Drivetest Mitsubishi L200 4 usi

2.4 Diesel (DI-D) 154CP 4x4 Man6 Intense
Mitsubishi  L200 4 usi zoom
de Sebastian Toma, Foto: Mitsubishi
Miercuri, 14.10.2015
Gata de lucru

Nouă ani s-au scurs de la lansarea generației a patra a lui Mitsubishi L200, iar înlocuitorul său trebuie să se ridice la așteptările clienţilor celor peste patru milioane de unități L200 vândute din 1978 până în prezent. 

Pentru a face acest lucru, Mitsubishi a plecat de la zero și a dezvoltat în 28 de luni o nouă generație a pick-up-ului său. Rezultatul este descris ca fiind un Sport Utility Truck. Japonezii au păstrat, așa cum era normal, configurația de caroserie pe șasiu și au ranforsat toate elementele platformei pentru a asigura o rigiditate înaltă a caroseriei, necesară atât pentru aspectul de sportivitate, cât și pentru partea de utilitate.

Provocarea inginerilor a fost să facă un model mai ușor care să care mai mult, să consume mai puțin și să fie cel puțin la fel de rezistent ca predecesorul său. Oficialii Mitsubishi au ținut să sublinieze că în Europa se află în circulaţie aproximativ 440.000 de unități L200, semn că ștacheta fiabilității este înaltă pentru acest model.

Teoria spune că raportul perfect dintre lungimea benei și lungimea caroseriei este de 30%, iar cei de la Mitsubishi oferă un raport de 29.2% pentru noul L200. Modelul impresionează prin silențiozitate și consumul redus de carburant în raport cu rivalii, fiind cel mai economic din clasă la momentul lansării.

Mitsubishi L200 4 usi
2.4 Diesel (DI-D) 154CP 4x4 Man6 Intense

  • Pret de pornire 27.268 €
  • Pret model testat 30.368 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Oferta europeană de motorizări a lui L200 este compusă din două variante de putere ale unui motor diesel de 2.4 litri. Acesta este oferit fie cu o manuală cu șase trepte, nou proiectată, fie cu o automată cu cinci trepte actualizată. La fel ca până acum, sunt disponibile atât variante cu propulsie, cât și variante cu tracțiune integrală decuplabilă, echipate cu reductor.

Noi am testat varianta de caroserie Cabină Dublă, cu motorizarea de 154 CP și 380 Nm, asociată unei transmisii manuale cu șase trepte și tracțiune integrală. Pentru cine are nevoie de un pick-up, este o propunere mai mult decât rezonabilă, dar celor care vor să tracteze mai mult și să ruleze frecvent la viteze mai înalte le este recomandată varianta de putere ridicată. Motorizarea este silențioasă pentru această clasă și operează aproape fără vibrații, dând dovadă de un rafinament ridicat.

Reprizele sunt corecte pentru nivelul de putere asigurat, iar etajarea transmisiei permite rularea chiar şi la viteze de autostradă fără ca motorul să fie foarte turat. Abia de la 3.000 rpm începe să se facă auzit mai tare în habitaclu, până atunci fiind remarcat un sunet obișnuit de diesel, asemenător celui provenit de la un autoturism low-cost. Până la urmă, vorbim de o utilitară.

Timoneria este scurtă pentru un pick-up, dar nu la fel de scurtă precum cea a lui Amarok, iar cursa sa este precisă. Pedala de ambreiaj este potrivită în fermitate și ansambul acționat de aceasta suportă multe până să dea semne de oboseală, lucru pe care l-am remarcat la partea de off-road a testului. Pentru a fi în ton cu așteptările ecologice ale anului 2015, motorizarea are până și sistem Start-Stop.

Această variantă a lui L200 poate fi depunctată pentru nivelul redus de putere în raport cu unele unități ale rivalilor, care asigură chiar și 180 CP dintr-un diesel de 2.0 litri.

Consum

Consumul de carburant declarat al acestei versiuni este de 6.4 litri la sută în regim mixt, sub cel al rivalilor cu motorizări comparabile. Mitsubishi se mândrește cu acest aspect în special pentru clienții de flote, care vor să aibă pick-up-uri cât mai economice, dar și pentru utilizatorii persoane fizice care pun preţ pe economia de carburant. Rezervorul este de 75 de litri, mai mult decât suficient pentru sarcinile uzuale ale unui model din această clasă.

Rezultatul bun la consum este datorat faptului că L200 este cel mai ușor model din clasă (1.875 kg) și motorizării noi, optimizată pentru a îndeplini normele Euro 6. În cadrul testului nostru, pe secțiunea de asfalt, consumul afișat de computerul de bord a fost de 6.8 litri la sută în condiții normale de condus.

Performanţe

Oficialii Mitsubishi nu au specificat timpul 0-100 km/h al lui L200. Viteza maximă a lui L200, un aspect neimportant în această clasă, este de 169 km/h. Competitorii săi direcți, majoritatea cu motoare mai puternice, ating viteze maxime superioare, chiar dacă acestea nu vor fi atinse în practică de proprietarii lor pe drumurile românești. Sau, cel puțin, sperăm să nu încerce nimeni să meargă cu 180 km/h cu un pick-up.

L200 asigură performanțe rezonabile pentru puterea din dotare, în acest segment contând mai mult cuplul motor și capacitatea de remorcare decât timpul de accelerare. Oricum, L200 nu s-a simțit ca un model lent, cum este cazul unor pick-up-uri cu motorizări diesel de sub 140 CP.

Japonezii se mândresc cu faptul că au cea mai mare capacitate cumulată de transport, de patru tone, obținută prin adunarea sarcinii utile maxime cu capacitatea maximă de remorcare. Trebuie să menționăm că această valoare i se aplică doar variantei de 181 CP.

Interior

Prin definiție, pick-up-urile sunt vehicule create să care și să tracteze lucruri grele, adesea murdare. Nu vei căra cumpărături cu el, ci paleți, materiale de construcții și alte lucruri care nu-s curate niciodată. Așa că te vei murdări și vei murdări și interiorul. Tocmai de aceea, cabina unui pick-up trebuie să fie mai dură, cu materiale care nu se strică ușor și nu se murdăresc din prima.

Totuşi, de ceva vreme, clienții cumpără pick-up-uri și pentru partea de lifestyle asigurată de aceste vehicule, iar pretențiile de calitate interioară au crescut cu apariția noilor solicitări.

L200 este un pick-up de școală veche, fără artificii de design interior, fără materiale scumpe și fără dotări de lux. Până și cheia este una simplă, cu doar două butoane și fără sistem de pliere de tip briceag. Latura utilitară a contat mai mult decât partea de lifestyle, de unde și materialele plastice mai tari găsite la interiorul acestui model.

Dar Mitsubishi nu a uitat de clienții mai înstăriți care au nevoie de un pick-up, așa că le oferă scaune confortabile față-spate, una dintre cele mai bune banchete din segment (înclinația spătarului este esențială aici) și spațiu suficient pentru cinci bărbați. 

Poziția la volan este una specifică unui pick-up, iar comenzile sunt amplasate ergonomic, cu excepția comutatorului care comandă computerul de bord: o soluție clasică, cu buton integrat în ceasurile de bord. Funcționarea comenzilor este simplu de intuit și butoanele de la bord pot fi folosite și cu mănuși.

În spatele banchetei spate se află un spațiu mic de depozitare, util pentru a ține o haină de ploaie și alte mici lucruri care-ți pot fi utile, dar pe are nu te deranjează dacă le turtești cu bancheta.

Indiferent că vorbim despre varianta de caroserie Cabină Club sau Cabină Dublă, bena lui L200 are o înălțime de 475 milimetri și o lățime de 1.470 milimetri. În funcție de tipul cabinei, lungimea benei este de 1.850 de milimetri sau de 1.520 de milimetri. Varianta cu cinci locuri, testată de noi, are bena mai scurtă. În interiorul benei se regăsesc șase cârlige metalice de fixare, la fel cum au și majoritatea rivalilor.

