Nissan Leaf

Electric 150CP (389km) Aut1 Visia
4.2
de Mircea Meşter, miercuri, 24 ianuarie

Spărgătorul de gheață

Într-un segment al pieței aflat abia la răsărit și într-o zonă a industriei în care americanii de la Tesla sunt considerați - corect pe de o parte, incorect pe de alta - deschizători de drumuri, Nissan a încercat să facă prin Leaf ceea ce a făcut în zona crossoverelor cu Qashqai: să dezvolte o mașină care să reinventeze imaginea brandului japonez într-o zonă până atunci netestată după ce "epoca off-road" a apus.

Nissan Leaf a fost un experiment. Și o recunosc chiar și ei, cei care au construit această mașină în 2010. Este un experiment chiar și astăzi, când vedem la față a doua generație, fără să știm exact cum va arăta industria mașinilor electrice peste un deceniu. Dar ceea ce face Nissan cu Leaf își permit foarte puțini să facă: experimentul aduce experiență, iar când mașinile electrice vor trece de pragul psihologic care le va duce în mainstream (3% din piața mondială ar trebui să fie acest prag), Leaf va fi gata să atace de sus orice încercare nouă de abordare a segmentului.

Pentru noi, românii, cea de-a doua generație Leaf aduce o premieră importantă: este pentru prima dată când mașina se va vinde în showroom-urile Nissan din România. La ora redactării acestui test nu se cunosc încă prețurile și nu se cunosc nici bonificațiile pe care le vor primi cumpărătorii electricelor în 2018, așa că informația rămâne să fie completată înspre primăvară.

Pe scurt, al doilea Nissan Leaf înseamnă un motor mai puternic, o baterie mai mare, deci o autonomie prelungită, un design net îmbunătățit, un interior împrospătat și un portofoliu tehnologic care crește serios și se așează la nivelul oricărei mașini de serie cu propulsie clasică.

Dacă electricele erau privite până acum ca niște curiozități ale naturii, Leaf mi-a lăsat impresia pe care am avut-o prima dată când am condus VW e-Golf, principalul său competitor: e o mașină cât se poate de normală, doar că de sub capotă nu iese niciun sunet mecanic. Nu e un "freak show", nu e o arătare pe care lumea s-o arate cu degetele și cu ochii bulbucați pe stradă. E o compactă electrică cât se poate de "pământeană" care-ți oferă spațiul interior, spațiul pentru bagaje și confortul unei compacte "clasice".

Totul cu emisii zero. Și cu costuri de rulare net inferioare. Și cu o autonomie decentă.

  • ACE - Craiova, miercuri, 24.01.2018 07:50

    Test drive-ul EXCELENT ! Cateva mici remarci: 1) NISSAN Leaf si RENAULT Zoe au aceeasi capacitate a bateriei de acumulatoare, autonomie si tehnologie identice sau aprope identice. ... 2) La RENAULT Zoe, in pliantele de la dealer se specifica : garda la sol 12 cm si capacitatea de tractare 0 kg !!!! Probabil si la NISSAN Leaf vorbim de lucruri asemanatoare.... 3) Rivalii TESLA produc Model 3 cu garda la sol de 14 cm si Model X cu garda la sol 18 cm. In cazul lor, autonomia maxima in ciclul american de testare - mai apropiat de realitate decat cel european NEDC -poate fi de 500 respectiv 565 km iar capacitatea de tractare la Model X am gasit undeva ca este de cca. 2 tone !!!

  • Octavian, miercuri, 24.01.2018 08:22

    @ACE - diferenta e ca Tesla costa de 3 ori mai mult (exceptand fantomaticul model 3 care se va livra in 5 ani de la comanda)

  • Leaf, miercuri, 24.01.2018 08:57

    Nu inteleg de ce considerati ca i3 are materiale calitative la interior. Mie mi se par la aceleasi nivel cu Leaf-ul. Cat despre eGolf, dpmdv este o masina depasita: costa mai mult si are autonomie slaba. Astept sa testati Tesla Model 3, aia va fi noul benchmark pentru electricele ''pamantene''.

  • ACE - Craiova, miercuri, 24.01.2018 09:32

    @Octavian TESLA Model 3 costa cca. 40-45.000 USD pentru versiunea cu autonomie electrica de 500 km autonomie.....

  • mircea, miercuri, 24.01.2018 09:32

    @Leaf Nu doar materialele, care au o poveste aparte, ci și modul în care sunt așezate și atmosfera pe care o produc. Sunt lucruri care țin de calitatea percepută, treabă care din punctul meu de vedere trebuie să fie prioritate de top pentru constructorii auto.

  • mircea, miercuri, 24.01.2018 09:34

    @ACE-Craiova Deocamdată nu prea avem cum să comparăm Leaf cu Model 3. Una e în showroom-urile din toată lumea, alta e la nivel de "există, dar nu se știe încă cum și când". Avem răbdare. Doar să nu se rupă căruța între timp.

  • costy, miercuri, 24.01.2018 11:34

    comparatia l/100km cu kwh/100km nu prea sta in picioare...daca la 120km/h consuma 24kw ar trebui sa parcurga peste 400km dintr-o baterie de 110kw/h..probabil restul sint pierderi ale pieselor in miscare

  • ciurik, miercuri, 24.01.2018 19:25

    Ar merge comparat cu Chevrolet Bolt, dar doar prin State. Nu?

  • Andy, miercuri, 24.01.2018 20:50

    @ciurik https://www.greencarreports.com/news/1112882_2018-nissan-leaf-vs-chevrolet-bolt-ev-new-electric-cars-compared Din pacate, Ampera-e nu va mai veni in Europa dupa preluarea Opel de catre PSA. Ampera-e trebuia sa fie produs in SUA pe aceeasi linie cu Bolt. Un model interesant care se anunta ca va avea si preturi foarte competitive in Romania, cu un start pe la 30.000 de euro din care se vor putea scadea bonusurile (daca vor mai exista pe viitor). Preturile din Franta sunt deja cunoscute: https://pushevs.com/2017/12/03/2018-nissan-leaf-price-trim-levels-revealed-france/ In Romania pretul unui automobil nou e cu ~10% mai mic ca in Franta, asa ca putem face calculele.

  • demin2609, joi, 25.01.2018 09:01

    la unii producatori, pentru a reduce din greutate, au redus si din materialele folosite. Nu vreau sa laud pe unii sau sa ii injosesc pe altii, dar in i3 ai impresia ca esti intr-un Aygo sau Matiz.

  • mm, joi, 25.01.2018 10:24

    Leaf-ul ca si celelalte enumerate mai sus sunt totusi masini de familie care se preteaza la drumuri lungi, ceea ce este cam inutil avand in vedere infrastructura existenta si posibila in romania urmatorilor 5 ani Cred ca-n perioada asta ar fi mai oportune electricele dedicate orasului, masini compacte de max. 3 m fara resurse inutile, pe care le incarci la poarta si cu care sa te fatii prin oras (max. 100km/zi). Cel mai bun exemplu ,smart electric, care se putea cumpara cu programul rabla plus la un pret de 12.000 euro (un pret cat se poate de rezonabil, jumatate fata de e-golf) Noi avem doua masini una de fuga alta a sotiei cu care a facut 30000 in 9 ani, deci smartul ca a doua masina ar fi ideala, ai scapat de drumuri la benzinarie, de incalzit motorul, reviziile ar fi o nimica toata, deci per total n-ar fi doar mai economica ci in preimul rand mult mai comoda (asta daca stai la casa, altfel n-are sens).

  • Anton, joi, 25.01.2018 13:13

    Va ca unii inca cred in vrajelile de marketing marca Bmw. Atmosfera, modul de asezare a materialelor...dpmdv i3 este un Matiz putin mai bine lucrat.