Drivetest Volkswagen Touareg facelift (2014-2018)

3.0 Diesel Turbo (TDI) 204CP 4x4 Aut8 Mountain
Volkswagen Touareg facelift (2014-2018) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 20.12.2016
The Boss

Atunci când a lansat a treia generație a modelului X5, BMW l-a promovat simplu ca fiind ”The Boss”. O titulatură care i s-a potrivit perfect celui mai dorit SUV din segmentul premium. Dar o titulatură care merge aplicată și celui mai popular SUV mare din segmentul de volum.

Un SUV care de 14 ani este preferat atât pe asfalt, cât și în off-road: Volkswagen Touareg. Adică ”The Boss” când vine vorba despre SUV-uri accesibile.

Generația actuală se află pe piață de mai bine de cinci ani și în curând va lăsa locul unui urmaș. Pentru a se menține însă în preferințele celor din Europa și chiar din România, în contextul în care apar tot mai mulți rivali care și-au făcut temele, Volkswagen a decis să-l păstreze pe Touareg în topul celor mai dezirabile mașini cu o rețetă ușor reinventată.

Cel mai mare SUV Volkswagen devine, brusc, foarte accesibil.

Volkswagen Touareg facelift (2014-2018)
3.0 Diesel Turbo (TDI) 204CP 4x4 Aut8 Mountain

  • Pret de pornire 41.418 €
  • Pret model testat 41.472 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

La mai puțin de un an de la ultimul nostru test cu Touareg ne-am urcat din nou la volanul SUV-ului german, de această dată gătit cu nivelul de echipare Mountain. Sub capotă am găsit motorul V6 TDI de 3.0 litri, în versiunea lui cumințită, de numai 204 cai putere.

Cuplul motor este însă unul extrem de generos (450 de Nm) și este livrat incredibil de devreme: la numai 1250 de rotații. Probabil de aceea ai mereu impresia că valul de resurse te ia ușor prin surprindere.

Chiar dacă este cea mai modestă versiune disponibilă la noi, Touareg nu dă dovadă de slăbiciune și nici nu gâfâie atunci când îi cereți să urce o pantă cu înclinație mare. Bagajul de resurse izvorât din clasicul V6 sunt suficiente, gata să satisfacă cerințele unei mase mari de clienți. Unde mai pui că sunetul baritonal, acel gâlgâit înfricoșător al clasicelor motoare turbodiesel, este acolo la fiecare apăsare pronunțată a pedalei de accelerație.

Antifonarea nu este excelentă, dar putem invoca dorința de a asculta cei șase cilindri pentru această imperfecțiune. Spre exemplu, nou lansatul Ford Edge are un habitaclu mult mai bine antifonat.

Unitatea V6 este asistată de o transmisie automată cu opt rapoarte, care se succed destul de liniar. Răspunsul nu este unul tocmai prompt în modul normal de rulare, însă treapta Sport a cutiei face ca acul turometrului să fie mult mai alert și resursele să fie mai bine exploatate.

N-am avut padele în spatele volanului, însă te poți simți implicat operând și levierul schimbătorului.

Consum

Fiind vorba despre un motor ceva mai bătrân și de o platformă la fel de vârstnică, Touareg cântărește aproape 2.2 tone. Iar asta atârnă greu când vine vorba despre valorile de consum.

În mediul urban, Touareg înghite cam 13 litri/100 de kilometri. În afara Bucureștiului, SUV-ul poate cere între 7 și 8 litri/100 de kilometri, în funcție de cât de tare apăsați pedala de accelerație.

Dacă ne uităm în fișa tehnică, vedem că media consumului anunțată de producător este de 6.6 litri/100 de kilometri. Principalul rival, Ford Edge, consumă doar 5.8 litri/100 de kilometri, deși oferă ceva mai mulți cai putere. Rivalii asiatici, Kia Sorento, Hyundai Santa Fe și Toyota Land Cruiser sunt ceva mai lacomi decât Touareg.

Performanţe

Performanțele sunt și ele foarte bune, având în vedere că vorbim despre un SUV care cântărește peste două tone. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în doar 8.7 secunde, cu mult mai bine decât orice rival amintit mai sus. Viteza maximă este de 206 km/h, o valoare pe care Ford Edge o depășește la mustață.

Interior

Interiorul lui Volkswagen Touareg este o mostră de conservatorism. Am spus-o ori de câte ori am avut ocazia. Un design simplu, destul de plictisitor, care are însă o calitate esențială: este extrem de intuitiv. Ergonomia este una exemplară, până și comenzile de pe volan fiind foarte bine plasate.

În spatele ceasurilor de bord clasice se ascunde un ecran color pentru computerul de bord, de asemenea operat foarte ușor și menit să mai învioreze atmosfera. Materialele sunt moi în mare parte din habitaclu, dar sunt și zone unde plasticul este tare și neprietenos. La fel se întâmplă și cu finisajele, care sunt fie foarte bune, fie cu unele scăpări.

Spațiile de depozitare sunt extrem de generoase, însă Touareg plătește tribut faptului că a fost lansat acum mai bine de cinci ani. Nu are un spațiu dedicat telefoanelor mobile la baza consolei centrale. Poate doar suportul de pahare de pe consola centrală să servească la așa ceva.

La nivelul portierelor există spațiu chiar și pentru sticle de 1.5 litri, în vreme ce cotiera și torpedul sunt și ele foarte generoase. Portbagajul are o capacitate de 580 de litri, ceva mai mic decât în cazul lui Toyota Land Cruiser, Ford Edge, Hyundai Santa Fe și Kia Sorento.

Preţ de achiziţie

Cum faci dintr-un model vechi de șase ani un best-seller, chiar dacă pe piață există și alternative mai noi? Scazi prețul. Versiunea Mountain, testată de noi și echipată bine de germani, ajunge să coste 41.500 de euro. Dacă vreți să faceți o achiziție în contul companiei scăpați de TVA și sunteți nevoiți să plătiți doar 34.500 de euro. Adică un preț apropiat de un SUV compact bine echipat.

Versiunea testată de noi a mai beneficiat de o serie de opționale mărunte, cum ar fi vopseaua, pachetul de faruri bi-xenon, jantele de 18 inch și pregătirea pentru telefonul mobil. Toate acestea au urcat valoarea finală la 45.000 de euro, la care s-a mai aplicat o reducere de 4000 de euro.

Dacă ne raportăm la prețul de listă, vedem că Touareg în această versiune și echipare este mai ieftin decât un Ford Edge (47.000 de euro) și un Hyundai Santa Fe (45.500 de euro). Kia Sorento rămâne o alegere ceva mai accesibilă, cu o valoare de achiziție care nu depășește 40.000 de euro. Fără îndoială, cea mai scumpă opțiune rămâne Toyota Land Cruiser, care sare de 50.000 de euro.

Siguranţă

Vokswagen Toureg nu a mai fost testat de multă vreme de către EuroNCAP. Din 2004 mai exact, atunci când obținea cinci stele. Rezultatul are toate premizele să se repete, având în vedere că modelul german dispune de un număr decent de tehnologii de siguranță.

Pe lângă suita de airbaguri obligatorii, care include, opțional, chiar și airbaguri laterale și cortină pentru pasagerii din spate, Touareg vine cu multe sisteme de siguranță activă: asistență la frânarea de urgență cu funcție de evitare a accidentelor urbane, avertizare la părăsirea benzii și senzor de supraveghere a unghiului mort.

Ţinută de drum

Ținuta de drum l-a recomandat pe Touareg pentru ieșirile în teren acidentat mai mult decât pe ceilalți rivali din segment. Cu excepția lui Toyota Land Cruiser.

Gardă la sol avem, unghiuri de atac și de degajare sunt, tracțiune integrală există, prin urmare Touareg rămâne în continuare o mașină capabilă să meargă mai departe atunci când se termină drumul asfaltat. Chiar și versiunea testată de noi, care nu a beneficiat de toate artificiile unei rulări off-road, poate face față provocărilor.

Pe asfalt, Touareg este eminamente un SUV foarte confortabil. Absoarbe lejer orice groapă și te leagănă în siguranță atunci când rulezi pe autostradă. Ruliul este pronunțat și doar tracțiunea integrală te face să capeți mai multă siguranță când încerci abordarea unui viraj cu ceva mai mult curaj.

Vizibilitate

Touareg este o mașină mare, un tanc. Din fericire, suprafața sa vitrată este mai generoasă decât cea a vehiculului militar.

Luneta este destul de mare, montanții spate sunt bine proporționați, însă oglinda retrovizoare este destul de mică. Tot bine proporționate sunt și oglinzile laterale, suficient de mari pentru manevre și orientare.

Tehnologie

Chiar dacă mașina dezirabilă a devenit brusc foarte accesibilă, nivelul tehnologic nu este unul mediocru. Nici măcar atunci când plătiți 41.000 de euro. Bine, trebuie să acceptați niște compromisuri.

Iar acestea vin când este vorba despre sistemul multimedia, proiectat pe un ecran mai mic, despre complexitatea acestuia și despre lista de tehnologii care te mai ajută în off-road, cum este suspensia pneumatică.

Avem însă un răsfăț cald pentru pasagerii față, adică scaune încălzite, comenzi pe volan, un computer de bord extrem de complex, senzori de parcare, lumini adaptive, Bluetooth pentru conectarea telefonului și suport pentru card SD.

Ce a lipsit și ce n-am putut să trecem cu vederea? Suportul pentru USB, atât de util atunci când ai de încărcat un telefon mobil. A lipsit și deschiderea electrică a portbagajului, care are un hayon destul de greu, și accesul și pornirea fără cheie. A trecut ceva timp de când un SUV de asemenea dimensiuni nu a mai cerut cheia înfiptă în bord. Însă vă obișnuiți și cu acest moft.

Design

Chiar dacă se apropie vertiginos de finalul carierei, Volkswagen Touareg rămâne o mașină impunătoare, care promite respect. Vă veți simți priviți cu invidie, chiar dacă SUV-ul nu este unul premium, cum sunt BMW X5 și Mercedes GLE.

Însă, din punct de vedere al imaginii și al modului în care Touareg este apreciat de publicul din România, SUV-ul german este extrem de apropiat de clasa premium. Chiar dacă este vorba doar despre percepția celor care îl văd pe stradă.

Nu ne-a placut

  • Calitatea anumitor elemente din plastic
  • Ruliul pronunțat
Date tehnice - Volkswagen Touareg facelift (2014-2018) 3.0 Diesel Turbo (TDI) 204CP 4x4 Aut8 Mountain
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2967
Lungime mm
4801
Putere maxima CP (rpm)
204 (3200)
Latime mm
1940
Cuplu maxim Nm (rpm)
450 (1250)
Inaltime mm
1709
Viteza maxima km/h
206
Greutate kg
2185
Acceleratie 0-100 km/h s
8.7
Ampatament mm
2893
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
85
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
580
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen Touareg facelift (2014-2018)

Ultimele teste

Comentarii (7)

  • Mda, VW Touareg e si favoritul prefecturilor din tzara asta saraca... doar pentru unii.
    Se pare ca Dacia Duster le statea-n gat. :-(
    39 4
  • Acest suv foarte reusit, cu dotari si motorizare pe masura e 41.000, iar prostia aia de Toyota CH-R cu 1.2t e 31.000euro.
    15 10
  • Stiu ca imi voi atrage multi hateri ,dar este un lucru dovedit practic ca turbo este doar un make-up pentru,dar de ce sa fiu elegant ;prosti.Lucru confirmat atat prin problemele cu supapa EGR cat si in prestatii si fiabilitate.M-as bucura de Mos Craciun ca site-ul dvs. sa faca o analiza corecta asupra fenomenului de marketing turbo.
    7 14
  • mircea
    @flavius
    Materialul ăsta se califică? :) http://www.automarket.ro/stiri/au-avut-japonezii-dreptate-noile-teste-reale-de-consum-vor-inlocui-73821.html
    3 4
  • @mircea,nu am gasit nimic relevant.Ideea e ca sistemul turbo este cea mai proasta ,scumpa si nonfiabila solutie de a imbunatati performantele benzinarelor.La diesel e alta situatia ,referitor la cuplu si randament.
    5 5
  • Octavian
    O masina super ok care m-ar fi tentat (familist cu 2 copii si sotie doritoare de SUV :) ).
    Taxele foarte mari pentru motoarele de 3 litri m-au facut sa abandonez ideea si sa ma limitez la 2 litri.
    10 0
  • si eu am cochetat multa vreme cu ideea de a lua un Touareg Mountain, in final insa, din motive de taxe si nu numai, m-am orientat spre noul Tiguan BiTDi 240 CP de care sunt foarte incantat.
    2 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru