Drivetest Volvo V60

2.0 Benzina Turbo+Supraalimentare (T6) 310CP 4x4 Aut8 Inscription
Volvo V60 zoom
de Cornel Șocariciu, Mircea Meșter. Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 30.11.2018
Ragnarok

Fanii peliculelor produse de Marvel cu siguranță vor tresări la citirea titlului de mai sus. Dar cuvântul Ragnarok nu descrie doar ultima parte a trilogiei Thor produsă de specialiștii de la Hollywood. În mitologia nordică, acesta face referire la o serie de evenimente majore, inclusiv o bătălie între zei.

Și cum vedeta testului de astăzi este Volvo V60, un break gândit pentru a întrerupe supremația trioului german Audi A4 Avant -BMW Seria 3 Tourer - Mercedes Clasa C T-Modell, Ragnarok devine cuvântul perfect pentru a descrie "bătălia" din segmentul premium.

"Arma" pe care am avut-o la îndemână a venit sub indicativul T6 Inscription. Altfel spus, vârful de gamă pe care suedezii îl oferă în acest moment în cazul lui V60.

Volvo V60
2.0 Benzina Turbo+Supraalimentare (T6) 310CP 4x4 Aut8 Inscription

  • Pret de pornire 54.815 €
  • Pret model testat 81.189 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

De la începutul anului și până acum, apetitul pentru motoare diesel, atât al clienților români, cât și cel al europenilor din zona de vest, a scăzut masiv. În perioada ianuarie - septembrie 2018, 36.8% dintre mașinile noi înmatriculate în România au fost echipate cu motoare diesel, față de 46.9%, valoarea afișată pentru același interval din 2017.

Mergând pe tendința pieței, aceea de a miza tot mai mult pe motorizări pe benzină, testul de astăzi are în prim-plan propulsorul T6 de 2.0 litri benzină oferit de Volvo pentru V60.

Unitatea de 1.969 de centimetri cubi face promite 310 cai putere la 5.700 rpm și 400 Nm începând cu 2.200 rpm. Motorul twincharged (turbo plus supraalimentare mecanică) pregătit de suedezi are reprize bune, dar în ciuda faptului că ascunde suficiente resurse, nu oferă acea explozie generoasă de putere la care te-ai aștepta de la o mașină cu peste 300 de cai putere.

Sunetul oferit de unitatea cu patru cilindri este plăcut, iar în modul de rulare Sport atinge și o serie de note grave, astfel încât orgoliul oricărui tătic aflat în întârziere în drumul său către grădiniță sau școală să fie gâdilat din plin. Deși sunetul motorului pătrunde plăcut în habitaclu, restul zgomotelor de fond nu-și fac simțită prezența.

Indiferent de modul în care îl vei exploata pe V60 în versiunea T6, vei observa că motorul nu dă semne de oboseală nici atunci când treci de limita de viteză impusă pe autostrăzile din România.

Resursele motorului pe benzină sunt atent gestionate de o cutie automată cu opt rapoarte. Transmisia este corect etajată și oferă o liniaritate plăcută. Mai mult decât atât, Volvo a reușit să pună pe V60 o transmisie extrem de discretă atunci când înșiră cele 8 trepte de viteză. Cutia nu dă semne de bâlbâială nici în momentul retrogradărilor rapide. Pentru cei care cred că 310 cai putere sunt destul de dificil de stăpânit, Volvo a găsit soluția într-un sistem de tracțiune integrală. Acesta promite să te scoată din necaz atunci când te-ai năpustit asupra pedalei de accelerație și ai nesocotit gradul de dificultate al unui viraj.

Consum

Un break cu o masă totală care se apropie de 2 tone și un motor de 2.0 litri de peste 300 de cai putere sunt ingredientele care fac din consumul lui V60 T6 un subiect tabu în birourile aflate în Goteborg. Pe fișa tehnică, conform noilor teste WLTP, Volvo a trecut 8.4 litri la 100 de kilometri parcurși în regim mixt. În același timp, suedezii spun că "la viteze mici", V60 T6 consumă 12.4 litri/100 de kilometri.

Dacă privim și în ograda nemților, vom vedea că un Mercedes-Benz Clasa C în versiunea 400 4Matic T-Modell (333 CP) consumă 8.1 litri/100 de kilometri. În același timp, BMW Seria 3 Touring în varianta 340i xDrive (326 CP) promite un consum mediu mixt de 8.3 litri/100 de kilometri. Am fi luat în calcul și consumul lui Audi A4 Avant, însă configuratorul producătorului din Ingolstadt nu vine cu o versiune apropiată de cea testată.

În cadrul testului, marea majoritate a drumurilor au fost făcute în oraș, iar traficul destul de aglomerat din Capitală a făcut ca la final consumul mediu afișat de computerul de bord să fie de 13.2 litri/100 de kilometri, valoare apropiată de cea declarată de suedezi.

 

Performanţe

Volvo este unul dintre producătorii care nu pune accent întotdeauna pe valoarea unui "0-100 km/h". Cu toate acestea, cei 300 de cai garantează faptul că mașina scade sub 6 secunde pe această repriză, o valoare care până acum niște ani era rezervată mașinilor sport cu pedigree. V60 în versiunea T6 echipat cu sistemul de tracțiune integrală are nevoie de 5.8 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.

Totuși, de cealaltă parte a baricadei, Clasa C și Seria 3 se laudă cu 5 secunde pentru aceeași repriză. Altfel spus, Volvo V60 T6 nu este campionul mondial la sprint, dar aleargă în finală pe culoar exterior. Totuși, trebuie menționat și faptul că ambele modele din Germania vin cu 2 cilindri în plus și cu ceva mai multă putere raportat la suedezul V60. În ceea ce privește viteza maximă, toate cele trei modele analizate promit să ruleze cu maxim 250 km/h.

Interior

Încă de la lansarea noii game 90 (XC, S și V), Volvo a reușit să schimbe discuția și să insufle spirit tânăr în interiorul mașinilor pe care le produce. Iar acest lucru cu siguranță o să reușească să fure din clienții care până acum erau axați doar pe showroom-urile producătorilor germani.

Imediat ce deschizi portiera lui V60, vei descoperi un univers curat, care emană liniște. Poate suna destul de pompos, dar break-ul suedezilor a fost una dintre puținele mașini din care am coborât relaxat chiar și după un drum parcurs bară la bară.

Scaunele sunt bine profilate (opțional încălzite și ventilate), iar materialele folosite de suedezi îți spun încă de la bun început că ai intrat într-un model din segmentul premium. Pielea fină perforată, inserțiile din aluminiu plăcute la atingere, dar și materialele plastice conturează o atmosferă specială la nivelul habitaclului. Totuși, trebuie menționat că aceste materiale au fost utilizate pe versiunea Inscription, vârful de gamă oferit în prezent pe V60.

Cât despre spațiu, lucrurile stau bine și aici. Prin eliminarea butoanelor de la nivelul tunelului median, Volvo a reușit să dea naștere unei zone care poate găzdui diverse obiecte. Cotiera centrală este și ea generoasă, există un spațiu mare în care îți poți depozita telefonul, iar buzunarele ușilor sunt suficient de largi astfel încât să-ți așezi liniști sticlele cu apă.

Pentru că avem în față un break, nu trebuie să uităm de volumul portbagajului. Volvo spune că V60 poate "înghiți" până la 529 de litri, valoare mult mai bună decât cea anunțată de rivalii din Germania. Un lucru pe care îl vei aprecia îl reprezintă panoul de fixare integrat. Acesta se ridică din podeaua portbagajului pentru a împiedica eventualele "accidente" suferite ca urmare a vizitelor în supermarketuri.

Preţ de achiziţie

Pe piața din România, fanii Volvo care sunt în căutarea unui motor pe benzină vor putea alege momentan doar varianta T6. Altfel spus, prețul pentru o astfel de configurație începe de la o sumă considerabilă.

Versiunea de echipare Momentum pleacă de la 51.000 de euro, în timp ce varianta Inscription, cea testată de noi, are un preț de pornire de 54.815 euro cu TVA.

De cealaltă parte, Clasa C T-Modell în varianta 400 4Matic pornește de la 56.000 de euro, în timp ce Seria 3 Touring în versiunea 340i xDrive este disponibil începând cu 56.500 de euro.

Iar pe lângă aceste lucruri, trebuie menționat că lista de dotări afișată de versiunea Inscription este una extrem de generoasă, în condițiile în care Mercedes-Benz sau BMW cer sume frumușele pentru anumite opționale care vin standard pe V60.

Așadar, vorbim de o sumă mare luată individual, dar comparația ne arată că avem în față cel mai accesibil break mediu din zona premium.

Siguranţă

Volvo este unul dintre constructorii care au acordat întotdeauna o atenție deosebită siguranței. Iar în completarea acestei fraze vă aduc la cunoștință faptul că cele mai bune punctaje din istoria Euro NCAP aparțin modelelor producătorului suedez. Până în acest moment, organizația independentă nu a testat noul V60, însă "arsenalul" de tehnologii de siguranță oferit de producătorul suedez cu siguranță nu o să dea greș.

Standard, fiecare exemplar V60 este echipat cu următoarele sisteme: frânare automată de urgență, sistem pentru detectarea pietonilor, a bicicliștilor și a animalelor mari, cu funcție de frânare, asistent pentru menținerea benzii de rulare, detectarea semnelor de circulație și un sistem de evitare a unei coliziuni. Pe lista de opționale vei găsi un sistem de avertizare cu privire la traficul care se apropie, un sistem pentru monitorizarea unghiului mort și un asistent pentru lumini.

Ţinută de drum

Un break de segment mediu nu te duce niciodată cu gândul la sportivitate. Dar când sub capotă se află 310 cai putere, gândurile trec de cealaltă parte a baricadei și te provoacă să pui la încercare abilitățile atletice ale mașinii.

În cazul lui V60 T6, tot pachetul a fost gândit pentru a oferi confort, iar acest lucru se simte indiferent de modul de rulare pe care îl alegi: Eco, Comfort sau Sport. Suspensia reușește să preia fără dificultate neregularitățile din asfalt, iar zgomotul dezvoltat nu ajunge la nivelul habitaclului. Pe scurt, o liniște plăcută care te face să adopți un comportament civilizat indiferent de situație.

Dar revin la cei 310 cai putere pe care îi poți struni cu o apăsare fermă a accelerației. La început vă spuneam că motorul de pe V60 T6 nu oferă acea explozie pe care ți-ai dori să o simți de la un propulsor cu astfel de valori trecute în dreptul puterii. Resursele sunt livrate liniar, iar comportamentul dinamic este clar afectat de masa totală. Peste 1.9 tone cântărește un V60 T6 în echiparea Inscription, iar acest lucru se resimte atât pe frânări, cât și pe virajele abordate cu aplomb. Da, V60 nu este un "huligan" pe care să-l poți arunca într-o luptă de stradă. El rămâne un break menit să-ți ofere o atmosferă relaxată, indiferent că rulezi prin oraș cu doar 30 km/h sau că "alergi" pe autostrăzi cu 130 km/h.

V60 e un cruiser de familie oferit cu un motor pe benzină de care se putea lipsi fără probleme, pentru că nu-i parte din caracterul său. Dar care dă bine la CV.

Pentru a putea controla "micul tanc" suedez, Volvo oferă o direcție corectă, dar care nu transmite foarte multe informații cu privire la suprafața de rulare.

Vizibilitate

Un break de segment mediu poate deveni un adevărat coșmar pentru cei care nu sunt obișnuiți cu o mașină de dimensiuni generoase. Dar Volvo V60 promite să te ajute în diverse situații mulțumită unor oglinzi laterale generoase și a unei lunete proporționată bine.

Montantul A o să-ți dea bătăi de cap în momentul în care abordezi viraje strânse, iar dimensiunile generale s-ar putea să te pună în dificultate atunci când ai de executat manevre în spații înguste. Pentru a scăpa de ultima problemă, Volvo vine cu senzori de parcare și o cameră video pentru mersul cu spatele, sisteme pe care le poți accesa facil ori de câte ori simți nevoia.

Tehnologie

Imediat ce urci la volanul lui Volvo V60 vei observa că scandinavii reușesc să aducă tehnologiile moderne și să le îmbine cu stilul de viață caracteristic nordicilor, astfel încât universul de la nivelul habitaclului să nu fie perturbat major. Instrumentarul digital de bord are o diagonală de 12.3 inch, iar spre deosebire de cele ale rivalilor germani, nu este atât de complex. Este configurabil în funcție de modul de rulare ales și știe să scoată în evidență elementele importante, fără să ofere mult prea multe informații de care nu ai avea nevoie în mod normal. Grafica pregătită de suedezi este una plăcută.

Volvo oferă pe V60 o serie de pachete care vin cu diverse "bunătăți" moderne. Spre exemplu, pachetul care oferă sistemul Head-Up Display include și plafonul panoramic, dar și camera video pentru mersul cu spatele.

Sistemul de infotainment dezvoltat de suedezi comunică cu pasagerii prin intermediul unui ecran tactil poziționat pe verticală. Ecosistemul gândit de Volvo funcționează fluent și fără momente de bâlbâială. Meniul este structurat asemănător cu cele de pe telefoanele inteligente, lucru care o să te ajute în momentul în care iei contact pentru prima dată cu tehnologia celor de la Volvo. Mai mult decât atât, producătorul suedez a integrat și un buton central care te aduce mereu în pagina principală.

Melomanii se vor bucura să citească pe lista de opționale a lui V60 și numele Bowers & Wilkins. Sistemul audio oferit de suedezi face parte din pachetul Business Connect Pro (2.700 de euro) și va gâdila timpanele oricărui iubitor de sunete frumoase.

Tot în dreptul acestui capitol trebuie să menționăm și armata de sisteme de siguranță pe care Volvo le-a dezvoltat și pe care le-am enumerat în cadrul secțiunii dedicate testelor EuroNCAP.

Design

Cu siguranță știți faptul că cei de la Volvo au fost considerați mult timp, în anii '70 și '80, "tăticii" break-urilor e familie cu forme colțuroase. Pentru că suedezii păreau interesați în special de partea practică a mașinilor lor, nu de posibilele discuții estetice care se iscau în jur. Oamenii știau că familiștii nu dau doi bani și-o curmală pe modul în care arată mașină văzută din spate și lateral atât timp cât familia are bagaje nelimitate în concedii. 

Astăzi, în epoca "Ciocanului lui Thor", când Volvo-urile moderne se admiră pe șosele cu gâtul îndoit, lucrurile stau complet diferit decât o făceau anterior. Suedezii ne-au demonstrat de la XC90 încoace că mașinile voluminoase și mari pot să arate și senzual, fără să-ți scoată ochii cu colțurile lor violente. Iar noul V60 - o mașină atât de relevantă pentru Volvo încât a fost prezentată înaintea versiunii sedan S60 - vifează cu brio toate elementele estetice constitutive care au făcut parte din transformarea asta radicală a scandinavilor.

Probabil că singurul break mai reușit decât V60 în segmentul ăsta e V60 Cross Country.

Nu ne-a placut

  • Performanțele slabe în comparație cu rivalii
  • Ruliul resimțit
  • Un singur motor pe benzină: 310 CP
Date tehnice - Volvo V60 2.0 Benzina Turbo+Supraalimentare (T6) 310CP 4x4 Aut8 Inscription
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1969
Lungime mm
4761
Putere maxima CP (rpm)
310 (5700)
Latime mm
1916
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (2200)
Inaltime mm
1427
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1903
Acceleratie 0-100 km/h s
5.8
Ampatament mm
2872
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
529
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volvo V60

Ultimele teste

Comentarii (31)

  • La minusuri vad "Performanțele slabe în comparație cu rivalii"Care rivali?A6 avant se vinte in romania in momentul de fata doar cu motorizari diesel,benzina a ramas pentru piata din V.Clasa E Break care pleaca de la acelasi pret ca si Volvo-ul testat(54000e) are un motor de doar 184cp.Intreb,unde sunt performantele slabe in comparatie cu rivalii?
    22 21
  • Foarte faina masina dar din pacate pentru majoritatea dintre noi cei care ne "pierdem" vremea pe AM de neatins la 50..80k. Sunt totusi curios care ar fi optionalele de 30k instalate pe masina de test in afara de sistemul audio :)
    18 1
  • Costel
    @tatraus
    nu-i fain cu a6 si e class
    ii fain cu a4 si c clas
    20 5
  • Adrian24
    Are dreptate Costel. Cu a6 si e class se bate v90.
    14 5
  • @costel. Sa nu-mi spumeti acum ca Volvo v40 e din aceeasi clasa ca si vw Golf,Audi a3...
    7 14
  • V90 e din aceeasi clasa ca si Audi a8 si Mercedes S. Ca doar Volvo mai face break-uri la clasa mare asta e alta mancare de peste.V60-ul se "bate" cu bmw-ul seria 5,clasa E de la Me4cedes ai cu Audi a6.
    5 20
  • Costel
    @tatraur
    v90 ii fain cu a6, e clas ,5seria
    17 5
  • Costel
    @tatraus
    v40 ii fain cu a clas,1seria,a3
    13 4
  • Costel
    @tataurs
    ii faine toate
    11 6
  • Ce inseamna fain pe limba ta,poti sa.mi traduci.Fain stiam ca inseamna bine. "V40 ii fain cu a clas",poti sa.mi traduci intr.o romana aproximativa?
    14 5
  • @Tatraurs
    Fain-nefain, Costel are dreptate :)))
    S60 e in aceeasi clasa cu seria 3, c class si a4 iar S90 e cu seria 5, e class si a6.
    Se vede asta destul de clar inclusiv din dimensiuni si preturi.
    17 0
  • Mă bucur că măcar Volvo este mai ieftin, cel puțin față de germani.

    V90 nu are nicio legătură cu A8 și clasa S, este în clasă cu A6 și clasa E, iar V60 o clasă mai jos.
    13 0
  • Arogantul
    tatraush, nu mia comenta daca nu stii clasele
    a3, v40
    C , seria 3, A4, S60
    E, seria 5, A6, S90
    S, seria 5, A8, volvo nu are in clasa asta nimic de vreo 20 de ani
    bun venit la realitate

    altu a intrebat de ce costa atata dotarile
    pai motorul ala e cel mai puternic, deja motoru singur adayga 10 000 peste motorul de baza, apoi mai pui AWD, toate sistemele optionale de sigurnta, sistemul audio Bowers and Wilkins de 3000 de euro care cam bate la curu gol aproape tot ce gasesti prin industrie
    se strang repede 30 K
    18 7
  • Nepotica masinii mele, V40. Imi place ca desi e o masina mult mai mare acum, din profil pastreaza o forma aproape identica cu masina mea din 97. Fidela identitatii de marca. In rest ce sa mai zic. Masina de vis. Doar interiorul prea digitizat ma deranjeaza putin, in rest e perfecta.
    11 2
  • Costel
    @arogant
    s ii fain cu 7seria
    s nu-i fain 5seria
    9 5
  • @arogantul. Intre Mercedes s class si Volvo s90 e diferenta la lungime de doar 2 cm. La latime sunt la fel. Io zic sa bu mai comentezi tu.
    3 15
  • Costel
    @tataur
    nu fain 2cm
    ii fain 15cm
    9 5
  • @Tatraurs
    Diferenta e de 15 cm intre S class si s90.
    2 cm e intre s class si S90L.
    Intre S class L si S90L sunt 16cm.
    La latime e diferenta de 9mm.

    Toate revistele auto de peste tot compara S90 cu seria 5, Eclass si A6 pt ca acestia ii sunt rivalii de clasa. Serios, daca nu crezi da un search ep google ...

    @Costel - esti mortal, fie ca o faci intentionat fie ca nu :))
    12 0
  • Meteorologogu
    Nu pot decit sa visez la un V60 CC ...diesel :) ... dar mai am de asteptat pina o sa-l pot gasi ca si certified used car ...
    4 0
  • @ Tatraus

    Nu contează doar centimetrii, S90 nu se poate bate cu clasa S cu motoare cu patru cilindri, fie ele și de 300 cai, apoi există diferențe mari de materiale, izolare, dotări, bineînțeles la prețul potrivit. Volvo nu are model în clasa de lux.
    9 0
  • Arogantul
    @costel
    da a fost un typo, doar ca sistemul de comentarii al AM este atat de avansat incat nu poti sa dai editare ca sa corectezi greselile.
    11 1
  • Costel
    @arogant
    ii fain am asa cum ii
    6 5
  • O fi fost nea Thor un zeu forțos, dar sigur era supraponderal. :-)
    Conștient c-o să-mi iau destule pălmuțe... roșii după ceafă din partea adepților filosofiei *cu cît mai greucean, cu atît mai sigur*, râmîn la părerea că și breakul ăsta de clasă medie putea avea cu +200 kg mai puțin.

    Adică la fel cu un Seria 5 Touring comparabil - deși c-o clasă mai sus - 3 Touring încă nu-i, C-Klasse n-are ceva comparabil și nici A4, d-aia am ales tot un break 4x4, auto. și 2.0 turbo benzinar: 5 Touring care trage la cîntar *doar* 1.695 kg, așadar echivalentul a cca. 3 pasageri în minus.Și fără să aibă vreun airbag în minus, doamne feri.

    Sînt deci convins că și oțelurile suedeze - sau mai ales ele - pot fi din noua generație, de ultra-înaltă rezistență.
    ...Sau or și fi deja pe V60? Atunci e vorba de *over-engineering*, fiindcă nu pot crede că tabla-i din China, văzînd inscripția (pentru idioți? :-)) *Made in Sweden* de pe suportul numărului.

    În rest, îi fain ciocoflenderu, deși un V6 i-ar fi stat mai bine.
    25 4
  • P.S. Știu că-i o blasfemie să compari un Volvo c-o Skoda, dar preferata mea în segmentul breakurilor pe benzină 4x4, încăpătoare și deloc anemice (luat la grămadă, mărci premioumm dar și pentru ăștia mai corigenți, ca mine :-)) rămîne...
    ... Superb Combi 2.0 TSI 280 CP, 4x4 DSG (4,86 m dar și 660 l în portbagaj, plus performanțe identice cu ale V60-ului T6 și consum mai mic, fiindcă-i cu 348 kg - !!! - mai ușoară.)

    Să nu mai zic că multele jdemii de € rămași permit cumpărarea unui mic apartament (ok, aici la mine-n prăfuita provincie.)
    Și totuși, fie și lăsînd deoparte filosofia vanității ... ca să nu-i zic snobismul emblemei, fiecare-i liber să aibă propriile standarde/opțiuni, în funcție de putirința monetară dar și de spaimele induse de teoria drobului de sare. ;-)
    23 5
  • cum poti sa compari un 4 cilindrii in linie cu un 6 in linie sau in V si sa-i dai si 5 stele la sectiunea pret !? AM -ce-i cu voi ? Acest model este extrem de scump ( 81.000 euro !!??) . Volvo seria 60 este un model foarte bun indiferent de caroserie dar in nici-un caz nu merita banii astia doar pt. performanta de a scoate peste 150 cai/litru dintr-un 4 in linie si este evident ca nu poate avea aceleasi performante ca un 6 in linie sau un V6. Eu unul am realizat dupa ce am citit mai atent , am crezut initial ca vorbim de un V6 din cauza "jocului de cuvinte" S60/T6 -chiar asa , de la ce vine T6 ? Imi pare doar un motor tras de par de Volvo pt. a se apropia ceva mai mult de performantele nemtilor . Cam patetic as spune. Nu cred ca isi cumpara nimeni un V (break) 60 pt. a abuza de performantele sale sportive.
    11 4
  • Arogantul
    kirotractor, problema mea cu tine nu este ca esti ignorant, ca doar sunt multi ignoranti pe lumea asta, ci ca esti ignorant cu pareri.
    otelurile ultra high strengh sunt pe volvouri de cel putin 20 de ani ( XC90 prima generatie avea deja ), asa cum sunt si pe Merc, audi si BMW, , diferenta vazuta la testul IIHS SOT din 2012 nu este din cauza ca unii aveau otel ultra high strengh iar altii nu, ci din cauza pozitionarii (engineering) si a cantitatii (greutate)
    daca ar durea prostia..............
    16 15
  • @Arogantul: Hai iartă-mă și tu – doar prostia e un drept democratic, iar pe net e chiar contagioasă după Umberto Eco. :-)

    Ceva mai serios: să știi că eu n-am vreo problemă cu tine, oricît de grobian ai fi. Chiar dacă ți-e lene să-ncepi cu majuscule propozițiile. Ori iei drept date exacte niște parabole cu unic rol de subliniere a unor contraste-ntre idei.

    Cum ar fi obsesia *drobului de sare* - să-ți traduc?! Nțț, c-ar trebui totuși săpat prea adînc în psihologia mult mai egocentric-temătoare a clientelei *premiante* comparativ cu a amărăștenilor standard. :-) Asta e, n-ai ce le face – sînt convinși că viețile lor valorează mai mult, totul fiind monetizat în devlele lor stereotip-binare.

    Detecția finețurilor prea subtile s-a cam evaporat însă din ADN-ul generației voastre, cu logică tip *on/off*. D-aia nu mă miră – și nici nu mă supără – certitudinea ta că n-aș ști istoricul calității oțelurilor Volvo (btw: la unele capitole cum ar fi reziliența stă ceva mai bine metalurgia japoneză și unii ca Suzuki cam profită-n exces de asta-n ultima vreme, subțiind structurile la maxim... dar bravo lor că au curajul atingerii limitelor.)

    Hai c-am lungit-o prea mult și importantă-i doar concluzia: mi-ai făcut de fapt un serviciu convingîndu-mă cît de prostălău mi-s, băiete. Și consecința trezirii mele-i utilă: tăind-o din zona asta oricum prea expertă pentru mine am doar de cîștigat – timp, și bani implicit.

    Ce mă fac însă dacă bănetul m-o metamorfoza și pe mine-n *client premiant*?! Și-o iau la trap spre primul dealer Volvo, uitînd cîte holoabe plănuiam să car cu o Skoda Combi – Octavia (630 litri-n portbagaj), că Superb e prea babană totuși.
    ...Dar stai, că și FABIA Combi are portbagaj mai mare ca V60 !!!
    Clar, slabe șanse să mă fac bine. :-)
    17 10
  • Arogantul
    Vorba lunga saracia omului
    Sau poate ai vrut sa il imiti pe maestrul Inexo. Mai incearca,....
    P.S. Am cunoscut demult un obsedat cu Skoda. Oare tu esti?
    Locuiesti cumva aproape de una din granitele romaniei?
    15 13
  • Hehe, asta-i deci convingerea unora, c-aș fi fan Skoda, deși conduc un Suzuki. Și, mai ales, după vreo mie de comentarii – Q.E.D., timp pierdut de-a-n pixu pe AM.

    Nu vorba lungă, ci deducțiile scurte-s sărăcia generației voastre-n curs de androidizare, băiete anonim. E posibil să-mi dai totuși dreptate peste niște ani, cînd clasa medie - pentru *premiumiști*, evident - se va conduce cu permis de camioane :-) în ritmul ăsta de progresie a masei proprii.

    Care, ca *rule of thumb*, crește consumul mediu cu cca. 1 l/100 km pentru fiecare sută de kg în plus.
    - Dar ce mai contează 3-4.000 litri benzină pt 100K km, la banii mei?! îmi va răspunde *premiantul*. Securitatea MEA e prioritară, nu a iobagilor mei – care-s liberi să crape-n Dacii, Matizuri sau Golf-uri SH.

    În fine, nu trebuie să-mi (mai) fac iluzii. Fiindcă abordarea unor probleme și din alte unghiuri decît ale meme-urilor oficiale nu-i accesibilă minților limitat-anonime. Iar caracterelor infecte cu atît mai puțin.

    P.S. De-ai fi avut măcar doi neuroni și-o sinapsă între ei ai fi dedus din unele ponturi d-aici că nu-s chiar anonymus ca tine, dar și că nu-s... grănicer. :-) Sau c-am testat serios mai multe tipuri de mașini/motoare decît ai atins tu vreodată. Ori c-am lucrat efectiv nu doar în presa, ci și-n industria auto/moto (design).

    ...Dar ce mai contează? Sau pe cine interesează informarea onestă, și moca-n plus?! Trăiască bășcălia mioritică! :-)
    Inclusiv aia intolerant-primitivă - ca a ta, da.
    17 6
  • Hahaha ...hai ca asta e "cireasa de pe tort" , deci Kiro d-asta imi esti ,"Skoda freak" !!?? Aaahaha...
    10 0
  • Mai si care-i faza cu ragnarok asta ca devine agasanta folosirea acestui cuvant . De cand cu filmele cu pricina (care apropo au devenit la fel de agasante si chiar stupide) toata lumea stie mitologie nordica !!?? Noroc ca macar am avut ocazia sa ne reamintim de rockul superb al anilor '70- vezi coloana sonora.
    11 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru