Drivetest Mitsubishi Outlander facelift

2.4 Benzina 230 CP 4x4 Aut Intense
Mitsubishi  Outlander facelift zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 15.04.2019
Constanta succesului

Franța are o mulțime de restaurant bune, cu stele Michelin, dar și unele ciudate, care se bucură de o popularitate similară. În urmă cu o săptămâna am cinat la unul dintre ele. De cinci ani de zile, Chez Madeleine din Divonne sur le Bains servește același fel principal. Unic. Nu poți să comanzi altceva. Te așezi la masă și poți alege doar dimensiunea porției.

Primești la început o salată, iar felul principal e o vită în sos, la care sunt anexați din belșug celebrii cartofi prăjiți franțuzești. Pare incredibil, dar și în seara de miercuri în care am mâncat acolo, a fost plin. Și se pare că e așa din momentul în care a fost deschis.

Mitsubishi e un fel de ChezMadeleine. De șapte ani servește cam aceeași rețetă în segmentul SUV-urilor compacte: Outlander. Totuși, chiar și japonezii au simțit că dacă nu adaugă ceva rețetei, numărul clienților care trec pragul showroom-urilor ar putea să scadă.

Prin urmare, gama de motorizări a fost extinsă în urmă cu câțiva ani. Nu cu un diesel, nu cu o benzină, ci cu un ansamblu hibrid. Mulți s-au uitat cruciș. Ba chiar s-au întrebat de ce le-ar trebui japonezilor un asemenea model. De parcă nu ar fi alte segmente de inventat.

Dar Mitsubishi fix asta făcut. A intrat cu Outlander într-o zonă nebătătorită, care a prins incredibil de bine la publicul din Europa. Dacă nu mă credeți, o să vă dau niște statistici: Outlander este cel mai vândut hibrid alimentat la priză din Europa în ultimii patru ani, cu peste 100.000 de unități livrate. De asemenea, de trei ani consecutiv Mitsubishi Outlander PHEV este cea mai vândută mașină în Marea Britanie, pe segmentul dedicat electricelor și hibridelor.

Pentru a-și menține poziția de lider, Outlander PHEV a primit o serie de modificări importante, asemeni versiunii cu propulsie convențională.

Mitsubishi Outlander facelift
2.4 Benzina 230 CP 4x4 Aut Intense

  • Pret model testat 42.352 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Faceliftul aduce noutăți nu doar de nivel estetic, ci și sub capotă. Iar cele de sub capotă par a conta mai mult. Japonezii au înlocuit vechiul motor de 2.0 litri benzină al ansamblului hibrid cu unul de 2.4 litri. Acesta oferă acum ceva mai multe resurse, adică 135 de cai putere și un cuplu de 210 Nm. Resurse normale pentru un propulsor clasic, aspirat.

Agregatul este ajutat de alte două propulsoare electrice, unul amplasat pe puntea față și altul pe puntea spate. Cu ajutorul acestuia din urmă, Mitsubishi obține și tracțiunea integrală pentru Outlander. Motorul electric față oferă 82 de cai putere, iar cel spate livrează 95 de cai, cu 13 mai mult decât în trecut. Unitatea pe benzină și cele două motoare electrice își dau mâna pentru a-i oferi lui Outlander PHEV un total de 230 de cai putere, cu 27 mai multe decât pe versiunea prefacelift.

Ecuația hibridă nu e rezolvată. Nu v-am spus nimic despre baterie. Și capacitatea acesteia a crescut de la 12 la 13.8 kWh, oferind astfel mai multă energie pentru o rulare pur electrică. Pentru cine nu știe, Outlander poate fi un SUV 100% electric vreme de 57 de kilometri (valoare calculată în regimul de testare WLTP). În realitate, eu m-am apropiat de 35 de kilometri parcurși în mod electric, adică suficient pentru o navetă zilnică acasă-birou-acasă.

Tocmai această posibilitate de a rula electric i-a adus popularitatea lui Outlander PHEV. Clienții europeni încarcă mașina peste noapte și rulează aproape întreaga zi în mod electric. În ritmul ăsta există toate șansele „să se pună praful” pe benzina din rezervor.

Outlander PHEV este recomandat chiar și celor care fac naveta folosind porțiuni de autostradă, întrucât rularea electrică se poate face acum până la o viteză de 135 km/h (înainte se făcea doar până la 125 de km/h).

Până acum, lucrurile sunt clare: Outlander PHEV are un mod de rulare pur electric. Ce se întâmplă însă după epuizarea bateriei? Există alte două moduri de rulare: Series Hybrid Mode, în care motorul pe benzină încarcă bateria și ajută și motorul electric față. Parallel Hybrid Mode este cel în care sunt exploatate la maxim toate resursele, motorul pe benzină trimițând putere direct către roțile față prin intermediul unei transmisii denumită Multimode eTransmission, care nu e un CVT, dar se simte ca unul.

Bineînțeles și celelalte două motoare electrice tirmit resurse către roți. De obicei, acest mod de rulare Parallel Hybrid Mode își intră în drepturi atunci când apeși butonul Sport de pe consola centrală. Un buton care nu exista pe versiunea de dinainte. E fix butonul acela pe care vrei să-l apeși când ai de făcut depășiri pe drumurile noastre naționale. Outlander se încordează și apoi se mișcă bine, oferind impresia că este un SUV pe benzină bine motorizat.

Pe lângă modurile EV (electric) și Sport (adică extremele) mai există și alte butoane care ajută șoferul să personalizeze rularea. Există, bineînțeles, modul Normal, modul Eco, dar și modul Charge, în care motorul pe benzină este trezit la viață pentru a încărca bateria. Există și modul Save, care caută să conserve toată energia din baterie pentru o eventuală rulare electrică în trafic aglomerat.

renovatio e-charge
Renovatio a dezvoltat prima și cea mai vastă rețea de încărcare rapidă din România. Dintre acestea, 10 stații sunt ultrarapide. În prezent, cea mai puternică stație Renovatio e-charge oferă o putere de încărcare de 350 kW.

Consum

Când ai o soluție hibridă care îți permite o rulare pur electrică de câțiva zeci de kilometri, atunci consumul de carburant în regim mediu poate fi ridicol de mic. Cu condiția să încarci regulat bateria și să te bucuri de autonomia aia electrică.

În cazul lui Outlander PHEV, Mitsubishi promite un consum de 2.0 litri/100 de kilometri. Cu bateria încărcată eu am scos undeva la 3.7 litri/100 de kilometri prin oraș. Asta pentru că benzinarul a mai pornit atunci când am forțat nota și n-am rulat doar electric. După ce s-a epuizat energia din baterie, consumul urban a fost undeva între 8.5 și 9.5 litri/100 de kilometri. De asemenea, în mediul extraurban, consumul a fost de 7.5 litri/100 de kilometri.

Așa cum spuneam și la începutul testului, Outlander PHEV nu prea are rivali direcți, deci valorile sale de consum și performanțele nu pot fi raportate la alte modele din segment. Spre exemplu, noul Honda CR-V Hybrid consumă în medie 5.5 litri/100 km. 

Când vine vorba de încărcarea bateriei, e bine de știut că o puteți face și de la prize rapide, găsite de obicei în parcările marilor centre comerciale de la noi din țară. Are o conexiune CHAdeMo, ceea ce înseamnă că de la o priză de 50 kW o să reușești să încarci bateria în proporție de 80% în doar 25 de minute. S-ar putea să petreci mai mult timp la casa de marcat a supermarketului.

De la o priză de uz casnic, bateria lui Outlander PHEV se încarcă în puțin peste cinci ore. Asta înseamnă că dimineața poți găsi un Outlander încărcat 100% dacă stai la casă și ai acces la o priză în garaj.

Crossover-ul hibrid poate recupera energie și în timpul mersului. Șoferul poate regla nivelul de recuperare al energiei irosite la frânare cu ajutorul padelelor din spatele volanului. Acestea sunt mari și au un finisaj bun.

Performanţe

Când vine vorba de performanțe, Outlander PHEV se descurcă decent. Nu emite pretenții de sportivitate. Le promite viitorilor clienți un sprint de la 0 la 100 de km/h în 10.4 secunde, o valoare mult mai bună decât a bezinarului de 2.0 litri pe care l-am testat de curând. Honda CR-V Hybrid este însă ceva mai rapid, oferind un sprint în 9.2 secunde. 

Viteza maximă se oprește la 170 de km/h. Nu e mult, dar este o valoare decentă și suficientă pentru autostrăzile de la noi. Accelerarea până la această valoare maximă se va face destul de lent, Outlander PHEV fiind ceva mai molcom după 130 de km/h.

Interior

Versiunea hibridă a lui Outlander diferă foarte puțin de cea convențională atunci când vine vorba despre interior. Spun asta pentru că planșa de bord are același design destul de îmbătrânit, cu materiale tari. Atmosfera este înveselită de o serie de plastice de culoare gri și de un levier al schimbătorului, oarecum ciudat. Există și inserții din plastic lucios, care dau o senzație de calitate. Finisajele sunt bune, dar în foarte multe zone plasticul e destul de tare și neprietenos.

Ergonomia rămâne însă exemplară. Pe consola centrală există câteva spații de depozitare, dar nici unul pentru telefonul mobil. Cotiera este generoasă, la fel și buzunarele portierelor. Pe locurile din spate se stă destul de confortabil, cu spațiu suficient la picioare și la nivelul capului.

În spatele hayonului acționat electric, comandat și din interior, se află un portbagaj cu o gură de încărcare facilă, care are o capacitate de 463 de litri. Este clar mai mic decât cel al unui Outlander convențional. Tocmai de aceea Outlander PHEV nu poate fi comandat cu o variantă în șapte locuri. Cu toate acestea, suporturile de pahare pentru al treilea rând de scaune a rămas montat pe ultimul rând de montanți.

Izolarea fonică a habitaclului este destul de bună, însă zgomotul de vânt este pregnant atunci când rulezi cu peste 100 de km/h Asta și pentru că oglinzile sunt foarte generoase. Ca elemente de utilitate la nivelul portbagajului aș nota prezența unei prize de 220V, bună atunci când trebuie să folosești un aspirator.

Preţ de achiziţie

Pentru că se presupune că viitorul client de Outlander o să facă o economie considerabilă de carburant, dar și pentru că tehnologia este nouă și dezvoltată cu eforturi mari, Mitsubishi percepe un preț pe care mulți îl vor considera piperat. Trebuie să ne gândim însă că un hibrid plug-in poate reduce evident costurile de explotare în regim urban dacă alegeți să rulați electric.

Eticheta aplicată de Mitsubishi este de 42.400 de euro, o valoare pentru care primiți și un nivel de echipare de top, denumit Intense, care bifează cam toate cererile de confort ale unui client din acest segment. În plus, dacă aveți noroc și vă mișcați inteligent, puteți primi din partea statului român o subvenție care va face din Outlander PHEV o propunere tentată. Nu mai iau în calcul și eventualele reduceri care pot fi obținute direct la dealer.

Prin comparație, un Honda CR-V Hybrid ajunge să coste 43.000 de euro alături de echiparea Elegance și cu sistem 4x4.

Siguranţă

Actuala generație Mitsubishi Outlander a fost lansată în anul 2012. Știind că va fi un model popular, EuroNCAP s-a grăbit să îl testeze. Rezultatele au fost bune, SUV-ul reușind să obțină cinci stele și să garanteze o protecție de 94% pentru pasagerii adulți.

În ultimii șapte ani însă, normele de testare au devenit ceva mai aspre, așa că este curios de văzut cum s-ar mai comporta un Outlander într-o sesiune actuală.

E cert că nici Mitsubishi nu a stat cu mâinile în sân și a mai îmbogățit lista sistemelor de siguranță cu un sistem automat de frânare în situații de urgență, pilot automat adaptiv și avertizare la depășirea benzii de mers. În plus, la pachet cu senzorii spate, Outlander oferă și un senzor care te avertizează la ieșirea cu spatele dintr-o parcare. Pe echiparea testată de mine nu au lipsit nici monitorizarea unghiului mort și nici asistentul la pornirea din rampă.

Ţinută de drum

Outlander PHEV este un SUV confortabil și cam atât. Nu are nimic din sportivitatea legendarului Lancer Evo, chiar dacă dispune de un sistem de tracțiune integrală foarte performant, denumit Super All Wheel Control și obținut prin punerea în funcțiune a motorului electric spate.

Tracțiunea 4x4 oferă, la rândul său, mai multe moduri de funcționare. Ai modul Normal, ai modul Snow (livrează mai multă aderență) și modul Lock. Chiar dacă acest sistem va garanta o aderență bună atunci când suprafața de rulare nu este tocmai prietenoasă, e bine de știut că Outlander are limitele lui, create de unghiurile de atac și degajare.

Garda la sol are 19 centimetri, unghiul de intrare are 21 de grade, iar cel de ieșire 22.5 grade. Cu alte cuvinte, Outlander PHEV se descurcă pe drumuri forestiere, dar nu mai mult de atât.

Când ajunge pe asfalt, crossover-ul japonez preferă să fie condus relaxat. Oferă o rulare destul de confortabilă, chiar dacă suspensia mai trădează imperfecțiuni în mediul urban, atunci când trece peste denivelări.

Amortizoarele au o compresie care poate transmite zgomot în interior, mai ales când vine vorba despre trecerea peste limitatoare de viteză. În viraje acentuate, Outlander PHEV preferă o abordare cumpătată, pentru că ruliul este resimțit puternic, iar direcția nu este una foarte precisă.

Vizibilitate

Designul pătrățos al lui Outlander nu a creat foarte multe compromisuri practice. Astfel, pot spune că suprafața vitrată este una destul de generoasă și bine împărțită. Luneta are dimensiuni mari și nu creează probleme. De altfel, nici ultimul rând de montanți nu este problematic. Oglinzile laterale sunt și ele foarte generoase și încadrează bine formele SUV-ului. Nici măcar primul rând de montanți nu este deranjant în virajele strânse.

Dacă toate aceste detalii nu te-au convins, atunci te poate convinge sistemul de camere cu vedere la 360 de grade și senzorii de parcare.

Tehnologie

Faceliftul a împrospătat Outlander PHEV și din punct de vedere tehnologic, SUV-ul fiind echipat acum cu o mulțime de funcții utile. Pe lângă cele patru camere care oferă vedere la 360 de grade și pe lângă sistemele de siguranță amintite mai sus, Outlander PHEV dispune de acces și pornire fără cheie, scaune încălzite și reglabile electric, climatizare pe două zone, funcție AutoHold, faruri cu LED, volan încălzit, oglinzi pliabile și încălzite precum și un sistem suplimentar de încălzire pentru a proteja bateria.

În spatele volanului se află un mic computer de bord color, cu informații utile, ușor de operat. În centrul planșei de bord există un sistem multimedia despre care am vorbit și în trecut, în testul lui Outlander benzină. Are o grafică ușor îmbătrânită, chiar dacă este foarte colorată. Nu este prea rapid în procesarea funcțiilor, iar meniul are nevoie de acomodare.

Pe lista de dotări a lui Outlander PHEV poate fi inclus și un sistem audio Rockford Fosgate cu 8 difuzoare și subwoofer.

Design

Nu sunt foarte mari diferențe estetice între un Outlander PHEV și unul convențional. Doar logo-urile par să dea de gol versiunea hibridă. Cei care cunosc bine modelul s-ar putea să observe și jantele de 18 inch, cu un design nou. În rest, aceeași rețetă de design care s-a perimat ușor, ușor, dar care rămâne actuală prin introducerea multor elemente cromate și a unor spoilere timid redesenate.

Bineînțeles, farurile cu LED și semnătura luminoasă diurnă, tot cu LED, dau un aspect contemporan SUV-ului japonez, reușind să-l țină pe linia de plutire din punct de vedere estetic.

Nu ne-a placut

  • Calitatea anumitor materiale de la interior
  • Ruliu pronunțat
  • Grafica sistemului multimedia
Date tehnice - Mitsubishi Outlander facelift 2.4 Benzina 230 CP 4x4 Aut Intense
Motor electric
Putere CP
95
Cuplu Nm
195
Motor termic
Putere CP (rpm)
135 (4500)
Cuplu maxim Nm (rpm)
210 (4500)
Tip motor
Linie
Cilindree cmc
2360
General
Combustibil
Benzina + electric
Lungime mm
4695
Viteza maxima km/h
170
Latime mm
1800
Acceleratie 0-100 km/h s
10.4
Inaltime mm
1710
Tractiune
integrala
Greutate kg
1900
Cutie viteze tip / trepte
A
Ampatament mm
2670
Nr. usi
5
Volum rezervor litri
45
Nr. locuri
5
Volum portbagaj litri
463
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mitsubishi Outlander facelift

Ultimele teste

Comentarii (8)

  • Apreciez faptul ca ati pecizat conumul dupa epuizarea bateriei. Este o diferenta f mare in general. De la 2 litri in fisa tehnica la 9 litri in viata reala pe dstante mai lungi de 50 km.
    11 0
  • Succesul vanzarilor este,ca si in cazul lui Duster, pretul! E la jumatate de pret fata de un Volvo hibrid(xc 90 sau xc 60),cu toate diferentele de putere /calitate dintre ele! Mai punem succesul lui,pe seama facilitatilor fiscale date de unele state! In Olanda,multi si l-au cumparat pt economia de bani la cumparare, nu pt consum.Multi nu si-au incarcat bateria niciodata! E masina care merita cel mai mult a fi cumparata.Arata mai "cuminte",si ofera performante dinamice acceptabile pt o familie cu "scaun la cap" ,pt respectarea limitelor de viteza de la noi!
    12 2
  • petrusian
    @ AM Aceasta categorie de masini, este testata la accident, cu tot echipamentul electric montat , cu bateria incarcata ,si in diferitele moduri de rulare ?
    3 1
  • mircea
    @petrusian
    Afirmativ.

    Detalii aici: http://pr.euractiv.com/pr/euro-ncap-now-testing-plug-electric-vehicles-90789
    2 1
  • Cat de mult imi doresc masina asta!...
    5 5
  • 135 CP (motor aspirat) + 82 CP (motor electric fata) + 95 CP (motor electric spate) = 312 CP, nu 230 CP cum ati scris.

    Daca aceste calcule se fac altfel, puteati sa includeti macar o explicatie.
    1 8
  • mircea
    @Michi
    În funcție de configurația sistemului hibrid (paralel/serie sau ambele), puterea totală a sistemului este sau nu suma puterilor motoarelor pe benzină și electrice din dotarea mașinii.

    Situațiile sunt diferite în funcție de marcă și în multe cazuri în funcție de model, iar explicația e prea complexă pentru a fi expusă de fiecare dată când vorbim despre o mașină hibridă.

    Însă te îndrum cu drag spre secțiunea Automarket Dicționar, care te va lămuri pe subiect: http://www.automarket.ro/dictionar/masina-hibrida-85625/
    10 0
  • imi place mult motorizarea dar la banii astia ma astept la mai mult de la interior. In rest este o masina de luat in calcul, din cate stiu Mitsubishi este o masina fiabila.
    12 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru