Drivetest Opel Astra Sports Tourer

1.6 CDTi 160CP Man Innovation
Opel Astra Sports Tourer zoom
de Bogdan Mirică
Vineri, 25.03.2016
Culesul roadelor

Pe malul râului Douro, flancat de o parte și de alta de terase cu vița de vie din care se naște celebrul vin de Porto, am avut o revelație: downsizing-ul e bun.

Opel și-a dorit foarte mult să convingă, să le arate clienților săi că a schimbat multe ingrediente ale rețetei sale perimate. Germanii au investit mult în dezvoltarea unor motoare noi, dar și într-o nouă platformă, iar acum încep să culeagă roadele.

Și ce loc mai bun de a culegele roadele decât drumul vinului de Porto, una dintre cele mai frumoase șosele din lume, cu un viraj la fiecare 11 secunde.

Chiar dacă nu e septembrie, Opel Astra Sports Tourer ne-a demonstrat că roadele se pot culege și primăvara, mai ales dacă ai o vie nobilă, îngrijită de cei mai buni viticultori.

Opel Astra Sports Tourer
1.6 CDTi 160CP Man Innovation

  • Pret de pornire 15.820 €
  • Pret model testat 23.050 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Spuneam că pe Valea Douro am avut o revelație. O revelație născută în spatele norului de îndoială care învăluia brandul german în ultimii ani. Opel a pus în scenă unul dintre cele mai spectaculoase motoare diesel din segmentul compact, folosindu-se de o cilindree neașteptat de mică: 1.6 litri.

Astfel, germanii sunt capabili să ofere unul dintre cele mai puternice motoare diesel de 1.6 litri din lume. Un motor pe care l-am testat și noi pe varianta Sports Tourer a noului Astra.

Agregatul cu patru cilindri oferă 160 de cai putere și un cuplu de 350 Nm. Un moment motor care, până acum 10 ani, părea accesibil doar segmentului premium. Acum, cei care își doresc o compactă au la dispoziție resurse incredibile.

”Incredibil” este un calificativ îndrăzneț, dar pe care îl acord pentru că resursele unității par a fi nelimitate. Cei 350 de Nm se resimt o plajă de turații extrem de generoasă, care începe la 1500 rpm și pare să se sfârșească abia dincolo de 3500 de rotații.

E o plăcere deosebită să simți că ai la dispoziție o rezervă de putere suficientă pentru orice depășire și pentru orice segment de drum. Chiar și la viteze mari, pe autostradă, Astra Sports Tourer se mișcă foarte bine. Am rămas profund impresionat de faptul că treapta a treia de viteză are parcă o flexibilitate infinită: găsești mereu cuplu, chiar dacă te afli la puțin peste 1000 de rotații.

Nu e de mirare că am reușit să negociez viraje strânse chiar și cu treapta a treia. Primele două sunt ceva mai scurte pentru a favoriza accelerația, iar ultimele ușor mai lungi pentru a favoriza consumul. Timoneria a fost și ea îmbunătățită, cursa schimbătorului fiind acum mai precisă. Dar, întotdeauna e loc de mai bine.

Un alt aspect ce merită menționat: antifonarea dieselului este foarte bună, el fiind prezent ca fundal sonor propunțat abia pe la 3000 de rotații.

Consum

Vinul de Porto te poate ademeni foarte ușor cu aroma sa dulce, dar puternic alcoolizată. Așa cum o poate face și noul motor de 1.6 litri. Resursele generoase pot să te facă să uiți de consum. Așa cum am pățit și noi.

După o rulare intensă, cu o porțiune serioasă de autostradă, urmată de virajele șoselei N222, indicatorul computerului de bord a indicat un consum de 6.5 litri/100 de kilometri.

Dacă ne uităm însă în fișa oficială, vedem că Astra SportS Tourer consumă în medie doar 4.2 litri la 100 de kilometri. Este aceeași valoare obținută de un Volkswagen Golf Variant. Comparat cu versiuni care au o putere apropiată pe modelele Seat Leon ST, Peugeot 308 SW și Ford Focus Wagon, media de consum a noului Astra ST este insesizabil mai mare.

Performanţe

Pentru a nu mai fi codașul clasamentului atunci când vine vorba de performanțe, Opel a înțeles că trebuie să intre la dietă. Iar pentru asta a modificat complet platforma și structura modelelor sale. E ca și cum germanii l-ar fi înviat pe Gustav Eiffel, creatorul celebrului turn din Paris dar și a numeroase poduri din zona orașului Porto.

Folosindu-se tot de oțel, ca și Eiffel, inginerii din Russelsheim au reușit să obțină o rigiditate structurală mai mare, dar o masă totală mai mică cu 190 de kilograme. Dieta ajută mult la capitolul performanțe, Astra ST reușind să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 8.9 secunde. 

Este din nou un timp similar celui obținut de Golf Variant, dar puțin mai slab decât al lui Seat Leon ST. Peugeot 308 SW și Ford Focus sunt ceva mai lenți.

Interior

Odată cu noua generație, interiorul noului Opel Astra a fost mult simplificat. De asta ne-am convins încă de când am testat hatchback-ul. O caracteristică transmisă și fratelui break: Astra Sports Tourer. Avem o planșă de bord mult mai aerisită, cu, poate, cel mai bine încadrat ecran al unui sistem multimedia și cu un design plăcut.

Materialele sunt bune, au evoluat, însă în partea inferioară a planșei de bord și a consolei centrale avem în continuare un plastic destul de tare și neprietenos, cu finisaje perfectibile. În partea superioară însă, precum și la nivelul volanului, finisajele sunt mai bune.

Dincolo de volan găsim instrumente de bord clasice, ușor învechite, și un computer de bord color, care salvează situația.

Lipsește un spațiu pentru depozitarea telefonului la baza planșei de bord. O problemă care exista acum două generații, a fost rezolvată în cazul ultimei, dar acum a reapărut. Opel încearcă să o rezolve cu un fel de suport de prindere a smartphone-ului, însă aș fi preferat o soluție clasică.

Spațiile de depozitare pentru pahare sau sticle de pe consola centrală sunt suficient de mari, dar nu sunt adânci și ar putea duce la vărsarea lichidelor. Din fericire, în buzunarele portierelor încap sticle generoase de apă sau suc.

Portbagajul are și el o capacitate generoasă, de 540 de litri, mai mare decât cea a lui Ford Focus Wagon, dar ceva mai mică decât a rivalilor enumerați mai devreme.

O atenție deosebită trebuie acordată scaunelor. Dezvoltarea lor a costat destul de mult și nu e de mirare că cele mai confortabile reprezintă între 10 și 12% din valoarea mașinii. Merită însă toți banii pentru că au o susținere laterală bună (ajustabilă chiar) și se pot dovedi un adevărat pansament pentru cei care au dureri de spate.

Preţ de achiziţie

Noul Opel Astra Sports Tourer are un preț de pornire de aproape 16.000 de euro pe piața din România, însă dacă vă doriți versiunea vedetă, testată de noi, trebuie să fiți dispuși la o cheltuială ceva mai mare.

Un Astra ST cu motorul 1.6 CDTi de 160 de cai putere pleacă de la 23.000 de euro. Dacă ne uităm în segment vedem că un Ford Focus Wagon este ceva mai ieftin, adică 20.000 de euro. La fel și Seat Leon ST care pleacă de la 21.000 de euro. Tot accesibil poate părea și Peugeot 308 SW, care pornește de la 22.000 de euro.

Cu o etichetă apropiată de cea a lui Opel Astra ST se vinde actualul Volkswagen Golf Variant care costă aproximativ 23.000 de euro.

Siguranţă

Noua generație Opel Astra a fost testată de EuroNCAP și a primit punctajul maxim. Protecția oferită adulților a fost de 86%, o valoare bună, ca și cea obținută pentru protecția copiilor, adică 84%. Performanța care impresionează însă cel mai mult este cea referitoare la protecția pietonilor, Astra reușind un punctaj foarte mare, de 83%.

Având în vedere că vorbim doar despre o diferență în dimensiuni și nu de una structurală, lui Opel Astra ST i se pot aplica fără probleme aceste performanțe în materie de siguranță. Rezultatul obținut la EuroNCAP este o dovadă solidă că oțelul cu rezistență ridicată, folosit la nivelul întregii structuri, s-a ridicat la înălțimea așteptărilor.

Pe lângă modificările care țin de rezistență, noul Astra ST vine și cu o mulțime de sisteme de siguranță, cum ar fi avertizarea la depășirea benzii de mers, cu posibilitatea de corectare automată a traiectoriei. Mai există și avertizarea pentru unghi mort, frânarea automată în trafic aglomerat și recunoașterea semnelor de circulație.

Totodată, noul Opel Astra ST beneficiază și de sistemul OnStar, un serviciu de asistență, care poate salva vieți. Există un buton de SOS pe care pasagerii îl pot apăsa în caz de urgență și există și o funcție de apelare automată în caz de accident. Acesta vine disponibil în 13 țări și poate fi accesat în opt limbi.

Ţinută de drum

Organizatorii testului internațional au ales șoseaua N222, una dintre cele mai virajate din Europa, pentru a ne demonstra că noul Astra Sports Tourer nu are de a face cu ținuta de drum prea relaxată a unei mașini de familie.

Asta pentru că suspensia noului model german a fost calibrată pentru a oferi o rulare țeapănă și bine înfiptă în asfalt. Mai exact, aderența se păstreză bine, ruliul este estompat cu succes, iar comportamentul sportiv nu lipsește. Opel Astra ST dovedește că un break nu trebuie să fie neapărat plictisitor.

În plus, suspensia nu mai este zgomotoasă, insuflând acum o percepție a calității mult îmbunătățită. Cât privește direcția, ea va mulțumi clienții care își doresc să se simtă ceva mai implicați în actul condusului.

Vizibilitate

Opel Astra Sports Tourer are o suprafață vitrată destul de bine proporționată. Luneta este generoasă, însă este flancată de un set generos de montanți. Oglinzile laterale sunt și ele bine proporționate și ajută la vizibilitatea posterioară. Există însă ceva probleme cu primul rând de montanți, care incomodează în virajele strânse.

Dincolo de aceste inconveniente, pe timp de noapte Astra promite o adevărată revoluție. Germanii sunt primii care aduc în segmentul compact tehnologia farurilor matrix LED.

Sunt acele faruri care folosesc câte opt segmente de tip LED pentru fiecare bloc optic. Ele sunt comandate de un calculator inteligent și, în funcție de ceilalți participanți la trafic, dar și de traseu, se pot aprinde sau stinge în așa fel încât să nu orbească și să ilumineze perfect. E ca și cum cineva stă ascuns sub capotă și aprinde lanterna fix acolo unde îți dorești.

E drept că sistemul nu gândește la fel de repede ca cel întâlnit în segmentul premium, pe Audi A8, spre exemplu, dar acest detaliu nu incomodează și este greu de sesizat.

Tehnologie

Deși nu se promovează astfel, Opel Astra Sports Tourer, ca și fratele său hatchback, este unul dintre cele mai tehnologizate modele din segmentul compact. Vine cu o mulțime de elemente care sporesc confortul și pe care le găseai de obicei în segmentul premium.

Mă refer aici la scaunele încălzite și ventilate pe trei trepte, la funcția de masaj a acestora și la volanul încălzit. Pe timp de iarnă, chiar și cei de pe bancheta spate vor fi răsfățați cu încălzire în scaune.

Sistemul multimedia a fost și el îmbunătățit și simplificat. Chiar dacă există șansa să te mai rătăcești prin meniu, sistemul procesează foarte bine și nu are întârzieri sesizabile, așa cum se întâmplă în cazul noii generații Renault Megane, testată și ea recent. În plus, navigația, disponibilă și în limba română, este bine pusă la punct și are indicații prețioase.

Foarte util și suportul unor sisteme ca Android Auto și Apple CarPlay, gata să recreeze ecranul telefonului mobil pe cel al mașinii și să îți ofere acces la o serie de aplicații esențiale.

Design

Designul noului Opel Astra Sports Tourer nu se îndepărtează foarte mult de ceea ce vedeam pe generația trecută. Liniile generale sunt similare, oamenii de creație preferând să le rafineze și să le dea o notă mult mai contemporană.

Cert este că designul este digerabil de marea masă, este atrăgător și are potențialul de a nu deveni plictisitor în viitorul imediat următor. Dacă viitorii clienți vor alege și un set de jante cu dimensiuni generoase, atunci premizele unui break gata să rămână sexy și peste patru ani au fost create.

Nu ne-a placut

  • Spații de depozitare la baza consolei centrale
  • Prețul ridicat
  • Anumite materiale de la interior
Date tehnice - Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTi 160CP Man Innovation
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4702
Putere maxima CP (rpm)
160 (4000)
Latime mm
1809
Cuplu maxim Nm (rpm)
350 (1500)
Inaltime mm
1510
Viteza maxima km/h
220
Greutate kg
n/a
Acceleratie 0-100 km/h s
8.9
Ampatament mm
2662
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
48
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
540
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Opel Astra Sports Tourer

Ultimele teste

Comentarii (27)

  • E impresionanta acceleratia (8.9 s) ceea ce dovedeste ca intr-adevar aceasta generatie a "slabit" serios fata de precedentele.
    16 5
  • Poate pt opel e impresionanta, ei de obicei avand acceleratii mai slabe decat restul, la aceeasi cai. macar un 8.5 sec putea. Ca oricum e oficiala si nu reala.
    8 33
  • @@Dodo Pai alea care au 8.5 sau chiar sub 8 sunt rapandulele cu euro 4 softat sa para euro 6.

    Un break frumos, alaturi de omologul Megane break care urmeaza sa apara. La ora actuala sunt cam singurele care conteaza in lumea break-urilor compacte europene.

    La Opel imi place mai mult ergonomia (butoanele pentru cc, faruri, volum sunt acolo unde trebuie in comparatie cu Renault), insa se pare, cel putin din testele AM, ca Megane foloseste materiale mai bune, ceea ce e laudabil.

    Preturile ambilor concurenti sunt competitive, mai ales ca nu variantele de top, fie ca e vorba de diesel sau benzina, vor fi si cele mai vandute.
    19 5
  • n-am sa ajung la concluzia lui @inexorbail cum ca Astra Breack e masina perfecta pentru familistu' roman dar chiar e o masina care poate impaca si "capra" lui (sa arate bine si sa se miste corespunzator) si "varza" ei (cand sunt cumparaturile mai numeroase si vacantele mai lungi) si vreo 2 iezi din dotare care nu sunt in poveste dar apar asa...pe nepusa masa :)
    18 2
  • Poate pt opel e impresionanta, ei de obicei avand acceleratii mai slabe decat restul, la aceeasi cai. macar un 8.5 sec putea. Ca oricum e oficiala si nu reala.

    @Andy
    NU doar "rapandulele" reusesc asta. Mai informeaza-te. Mai is si frantuzoaicele.
    5 11
  • ah era sa uit

    acum 1-2 saptamani am vazut un reportaj pe AMS TV. Erau si aia multumiti de modelul asta. Iar la 0-100km/h reusisera un timp mai bun decat cel oficial.

    apropos@Dodo, tu ca familist si consumator de Break, ce procent in decizia de achizitie reprezinta acceleratia 0-100??
    12 4
  • Si japonezele se descurca mai bine, nu doar "rapandulele"
    2 14
  • @anonimul Care japoneze sunt in clasa compacta break care au 160 cp?

    Vechiul Civic Tourer avea 1.6 120 cp si sprintul 0-100 era in 10.4 sec
    Auris Touring Sports nu are motor diesel si toate benzinarele au sprintul 0-100 in timpi mai lenti de 10.4 sec...
    Mazda 3 nu are break
    Nissan Pulsar nu are break.

    Deci care japoneze?

    La Peugeot, 308-ul are un SW 2.0 150 cp diesel cu 0-100 in 9.8 sec
    Citroen nu are C4 break
    Renault Megane nu a aparut in varianta noua Estate, insa cel mai puternic diesel disponibil in gama e 1.6 130 cp care pe varianta normala are sprintul 0-100 in 10 sec deci pe Estate o sa fie mai lent...

    Asa ca mai informeaza-te tu.

    P.S. Vezi ca si Golf-ul Variant cu 2.0 150 cp diesel are sprintul 0-100 tot in 8.9 sec
    19 2
  • Da, nu au break. Am luat valorile de la hatch-uri. Opel hatch de 160cp e trecut cu 8,6
    Dar chiar daca pui varianta acceleratiei de la astra hatch, tot sta mai rau decat concurenta.
    Seat Leon de 150 face in 8.6 sec si cel de 184 in 7.5.
    Mazda 3 150 face in 8.1
    4 13
  • Corect, insa Seat-ul e cu 45 kg mai usor, mai ingust cu 5.5 cm si mai scund cu 4 mm. Seat-ul are 0-100 in 8.4 sec, iar Astra in 8.6 sec. Diferenta aia de 0.2 sec e data de greutate si frecarea cu aerul, cuplul fiind aproape la fel...10 nm in favoarea Astrei.

    Valabil si la Mazda 3, care desi e mai grea cu 45 kg decat Astra, are 30 nm cuplu in plus, e mai scunda cu 3.5 cm si mai ingusta cu 7.6 cm. Iar, vorbim de o frecare cu aerul sensibil mai mica. Diferenta la 0-100 e de 0.5 sec (8.1 sec la Mazda fata de 8.6 sec la Opel).

    Iti garantez ca in viata reala, nu simti o diferenta de 0.5 sec mai ales la o acceleratie sub 10 sec pana la 100. De 0.2 sec nu mai zic...

    Diferentele astea sunt pentru geeks nu pentru un utilizator normal, mai ales ca nu vorbim de masini sport, de curse, lux etc.
    11 4
  • *Seat-ul e mai scund cu 4.1 cm nu 4 mm cum scrisesem din greseala :-)
    7 0
  • Da, ai dreptate, m-am pripit un pic. Am ramas cuplat cu vechile generatii.
    Oricum Corsa si Adam de 150 cp mi se par mai lente decat ar trebui pt caii aia.
    La fel Insignia OPC, o masina f frumoasa la cei 325 cp are o acceleratie cam slaba..

    In viata reala nu simti 1-2 secunde, daramite 0.2 sec. Asta e clar.
    5 6
  • Mie imi convine ca au acceleratii peste 10 sec, chiar peste 15 sa aiba. cu atat cei 7 sec ai mei pana la 100 ima fac sa ma simt reconfortant. e drept, motor benzina :-DDD
    3 7
  • Adrian
    Stilul inconfundabil ........Bogdan Mirica! Sa ghicim daca acest motor este ajutat de o turbina sau de doua..... .
    10 0
  • @Adrian Motorul are doua turbine, la fel ca cele 1.6 160 cp de pe modelele Honda si Renault. Nu poti sa scoti 160 cp dintr-un 1.6 diesel doar cu o turbina...
    9 0
  • inexorabil
    Vienezule, la noi, Astrele G sunt precum omizile pe căldurile sufocante; vrei să-ți spun că numai astăzi am zărit vreo zece (deși, de obicei, aria mea de mișcare existențială este relativ redusă) ? Or fi atât de bune și practice pentru neamul valah sau au ȋnvins rațiunile…ieftinoid-economice?

    Mă rog, hai să mă ȋnclin și eu ȋn fața minunățiilor prezentului: ce distanță arhitecturală a K-ului față de ternul și…mult gustatul G.
    Mda, prețul are menirea de a descuraja, dar tocmai Bogdan a pomenit ȋn articol ceva despre apropierea unor elemente de cele premium…La urma urmei, cui nu-i convine “scorul” să și-o procure direct de la sursă, fiindcă bietul showroomist român trebuie și el să trăiește.
    9 2
  • daca te referi la SH-uri sunt deacord cu tine

    In targ la mine s-au inmultit Astrele si...Focusurile. SH evident. Break-uri in general. In detrimentul prea premiatului si ultrapopularului model din Germania si de pe la noi in egala masura. Anu' asta "italienii" din zona au uitat ca niciodata de modelul cu nume de sport englezesc ce i-a scos din anonimat.
    4 3
  • cornel rs
    pana la urma ,masina asta e facuta de nemti sau de GM ?! inainte aveau aceleasi motoare cu chevrolet facute de GM parca.
    @Automarket ne poti lamuri cat de germana mai e firma opel ?
    3 4
  • Ultima data (99?)era

    Magna si Sperbank - 55%
    GM - 35%
    actionari persoana fizice (angajati Opel) - 10%
    2 4
  • @Vianu Tranzactia cu Magma nu a avut loc. GM are inca 90% din Opel.

    @cornel rs Chevrolet-urile europene aka made in Coreea aveau unele motorizari comune cu Opel-urile de la vremea respectiva. Am sa ma refer la modelele noi de dupa Cruze:

    Aveo New: 1.4 100 cp benzina prezent pe Corsa si Astra
    1.6 115 cp benzina prezent pe Astra
    1.8 140 cp benzina prezent pe Insignia
    1.3 75/95 cp diesel prezent pe Corsa

    Cruze: 1.4 140 cp tubo benzina prezent pe Astra
    2.0 160 cp diesel prezent pe Astra si Insignia

    Oralando si Malibu au folosit si ele o parte din motorizarile respective.

    De precizat ca benzinarele sunt realizate de GM, unele motorizari gen 1.4 140 cp fiind folosite si pe modele din SUA - Sonic si vechiul Cruze, in timp ce o parte din diesel-uri sunt realizate in cooperare cu Fiat, de catre firma VM Motori ca re e 50-50 GM-Fiat.
    7 2
  • *1.8 140 cp benzina era prezent pe Cruze, nu pe Aveo new asa cum am scris la repezeala.
    5 1
  • Chinezu'
    La sectiunea comparat mere cu pepeni:

    Sa comparam bordul si displayul de la Opel , calitate si soft cu cel de la Volvo XC 90 , care desi este peste cu mult, avand soft apple car si functii pentru mai toate butoanele , spotify pt muzica, etc..motor de 2.0 l cu peste 300 CP , DAR PUNCTAJ SUB OPEL !!!!!!

    Drumuri bune!
    7 7
  • La modul general:

    1,3/1,6/2,0l Diesel se face la GM Torino cu "tuning" final (calibrare, testare finala si applicare specifica pt. platforma in care urmeaza sa fie vandut) in Rüsselsheim (D)!
    Doar primele 1,9L Diesel au venit integral de la FIAT, iar primele 2,0l Diesel au fost preluate de VM MOTORI si dezvoltate/inovate mai departe de acea sectie din Torino. Echipa din Torino consta partial din ingineri de la Opel si in mai mare parte din fosta echipa FIAT care dupa despartirea FIAT/GM a ramas la GM (plus alte angajari..)!
    PS: 1,7 Diesel a fost Suzuki iar pe Antara au fost partial integrate motoare de 2,2l Diesel din GM Korea

    1,0/1,2/1,4/1,6 Benzina sunt dezvoltate in Rüsselsheim si folosite practic pe toate pietele.
    Actualul 2,0turbo (d.e. pe Astra OPC) este um L850 cu injectie directa a carui baza provine dintr-un project comun GM/Opel/Lotus Anglia

    Salutari
    3 1
  • @vianu
    S-au inmultit pentru ca romanul nu mai are bani nici de SH. Hai sa nu ne imbatam cu apa rece!
    2 0
  • Batranu'
    Noul Astra mi se pare in momentul de fata cea mai buna optiune in clasa compacta.Are cam tot ce-i trebuie,motoare noi si bune,arata bine din punctul meu de vedere,si confortabila.@Automarket,de dieselul de 1.6 si benzinarul de 1,4 am tot auzit opinii,dar despre 1.6 benzina mai nimic.Ati avut voi ocazia sa o testati putin,sau din auzite,e diferenta notabila fata de 1.4 ,atat la cum merge ,cat si la consum?
    3 0
  • munteanu
    Am avut de ales intre focus break si astra wagon si am ales pe primul dupa ce le-am testat pe ambele. Motorul 1.4 150 trage doar de la 2000 in sus, aspect care nu ajuta in oras. 1.5 ecoboost se trezeste de la 1600rpm. Finisajele la fel de ieftine la ambele, nu comentez. Iar tinuta de drum (tren rulare, ruliu / dinamica in curbe, raspunsul suspensiei la gropi si denivelari) este net superioara la focus. Dupa ce plang la astra este asistenta activa la franare, care la focus este doar la viteze de pana la 45kmh. In rest sunt perfect impacat cu alegerea facuta

    Izolatia fonica la astra lasa mult de dorit fata de focus. Au dat ei 200kg in jos dar nu unde trebuia. Preturile tot pe acolo.
    3 5
  • @munteanu: daca comparam 1,5l/Ford cu 1,4l/Opel putem compara si 1,6/Opel cu 1,5l/Ford,acuma 100ccm³ fiind in favoarea Opel. Aici cred ca s-ar intoarce roata doarece acuma Astra ar dispune de 280Nm in loc de ~240Nm la Ford. Cei 280Nm/Opel ar porni tot de la 1650rpm.
    Acestea ar fi datele technice...

    In rest nu ma bag deoarece n-am condus Focus
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru