Mercedes-Benz GLC Coupe

3.0 Diesel Turbo (GLC350d) 258CP 4x4 Aut9
4.3
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai, marţi, 23 ianuarie

Mutări de șah

Mercedes a gândit bine fiecare mutare a sa în segmentul premium. Atât de bine, încât are o mulțime de piese plasate în poziții strategice, gata să dea șah-mat rivalilor germani. Una dintre piese este și Mercedes GLC Coupe.

Atunci când joci șah în segmentul premium trebuie să gândești bine fiecare mutare. Orice pion pierdut înseamnă un segment descoperit. Iar pe o piață auto în care concurența este la cuțite, este foarte important să acoperi orice segment, orice zonă a tablei de șah.

Mai ales dacă ești un constructor german și te bați pentru supremația globală. Mercedes a câștigat titlul de cel mai popular brand premium, detronând la mustață BMW în 2016. De atunci, ascensiunea a continuat, iar mare parte din evoluție se datorează strategiei Mercedes, care a gândit bine fiecare mutare a adversarului și a răspuns cu niște piese pe măsură.

Dacă rivalul a mutat un cal, a mutat și el. Dacă rivalul a mutat un SUV coupe, a mutat și el. Așa am ajuns ca în gama Mercedes să găsim acum SUV-uri coupe, deși ele nu existau în urmă cu trei ani. Astăzi ne ocupăm de unul dintre noii veniți, de una dintre piesele esențiale pe tabla de șah dominată de Mercedes: crossover-ul compact GLC Coupe.

  • Joe, marţi, 23.01.2018 12:34

    Arata ca dreq si GLE si GLC. Sunt groaznice...

  • yooo, marţi, 23.01.2018 13:54

    Mai bn un benzinar Stelvio cu 280 cp si 5.7 suta...

  • boldfrank, marţi, 23.01.2018 13:54

    Este de mult in lista de preturi Audi Q5 3.0TDi quattro 286 CP....

  • Kirotractor, marţi, 23.01.2018 14:52

    Bine scris testul, cu descrieri sugestive ale senzațiilor la volan, dar tot nu înțeleg categoria-n care-i inclusă struțo-cămila asta cocoșată (nu c-ar fi mai breze altele...) Fiindcă ba e SUV - și-ncă unul *compact* (la 4,73 m și două tone?) -, ba crossover, ba SUV-coupe. În rest... long live the diesel monsters !!! - pînă n-or fi înlocuiți complet cu așa-zișii *green hybrids*. Tot monstruos de grei / scumpi / gurmanzi și ei, dar cu consumuri pe hârtie de 3-4 l/100 km, care favorizează într-un mod pervers la taxe tot p-ăia putred de bogați.

  • Adrian C, marţi, 23.01.2018 19:53

    Cred ca la un pret de 48 de mii un C class e o alegere mult mai inteleapta si e evident ca arata mai bine ca monstruletul asta cocosat. + ca vine destul de bine dotat in banii aia. Iar la 75 de mii, poti lua un E class full si esti lord ! Altfel te vede lumea in E class ca doar de aia iti cumperi Mercedes sa arati ce ai in cont :)))

  • XOW, marţi, 23.01.2018 19:56

    am mers, suspensia e cam rigida pentru un mercedes, asta nu ar fi o problema daca ar compensa si ar fi dinamica, dar nu e nici dinamica... e un sasiu reglat din paine...pe modul merge si asa, intarim suspensia, facem o antifonare de mercedes si dam drumul la treaba. macanul e in alta liga, x4 neasteptat de performant, dar mult mai rigid ca mertz-ul...in concluzie cumparati-va lexus rx450h daca ati facut banii din meserii cu cap, mertz daca banii au cazut din cer, si bmw daca ati plecat de jos si aveti multe frustrari de pe drum. Macan, daca aveti un Cayenne cumparat din afaceri destepte (alo, nu Cayenne la 24 de mii din DE, de alea noi zic)...si daca aveti afaceri destepte, sigur aveti si o sotie desteapta care sa merite Macan-ul...ati prins ideea. bun review-ul!

  • dany, miercuri, 24.01.2018 11:15

    Daca nu e bun in off-road de ce ti-ai lua asa ceva?! Mai bine un E-Classe 4-Matic sedan sau estate si ai mai multe avantaje ca la asta?! PS când citesc despre SUV-uri prima data ma uit la masa. Asta surprinzator are sub 2 tone... cred ca cel mai fain aspect al masinii

  • Adrian C, miercuri, 24.01.2018 13:10

    Cred ca la un pret de 48 de mii un C class e o alegere mult mai inteleapta si e evident ca arata mai bine ca monstruletul asta cocosat. + ca vine destul de bine dotat in banii aia. Iar la 75 de mii, poti lua un E class full si esti lord ! Altfel te vede lumea in E class ca doar de aia iti cumperi Mercedes sa arati ce ai in cont :)))

  • Tatraurs, joi, 25.01.2018 00:40

    N-am condus strutocamila dar am stat in pe bancheta din spate. Eu nu inteleg cum dracu are masina asta cinci stele la crashtest.Stateam cu capul lipit de plafon,ba chiar il tineam intr-o parte sa incap.In caz de accident un pic baban imi rupeam din start gatul cu tot cu centura pusa.

  • Scrooge, marţi, 13.02.2018 00:00

    nu mai comentati ca saracii.