km putini din 2008 fara 20000 euro nu il iei) , cele mai bune suspensii din lume eliminate (cine a condus asa ceva stie despre ce vorbesc), program sportiv nu. Pe deasupra noile modele pozitionate spre zona low cost(chiar au materiale si motoare modeste)... mare pacat...inclusiv nemtii zic ca Citroën intotdeauna ia fost superior lui Peugeot si erau masini mai inchegate, mai calitativ construite. Se pare ca leul vrea o repozitionare spre zona low cost à acestui brand.....

  • vianu, miercuri, 20.11.2019 23:15

    @tzenu, ai dreptate domeniul auto si tehnologia aferenta si-a atins limitele, a devenit totul cam o rutina plictisitoare iar pregatirea materialului uman se face absolut stiintific (si in sporturile fara motor acelasi vant al optimizarii). Apoi nici public numai exista, monstrii mecanici si-au pierdut aura de noutate iar diferentele dintre concurenti (mecanica si uman) s-au estompat. Cand dau de un articol unde se face vorbire de un motor de 1000-2000CP, trec mai departe. Lumea auto cade intr-o zona de dezinteres si se transforma simplu intr-o necesitate. Automobilul? o scula ca oricare alta...

  • Adrian, joi, 21.11.2019 10:00

    Deci avem o marca Citroen care este decazuta intentionat in pozitia de low-cost, Peugeot este marca de calitate, iar DS este premium. Pai DS nu e tot Citroen? E ca si cum Dacia ar scoate un brand premium, cu preturi si calitate peste Renault. Buuuuna politica PSA.