Preţ de achiziţie

Gama L200 Cabină Dublă pornește de la 27.270 de euro cu TVA inclus. Echiparea testată de noi, Intense, este cea medie și pornește de la 30.370 de euro.

Lucrurile sunt strânse la preț în acest segment, existând alternative mai ieftine, cum ar fi Isuzu D-Max, dar și mai scumpe, cum sunt Ford Ranger și Volkswagen Amarok.

Competitorii de la Toyota și Nissan se încadrează până în 35.000 de euro, cu toate că Hilux tinde să fie mai scump în anumite configurații, iar Navara și Amarok sunt mai accesibile decât L200 în anumite configurații. Pe scurt, D-Max este singurul competitor categoric mai ieftin decât L200. În orice caz, clientul trebuie să se orienteze întâi după capacitățile mașinii în raport cu nevoile sale, apoi la preț și abia în ultimul rând la dotările oferite.

Echiparea medie din gama L200 este bună, având până și sistem de asistență a remorcii, tempomat, jante din aliaj, aer condiționat cu reglare automată și sistem multimedia cu cameră video de marșarier. Lipsește însă sistemul de navigație, oferit totuşi pe echiparea de vârf, Instyle. 

Siguranţă

Mitsubishi L200 a fost testat în septembrie 2015 de EuroNCAP și a obținut patru stele de siguranță conform criteriilor noi ale organizației, implementate la începutul acestui an. Este un rezultat foarte bun pentru un pick-up, diferențierea faţă de clasificarea de cinci stele fiind dată de indisponibilitatea unui sistem de frânare automată în caz de impact frontal iminent, dotare demnă de filmele SF când vine vorba de un pick-up. Au existat, e adevărat, şi mici depunctări la anumite zone testate la impact.

L200 are șapte airbag-uri în dotare, dintre care unul este pentru genunchii șoferului. Nu lipsește ESP-ul, ABS-ul, EBD-ul, sistemul de asistență la frânarea de urgență, sistemul de control al stabilității remorcii, asistența la pornire în rampă și, atenție, sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare, o noutate în segment (standard la echiparea mijlocie).

Ţinută de drum

L200 se mândrește cu cea mai mică rază de bracare din segment, de 5.9 metri, impresionant pentru un model de 5.2 metri lungime. La prima vedere, pare că nu contează așa de mult acest aspect, dar demultiplicarea asigură doar 3.8 rotiri de volan de la un capăt de cursă la altul și manevrarea mult mai ușoară atât în situații limită, cât și în parcări.

Direcția oferă un echilibru bun între feedback și amortizarea denivelărilor, nefiind percepute în mod deranjant denivelările drumului, iar suspensia din dotare își face treaba și când apelăm la un stil de condus mai sportiv (cât se poate la un pick-up, desigur). Confortul la rulare este bun pentru un pick-up, chiar și pe denivelări, dovada în acest sens fiind încrederea oficialului Mitsubishi care mi-a stat în dreapta pe secțiunea de off-road în timp ce bea apă dintr-un pahar plin până la semnul de 400 mililitri fără să ca apa să se verse.

Pentru off-road, valorile relevante sunt următoarele: capacitatea de traversare a unui vad de apă adânc de 600 mm, unghi de atac de 30 de grade, unghi de degajare de 22 de grade, unghi ventral de 24 de grade și gardă la sol de 205 milimetri. Valori în general mai bune decât în cazul predecesorului său.

În raport cu rivalii din segment, L200 este demn de o poziție pe podium. Modelul Mitsubishi stă mai bine decât Amarok, de exemplu, la capitolele unghi de atac, capacitatea traversării vadului de apă și unghiul de trecere.

Comparat cu Hilux, L200 este egal la multe capitole, cu excepția unghiului maxim de înclinare laterală (48 grade la Hilux vs 45 grade la L200) și a unghiului de rampă, mai mare cu un grad la Hilux. Rivalul de la Toyota are și o gardă la sol mai mare.

Varianta comparabilă a lui Ford Ranger are un unghi de atac mai mic decât L200, o gardă la sol mai mare, un unghi de trecere mai bun, un unghi de înclinare mai slab și un unghi de degajare mai mare. Ford Ranger Cabină Dublă 4x4 poate să tracă printr-un vad de apă de 800 de milimetri, cu 200 mm în plus față de cel mai apropiat rival.

Isuzu D-Max este egal cu L200 la câteva capitole și îl depășește la garda la sol, dar nu îl surclasează la nicio altă valoare relevantă pentru off-road. Generația proaspăt ieșită din fabricație a lui Nissan Navara nu îl surclasează pe L200 la aceste capitole.

Vizibilitate

Poziția înaltă la volan și geamurile cu suprafață generoasă asigură o vizibilitate bună pentru L200. Oglinzile laterale au dimensiuni corecte, iar montantul A de pe partea șoferului deranjează foarte puțin la virajele strânse la stânga.

Echiparea testată se bucură și de cameră video de marșarier, care asigură o rezoluție bună și este poziționată corect pentru o perspectivă bună la mersul cu spatele.

Tehnologie

Vechiul L200 era un model slab din punctul de vedere al tehnologiei din cabină, așa că noua generație marchează un salt semnificativ. Chiar și așa, anumite reminiscențe există: cheia este utilitară pe toate versiunile în afară de cea de top (varianta superioară are, totuşi, pornire și acces keyless), iar grafica unității multimedia arată de parcă ar fi preluată dintr-un joc video lansat acum un deceniu.

Dar echiparea mijlocie în gama L200 are totuși șase difuzoare în dotare, ecran tactil, computer de bord, faruri bi-xenon, sistem handsfree cu bluetooth, tempomat, senzori de ploaie și lumină, cameră video de marșarier, port USB, volan îmbrăcat în piele și echipat cu comenzi și geamurile electrice față-spate, pe lângă aerul condiționat cu reglare automată și alte dotări uzuale, cum sunt prizele de 12v și închiderea centralizată.

În cazul variantelor de top, unii competitori sunt mai bine dotați, dar gadget-urile încă nu și-au făcut apariția în acest segment aşa cum s-a întâmplat în rândul autoturismelor.

Design

Noul L200 a fost anticipat de conceptul GR-HEV, prezentat în 2013. Designerii au reușit să transplanteze destul de multe linii de la acesta pe varianta de serie, așa că Mitsubishi s-a ales cu un pick-up atrăgător, care să nu arate nepotrivit nici în fața complexului Stejarii din București, nici în balastiera de la Șirna, unde l-am încercat pe off-road.

Gusturile sunt discutabile, mai ales când vine vorba despre design-ul auto, dar L200 arată bine pentru un pick-up, deși are o tentă asiatică evidentă. Acest lucru este justificat și de faptul că este un model global, cu același design peste tot, iar japonezii au preferat să se distanțeze de stilul american de pick-up-uri, care amintește de un bloc de cărămizi pe roți.

Nu ne-a placut

  • Materiale plastice interior
  • Performanţe dinamice modeste în raport cu concurenţii direcţi
Date tehnice - Mitsubishi L200 4 usi 2.4 Diesel (DI-D) 154CP 4x4 Man6 Intense
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2442
Lungime mm
5205
Putere maxima CP (rpm)
154 (3500)
Latime mm
1815
Cuplu maxim Nm (rpm)
380 (1500)
Inaltime mm
1780
Viteza maxima km/h
169
Greutate kg
1870
Acceleratie 0-100 km/h s
n/a
Ampatament mm
3000
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
75
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
n/a
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mitsubishi L200 4 usi

Ultimele teste

Comentarii (7)

  • Da, arată cam asiatică, dar nu uitați că în videoul de la Auto Express i-a bătut lejer la duelul în linie dreaptă și pe fostul Hilux (actualul abia lansat) și pe Amarok și pe șosea și în teren accidentat.

    Ce performanțe dinamice, dacă nu vă supărați? Modelele astea nu sunt modele de șosea care să îți mărească ție ego-ul masculin. Că unii le folosesc pentru asta, e altceva. Ele sunt făcute să fie practice, să îți faci treaba cu ele. Iar din punctul ăsta de vedere L200 e superior lui Amarok, având și trepte speciale pentru teren accidentat comparativ cu acesta.

    Vine și VW în segmentul ăsta cu un model de șosea și câștigă toate testele. Bravo lui! Să le câștige. Problema e că mașinile astea nu sunt făcute să fie excepționale pe șosea cum sunt SUV-urile de azi. Ele sunt făcute să fie PRACTICE. Iar Amarok e cel mai slab fix la capitolul UTILITATE. Cum ați spus și voi. E extrem de capabil și confortabil în off-road, ușor, rază de bracare mică etc. Ce mai dorim? Să stea lipit de asfalt și să prindă 250 km/h?

    Pick-up-ul e pentru muncă, nu ca să arăți tu ce macho ești. Vezi categoria ”Cui i se adresează?” - Celibatari.
    29 7
  • mishazaitev
    @Moldovean

    Singurul concurent jucator important non-asiatic in aceasta clasa este Ranger. Desi doar brandul este non-asiatic, masina fiind prodisa in Asia. As mai zice si Defender Pick-up, dar avand in vedere si ca este la apus de cariera si ca, desi utilitare, nu putem ignora confortul cu desavarsire, as zice ca este un condcurent doar in ceea ce priveste performantele off road.
    4 7
  • as spune ca mașina asta este pentru agățat ... remorci, nu "remorci" , deci partea cu adresatul catre celibatari nu prea este bine aleasa :)

    Mitsu a facut treaba buna cu acest L200. Presa internationala are pareri favorabile, si asta va ajuta masiv in vanzari.
    La pretul de echipare de top primesti o masina care are cam tot ce-ti trebuie dintr-un autoturism si capacitatea de a duce dupa ea o "casa" (sau o rulota, daca esti mai modest). Garantia de 5 ani / 150000km este mai mult decat semnificativa pentru o masina care va fi pusa la munca.

    Un "minus" ar fi faptul ca nu au cuplat sistemul Start-Stop cu cutia automata, pentru a oferi un confort sporit insotit de un consum mai redus acelor clienti care cumpara masina mai mult pentru lucrul prin oras.
    3 3
  • mircea
    As fi preferat sa renunte la designul cu delimitarea benei de restul caroseriei. Lufturile alea in lateral nu arata deloc bine.
    4 4
  • mircea,adevar graiesti..dar vezi tu ei vad asta ca pe o semnatura,ca pe o amprenta distinctiva(cauta declaratiile de la lansare modelului anterior..).una peste alta,cred ca in afara de ranger cam asta o sa fie calul de povara in segment.mie-mi place!
    spor.
    2 4
  • Navara nu are vanzari mai mari ca Ranger si L200 in Europa?
    1 1
  • Scorpionul_negru
    Din cate vad au evoluat mult pick-upurile....design mai modern si mai aranjat, materialele par ceva mai fine, motoare mai performante si mai economice.
    Dar tot Navara cred ca e cea mai buna. Amarok e un dezastru. Am avut si Ranger in 2008 si Amarok cand a aparut. Super multumit de Ranger dar nu si de VW. Cutie imprecisa, apare rugina pe la aripi la 30 de mii de km, iarna ramai cu el inzapezit. Un dezastru ce mai....nu face banii. Navara si Ranger eu zic ca sunt cele mai bune. Acum poate si L200 e la fel de bun. Nu stiu...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru