MINI Cooper 5 uși

2.0 Benzina Turbo 192CP Man6 Cooper S
4.2
de Cornel Șocariciu, Foto | Ciprian Mihai, miercuri, 10 ianuarie

Kart supraponderal

Mă urc la volan și simt o îmbrățișare fermă și cunoscută. Calc pedala de ambreiaj, iar în zona de jos a consolei centrale, butonul pe care scrie Start Engine începe să mă ademenească ușor cu un tremur luminos. Îl apăs și trezesc din somn un britanic mofturos și îngâmfat care mă salută în silă cu un zgomot baritonal: Good afternoon, Sir. Would you like a cup of tea?

Și pentru că sub capotă se află 192 de cai putere, n-am putut să-l refuz. Iar toată această poveste s-a repetat timp de două săptămâni, pentru că atât a stat alături de mine britanicul Mini Cooper S în 5 uși.

Paranteză: este ultimul test cu actuala generație Mini în varianta sa pre-facelift. Pentru că așa a fost scris în stele: testul apare fix în ziua în care Mini a anunțat facelift-ul modelului său de bază dintr-o gamă din ce în ce mai variată. 

  • M_Frank, miercuri, 10.01.2018 17:26

    Eu nu as fi introdus Volkswagen Polo GTI in fraza cu "Hot Hatch-uri clasice"; mai potrivit era Fiesta. Polo cam sta intr-un con de umbra de ceva timp...e acolo dar nu-l baga in seama nimeni.

  • cornel.socariciu, miercuri, 10.01.2018 17:43

    @M_Frank Noua generație Fiesta ST încă nu este disponibilă, iar cea veche nu mai apare în ofertă.

  • octav71, miercuri, 10.01.2018 18:56

    Navigatia aia in interiorul cercului central e intr-un mare fel, cam ca firul de par care iti intra in ochi si te chinui 2 zile sa scapi! In rest, masina.

  • Kirotractor, duminică, 14.01.2018 17:08

    "Vîndut în 2016 în 8.600 exemplare, Volkswagen Polo GTI ocupa locul secund al clasamentului citadinelor... musculoase, după Ford Fiesta ST (11.400), dar înaintea lui Peugeot 208 GTi (4.000 ex.), Clio Renault Sport (2.500 ex.) și DS 3 Performance. Dar, incluzînd și modelele așa-zis premium, Mini Cooper S (23.400 exemplaire vîndute în Europa - 2016) rămîne liderul segmentului B Hot-hatch." Sursă: JATO Dynamics (și traducere proprie.) Concluzii (tot proprii, dar mai subiective decît traducerea): 1. fosta generație Polo GTI (1.8 TSI 192 CP) a avut destul succes ca să fie utilizată ca termen de comparație 2. sînt deci premize ca și actuala să se vîndă bine 3. Mini Cooper S răstoarnă toată logica argumentelor legate de raportul preț / performanțe (logică după care nu-și face banii - zic eu, dar mulți alții uite că au cu totul altă părere.)