Drivetest Suzuki Swift

1.0 Benzină Turbo (Boosterjet) 112CP 4x2 Man5 Passion
Suzuki Swift zoom
de Bogdan Mirică
Vineri, 24.03.2017
Uitare

Competiția în segmentul subcompact este la fel de incitantă ca o finală de campionat mondial la fotbal. Chiar dacă există câteva echipe mari așezate în postura de favorite, mereu e loc de o surpriză. O surpriză care să-i facă pe cei de pe margine să uite complet de favoriții lor.

Pe ideea unor răsturnări de situație spectaculoase merg și producătorii auto mai mici, care speră să marcheze cât mai multe goluri în poarta rivalilor consacrați și să-i arunce într-un con de umbră, în uitare.

Noua generație Suzuki Swift, lansată pe continentul european pentru a lua parte la meciul din segmentul subcompact, promite să pună în pericol apărarea unor modele ca Ford Fiesta, Volkswagen Polo sau Renault Clio. Japoneza reușește să marcheze puncte prețioase în bătălia pentru clientul european.

  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Suzuki s-a gândit să arunce pe teren o motorizare nouă, croită după noul trend de downsizing. Este vorba despre deja cunoscutul agregat Boosterjet de numai un litru. Polo, Fiesta și Clio s-au conformat deja acestui trend și au avut succes.

Acum, Swift speră ca rețeta să funcționeze și în cazul clienților săi, obișnuiți până acum doar cu motoare aspirate. Și nu văd de ce nu s-ar obișnui, având în vedere că cei trei cilindri pot livra 111 cai putere și un cuplu motor oferit devreme și pe o plajă de turații generoasă: între 1700 și 4000 de rotații. Pentru că am testat versiunea asociată unei cutii automate cu șase rapoarte, cuplul a fost de 160 Nm, nu 170 ca în cazul versiunii cu transmisie manuală. Chiar și așa, a fost suficient pentru a imprima un spirit dinamic și vioi mașinii care cântărește mai puțin de o tonă.

Cei care îl țin minte pe vechiul Swift Sport s-ar putea să se mulțumească și cu versiunea asta până la debutul unui urmaș autentic. Motorul devine ușor cam zgomotos la turații înalte, însă, din fericire, nu se aplică vechea zicală „mult zgomot pentru nimic”.

După cum ziceam, resursele sunt administrate cu ajutorul unei transmisii automate cu șase rapoarte. Este etajată ceva mai scurt pentru a ușura accelerația și este secondată de un set de padele amplasate în spatele volanului. Nici acum nu i-am convins pe fanii vechiului Swift Sport?

Schimbarea se face destul de rapid, fără o întârziere foarte mare. Liniaritatea cutiei este și ea decentă.

Pentru cei mai tradiționaliști dintre voi, Suzuki oferă și un motor aspirat de 1.2 litri de 90 CP.

Ambele motoare pot fi comandate împreună cu un sistem micro-hibrid denumit SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), care dispune de un generator capabil să ajute mașina la pornire și în momente de sarcină cu ajutorul energiei acumulate într-o baterie. Scopul acestei tehnologii micro-hibride este de a coborî consumul motorului pe benzină până aproape de ceea ce oferă un diesel.

Consum

Utilă atunci când te afli într-un trafic bară la bară, cutia automată își cere drepturile. Versiunea aceasta va consuma ușor mai mult decât în situația în care optați pentru o cutie manuală. De dragul confortului, merită însă risipa.

Suzuki anunță un consum mediu de 5.0 litri la 100 de kilometri, însă e drept că noi ne-am îndepărtat destul de mult de orice valoare oficială cu cei 7 litri/100 de kilometri înregistrați pe computerul de bord. E drept că acul turometrului a petrecut multă vreme în zonele înalte.

Dacă ne raportăm însă la fișa tehnică, vedem că în această configurație Suzuki Swift este mai economic decât un Renault Clio și un Opel Corsa cu versiuni comparabile. Polo, Ibiza, Fabia și 208 oferă un consum ceva mai bun, chiar dacă garantează același nivel de putere.

În versiune micro-hibridă SHVS, consumul oferit de Suzuki Swift 1.0 Turbo scade cu circa 0.5 litri/100 km, în funcție de echipare.

Performanţe

La capitolul performanțe, Suzuki Swift are toate ingredientele unei mașini rapide: resurse suficiente și o masă totală foarte scăzută. Prin urmare, cele 10 secunde scurse până la 100 de km/h ar trebui să fie suficiente pentru a lupta cu rivalii din segment.

Cu toate acestea, Ibiza, Fabia, Polo, Clio și 208 reușesc să-l bată pe japonez pentru că așează mai bine puterea motoarelor pe asfalt. Swift se dovedește mai agil decât confrații Mazda2, Toyota Yaris și decât Opel Corsa, Ford Fiesta și Dacia Sandero, însă aceste modele au și ceva mai puțini cai putere.

Interior

Odată cu noua generație, interiorul lui Swift a crescut considerabil: și la propriu și la figurat. Japonezii se laudă în primul rând cu mai mult spațiu interior. Și îi credem pe cuvânt după ce ne-am urcat pe locurile din spate.

Așadar, după surpriza plăcută denumită Ignis, Suzuki lovește din nou cu o mașină mică și spațioasă. Pe bancheta din spate, pe lângă podeaua aproape plană, regăsim suficient loc la picioare și la nivelul capului chiar și pentru adulți de 1.80 metri.

