Drivetest Nissan Qashqai (2014-2017)

1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP 4x4 Man6 Tekna
Nissan Qashqai (2014-2017) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 07.05.2015
Experimentat

Nissan Qashqai a ajuns la a doua generaţie, iar rezultatul este un model matur şi îmbunătăţit pe toate planurile faţă de predecesorul său. Urmașul primului SUV compact cu rezultate excelente de vânzări pe piață din Europa dă dovadă de maturitate şi oferă doar dotările care sunt populare între clienţii care plătesc, fiind eliminate din ofertă variantele care nu ar fi fost profitabile pentru compania mamă.

Rezultatul este un SUV compact care nu mai poate fi comandat în versiune diesel cu tracţiune integrală şi transmisie automată, clientul fiind nevoit să facă o alegere între transmisie şi 4x4 în compania uneia dintre cele două motoare alimentate cu motorină din ofertă. Acesta este unul dintre puţinele neajunsuri ale noului Qashqai, care s-a trezit în faţă cu rivali care oferă diesel-uri mai puternice cu aproape 50 CP, diferenţă pe care n-ai cum să o treci cu vederea.

În schimb, Qashqai se poate mândri cu un nivel de rafinament şi finisaje care par să fi sărit peste o generaţie în comparaţie cu predecesorii săi.

Nissan Qashqai (2014-2017)
1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP 4x4 Man6 Tekna

  • Pret de pornire 18.690 €
  • Pret model testat 32.583 €
  • Taxa auto 119 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Qashqai este oferit în compania a două motorizări diesel sau a unui motor turbo pe benzină. Dacă îţi cauţi un Qashqai 3 alimentat cu motorină, ai doar două variante de putere: 1.5 dCi de 110 CP sau  1.6 dCi de 130 CP. Motoarele de 2.0 litri, ceva mai puternice, au devenit istorie.

Oferta de transmisii a fost şi ea modificată odată cu noua generaţie. Poţi opta pentru o manuală cu şase trepte sau o transmisie CVT, dar aceasta din urmă nu poate fi comandată decât cu tracţiune faţă, nu şi cu integrală.

Exemplarul testat de noi se bucura de un sistem de tracţiune integrală decuplabil şi de o transmisie manuală cu şase rapoarte, cuplată cu motorul 1.6 dCi de 130 CP. Combinaţia de motorizare şi transmisie este excelentă pentru cei dornici de un consum cât mai mic de carburant de la un SUV compact şi de reprize suficiente pentru călătoriile zilnice. Pe deasupra, modelul are şi Start-Stop, pentru a întări economia de carburant în mediul urban.

În ciuda faptului că nu este nici măcar pe departe cel mai puternic motor din segment, iar cuplul maxim de 320 Nm nu este nici el cel mai ridicat din masa de SUV-uri compacte, unitatea 1.6 dCi are resurse suficiente pentru a mişca în mod onorabil roţile lui Qashqai. Transmisia manuală prezintă o timonerie precisă şi o etajare optimă pentru un consum de carburant cât mai redus. Rafinamentul asigurat de noul diesel depăşeşte fără discuţie performanţele vechiului 2.0 diesel din oferta predecentului Qashqai şi îl încadrează pe noul model în primele poziţii din clasă în materie de antifonare şi estomparea vibraţiilor. Din păcate, nu putem să nu criticăm lipsa de opţiuni în materie de putere prezentă în această ofertă în raport cu ceea ce se întâmplă de ani buni în curţile rivalilor.

Consum

Nissan Qashqai 1.6 dCi 4x4 anunţă un consum mixt de 4.9 litri la sută. Cu excepţia mai puţin puternicului Suzuki S-Cross (1.6 diesel de 120 CP), vorbim despre cel mai economic SUV compact cu tracţiune integrală şi transmisie manuală de pe piaţă.

Ceilalţi competitori care au motoare comparabile anunţă valori ale consumului de carburant mai ridicate, aproape toţi depăşind pragul de cinci litri la sută în regim mixt, în câteva cazuri fiind vorba chiar de şase litri la sută. Vorbim despre o diferenţă de 1.1 litri la sută în regim mixt între Qashqai şi alţi competitori. În apărarea acestora din urmă, aceştia au ceva cai în plus sub capotă.

În cadrul testului nostru, consumul urban s-a situat între 5.8 şi 8.4 litri la sută, în funcţie de nivelul de aglomeraţie al traficului şi de cât de tare ne-am grăbit la plecarea de la semafor.

În mediul extraurban, computerul de bord ne-a afişat un consum de 4.9 litri la sută, obţinut într-un ritm temperat. Situaţia poate să urce la 5.3-5.6 litri la sută dacă introducem în ecuaţie câteva depăşiri şi un tempo mai accentuat.

Pe autostradă, la 130 km/h, Qashqai afişează puţin peste 2.500 rpm în treapta a şasea şi consumul se stabilizează la 6.7 litri la sută. Toate valorile de mai sus sunt obţinute cu instalaţia de climatizare în funcţiune.

Performanţe

Cu 10.9 secunde de la 0 la 100 km/h şi cu o viteză maximă de 190 km/h, cea mai puternică motorizare din oferta Qashqai nu este un candidat pentru titlul de cel mai rapid model din segment. Rivalii de la Skoda, Volkswagen, Mazda, Honda, Ford şi Toyota oferă timpi mai buni pentru sprintul 0-100 km/h şi viteze maxime cel puţin egale cu valorile anunţate de Qashqai. Există şi modele mai slabe în materie de performanţă în comparaţia noastră, cum ar fi Kia Sportage şi Suzuki S-Cross în variantele de motorizare comparabile.

Mă simt nevoit să repet: un minus pentru Qashqai la acest capitol este lipsa unui diesel mai puternic, lucru care se face simţit dacă încărcăm la maximum maşina şi avem şi cele cinci locuri din dotare ocupate. Rivalii direcţi sunt disponibili în versiuni diesel care depăşesc în unele cazuri 170 CP, deci vorbim de o diferenţă de putere de peste 25% faţă de cel mai puternic Qashqai.

Interior

Nissan a remediat aproape toate hibele pe care le avea interiorul generaţiei precedente a lui Qashqai. Modelul nou are acum materiale de calitate superioară, materiale plastice mai moi şi scaune mai confortabile decât ale predecesorului său.

În lupta pentru îmbunătăţire, modelul nipon pare că este în spatele concurenţei la doar două aspecte - spaţiu perceput al habitaclului şi volumul portbagajului. În tip ce spaţiul de încărcare are un volum anunţat de 430 de litri, cât are şi portbagajul lui Suzuki S-Cross, forma planşei de bord şi configuraţia interiorului îţi lasă impresia că Nissan Qashqai este înghesuit la interior.

Din fericire, este vorba, în mare, doar de o chestiune de percepție: habitaclul lui Qashqai poate să găzduiască cinci adulţi fără probleme atât timp cât aceștia nu face parte dintr-o echipă de baschet. Locurile din faţă sunt confortabile şi asigură un nivel rezonabil de suport lateral. Senzaţia de spaţiu mai mic faţă de unii competitori din segment, cum ar fi Mazda CX-5, Honda CR-V şi Ford Kuga, apare atât din cauza formelor bordului şi a feţelor de uşi, puţin mai umflate decât le-am fi dorit, cât şi din cauza poziţiei ceva mai elevate a scaunului şoferului. Aceasta din urmă ar putea fi problematică pentru şoferii foarte înalţi, care nu vor avea deosebit de mult spaţiu pentru cap.

Modelul nipon se bucură de o ergonomie ridicată a comenzilor, fiind uşor de intuit poziţiile butoanelor şi ce vor face acestea.

Nissan a îmbunătăţit şi situaţia spaţiilor de stocare din interiorul lui Qashqai, iar podeaua SUV-ului compact prezintă şi un fund dublu pentru mai mult spaţiu. Chiar şi aşa, rivalii au peste 100 de litri în volum la nivelul portbagajului, iar această diferenţă este dificil de trecut cu vederea dacă te-ai trezit adesea că ți-ai burduşit portbagajul cu bagaje şi nu ştii unde să-ţi mai pui lucrurile.

Preţ de achiziţie

Nissan Qashqai pleacă de la 18.700 de euro, ceea ce înseamnă la fel de mult ca un Skoda Yeti şi ceva mai mult decât Mitsubishi ASX şi Suzuki S-Cross. Noi am testat varianta de top a modelului nipon, care pleacă de la 31.100 de euro. Cu toate dotările din listă bifate, preţul final ajunge la 32.600 de euro pentru un exemplar precum cel din imaginile alăturate.

Comparat cu rivalii săi direcţi din segment, oferiţi cu motorizări comparabile şi în aceeaşi combinaţie de transmisie şi tracţiune, Qashqai-ul de top nu este cea mai ieftină propunere, dar nici cea mai scumpă. Concurentul său direct de la Toyota vine cu un preţ de listă mai mare pentru echiparea de vârf, iar acelaşi lucru se întâmplă şi cu rivalii săi de la Volkswagen, Mazda şi Honda. Trebuie să subliniem faptul că aproape toţi rivalii mai scumpi menţionaţi mai sus au în dotare motorizări mai puternice şi asigură performanţe superioare, dar consum mai ridicat.

Pentru variante mai accesibile în compania echipării de top, care ar putea să nu includă în fiecare caz fix ce vedem pe Qashqai-ul testat, există variante din partea Kia, Suzuki, Skoda şi Ford.

În orice caz, un client care doreşte toate dotările de mai sus de la un SUV compact cu motor diesel de peste 120 CP, tracţiune integrală şi transmisie manuală trebuie să aibă un buget de aproximativ 30.000 de euro.

Siguranţă

Nissan Qashqai a reușit să se ridice la nivelul așteptărilor posesorilor săi în momentul în care modelul japonez a fost testat de EuroNCAP, primind cinci stele și trecând fără probleme de probele la care a fost supus. Asta se întâmpla însă în 2007, acum 6 ani, iar între timp organizația independentă europeană a înăsprit condițiile în care o mașină primește nota maximă.

Nici o problemă pentru Qashqai. Noua generație a modelului japonez a primit în 2014 tot cinci stele din partea EuroNCAP.

Pentru a întâmpina noile seturi de reguli, Nissan a dezvoltat un pachet de sisteme reunite sub denumirea Safety Shield - nume cu care se pare că va trebui să ne obișnuim în gama japonezilor.

Acestea merg de la pachetele de asistență activă, precum cel de monitorizare a unghiului mort, până la un sistem de parcare automată care învârte singur de volan dacă nu ai chef sau capacitatea de a rezolva asta. În plus, ai la dispoziție o armată de airbag-uri în dotarea standard, deci familia poate pleca liniștită în vacanță.

Ţinută de drum

Suspensia celei de-a doua generaţii Qashqai este la fel de confortabilă şi relaxantă pe distanţe lungi cum era cea a predecesorului său. Modelul nou absoarbe cu succes neregularităţile drumului şi face asta cu un nivel superior de rafinament. Trebuie să menţionăm faptul că nivelul de echipare de top, Tekna, aduce în standard jante de 19 inch, care nu favorizează nici confortul şi nici capacităţile off-road.

Ca la orice SUV compact, virajele aduc un nivel de ruliu previzibil, dar nu atât de puternic încât să provoace un sentiment de nesiguranţă. 

Remarcăm faptul că a doua generaţie a lui Qashqai se bucură de o direcţie mai precisă şi mai uşoară decât a predecesorilor săi.

În ciuda unei gărzi la sol care l-ar recomanda pe Qashqai pentru un drum forestier, unghiurile de atac şi de degajare nu fac din SUV-ul nipon un off-roader, ci maxim un softroader, la fel cum sunt toate modelele din segment. De unde și încăpățânarea celor de la Nissan de a-l numi pe Qashqai un crossover, și nu un SUV, în ciuda alurii, a designului și a dotărilor specifice care-l recomandă fără probleme în această categorie.

Vizibilitate

În ciuda faptului că are o caroserie mai mare decât predecesorul său, Qashqai asigură o suprafaţă vitrată bine conturată, care nu pune mari probleme de vizibilitate.

Luneta are dimensiuni rezonabile, iar ultimul rând de montanţi incomodează prea puţin manevrele desfăşurate în marşarier. Ca la orice SUV, oglinzile sunt generoase.

În viaţa de zi cu zi, de cele mai multe ori, nici nu apuci să observi aceste detalii, pentru că sistemul Around View Monitor, cu cele patru camere care oferă o imagine la 360 de grade a maşinii, compensează din plin grosimea montanţilor spate şi a portierelor.

Tehnologie

Noua generaţie i-a adus lui Qashqai numeroase echipări tehnologice suplimentare. Acestea sunt oferite în acelaşi ambalaj ergonomic, deci nu avem în plus o serie de butoane în care să-ţi rătăceşti degetele.

Computerului de bord are acum un afişaj color, cu o grafică plăcută şi uşor de citit. Sistemul multimedia este uşor de folosit şi permite conexiuni multiple pentru spaţii de stocare dintre cele mai diverse: carduri SD, USB sau MP3. Pe deasupra, Bluetooth-ul din dotare este uşor de folosit şi permite şi redarea unor melodii din aplicaţiile telefonului mobil.

Echiparea de top prezintă şi scaune încălzite, senzori de ploaie şi lumină, pornire şi accesul fără cheie şi sistemul de camere Around View Monitor. Acesta din urmă este unul dintre cele mai reuşite din segment și este finisat încontinuu de Nissan după ce faceliftul primei generații Qashqai devenea la acea oră primul model de segment compact care beneficia de un astfel de sistem avansat de orientare în spațiu.

Sistemul de navigaţie are un aspect curat şi este uşor de înţeles şi folosit. Plafonul vitrat vine standard cu echiparea de top, cu toate că este o dotare de care ne-am putea lipsi.

Design

Qashqai este un model care a arătat bine (pentru momentul lansării şi anii care au urmat) încă de la prima generaţie, mai ales că se poate mândri cu faptul lansării unei adevărate revoluţii în segmentul compact. Noul model vine cu forme mai agresive şi mai musculoase şi plusează prin lumini de zi LED, blocuri optice angulare şi un design mai sportiv la nivel general.

Pe lângă noul model, vechile Qashqai-uri arată "cuminţi", ceea ce ne face curioşi în privinţa viitorului stilistic al acestui model: facelift-ul şi eventualul succesor ar trebui să vină cu ceva extrem pentru a depăşi ceea ce au realizat designerii cu prezenta generaţie.

Nu ne-a placut

  • Nu poate fi comandat cu tracţiune integrală şi transmisie automată
  • Capacităţile off-road au fost afectate de barele de protecţie cu design sportiv
  • Portbagajul este mai mic decât al rivalilor
  • Nu există motorizare mai puternică de 130 CP în ofertă
  • Echiparea de vârf aduce în standard jante de 19 inch
Date tehnice - Nissan Qashqai (2014-2017) 1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP 4x4 Man6 Tekna
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4377
Putere maxima CP (rpm)
130 (4000)
Latime mm
1806
Cuplu maxim Nm (rpm)
320 (1750)
Inaltime mm
1590
Viteza maxima km/h
190
Greutate kg
1535
Acceleratie 0-100 km/h s
10.9
Ampatament mm
2646
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
65
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
430
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Nissan Qashqai (2014-2017)

Ultimele teste

Comentarii (35)

  • qashqai
    Masina buna. Imi place!
    43 7
  • Sogards
    Este oare un punct slab ca plafonul vitrat este in standard? La altii se platesc bani grei!

    Este oare un punct slab ca nu se poate comanda 4x4 cu cutie automata? Studiile Nissan aratau ca sub 5% din clienti au comandat versiunea anterioara cu aceasat echipare. Deci cred ca e vorba de perceptie vs realitate.

    Legat de putere, un chip tunining cred ca ar creste de la 130 CP la 160 CP, asa ca poate fi o solutie pentru doritori.
    Despre costurile de intretinere ce ne puteti spune?
    37 6
  • Am generatia veche, am vrut sa trec la noua generatie, dar am renuntat.
    Parerea mea ca si-a pierdut mult din farmecul primei generatii.
    Toti lauda scaunele, dar mie mi se par mai largi cele noi, cu un suport lateral mai vag, or fi mai bune pentru cei supraponderali...
    Regresii fata de generatia precedenta: faptul ca acum poti sa optezi pentru anumite optionale precum keyless, cotiera acoperita cu piele, plafon panoramic, oglinda cu efect automat antiorbire, etc doar in echiparea de top, pe cand la vechea generatie se putea opta pentru ele si in echiparea de mijloc.
    Echiparea de top vine in standard cu jante pe 19"... nu mersi, daca vreau masina sport nu-mi iau Qashqai.
    Portbagajul, desi a crescut in dimensiuni, ofera mai putin spatiu efectiv, din cauza compartimentarii proaste.
    Valitatea interiorului era ok si la vechea generatie, intradevar bordul actual e mai modern, comenzile bine pozitionate, si vine cu tot felul de sisteme de asistenta (mai mult sau mai putin utile). Sistemul de asistenta la parcarea cu spatele da raterui de ex.
    Per total, raportat la piata, mi se apre un regres fata de generatia precedenta.
    20 32
  • @dodo, sunt obiectiile unui copil de 5 ani ce spui tu acolo... analiza pe care ai facut-o denota ca nu prea te pricepi la automobile. Jantele supradimensionate ofera avantaje la fel cum ofera dezavantaje (le cunoastem- confort diminuat, riscul de a le zgaria creste), dar nu se asociaza primordial cu o masina sport (sau sportivitatea), ci cu siguranta, stabilitatea si performantele de franare imbunatatite. Cine nu vrea asta la o masina de familie?
    Scaunele nu sunt deloc pentru uspraponderali, ci pt oameni normali.
    Eu la 1.78 si 77kg stau perfect in el. Acum daca tu ai 50 de kg cu tot cu bocanci, nu mai e problema noastra. Dotari? De aia exista diferite versiuni si optiuni - ca sa poti alege.
    Ca spatiu interior nu e deloc mai mic decat generatia veche, atat timp cat o compari cu varianta cu 5 locuri, nu cea cu 7. Da, pe locurile din spate se putea si mai bine, dar spatiul e decent.
    37 29
  • faye, mie mi se pare foarte pertinent ce zice omul: jantele enorme cu talon mic nu au ce căuta la un SUV 4x4 care are oarece pretenții în afara șoselei. Acestea diminueaza drastic abilitățile mașinii și confortul în off-road și cresc suficient consumul. Și mi se pare o prostie să vorbim de stabilitate scăzută la jantele normale la o mașină care are oricum niște centimetri buni în plus la gardă.
    29 26
  • cel anterior era urat, nici cu 5000 de euro sa fi fost mai ieftin decat concurenta nu l-as fi luat.
    noul qashqai e f fain. l-as lua mai mult pt design si mai putin pt capacitati
    13 16
  • @Faye latimea anvelopei conteaza. Poti avea o anvelopa pe o janta de 17'''cu aceeasi latime cu una de 18-19''. 19, 20, 21 si chiar 22'' am vazut la unele modele (mai ales americane) sunt o prostie pentru un SUV mai ales daca vine de la o firma ca Nissan care are pretentii si istorie in ceea ce priveste iesirea de pe asfalt.

    Pentru fite sunt ok jantele foarte mari insa Nissan nu e un brand de fite nici chiar la noi.

    Per total are un design infinit mai frumos decat vechea generatie ceea ce e bine.

    Asteptam Kadjar-ul sa vedem ce va oferi pentru ca in grup Renault e un fel de Skoda si Nissan un fel de VW ca sa fac o analogie. Kadjar-ul va avea preturi mai bune insa probabil cu mici compromisuri la materialele bordului care vor avea o textura mai tare.
    13 11
  • adandan91
    Daca ofereau si o varianta cu scuturi ptr off roader devenea nr 1 la vanzari parerea mea
    4 9
  • ''performantele de franare imbunatatite'' - jantele supradimensionate ? . Bey esti nebun ? Dupa ceea ce spui tu , ar reiesi ca masinile sport nu ar mai trebui sa investeasca in sisteme de franare performante, ci doar in jante/anvelope mai mari :)))))
    7 14
  • "confortul în off-road" ? E un crossover prietene Kap ! il invarti prin oras, apoi iesi la drum intins putin pana la vecinii nostri bulgari, cunoscuti pentru dealurile cu priveliste frumoasa la malul marii Negre. Te cateri pe deal pe o carare neasfaltata ca sa ajungi la pensiune, eventual sa intri putin pe plaja, in nisip si cam atat... Nu-i offroader.
    Vrei o masina fara pretentii pe care o poti tavali prin noroi, grohotisuri si creste alunecoase? Ia-ti un Duster. Vrei ceva profi ? Ia-ti un Defender, Patrol, Landcruiser sau Jeep.
    Si nu e vorba de stabilitate scazuta, e vorba ca oricand se poate mai bine. Stabilitatea si franarea pot fi imbunatatite cu niste jante mai mari, implicit pneuri mai late.
    27 14
  • O masina buna pentru clasa ei. Dar personal prefer Mazda CX-5. Nu vreau sa despic firul in 4 pentru ca nu are rost. Astept un raspuns de la Toyota care a cam pierdut teren in ultimii ani in clasa asta si de ce nu, de la VW pentru ca Tiguan, desi tehnic este inca o masina la zi, nu este la fel de bine vazut (si implicit cumparat).
    Este un segment care a crescut fulminant in ultimii 7-8 ani si cu siguranta va mai creste.
    16 13
  • Nissan brand de fite? Da si nu.
    Patrol (ultima generatie) , GT-R sunt masini conduse de multimiliardari cu mare mandrie in Emirate. Eu zic sa nu generalizezi.
    17 8
  • iar comenteaza agentii de vanzare nissan ?
    9 18
  • faye, şi atunci de ce mai are 4x4 şi gardă 18 cm? Ca să poată să iasă Pitzi din nisip sau să urce rampa cu zăpadă la pensiune?
    Stabilitatea şi frânarea pot fi şi mai mult îmbunătăţite, însă în condiţiile în care ai gardă la sol semnificativă nu e mare diferenţă dacă ai jante de 19 sau de 17.
    Nu e ea Defender dar am eu aşa o bănuială că maşina asta nu e nici pentru liniuţe şi nici pentru luat ochii în parcare la mall...
    14 14
  • http://www.caranddriver.com/features/effects-of-upsized-wheels-and-tires-tested
    7 13
  • Fantastic, n-am voie sa discut despre masini, ca sare nu stiu ce frustrat sa-mi faca mie regie! Hai mah, plimba ursu!

    @Kap
    4x4 si garda la sol ridicata? face parte din definitia unui crossover.
    Altfel iti luai un golf 4x2 , ii rupeai toba in doua si avansai ca racul in rampa cu zapada. Nu prea placut,nu? Mda. Si inca ceva; restul controverselor sau alte particularitati locale (pitipoance etc) nu tin de segment. Niciodata n-o sa fie masina de vina ca a nimerit in mainile unui imbecil.
    Avantajul pt jante&pneuri mai mari e ca-ti ofera o aerisire mai buna a discurilor de frana si o suprafata de rulare mai mare in contact cu solul.
    Schimbarea rotilor nu-i o diferenta enorma, dar e o diferenta sesizabila chiar si de un sofer normal.
    23 10
  • Zi-mi te rog si mie un concurent pe masura acestei masini. Ca vad ca te pricepi. In afara de viitorul Renault Kandjar. Multumesc! :)
    4 12
  • la bani acestia 32k euro, mazda cx 5 oferta : 2.2 diesel , 150 cp, cutie automata si un design exterior mai reusit; totusi qashqai e cel mai vandut crossover in Europa...de ce oare ?
    12 21
  • Perseverent , vad ca revii... tu esti dodo, nu? Cati ani ai pustiule?


    PS: concurenti sunt multi si cu lectiile bine facute... ceea ce nu as putea spune despre tine, cu siguranta! mai invata!
    14 13
  • @arhitect

    Pentru ca nu se compara sistemul de tractiune integrala de pe qashqai cu cel de pe Mazda.
    (Ivanoaffe, nu sari ca amandoua-s japoneze).
    19 2
  • @arhitect
    pentru ca nissan o masina echilibrata; e buna sub toate aspectele, nu numai design
    20 9
  • @arhitect: Mazda, motor de 2.2?!!?? Pa!
    23 10
  • @automarket
    Qashqai are si varianta de 163 CP , turbo pe benzina. pe cand test?
    17 5
  • Nu inteleg tonul tau acid. Ti-am pus o intrebare pentru ca am vazut ca tu cunosti f bine masina asta. Am un prieten care vrea sa-si cumpere ceva asemanator si as fi vrut sa-i spun si parerea ta din postura unuia care se care ca stie ce vorbeste. I s-a facut un pret bun pentru o Yeti 1.2 TSI, Qashquai 1.2 , iar cei de la Mazda nu prea sunt flexibili desi masina vine mai bine echipata. Mai ia in calcul si Skoda Octavia 4x4 si chiar nu stie cum sa faca pentru ca ii cam plac toate. Acum are un Megane 2 si nu mai vrea Renault. De aceea ti-am spus in afara de Kandjar. :) Nu inteleg reactia ta. Dar imi cer scuze pentru deranj. Cam multa tensiune pe aici si nu prea inteleg de ce.
    Nu stiu cine de Dodo. Semnat: Cristi
    12 18
  • =))))))))))))))))) ok acum m-am oprit din ras........ sincer ma doare stomacul
    esti destul de creativ,ce sa zic...mi-am dat seama din primul tau comentariu azi la 12.00 dodo....incheierea a fost cea mai tare:semnat cristi
    20 13
  • Cristi (acum e bine?)
    Prietene, stege-ti balele de la atata ras prostesc. Credeam ca esti om cu bun simt. Ti-am cerut o parere si tu ma privesti de sus. Esti atat de frustrat si pornit pe niste tampenii incat atunci cand te intreaba cineva ceva, ajungi sa speculezi niste rahaturi. Oricum nu ma mai intereseaza parerea ta despre masina asta daca nu esti in stare sa porti o discutie civilizata. Habar n-am cine e dodo si nici nu ma intereseaza. Oricum la cum pui problema fac ceva pe parerea ta. Site de useri de 2 lei!
    12 19
  • De cand Qashqai este rivalul CR-V-ului, CX-5-ului etc? X-Trail este rivalul cui atunci?
    0 7
  • @@faye/Cristi (acum e bine?)

    Skoda este una dintre marcile mele preferate. Cu toate astea nu as recomanda yeti 1.2. E o masina destul de grea pentru motorasul ala. Mai mult decat atat, desi nu vorbim de un off roader se presupune ca daca vrea o masina de categoria si dimensiunile astea prietenul tau are nevoie de spatiu si vrea sa mai iasa un pic de pe asfalt. Asta va cam chinui motorasul respectiv.

    Skoda Octavia 4x4 diesel poate fi o optiune.
    Acum depinde cat de tare vrea sa iasa din sosea. Pentru ca daca ii place aventura si vrea sa mearga mult pe drumuri mai proaste (de pamant, forestiere, etc), eu personal ii recomand o masina cu abilitati off road mai bune si decat skoda si decat Mazda. S-ar putea gandi la Vitara, Mitsubishi ASX. Suzuki S CrosS/SX4, Duster (toate acestea avand tractiune integrala cu posibilitatea blocarii 50-50) sau, daca are buget un pic mai mare, la un Subaru XV (reductor).

    PS
    1. Nu ar trebui sa ne insulti pe toti, doar pentru ca nu-ti convine raspunsul unuia;

    2. Nu te supara, dar faza asta cu am un prieten care are o masina, care a avut o masina sau care vrea sa-si ia o masina, e atat de des folosita si cu toate astea n-am sa inteleg niciodata de unda atata grija si de ce prietenul nu se strofoaca el insusi.

    3. Nu exista "ii plac toate". Exista doar situatia in care n-a gasit ceva sa-i placa cu adevarat.
    13 7
  • cineva
    Crossover vs offroader: se pot spune foarte multe pe acest subiect.

    Eu am un Qashqai de 1,5 dci 2WD de vreo 4 ani. Il folosesc majoritatea in oras, dar in weekend nu ma dau in laturi de la drumuri de pamant, forestiere, cu zapada samd. Garda la sol e cea care ma ajuta in acest caz.Am pus si un scut metalic, ca sa fiu linistit, desi nu am avut pana acum probleme.
    Ar fi fost mai usor cu un 4WD? Clar. As fi ajuns probabil mai departe in conditii proaste de drum? Clar. Dar momentan sunt fericit cu ce am.
    Eu cred ca orice masina ai, trebuie sa fii constient de limitarile ei si sa actionezi in consecinta. Altfel ajungi ca Pisi de mai sus in nisip si dai vina pe masina cand problema de fapt e soferul...
    Daca vrei mai mult offroad decat poti face, schimba masina pe una offroad. Sunt destule modele disponibile, de la mai multe marci.
    Dar sa fim realisti: cati dintre noi vor sa treaca cu masina prin noroaie de juma' de metru si cand se impotmolesc sa iasa, sa lege cu troliul un copac si sa mearga apoi mai departe? De fapt, m-am exprimat gresit: cati vor sa plateasca pentru o masina care face fata la astfel de conditii? Pentru ca datele de vanzari sunt foarte clare, si explica de exemplu iesirea din gama a Patrol-ului...

    Sa aveti parte de drumuri asa cum va plac!
    14 1
  • Cristi
    Si pe mine ma sperie motoarele astea mici cu turbina desi pe hartie si la drum intins nu se simte vreo slabiciune. Din contra chiar.
    Ideea este ca omul sta in Brasov si are casa pe una din coline si ar avea nevoie de 4x4 mai ales iarna cand este destul de greu sa urci dealurile alea. Odata era sa derapeze urat pentru ca peste noapte se formase polei. Omul mai mult pentru asta vrea tractiune integrala. Nu cara remorci, nu merge cu masina plina, nu merge cu ea la multe sau la pescuit. Si nici nu sunt multi in familie, sotia si un prunc. Merge in Brasov si in concedii pana in Italia, Grecia sau 3-4 zile pana in Bucovina sau Maramures...
    Am auzit tot felul de povesti despre motoarele TSI si cica in ultimii ani probleme nu mai is asa multe. Ii place Yeti, dar la motor de 1.4 TSI nu se incadreaza. Quashqaiul asta este chiar frumos si cei de la dealer s-au comportat cel mai bine cu el. Au lasat de inteles ca mai poate negocia simtitor pretul. Pe loc i-au facut o reducere de 500 de euro. Daca o cumpara eu zic ca ii lasa vreo 800. 1000 totusi nu cred. Nu stiu, mai cautam desi e cam grabit ca a gasit sa dea Meganul si ar avea nevoie de masina. Omul este un antitalent... pentru el o masina buna e una incapatoare si frumoasa. :))) Prima data a vrut Fiat 500 L. Am avut niste discutii interesante. Masina ii faina, dar nu a inteles ca nu e chiar ce are el nevoie. De-aia m-a rugat sa-l ajut.
    3 9
  • Repet Cristi. motorul de 1.2 este mic pentru Yeti si pentru asfalt.
    Daca are nevoie de 4x4 exclusiv iarna, de ce nu isi cumpara o Vitara, Samurai, sau Jimny sh? Investitia e minima.
    8 2
  • Cristi
    Pentru ca masina va fi folosita zi de zi. Plus ca Renault-ul ii cere tot mai multi bani si vrea sa-l vanda. O data la doua, trei luni i se strica ceva. Nu costa mult reparatiile, insa cand tragi linie vei vedea ca se duc bani frumosi. Si vrea o masina noua de familie.
    4 8
  • Patrol a iesit doar din gama pentru Romania. Se cere pe alte piete care au o cultura in asa ceva. Rusia si Orientul Mijlociu sunt cele mai bune exemple. La noi multi ar fi considerat Patrol-ul mult prea scump, ceea ce si este. La 90k -100k $ , deci minim 80.000 euro, Patrol in 2015 e o masina scumpa. Dar si ofera. Doar se merge pe principiul 'obrazul subtire cu cheltuiala se tine' .
    Qashqai are ADN-ul Nissan, dar dimensiunile si designul il recomanda pentru viata intr-un oras mare, cu ocazionale extravagante la munte cu familia. E masina fiabila, economica si de incredere. Asta-i important! Qashqai isi face bine treaba. Tocmai de aia e si cel mai vandut din segment.
    12 6
  • @zuzu

    X-Trail este rival pentru Subaru Forester si Land Rover Discovery Sport (fostul Freelander)
    8 3
  • John80
    eu am dat pentru userul
    cam insolent
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru