Range Rover Evoque

2.0 Diesel Turbo Mild Hybrid (D240) 240CP 4x4 Aut9 HSE

Motor / Transmisie

4.0

Pentru a se putea bate de la egal la egal în oferte cu rivalii enumerați mai sus, Range Rover Evoque a venit pregătit. În rucsacul noului model au încăput nu mai puțin de șase motoare, trei dieseluri și trei pe benzină. Toate fac parte din familia nouă Ingenium și vin cu cifre de consum și emisii care respectă normele stricte de poluare.

Ele oferă și o reducere cu 6% a consumului pentru că dispun de un sistem micro-hibrid de 48V, similar celui pe care îl vedem deja la Audi. Asta înseamnă că dispune de un starter generator pe curea, de o mică baterie de 200 Wh și de capacitatea de a recupera extrem de eficient energia pierdută la frânare. Sistemul micro-hibrid îi permite lui Evoque să oprească motorul convențional la o viteză mai mică de 17 km/h și să garanteze mai mult cuplu la accelerare. Sistemul micro-hibrid va fi disponibil doar pe versiunile cu transmisie automată.

În cele două zile de test am interacționat cu două dintre cele șase motoare. Unul dintre ele a fost benzina de 250 de cai putere, cu transmisie automată și 4x4. Nu vă așteptați la o explozie. Evoque livrează frumos resursele, motorul este bine antifonat, oferă reprize bune de accelerare și chiar te smucește discret atunci când schimbați în zona roșie. În combinație cu acest motor, cutia cu 9 trepte este însă dezamăgitoare, fără o bună intuiție și fără o retrogradare intuitivă.

Contrar așteptărilor mele, dieselul de 2.0 litri și 240 de cai putere a afișat un comportament mult mai plăcut. A fost bine antifonat, a dat dovadă de resurse decente și chiar s-a împerecheat mai bine cu transmisia automată cu 9 trepte, construită de ZF. Singurele momente în care ar fi fost nevoie de mai mult au apărut pe autostradă, acolo unde accelerarea se face gradual.

Cuplul motor de 500 Nm este un deliciu, transformând mașina asta într-una care se mișcă lejer și intuiește perfect nevoile tale chiar și în modul de rulare Auto. Transmisia dispune și de un mod Sport. Acesta este mult mai indicat decât padelele din spatele volanului în momentele în care vrei să abuzezi de resurse. Spun asta pentru că padelele au o întârziere inexplicabilă la retrogradare.

  • zarnesteanu, vineri, 12.04.2019 14:05

    Foarte chic masinuta. Intr-adevar, mi se pare foarte potrivita pentru o gagica.

  • Sam93, vineri, 12.04.2019 14:45

    O masina frumoasa ca design dar ridicol de grea pentru dimensiunile sale si spatiul oferit. Cu vreo 300 de kg mai grea decat ar trebui sa fie. Din cauza asta are nevoie de motorul asta fortat sa faca putere multa, dar e tot cam lenta in segment. Un motor mai putin fortat ar fii mai fiabil dar super lent. Cutia e dubioasa. Interior arata superb dar functionalitatea si fiabilitatea pe termen lung a ecranelor e dubioasa rau. Scumpa, ca toate din segment. In concluzie, prefer Volvo XC40.

  • Kirotractor, vineri, 12.04.2019 14:56

    Chiar dacă n-am condus vreodată un Evoque, hai să chibițez și eu una-alta -- pe lângă observația că regimul de putere max. cred că-i la 4.000 rpm ca la Jag E-Pace cu motor identic biturbo, și nu la doar 2.400 rpm. Nici platforma nu cred să fie una nouă -- altfel masa proprie enormă (pt dimensiunile unui Duster) ar fi fost redusă. Stilul noului Evoque rămâne însă într-adevăr irezistibil pentru ambele sexe, chiar dacă tot blondele vor fi majoritare la volanul lui, cum bine zice și @zărne. Prăpastia financiară a JLR ar fi fost deci sigur mai adâncă fără Evoque în gamă (și Velar poate.) Problemele de fiabilitate înclin să cred că au subminat cel mai mult vânzările JLR. În rest, capabilitățile reale-n offroad ale luxosului Evoque trebuie remarcate, deși pe Dorobanți nu trebuie trecute vaduri adânci de 60 cm. :-) Pe lângă greutatea elefantină, și alți testeri (nu doar Bogdan deci) critică totuși *indecizia* cutiei automate și șocuri sesizabile-n transmisie la kick-down / retrogradări. Rularea *cool* e însă inclusă probabil în profilul standard al clienților/elor Evoque. Nici consumul (real) nu poate fi trecut la plusuri, dar cine ia în calcul factorul ăsta caută un Duster. Sau un Jimny (apropo: pe când un test cu piticania Suzuki, AM?) Concluzie (strict personală): dac-aș avea bani d-un Evoque (nu HSE, unul mai simpluț) aș aștepta totuși noul Defender.

  • mircea, vineri, 12.04.2019 16:05

    @kirotractor Fișele tehnice ale lui Evoque așa zic. Toate versiunile diesel scot puterea maximă la 2400. https://www.landrover.ro/system/car_models/brochures/000/000/031/original/New-Range-Rover-Evoque-Brochure-1L5512010000BXXEN01P_tcm281-638573.pdf?1542919662

  • Kirotractor, vineri, 12.04.2019 16:27

    @mircea: Mulțam de lămurire -- te cred, evident, dar asta nu înseamnă că-i cred și pe JLR-iști. :-p Mai exact: simplificând un pic, puterea = cuplul x turația; iar dacă cei 500 Nm sînt livrați constant pe plaja 1.500-2.500 rpm, logic ar fi -- adică este de fapt -- ca la apexul cuplului (2.500 rpm), Pmax să fie... mai maximă decît la 2.400. :-) (n.b.: Vb. și din pățanii proprii, pe vremuri traducând/adaptând pt. o șaormă-n plus :-) absolut toate comunicatele / aburelile de marketing oficial trimise de la nemți (în lb. germană) la dealerul unei mărci așa-zis premium VAG - nomina odiosa, dar oricum nu contează detaliile. ...Contează însă că nemțălăii *premioumm* trimiteau și date... aiuristice (nu prea des, dar suficient cât să-i contrariez pe șefi -- care la-nceput tindeau să mă ia la șuturi. :-)) Concluzie: Errare humanum est ... și-n Vest. :-P

  • Corocsenie Adrian, vineri, 12.04.2019 19:04

    Peste 62 de mii de euro pt. o masina care va sta mai mult prin service la reparat ? No way ! Exista la 62 de mii masini de o calitate mult mai buna !

  • nume, vineri, 12.04.2019 19:26

    Oribil. Inca putin si se transforma in Kia Soul. Macar de-ar fi fost si la fel de fiabil.

  • someone, vineri, 12.04.2019 19:55

    mai stati putin si land-rover &jag vor fi cumparate de psa, si sa vedeti atunci disttractie anglo-franceza. cu tot ce presupune asta. si atunci gabaritul extra al lui evoque va conta mai putin. sau turatia oficiala a puterii.

  • joe, vineri, 12.04.2019 20:14

    Frumoasa,nimic de zis!..Dar as sta cu banii la spate,sa nu mi-i "fure" englezoii astia smecheri si aroganti! Cu 62 de mii,,prefer un plug in Volvo XC 60, cu demaraj de aprox 5,4 secunde.cumparat de la nemti,,nu din Ro,unde preturile sunt cu 30% mai mari,cu toate bonusurile date!.https://www.autoscout24.ro/oferte/volvo-xc60-momentum-2019-business-edition-t8-twin-engine-a-electric-benzina-b1fc833f-0c5b-4773-853d-fff4333349ef?cldtidx=4

  • adi_10, duminică, 14.04.2019 16:25

    Pt mine este in continuare o nebuloasa faza cu consumul. pe Touareg 3.0 280 cai putere ati scos consum de 9% mixt, iar cu asta cu motor 2.0 240 cai putere +mult mai usoara+mild hybrid scoateti 10.3. extraurban. Efectiv nu pricep

  • VAG, duminică, 14.04.2019 17:37

    @adi_10 E Range Rover la ce te astepti ? Masini de KAKA !

  • r, luni, 15.04.2019 09:35

    Referitor la consum de abia acum au spus adevărul (probabil NU le-au dat icre negre la micul dejun, etc., etc.)

  • adi_10, luni, 15.04.2019 17:49

    @Corocsenie Adrian - de ce spui asta?

  • Corocsenie Adrian, marţi, 16.04.2019 14:58

    @adi_10 Pt. ca am un vecin care imi e prieten bun si are toata gama Range Rover noua mai putin Velar. El modelul mare, tataul lui Sport si mama lui Evoque. Mi-a spus ca daca e sa regrete ceva in viata asta, regreta ca a ales sa cumpere Range Rover. Ti-o spun sincer si nu am nimic cu marca. Daca asta mi-a spus un propietar de 3 Range-uri noi si toti se plang pe toate forumurile de ele si prin toate service-urile, e clar ca marca asta are probleme serioase de fiabilitate.

  • adi_10, miercuri, 17.04.2019 17:54

    @Corocsenie Adrian - am inteles, nu inteleg de nu s-a oprit la primul totusi si a ajuns sa aiba 3 in familie, dar ma rog. Oricum in ultimii ani mi se pare ca majoritatea masinilor sufera grav la capitolul fiabilitate/calitate, iar daca mai dai si o gramada de bani pe ea o iei razna, la figurat vorbind

  • Corocsenie Adrian, miercuri, 17.04.2019 23:16

    @adi_10 Nu s-a oprit la unul pt. ca le-a luat pe toate 3 in aceeasi luna. Si-au schimbat masinile toti si au ales sa mearga pe Range Rover toata familia. Acum regreta.

  • adi_10, vineri, 19.04.2019 12:00

    @ Corocsenie Adrian - am inteles, au mers all-in. sper totusi ca nu e politician vecinul tau, nu as vrea sa stiu ca si-a luat flota in familie de Range-uri pe "banii mei"

  • Corocsenie Adrian, duminică, 21.04.2019 22:55

    @adi_10 Nu nu. Are un lant de farmacii si un depozit de medicamente. Omul e corect 100%. Nu a furat un leu la viata lui. Nici evaziune nu cred ca a facut pt. ca mereu ia mers bine. Nu are de ce sa faca. Omul a avut multe masini. Cand s-a mutat aproape de casa mea, a venit cu un CLS, E class si A class. Dupa a avut Jeep Comander, GLA, S class. Peste ceva timp CL 500 , Panamera si SLK. Alti ani seria 6 Grand Coupe, i8. Acum Range-urile si un SL. Mai nou un Jaguar F pace si V class.