De asemenea, și portbagajul a crescut considerabil și însumează acum 265 de litri, adică cu 54 de litri mai mult decât ce oferea vechiul model. Chiar și așa, Swift „se laudă” cu una dintre cele mai modeste valori din segment, semn că spațiul de pe locurile din spate a avut nevoie de unele compromisuri.

Cât privește viața la bord, Swift încearcă să o condimenteze timid cu câteva inserții colorate la nivelul planșei de bord. Plasticul este tare și neprietenos, dar volanul are un design surprinzător de plăcut și un feeling pe măsură.

Spațiile de depozitare sunt și ele bine gândite și încăpătoare, atât la nivelul ușilor, cât și al consolei centrale.

Preţ de achiziţie

Suzuki nu a publicat încă prețurile noului Swift pe piața din românia. prin urmare, nu putem face o raportare la rivalii săi direcție.

Dacă ar fi să judecăm acest capitol după politica de prețuri cu care Suzuki ne-a obișnuit, noul Swift ar urma să aibă un preț accesibil, ușor mai mic decât cel al lui Baleno, tot un model subcompact, dar ceva mai încăpător. Asta înseamnă un preț de pornire de sub 11.000 de euro, foarte apropiat de cel al modelelor Peugeot 208, Skoda Fabia și Renault Clio. Restul propunerilor ar urma să fie cu mult mai scumpe.

Siguranţă

Fiind abia lansat, noul Suzuki Swift nu a ajuns încă pe bancurile de probă ale EuroNCAP. Chiar dacă nu avem un punctaj oficial, Swit promite să se descurce bine la capitolul siguranță, fiind echipat cu o mulțime de tehnologii de asistență, unele destul de rare în segmentul mic. Ne referim aici la sistemul Weaving Alert, care analizează stilul de condus și simte atunci când mașina oscilează între benzi și nu menține o traiectorie corectă. În această situație, Swift emite un semnal de avertizare prin care îi cere șoferului să ia o pauză.

Există de asemenea și un sistem de frânare automată de urgență, un pilot automat adaptiv și un asistent pentru păstrarea benzii de mers, care acționează și volanul atunci când ai depășit marcajul. Există și un asistent pentru faza lungă, care funcționează dincolo de 40 de km/h.

Ţinută de drum

Suzuki a relansat Swift pe piața din Europa în anul 2004. Pe atunci, mașina era privită ca unul dintre cele mai manevrabile hot hatch-uri. O trăsătură pe care japonezii s-au străduit să o transmită și celorlalte generații.

Prin urmare, modelul actual a trecut printr-o perioadă lungă de testare, desfășurată pe drumurile din Europa. 10.000 de kilometri de test au parcurs cele 90 de prototipuri Suzuki Swift prin Germania și Marea Britanie, în încercarea de a seta o suspensie pe placul europenilor.

Adăugăm la asta și o platformă nouă, denumită Heartect, care este mai rigidă și mai ușoară cu 120 de kilograme decât cea a modelului anterior, și obținem o ținută de drum care promite să îi facă pe europeni să uite de Fiesta.

Direcția este precisă și extrem de plăcută, încercând să te trimită cu gândul la modele mult mai sportive. Suspensia este un amestec potrivit între confort și sportivitate. Mașina poate aborda viraje cu destul aplomb, iar în mediul urban poate suporta decent denivelările, chiar dacă transmite o parte din zgomot.

Bonus, dacă optați pentru versiunea cu motor de 1.2 litri SHVS, Suzuki vă oferă, opțional, și o transmisie integrală, o raritate în acest segment.

Prin urmare, un amestec interesant, care va face din Swift o mașină care se mulează foarte ușor pe nevoile europeanului.

Vizibilitate

La capitolul vizibilitate, Swift nu pare să pună probleme majore. Este echipat cu oglinzi laterale bine proporționate, care încadrază dimensiunile mașinii. Luneta este ușor îngustă și ar putea incomoda la manevrele în marșarier. Altfel, habitaclul modelului japonez este unul destul de aerisit, oferindu-ți impresia unei suprafețe vitrate generoase.

Tehnologie

Odată cu noua generație, Swift și-a făcut mai bine temele în materie de tehnologie. Nici nu a fost foarte greu, având în vedere că japonezii au deja în portofoliu un sistem multimedia pe care l-am lăudat ori de câte ori am avut ocazia.

Proiectat pe un ecran generos de 8 inch, sistemul oferă o navigație 3D, un meniu intuitiv, un răspuns bun la nivel tactil și suport Apple CarPlay sau Android Auto. Nu lipsesc Bluetooth-ul, prizele AUX și USB.

Dincolo de opțiunile numeroase ale sistemului multimedia central, Swift vine și cu un computer de bord color, amplasat între cele două ceasuri din spatele volanului. Are o dimensiune de 4.2 inch și este ușor de folosit cu ajutorul butoanelor de pe volan.

La toate aceste noutăți mai adăugăm funcția Follow Me Home a farurilor, senzorii de lumină și ploaie, camera pentru marșarier, climatizarea automată și accesul/pornirea fără cheie. Există însă și o serie de modele de clasă mică ceva mai tehnologizate decât Swift.

Design

De-a lungul ultimelor trei generații, designul lui Swift a fost unul evoluționar, nicidecum revoluționar. Ba chiar între prima și a doua generație au existat modificări extrem de mici.

Din fericire, în cazul noului model, designerii au căutat să fie ceva mai curajoși. Le-a ieșit aceeași mașină compactă, perfectă pentru mediul urban, condimentată cu lumini LED pentru rularea pe timp de zi și stopuri care folosesc aceeași tehnologie. Urmând parcă trendul actual, stopurile cu LED i-au forma literei C și se văd plăcut pe timp de noapte.

Gama de culori de caroserie include șapte nuanțe și posibilitatea de a opta pentru două tonuri. Jantele sunt și ele de 16 sau 15 inch.

Ca element notabil la capitolul design trebuie să amintim și de integrarea deschiderii portierelor spate în ultimul rând de montanți, o soluție des întâlnită.

Nu ne-a placut

  • Plasticul tare
  • izolarea fonică a motorului
Date tehnice - Suzuki Swift 1.0 Benzină Turbo (Boosterjet) 112CP 4x2 Man5 Passion
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
998
Lungime mm
3840
Putere maxima CP (rpm)
112 (5500)
Latime mm
1735
Cuplu maxim Nm (rpm)
160 (1700)
Inaltime mm
1495
Viteza maxima km/h
190
Greutate kg
940
Acceleratie 0-100 km/h s
10.0
Ampatament mm
2450
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
37
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
265
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Suzuki Swift

Ultimele teste

Comentarii (44)

  • Cred ca acest model este unul dintre cele mai oneste din clasa subcompacta la toate capitolele.
    Pare o evolutie placuta de la o generatie la alta.
    41 5
  • Pozele sunt de pe modelul testat? Pentru ca masina din poze nu are cutie automata :)
    8 4
  • kim_vl
    Sunt curios ce poate motorul de 1.2 cu tractiune integrala si transmisie automata (am inteles ca aici, din pacate, avem de-a face cu un CVT ?).
    11 7
  • kim_vl
    Oricum (daca Suzuki va pastra trendul la preturi) in proportie de 90% asta va fi noua mea masina de oras. Astept preturile si detaliile tehnice la toate versiunile.
    17 9
  • Saraca, urata mai este. Are ceva chinezesc in ea...nu pot defini ce dar asta e primul lucru pe care il pot spune cand o vad.
    11 42
  • Marius
    Pai noua Ibiza bate tot, si la motorizare si mai ales la aspect.
    5 40
  • @MARIUS
    mai trebuie sa bata la tinuta de drum, nivel de echipare, pret, fiabilitate, tehnologie, iar tehnologia microhibrid vw a anuntat-o abia din 2018, si apropo de motorizare inca nu a aparut swift sport. Inca un amanunt 111cp pe mai putin de 1000kg
    in alta ordine una din putinele masini care respecta ideea de compacta, (de ex clio de acum este cat primul megane)
    Ii urez succes, il merita...
    30 3
  • kim_vl
    @toni
    Mie mi se pare că aduce un pic cu Mini. Dacă e frumos sau urat Mini judecați voi.
    16 7
  • kim_vl
    @Marius
    Noua Ibiza arata bine, dar pune pe ea tot ce are un Swift (vorbesc de modelele vechi, care au preturi) și o să vezi că aproape iei doua Swift-uri cu banii aia. Pune și un 4x4... dacă ai.
    24 4
  • CE PACAT !!!

    Se importa, vand , testeaza si review mereu masini uzate moral din punct de vedere tehnologic !!

    Cand o sa faceti un test cu versiunea CARE CONTEAZA adica Suzuki Swift SHVS mild-hybrid tech ???

    Care are o baterie pe litiu-ion atasata unui motor starter care face sa reduca efortul motorului termic la plecarea de pe loc
    si care recupereaza energia in baterie la franare ?
    si care sistem incorporat de start-stop ???

    Motoare termice din versiunea de Suzuki prezentata de dvs, tot sunt de ani si ani si ani de zile, aceiasi marie cu alta palarie, doar motoare termice fara nici-o solutie NOUA pentru mileniul 3 !!


    Va rog sa luati in considerare sa prezentati si NOUTATEA nr 2 in lume in privinta unui motor NOU Swift SHVS !

    Si daca puteti va rog sa prezentati si NOUTATEA nr 1 in lume - Nissan e-power, care este masina Note care se vinde deja din noiembrie 2016 !!! si care este cel mai vandut model in ultimele doua luni in Japonia !

    Si asta in faza in care, acest motor e-power, aceasta masina, este total noua pe piata lor din Japonia dar consumatorii o iubesc si o cumpara masiv !

    Si totul pentru ca nu este orice masina hibrida, pentru ca de fapt NU este chiar o masina HIBRIDA ci pentru ca este de fapt o masina SEMI-ELECTRICA !
    11 15
  • Ca sa dau ceva detalii mai ales ca nu intereseaza nu numai de motorul pe benzina de 1.2 cu sistemul SHVS,
    ci mai ales intereseaza motorul de 1.3 DDiS cu sistemul SHVS !


    The SHVS (smart hybrid vehicle by Suzuki) tech until now was offered with the 1.2-litre Dualjet petrol motor and the 1.3-litre DDiS diesel engine (Fiat’s 1.3-litre Multijet)

    De ce?

    pentru ca o posibila masina cu motor diesel care este si hibrida (si nu numai ca are deja si start-stop integrata, dar are si recuperarea energiei la franare, pornirea de pe loc parte electrica) atunci aceasta masina Suzuki Swift SHVS 1.3 DDiS este :

    a) masina cea mai economa pentru oras !
    b) masina cea mai economa pentru drumuri lungi !


    Oricum stilul de condus ramane cel hibrid (termic), si aici intra in joc Nissan Note e-power care are un stil de condus pur electric (chiar daca masina este semi-electrica).

    DE FAPT: Un Nissan New Micra 2017 cu motor sistem e-power (deci semi-electrica) dar nu cu motorul de 1.2 benzina ci motorul de 1.5dci diesel .... AR FI MASINA CEA MAI BUNA DIN EUROPA pe departe fata de toti competitorii ei !

    Ar fi o masina care ar avea:
    a) clasa compacta - cea mai vanduta
    b) condus pur electric (nu are schimbator, cutie manuala si nici cutie automata, iar stilul de condus se schimba complet in bine, cine are Zoe sau Tesla stie)
    c) are un consum in oras extrem de mic
    d) are un consum inafara orasului extrem de mic
    e) are o autonomie mai mare decat orice masina nu electrica, ci decat orice masina cu motor termic (pe aceiasi dimensiune de rezervor binenteles)


    Ar fi o masina care ar darama absolut toate vanzarile !
    Precum facem acum Nissan Note e-power in Japonia.
    7 13
  • final:
    aceste doua masini Suzuki si Nissan cu aceste doua motoare, aduc un lucru important:

    nu o sa mai fii nevoit sa vrei sa cumperi ba o masina buna de oras, dar cu consum mare inafara, sau de consum mic inafara dar o masina proasta de oras !

    o sa putem cumpara o singura masina care este economica si in oras si la calatoriile inafara orasului de sute de km, mai ales pe croaziere de viteze de autostrada !

    Viitorul este in JAPONIA dar la noi, se vand ce ne da Germania... ciurucuri... nimicuri...
    17 6
  • Mi se pare o masina echilibrata si la preturi decente.
    Doua lucruri mi se par ciudate.

    1.Sunteti siguri ca rezervorul are 37 de litri? Mi se pare foarte mic. La clasa asta e undeva pe la 45-50 de litri. Ori inca 7-8 litri in plus ar insemna (cel putin theoretici), o autonomie de peste 100 de km fara prea mare efort.
    2. Si nici portbagajul nu mi se pare prea mare. 265 litri mi se pare putin cand ma gandesc ca VW Up! are 250. Si tot 250 avea Peugeot 206 in 1998. Iar prima generatie de Citroen C3 avea 300 de litri. Asta se intampla acum 15 ani. In acest caz, tare curios daca in spate se sta bine.
    20 2
  • vw s-a apucat de făcut cârnați
    Bordul arată cel mai interesant. Exteriorul însă cam aduce a ,,fier de călcat,,.
    5 20
  • Catalin
    @claudiu29dmc
    Cuvantul onest se potriveste foarte bine pentru acest model. Raman de vazut si preturile, sper sa fie ok.

    @kim_vl
    Si la mine este probabil ca acest model sa fie urmatoarea masina, poate cu motorizare 1.2 benzina si sistemul SHVS. Din nou, in functie de preturi.

    @LauCalin
    Atat are rezervorul, 37 litri, este o valoare pe care am gasit-o in diferite surse. Se presupune ca masina are consum bun in oras si extraurban, plus varianta in care o sa fie comandata cu sistemul SHSV. De exemplu, cineva de la reprezentanta Suzuki mi-a spus ca s-a lucrat la rapoartele din cutia de viteze, iar motorul de 1.2 benzina o sa fie mai economic. Motorul are aceeasi cilindree ca si cel de pe generatia anterioara (1242 cmc, daca nu gresesc), unde dezvolta 94 CP, fata de 90 CP (in unele surse am gasit 89 CP) de pe noul model. Este vorba si de euro 5 (modelul vechi) si euro 6 (modelul nou).
    Portbagajul are 265 litri, se pare ca atat a determinat o organizatie din Germania, care se ocupa cu astfel de masuratori. Modelul vechi are 211 litri, deci o crestere de aproximativ 25%. Este ceva similar cu Ford Ka+... acesta are portbagaj de 270 litri, insa ofera mai mult spatiu pentru ocupantii locurilor din spate decat Sandero, ce are portbagaj de 320 litri.
    Ce preferam in cazul noului Swift este bancheta spate culisabila ca in cazul noului Ignis, unde se poate mari astfel capacitatea portbagajului. Dar de, nu le putem avea pe toate :)

    Pentru @Automarket
    Imi place testul si va multumesc, il asteptam de ceva vreme intrucat intentionez sa schimb masina.
    Va rog sa-mi spuneti, ce ati alege intre noul Swift si Ford Ka+?
    Ma intereseaza care dintre cele doua modele se conduce mai bine, care are directia mai precisa si tinuta de drum mai buna. In privinta motorizarilor de 1.2 benzina pentru ambele modele, tind sa cred ca se descurca mai bine noul Swift, masina este ceva mai usoara decat Ka+ iar motorul dezvolta cu 5 CP mai mult. Ramane sa le testez pe ambele in curand, iar parerea voastra conteaza.
    Depinde in ce varianta de dotari vor testa cei de la EuroNCAP noul Swift, atata vreme cat Ignis a obtinut 5 stele, ne putem astepta la surpriza placuta si din partea modelului Swift. Datele pe care le am spun ca in constructia caroseriilor celor doua modele s-a folosit otel mai usor, insa cu rezistenta mai mare.
    Si va mai rog ceva... scrieti la "Pret de achizitie'' Romania cu litera mare, nu cu litera mica asa cum apare in articol. De asemenea, sigur este vorba de rivalii sai directi, nu "rivalii sai directie''.
    Si tot desigur la ''Design'', stopurile cu LED iau forma literei C, nu ''stopurile cu LED i-au forma literei C''.
    Sper sa nu va suparati, consider aceste modificari necesare.

    Toate cele bune tuturor !
    11 5
  • Catalin
    Tot pentru echipa @Automarket

    Revin cu rugamintea sa-mi spuneti daca noul Swift are in versiunea standard frane pe disc la rotile din spate. Din cate am citit, asa vor avea viitoarele modele Ford Fiesta si Kia Rio, competitori interesanti pentru noul model Suzuki.
    De asemenea, ati scris la testul cu noul Ignis ca ''suspensia este destul de rigidă și zgomotoasă, iar direcția nu este nici pe departe intuitivă.''
    Este mai buna directia la noul Swift decat la noul Ignis? Este suspensia noului Swift mai silentioasa decat a lui Ignis, filtreaza mai bine denivelarile?
    Stiu ca sunt din clase diferite, insa recunosc ca ma tenteaza si noul Ignis printre masinile enumerate in cele doua comentarii.
    Multumesc anticipat.
    8 4
  • D'ale lui Mirică:

    "10.000 de kilometri de test au parcurs cele 90 de prototipuri Suzuki Swift prin Germania și Marea Britanie, în încercarea de a seta o suspensie pe placul europenilor."
    Adică fiecare prototip a parcurs în medie doar 111,1km?

    "Urmând parcă trendul actual, stopurile cu LED i-au forma literei C și se văd plăcut pe timp de noapte." Verbul "a lua" (infinitiv) se scrie "i-au" la indicativ prezent?!

    Și mai sunt și altele... Ce să faci, tre' să publicăm articole la kilogram. Calitatea a treia.
    16 1
  • kim_vl
    @Catalin
    De pe un site indian am spicuit urmatoarele informatii interesante:
    - frane fata-spate cu disc
    - garda la sol 2WD - 120 mm, 4WD - 145 mm
    - greutati cuprinse intre 860-970 kg, in functie de versiuni

    Cum pe mine ma intereseaza la ora actuala doar versiunile cu transmisie automata, Ka+ (desi imi place cum arata) a iesit din discutie. Masina o iau strict pt. oras, pt. naveta.
    Sunt insa in dubii in privinta motorului. 1.0 Boosterjet sau 1.2 Dualjet, ambele cu SHSV ? 1.0 vine cu o cutie AT6, 1.2 vine cu un CVT despre care (la modul general) nu am auzit lucruri prea bune. Cum eu locuiesc la marginea orasului intr-o zona in panta, m-ar interesa si 4x4 pt. iarna (doar pe mototrul de 1.2 vine 4x4).
    Sa vedem insa preturile, specificatiile si dotarile.
    Si noul Vitara imi place la nebunie cum arata (pt. extraurban), doar ca mi se pare un pic cam mic (eu venind de pe un Qashqai); de fiecare data cand vad unul pe strada sau parcat ma opresc si-l admir si studiez.
    7 8
  • @Catalin,
    Oricat de bine ar fi setat motorul si oricat de bine si-ar face treaba electronica, ai consum redus doar daca esti cumparat cand conduci. Si iti spun asta din experienta. Eu am masina de 75 CP, 1100 cmc, pe caroserie de mai putin de o tona. Daca ai depasit 110-120 km/h (pe GPS, nu pe ceas), s-a zis cu economia de carburant! Se duce lejer in 6-6.5. Daca mergi constant cu 100 km/h, ai consul de 5.2-5.3.
    Nu zic ca trebuie sa faci raliuri pe sosele. Dar chiar si la un mers ceva mai dinamic, nu cred ca vei avea un consum extraordinar cu masinuta asta, ci mai degraba unul normal. Asa ca, cei 37 de litri ai rezervorului, in continuare mi se par cam putini.
    12 1
  • Felicitări pt. test!

    Foarte cool mașina, ceva diferit de marea masă. V-aș ruga să nu omiteți varianta 4x4 care m-ar interesa în mod deosebit, lociund într-o zonă montană.
    10 3
  • Swinger
    Clantele alea de pe usile din spate, puse langa pavilion, ma dispera. Urasca moda asta, indiferent de marca si pentru mine e destul s-o chiş cu boltă şi p-asta
    8 18
  • kim_vl
    @LauCalin
    Parerea mea e ca masina asta e mai mult pt. oras (de asta ma intereseaza si pe mine, pt. mers la servici si fataiala prin oras); n-o prea vad pt. concedii lungi si o familie numeroasa, desi cu un plin de 37 litri ar fi ok un 500 km pana la urmatoarea relimentare. Din experientele proprii cu cele 6-7 masini pe care le-am avut, cu niciuna n-am avut un consum mai mic de 8 litri in oras (unul nu foarte aglomerat), indiferent de diesel sau benzina, cu o singura exceptie: Mitsubishi Colt 1.3 benzina 95 cai MT6 cu care reuseam 7 litri in oras.
    7 2
  • Catalin
    @kim_vl
    Multumesc pentru informatii si sincere felicitari pentru comentariile de aici si de pe turatii.ro, am comunicat foarte bine si acolo.
    Vitara as lua si eu, cu cutie manuala si motorizare 1.6 benzina 120 CP. Imi place mult masina si faptul ca se comporta mai bine pe sosea decat Duster. Insa am alte prioritati momentan si Vitara trebuie sa mai astepte. Daca schimb masina anul acesta, imi doresc ceva cu consum decent urban, care sa se descurce ok si in extraurban. Ford Ka+ este de luat in calcul, pe mine ma intereseaza numai masini cu cutii de viteze manuale. Iar Ka+ este realizat pe platforma de Fiesta, deci manevrabilitate foarte ok. Ramane sa testez modelele enumerate.
    Noul Swift ma atrage si mai mult, insa si noul Ignis cu a sa garda la sol mai buna, preturile pentru acesta din urma sunt ok din punctul meu de vedere. Am decis ca urmatoarea masina sa aiba minim 80 CP si sa fie din clasa mica, adica masina cu pana la 4 metri lungime.
    Cine stie, poate peste un an sau doi, voi trece la Vitara.
    Succes, sa faci alegerea ce ti se potriveste cel mai bine !

    @LauCalin
    Stiu ca ai Mitsubishi Colt si iti dau dreptate, cunosc ce spui. Recent am avut drum Bucuresti Predeal si am folosit A3. Al meu Spark cu motor de un litru consuma mixt 6,11 litri, pe autostrada viteza pe GPS a fost cam 125 km/h, in rest pe DN cam 100 km/h si in celelalte zone tot vitezele legale. Nu sunt vitezoman, merg in limitele legale si un plin de 35 litri cat are rezervorul imi ajunge din Bucuresti pana in Grecia, de exemplu, cu alimentare cand ajung in tara elena.
    Posibil ca la noul Swift sa se alimenteze mai des din cauza celor 37 litri cat are rezervorul. De vazut cum stau lucrurile si la noul Ignis, acesta are rezervor si mai mic, de 32 litri. Sper totusi ca au calculat temeinic pentru fiecare model in parte si nu va fi necesar sa se treaca atat de des pe la benzinarie.
    Din discutia cu cineva de la reprezentanta Suzuki, mi-a spus ca motorul de 1.2 de pe Baleno este mai economic decat cel de pe vechiul (de acum) Swift, iar rapoartele din cutia de viteze au fost imbunatatite. Atat noul Swift cat si Ignis sunt fabricate in Japonia, poate ca exista un motiv pentru care rezervoarele sunt ceva mai mici. Este surprinzator de ce le-au realizat astfel.
    Ramane de vazut, personal preferam la randul meu valori mai bune ale rezervoarelor ambelor modele, insa astept lansarile oficiale pentru a ma convinge care este situatia.
    7 2
  • kim_vl
    @Catalin
    Eu am avut Mitsubishi Colt (nu stiu de LauCalin). E singura masina de care imi pare rau ca am vandut-o (mai ales ca nici nu se mai fabrica); avea 9000 km la bord. Mai am si acum copiile de la cartea Colt-ului si am vazut ca avea 1045 kg si rezervorul de 47 litri.
    La sotie i-am luat un Renault Captur 1.2 TCe 120 CP EDC6 (cam printre primele masini din tara, in 2013, poate d-aia se explica si unele probleme). Face naveta la scoala cu el la tara, 80 km zilnic (total), foarte putin in oras si are un consum pe bord de 6.8-7.0. In oras intuiesc un 10% consum. Ce sa zic, am avut tot felul de interventii marunte in service (multe multe) cu tot felul de cacanarii. Cam singurul lucru care ma multumeste la masina asta e cutia de viteze automata EDC.
    Vad ca insisti pe motoarele aspirate pe cand cele turbo sunt mai laudate. De ce ?
    6 5
  • Eu cred ca cele turbo sunt mai laudate pentru orice, in afara de fiabilitate. :))
    Si ai grija ce spui despre Renault, ca poate se gaseste cineva sa iti rupa gatul daca zici ceva de rau. Iti spun din experienta. :))
    12 3
  • Catalin
    @kim_vl
    Parca asa stiam, ca si @LauCalin conduce Mitsubishi Colt si are sau avea un Beetle.
    Si ce am in prezent, un Chevrolet Spark model 2014, are 68 CP din motor de un litru in 4 cilindri, iar masa cu sofer de 75 kg este data ca fiind 1044 kg.
    Imi plac mai mult motoarele aspirate pentru modul in care urca in ture, pentru modul liniar in care trag. Se potrivesc mai mult cu stilul meu de condus, circul mai mult in oras si prefer sa am o masina cu motor ce trebuie dus in ture (peste 3000 rpm) doar cand e nevoie, iar in rest am un stil de condus ponderat. Am reusit cu Spark consum de 7,6 litri in oras, chiar avand anvelopele de iarna si prin luna noiembrie, pe asfalt uscat. Insa prefer sa consume 8,5 litri in oras si sa nu merg chiar atat de incet ca atunci cand am obtinut 7,6 litri (in carte consumul in oras este precizat la 6,6 litri).
    Imi plac si anumite motoare turbo, insa nu prefer motoarele in 3 cilindri si de capacitate mica. Am condus de exemplu Focus ST si mi-a placut ca pana la o anumita turatie propulsorul se comporta ca un motor aspirat. Pana acum consider ok motoarele turbo de cilindree mica si in 3 cilindri de la Ford, ma refer la 1.0 EcoBoost in variantele de 100 si 125 CP. Nu degeaba este un motor premiat ani la rand. Nu sunt fan Ford, sunt fan masini bune, realizate cu simt de raspundere, ce transmit ceva celui ce le conduce si prietenoase cu buzunarele proprietarului. In general prefer masinile simple, adica fara prea multa electronica, fara turbo si consumuri mari (de exemplu 0.9 TCe de 90 Cp consuma pe la 120 km/h cam 9 litri, stiu de la proprietari), la care sa nu prea aiba ce sa se strice. Pentru ca fiabilitatea pe termen lung a masinilor din vremurile acestea a scazut, comparativ cu cele fabricate pana prin 2000. Cea mai fiabila masina a mea a fost un Renault 5 din 1987, urmat indeaproape de un Ford Focus 1.6 benzina fabricat in 2000. Chiar mi-a spus cineva de la reprezentanta Suzuki in 2013, cand am vrut sa cumpar Suzuki Splash sau Swift si apoi m-am decis pentru Spark, ca Ford nu va mai face vreodata o masina la fel de fiabila ca modelul Ford Focus I.
    Despre motorizarea 1.6 benzina 120 CP regasita pe multe modele Suzuki, ADAC si DEKRA Germania sustin ca este printre cele mai fiabile motoare din lume. Am vazut o emisiune despre 4x4 si prezentatorii aveau cuvinte de lauda despre acest motor, spunand si ca le pare rau ca nu se va mai fabrica.
    Mergem inainte, am inceput sa apreciez marca Suzuki pentru ca au modele fiabile, oneste cum a scris cineva mai sus, la preturi rezonabile. Si poate ca in curand ma voi decide pentru noul Swift sau Ignis.
    Numai bine !
    8 2
  • kim_vl
    Masinile din ziua de azi (ca orice alt bun de larg consum) nu mai sunt facute sa tina 10-20 de ani sau chiar mai mult. Personal, din masinile noi pe care le-am detinut actuala are cei mai multi km si ani (50000 in 5 ani, am 3 masini in familie) si deja anul asta sau anul viitor cel tarziu vreau s-o schimb. Cu exceptia Colt-ului am avut numai motoare turbo de care am fost foarte multumit. E drept insa ca fataiala in oras nu prea prieste la turbo, nici diesel nici benzina si, de aceea, ma gandesc la un aspirat mic de oras.
    Tocmai ma pregateam sa zic ca noul Ignis inca nu e disponibil in Romania cand vad ca tocmai au afisat preturile si specificatiile (cred ca ieri le-au postat pe site, pt. ca eu intru pe site la Suzuki cam zilnic). Ma bag un pic la studiu. Un 4x4 cu garda de 180 si pornind de la 11900 Euro pt. fataiala pe coclauri (fara sa bagi bani grei pt. offroadere serioase) nu suna rau.
    7 1
  • Catalin
    Ieri posibil ca au afisat preturile pentru Ignis, seara le-am descoperit la ei pe site.
    5 1
  • kim_vl
    Am studiat un pic oferta cu Ignisul dar eu nu vad nicaeri ceva despre sistemul SHVS despre care site-ul Suzuki.ro anunta anul trecut ca e standard:
    - http://www.suzuki.ro/autoturisme/suzuki/noutati/suzuki-a-prezentat-noul-mini-crossover-ignis-in-japonia/
    - http://www.greaterfool.tv/new-suzuki-ignis-shvs-allgrip-hybrid-2017-first-test-drive/
    Partea prosta e ca la 4x4 diferentialul spate face ca portbagajul sa scada cu 56 de litri (de la 260 la 204) fara de versiunile 2WD, iar rezervorul cu 2 litri (de la 32 la 30); si-asa e mic.
    5 1
  • Catalin
    @kim_vl
    Probabil dotarile difera pe anumite piete. In Germania de exemplu, am constatat ca preturile sunt mai mari, incepand cu varianta de baza.
    Valorile pentru 4x4 sunt mici, atat pentru portbagaj, cat si pentru rezervor.
    2 0
  • kim_vl
    Eu cred ca, chiar si asa, Ignis Allgrip e o optiune foarte OK pt. cineva care vrea un 4x4 pt. tavaleala usoara, fara sa bage bani multi in monstrii special pregatiti pt. offroad sau mai putini intr-o masina austera si care sa-ti rupa spatele precum Jimny. De alte modele nu mai vorbesc, ca sunt in alta liga de preturi. Pe mine ma intereseaza un 4x4 nu foarte voluminos, relativ ieftin (ca sa nu-mi para rau apoi daca-l avariez) pt. mici escapade la sfarsit de saptamana cu familia pe dealuri si prin munti, fara a ma considera un impatimit de offroad greu. Mi-ar fi placut sa aiba si cutie automata pt. ca sa-l poata conduce si sotia (s-a dezobisnuit de manuala).
    Sunt curios ce tip de distributie (lant sau curea) au motoarele astea de 1.0 si 1.2. O sa trimit un mail la Suzuki ro pt. ca sa-i intreb mai multe amanunte.
    1 4
  • Catalin
    @kim_vl
    Atunci Ignis 4x4 este ok pentru ce-ti doresti. Pe mine ma intereseaza doar variantele cu tractiune fata, indiferent ce masina voi alege.
    Motorizarea 1.2 are distributie pe lant. Are tot 1242 cmc ca la generatia anterioara Swift, livreaza 90 CP (euro 6) fata de 94 CP (euro 5).
    De 1.0 BoosterJet nu cunosc cum este distributia, mai bine intrebi.
    3 1
  • kim_vl
    Oare ce inseamna "3-link rigid axle with coil spring" la suspensia spate la Ignis 4WD (fata de "punte rigidă cu arc elicoidal" l aversiunile 2WD) ? E de bine sau nu ?
    1 5
  • kim_vl
    1.4 Boosterjet stiu ca e pe lant
    2 2
  • Catalin
    @kim_vl
    Poate ca si 1.0 BoosterJet are distributie pe lant.
    Interesanta prezentarea de pe autolatest.ro, unde exista un test cu Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet. Nu am nici cea mai mica intentie sa fac reclama, ci doar sa prezint deschis si fara niciun interes ascuns, date ce pot fi de folos. Doar de aceea este rubrica de comentarii, ca sa comunicam liber despre aspectele legate de un anumit subiect. Toti putem avea ceva de invatat din anumite comentarii, scrise in mod civilizat.

    coil spring = arc elicoidal, spiralat.
    ''3-link rigid axle'' inseamna suspensie cu 3 brate laterale si un brat longitudinal, suspensie ce imbunatateste manevrabilitatea. Este de bine ca suspensia spate sa fie de tip "3-link rigid axle with coil spring" la 4WD, fata de "punte rigidă cu arc elicoidal" la versiunile 2WD.
    Si Jimny are acelasi tip de suspensie spate.
    3 1
  • kim_vl
    Am fost astazi intr-o reprezentanta Suzuki. Ignis e pe drum, va aparea in showroom-uri cam saptamana viitoare. Swift-ul - prin iulie. In Romania nu va disponibil sistemul SHVS; cica nu exista cerere (nu am habar ce insemna la pret acest sistem).
    Am facut un drive test cu un Baleno 1.2 Dualjet (varianta cam de varf), cu aprox. 13000 km la bord. Eram doua persoane la bord si motorul se infigea foarte bine. Pe CB avea un consum de 4.8%. Grafica centrala si cea dintre ceasurile de bord foarte placuta. Plastice pe bord si usi cam tari. Mi-a placut masina. Doar numele poate crea unele probleme.
    3 2
  • kim_vl
    Am uitat: greutatea din talon la Baleno: 950 kg.
    2 1
  • Catalin
    @kim_vl
    Multumesc pentru informatii.
    Poate saptamana viitoare voi merge sa vad noul Ignis. Am vizionat numeroase teste de prezentare, iar consumul mediu afisat era de 4,5 litri, cineva spunea in review ca in oras ar consuma cam 6 litri...
    Se pare ca au imbunatatit constant acest motor pe benzina de 1242 cmc, ce se fabrica de ceva vreme si se regaseste pe multe modele noi Suzuki.
    2 0
  • kim_vl
    Am citit si vizionat multe teste cu noul Ignis (masina fiind lansata pe alte piete inca din toamna lui 2016) si concluziile respectivilor sunt foarte pozitive. Masina e robusta (fiind foarte usoara), bogat echipata, "vesela" iar materialele interioare sunt ok (desi s-a folosit un plastic ceva mai tare). Saptamana viitoare voi vedea masina in showroom, poate o voi si testa si daca imi place voi lansa comanda pt. un 4x4. S-ar incadra si la Rabla avand emisii sub 130 g CO2/km.
    2 1
  • ariciul
    @kim_vl studiaza modelele de allgrip aici http://www.globalsuzuki.com/allgrip/ si vezi daca allgrip auto este ceea ce doresti de fapt. Ignis nu e facut pt offroad nici macar usor (parerea mea). Are un mod 4x4 auto care e de fapt un 4x2 si numai atunci cand se pierde din aderenta intervine sist allgrip si transfera din tractiune si pe rotile din spate! Insa in majoritatea timpului va functiona ca 4x2. Cu totul altfel sta treaba la Vitara SX4 si Jimny unde ai posibilitatea sa schimbi mai multe moduri.
    1 0
  • kim_vl
    @ariciul
    Sistemul 4x4 auto de care vorbesti tu e folosit de majoritatea SUV-urilor 4x4 care nu sunt offroadere adevarate, adica cele care folosesc comanda electronica pt. diferentiale (adica cele fara maneta pt. blocare diferential, reductor etc.). Cateva exemple: Kuga, Tucson, Qashqai etc. in modul 4x4 AUTO merg tot in 4x2 daca nu e cazul de pierdere de aderenta. O sa vezi de exemplu in grafica de pe display-ul de la Kuga ca pe rotile spate poti avea chiar tractiune 0 desi masina are 4x4 permanent. Masinile care au 4x4 LOCK au tractiune 50% fata 50% spate. De exemplu, in manualul meu de la Qashqai scrie ca in 4x4 AUTO tractiunea poate sa fie (daca nu e nevoie altfel) 100% pe fata iar in 4x2 in cazuri extreme masina poate cupla singura pe 4x4. Ma indoiesc ca la Vitara sau SX4, care are un selector de tractiune asemanator cu al Qashqai-ului, e altfel. Deci totul e electronica iar 4x4 permanent sau 4x4 AUTO nu inseamna cu tot timpul trag toate rotile ci ca tot timpul exista posibilitatea sa traga toate rotile ! La offroaderele adevarate a alta poveste.
    0 1
  • kim_vl
    Adica, mai pe scurt, vreau sa zic ca 4x4 Allgrip de pe Ignis nu difera cu nimic fata de 4x4 AUTO sau 4x4 "permanent" de pe alte modele (inclusiv 4x4 AUTO de pe Vitara sau SX4). La Jimny cred ca e alta poveste (parca are diferential blocabil mecanic, reductor).
    2 1
  • kim_vl
    @ariciu
    Am (re)citit pagina din link-ul tau si acolo o sa vezi chiar un filmulet in care se arata ca in 4x4 AUTO (Vitara, SX4) "by default" trage 100% fata iar atunci cand rotile fata sesizeaza o pierdere de aderenta se transfera tractiune si rotilor spate. Altceva vrei sa spui tu despre aceste modele si anume ca mai au si alte moduri (Sport, Snow...) printre care si LOCK, ceea ce Ignis si Swift nu au. Dar Ignisul compenseaza oarecum prin functia Grip control care oarecm previne, anticipeaza intrarea cu intarziere a tractiunii spate. Dar 4x4 AUTO are "toata lumea".
    2 1
  • Johnney.
    smechera masinuta, imi place!!!!
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru