Drivetest Volkswagen Caddy Life (2010-2016)

1.2 TSI 105CP Trendline
Volkswagen Caddy Life (2010-2016) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 14.04.2014
Muncitor

Utilitarele cu motor pe benzină au început să ia amploare. Ele au existat mereu, dar acum, odată cu boom-ul motoarelor mici turbo, au devenit şi o alternativă viabilă la clasică utilitara cu motor diesel. Noile motoare de cilindree mică, dar supraalimentate prin sistem turbo oferă cuplul necesar la turaţii mici, lucru pe care motoarele aspirate nu îl ofereau. Astăzi, din ce în ce mai mulţi constructori îşi dotează utilitarele de dimensiuni mici şi medii cu propulsoare pe benzină cu capacităţi cilindrice care l-ar fi făcut să zâmbească pe şoferul de dubă de acum câţiva ani. 

Astăzi vom vorbi despre Volkswagen Caddy 1.2 TSI, în variantă Life Trendline, dedicată famililor practice. Este a treia generaţie a modelului Caddy şi a trecut şi printr-un facelift semnificativ în 2010. Caddy este unul dintre cele mai apreciate modele din acest segment deloc spectaculos al cailor de povară care trăiesc în umbra modelelor de pasageri dedicate. Un astfel de vehicul nu va cerşi niciodată atenţie, dar el este gândit pentru a îţi face treaba bine şi în linişte. Şi de aceea este apreciat de clienţii care caută acest lucru: o maşină extrem de practică atât pentru familie, cât şi pentru afacere. Un soi de monovolum care, la nevoie, este mult mai practic decât un monovolum.

Volkswagen Caddy Life (2010-2016)
1.2 TSI 105CP Trendline

  • Pret de pornire 17.345 €
  • Pret model testat 21.266 €
  • Taxa auto 179 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Volkswagen a fost printre primii constructori care a dat tonul în curentul downsizing. Propulsorul TSI de 1.2 litri a apărut prin 2009, când a fost pus pe noua generaţie a modelului Polo. Deşi are ceva mai mulţi centrimetri cubi faţă de concurenţă, propulsorul Volkswagen se înscrie în aceeaşi categorie cu noile 1.0 Ecoboost de la Ford sau 0.9 TCe de la Renault. 

Motorul de 1.2 litri Volkswagen a fost apoi grefat pe o mulţime de modele din grupul german. A ajuns pe maşini ca Skoda Octavia sau Volkswagen Golf, iar mai nou chiar şi pe utilitara Caddy. Şi nu ne referim aici doar la versiunea de pasageri, ci şi la cele de marfă.

Nu de mult am avut ocazia să conduc noul Ford Tourneo Connect dotat cu motor Ecoboost de 1.0 litru. Aşa că atunci când m-am instalat la volanul unui albastru Volkswagen Caddy Life 1.2 TSI ştiam oarecum la ce să mă aştept. Am redescoperit unul dintre cele mai silenţioase motoare din gama sa, cu suficient cuplu la turaţii mici pentru a nu face din Caddy un melc urban, dovedindu-mi că acest tip de utilitară poate fi o alegere foarte bună.

Motorul folosit de Caddy de 1.2 litri dezvoltă 105 CP la 5.000 rpm, iar cuplul motor este de 175 Nm la 1.550 rpm. Ok, poate nu are zvâcul cu care ne-am obişnuit de la un TDI şi poate că este cam lent în reprize, dar pentru o utilizare normală în oraş şi la drum lung acest propulsor este o alegere corectă. De remarcat că Volkswagen oferă şi o versiune de 86 CP a aceluiaşi propulsor pentru Caddy.

Modelul nostru a venit dotat cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, precisă în utilizare, aşa cum Volkswagen ne-a obişnuit în ultimul timp. Cele cinci trepte sunt suficiente pentru motorul turbo de 1.2 litri chiar şi în regim de croazieră pe autostradă. Treapta întâi este etajată extrem de scurt pentru a favoriza plecările în rampă sau cu maşina încărcată, dar în rest nu avem nimic de reproşat.

Consum

Nu, cifrele nu sunt chiar atât de mari pe cât am crede. Oficial, un VW Caddy Life 1.2 TSI consumă în medie 6.7 litri de benzină la fiecare 100 kilometri parcurşi. Este o cifră destul de optimistă însă pentru realitatea traficului românesc. Am străbătut oraşul alături de Caddy-ul albastru, dar am plecat cu el şi la drum lung. În oraş, consumul s-a stabilizat la 9 litri/100 km, iar în mediu extraurban computerul de bord a indicat 7.5 litri/100 km. Trebuie spus că acest consum a fost înregistrat pe un traseu care a constat din 250 km de autostradă, parcursă cu viteza legală.

Dacă comparăm cifrele oficiale, Caddy Life 1.2 TSI nu este chiar cel mai economic model din segmentul său. Titlul îi revine lui Ford Tourneo Connect 1.0 Ecoboost, cu o medie de 5.6 litri/100 km, iar podiumul este completat de Renault Kangoo şi Dacia Dokker ambele folosind motorul 1.2 TCe, care consumă în medie 6.1, respectiv 6.2 litri/100 km.

Performanţe

O utilitară, fie ea şi de pasageri, nu va fi niciodată un automobil cu pretenţii sportive. Forma caroseriei cu profil înalt nu avantajează performanţele. Chiar şi aşa, "minidubele" de pasageri nu sunt cele mai lente vehicule de pe şosele. Au performanţe decente, pentru a ajunge în timp util la destinaţie. De exemplu, Caddy-ul nostru 1.2 TSi poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 12.4 secunde, iar viteza maximă este de 170 km/oră. 

Însă Caddy trebuie să sse mulţumească doar cu argintul în segmentul utilitarelor pe benzină cu motoare din această zonă de putere. Cu mândrie trebuie spus că cel mai rapid automobil din segment este Dacia Dokker 1.2 TCe 115 CP. Sprintul 0-100 km/oră este efectuat în 11.1 secunde, iar viteza maximă este de 175 km/oră.

Interior

De obicei, maşinile dedicate testelor pentru presă sunt echipate cât mai bine. De data aceasta am avut ocazia să mergem cu o echipare inferioară îmbogăţită doar cu câteva opţionale. Caddy-ul primit este echiparea Trendline şi oferă un interior destul de spartan. Mult plastic închis la culoare, cam tare la atingere, dar bun pentru o utilizare de durată a maşinii. Finisările sunt corecte şi sunt efectuate cu precizie nemţească, fără înflorituri inutile. Volanul are forma şi spiţele clasice pentru un Volkswagen, dar este din plastic, fără piele cusută. Ceasurile de bord sunt simple, dar clare şi lizibile, iar între ele avem un display monocrom pentru computerul de bord. 

Fiind un automobil utilitar, un lucru de care nu ducem lipsă sunt spaţiile de depozitare. Pe consola centrală sunt trei asemenea locuri, toate de dimensiuni apreciabile. Avem şi o cotieră reglabilă opţională care vine însoţită de trei suporturi de pahare. Apoi, deasupra celui de la volan şi a pasagerului din faţă a fost păstrat un spaţiu de depozitare imens specific automobilelor utilitare. Mai avem câteva spaţii şi pentru pasagerii din spate, care, apropo, fiecare călătoreşte pe scaunul său.  Iar cireaşa de pe tort este în spate. Portbagajul este imens la propriu, având un volum de 750 litri. Şi asta cu cele trei scaune din spate în poziţie normală. Dacă le rabatăm şi pe acestea, deja putem transporta obiecte agabaritice. Un minus pentru hayon-ul imens care, deşi permite un acces ireproşabil la spaţiul portbagajului, este greu de manevrat în spaţii înguste, cum este o parcare subterană. 

Interesant este că VW Caddy are un portbagaj la media segmentului. Dacia Dokker are un volum de 800 litri, iar noul Tourneo Connect este regele clasei datorită ampatamentului ceva mai mare: volumul portbagajului său este de 1.029 litri.

Preţ de achiziţie

Volkswagen Caddy are de partea sa imaginea de marcă, calitatea şi reputaţia unui automobil care a trecut prin viaţă lăsând în urmă clienţi mulţumiţi. Preţul este însă ceva mai mare faţă de cel al unor concurenţi. Pentru Caddy Life, preţurile încep de la 17.345 euro (TVA inclus), dar de obicei există oferte direct în showroom. Modelul testat de noi, Caddy Life Trendline 1.2 TSI de 105 CP, are un preţ de listă de 18.792 euro în varianta de bază. Exemplarul din imagini mai avea în plus câteva dotări opţionale, ca aerul condiţionat cu reglaj electronic, spoilerele vopsite în culoarea caroseriei, geamurile fumurii în spate şi pachetul pentru fumători. Totalul este de 21.266 euro (TVA inclus).

Problema lui Caddy este că în acest segment există Dacia Dokker, o alternativă la aproape jumătate de preţ. Iar mai nou, Dokker are în gamă şi un motor pe benzină turbo tot de 1.2 litri ce oferă 115 CP. Preţul de bază pentru versiunea Laureate este de 12.800 euro (TVA inclus). Preţuri mai mici faţă de Caddy mai găsim şi Citroen, Fiat sau Opel, însă aceste modele oferă motoare pe benzină aspirate de 1.4 litri. 

Siguranţă

Volkswagen a dus modelul Caddy la testele de impact organizate de către EuroNCAP în 2007 cu versiunea fără facelift a actualului model. Rezultatul a fost doar de patru stele, dar EuroNCAP folosea atunci vechea schemă de testare. În plus, Volkswagen a corectat cel mai probabil problemele la facelift-ul din 2010. 

Lista de airbaguri este completă, şase bucăţi fiind oferite în dotarea standard a modelului plus lista clasică de sisteme de asistare: ABS, sistem de blocare electronic a diferenţialului (EDS), sistem de control al tracţiunii (ASR), sistem electronic de stabilitate (ESP). 

Ţinută de drum

Volkswagen Caddy şi-a început drumul în viaţă ca o utilitară de marfă. Adică un automobil cu o suspensie robustă, fără nici un fel de pretenţie sportivă. Verisiunea dedicată pasagerilor, are o suspensie reglată pentru confort. Ruliul şi tangajul sunt prezente dacă exagerăm cu acceleraţia, însă pentru o utilizare normală suspensia este foartă plăcută. Nu trebuie uitat faptul că platforma originală care stă la baza acestui model este cea a modelului Touran, iar suspensia faţă este similară cu cea de la generaţia a cincea a modelului Golf. 

Vizibilitate

Caddy are suprafeţe vitrate generoase, iar poziţia la volan este ceva mai înaltă ca la un automobil normal. Acest lucru permite o vedere excelentă asupra traficului. Pentru o vedere completă, Caddy are şi un set de oglinzi retrovizoare generoase. Modelulul testat de noi a venit fără cameră pentru marşarier sau senzori de parcare. Deşi la prima vedere este un minus, te obişnuieşti repede cu gabaritul său şi îl poţi parca relativ uşor cu ajutorul oglinzilor generoase. 

Tehnologie

Echiparea Trendline nu oferă prea multe jucării pentru distracţia celui de la volan. Aerul condiţionat este opţional, iar sistemul audio este unul de bază cu şase difuzoare. Mai există un computer de bord şi cam asta este tot. Am simţit lipsa unui sistem de cruise control atunci când am parcurs autostrada, dar şi lipsa conexiunii bluetooth sau a mufei USB pentru a încărca un telefon sau a asculta muzică.

Design

Caddy nu mai este la prima tinereţe. Însă faceliftul aplicat în 2010 a adus o nou parte frontală mult mai agresivă care este încă destul de proaspătă chiar şi astăzi. Are un look care îl intregrează perfect în familia Volkswagen, dar reuşeşte să facă acest lucru într-o perfectă şi elegantă discreţie. Nu prea o sa întoarcă lumea capul pe stradă atunci când conduci un Caddy, dar nici nu te vei face de ruşine. Iar asta este un lucru bun. Pentru că în acest segment designul urmează latura practică. Nu vrem utilitare urâte, vrem utilitare discrete. 

Nu ne-a placut

  • Hayonul amplu greu de manevrat
  • Interior spartan
  • Tehnologie de bază
  • Preţ ridicat
Date tehnice - Volkswagen Caddy Life (2010-2016) 1.2 TSI 105CP Trendline
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1197
Lungime mm
4406
Putere maxima CP (rpm)
105 (5000)
Latime mm
1794
Cuplu maxim Nm (rpm)
175 (1550)
Inaltime mm
1822
Viteza maxima km/h
169
Greutate kg
1436
Acceleratie 0-100 km/h s
12.4
Ampatament mm
2681
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
750
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen Caddy Life (2010-2016)

Ultimele teste

Comentarii (11)

  • deci, opriti-va...atatea comentarii si pasiuni cate poate naste un model ca asta...nu pot sa cred :))
    10 3
  • din nou dacia are cel mai rapid model din segment? e explodat mamaliga :)
    9 5
  • VAG sa invete de la Ford cum se fac interioarele de utilitare. Noul Transit parca e naveta spatiala la interior.
    13 14
  • Gigi Sandocan
    Dacia Rullz again ! Bine , dar motorul asta e vechi de aproape 5 ani pe cand cel de la dacia este de generatie noua.
    11 9
  • gabi o
    17.000 chel-ul asta? 17.000 1.2 benzina? Pe bune?
    14 5
  • @ automarket:
    1. Ce inseamna - Un soi de monovolum care, la nevoie, este mult mai practic decât un monovolum. - ?!?
    2. Sigur stiti ce inseamna aer conditionat cu reglaj electronic?! Daca da, sa mi-l aratati si mie la masina aceasta de test.
    3. Sa nu mai comparati nici in gluma 1.2 TSI de la VW AG cu 0.9 Tce!
    9 9
  • ALTERNATIVA
    http://www.automarket.ro/masini-noi/renault/kangoo-facelift-12-tce-115-cp-mt6-expression-110224/specificatii.html

    115 cp, 6 trepte, bluetooth, usb, masute pliante spate standard etc. totul in pretul DE PORNIRE al unui caddy.

    Si Mercedes-Benz a dorit-o...se numeste KANGOO
    14 7
  • Bau-Bau
    Pretul este urias pentru ce ofera masina asta !
    12 4
  • Si cireasa de pe tort......1.2 tsi 105 cp.........
    Ce a schimbat cumnatul meu la o Fabia Elegance cu aceeasi motorizare in 2 ani si 45.000km parcursi:
    -kit complet de ambreiaj,la 40.000 km a trecut rulmentul prin placa
    -lant la distributie(in Germania) dupa ce dealerul de la care a luat-o l-a asigurat ca nu e din seria cu probleme-
    -turbina completa inclusiv resoftarea -
    Misto nu!:)))) Si pe aici asa note mari se mai dau modelelor VAG si asa tare sunt laudate....................ca si cu marmota
    11 9
  • dumnezeu
    Cica:
    "Sa nu mai comparati nici in gluma 1.2 TSI de la VW AG cu 0.9 Tce!"
    Legat strict de aceasta replica nu pot spune decat =)))). Daca eram acum 5-6 eram de acord cu replica asta.
    PS: nu vad de ce ai da atatia bani pe o masina ca asta. O utilitara in principiu tre' sa fie ieftina de cumparat si intretinut. Daca vrei ceva de genul asta gasesti multe alternaive la 13-14000 de euro (cel mult), dotate acceptabil si pe motorina (asta in cazul in care folosesti masina in adevaratul ei scop... adica sa mergi mai mult si sa cari ceva in plus).
    11 2
  • un oarecare
    Neadecvat motorul pentru ce este conceputa masina
    5 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru