Drivetest Mercedes-Benz EQC

EQC 400 4MATIC Sport
Mercedes-Benz EQC zoom
de Mircea Meşter, Foto: Mercedes-Benz (Oslo)
Joi, 06.06.2019
Liniștea dinaintea rațiunii

Faptul că mașinile electrice vor deveni regulă pe șosele nu mai e niciun secret de acum. Pe baterii sau pe pile de hidrogen, ele vor domina piața mult timp după ce vor începe să domine peisajul auto mondial.

Bineînțeles că întrebarea orizontului de timp în care electricele "vor prelua puterea" rămâne cel mai mare semn de întrebare al acestui tip de vehicul. Dar dacă industria ne-a dovedit că autonomia și chiar și infrastructura pot să avanseze într-un ritm foarte rapid, prețul încă ridicat al acestor mașini rămâne un factor decisiv în integrarea lentă pe care acestea o au pe piața europeană. Cu excepția unor țări în care avantajele fiscale le transformă în alternative mai ieftine decât mașinile echivalente cu motoare cu ardere internă, vezi Norvegia, electricele rămân mai degrabă mașini de aspirație, nu de volum.

Însă mărcile tradiționale nu pot fi indiferente la această schimbare, indiferent cât de lentă este. 

După ce și-au pregătit terenul cu gama de electrice Smart și cu o versiune electrică mai degrabă experimentală a lui Clasa B, cei de la Mercedes-Benz aruncă în luptă primul reprezentat al noii game de electrice EQ. Denumit EQC, modelul este un SUV de dimensiuni compacte-medii construit pe o bază tehnică asemănătoare cu cea a lui GLC, cu care se înrudește implicit la nivelul dimensiunilor.

Am avut ocazia de a bifa un prim contact cu noul EQC la Oslo, o țară în care mașinile electrice sunt o realitate concretă. 

Mercedes-Benz EQC
EQC 400 4MATIC Sport

  • Pret de pornire 75.922 €
  • Pret model testat 91.000 €

Motor / Transmisie

Odată cu generalizarea mașinilor electrice, va trebui să ne scoatem din program imaginea modelelor cu diverite versiuni de motorizare. În cel mai bun caz vorbim despre același sistem de propulsie care oferă mai mulți cai putere scoși dintr-un simplu switch software. Asta dacă oferă.

În cazul lui EQC, de exemplu, clienții nu au de ales între mai multe variante de motorizare, ceea ce simplifică masiv lucrurile în comparație cu orice alt model din gama clasică a nemților: EQC 400 4Matic este singura versiune de motorizare disponibilă, diferențele dintre mașini fiind făcute de liniile de echipare și de personalizare.

EQC 400 4 matic oferă două motoare electrice identice ca putere - 150 kW fiecare, unul pe puntea față, celălalt pe puntea spate. Dispunerea lor face ca mașina să ofere practic tracțiune integrală - roțile din față sunt învârtite de un motor, cele din spate de celălalt, chit că scopul lor e ușor diferit: motorul frontal este optimizat pentru rulare la sarcină scăzută, în timp ce motorul posterior este construit pentru a îmbunătăți experiența dinamică a mașinii.

Altfel spus, vei rula în majoritatea timpului ajutându-te de motorul frontal, care la apăsarea mai serioasă a pedalei (sau la comutarea în modul Sport) este ajutat instantaneu de cel posterior.

În total, sistemul dezvoltă 408 CP (sau 300 kW, pentru că vorbim aici de motoare electrice), iar cuplul maxim disponibil imediat este de 760 Nm. 

Pot să pară cifre masive pentru un SUV de gabaritul unui GLC, însă EQC are nevoie de putere pentru senzații tari. Motivul: o masă proprie foarte ridicată, de 2.5 tone, din care aproximativ 700 de kilograme sunt acoperite de pachetul de baterii.

Probabil că inginerii Mercedes-Benz au avut foarte multe întâlniri în care au calculat direcția în care ar trebui să marșeze cu EQC la nivelul propulsiei. În final, au optat pentru un motor care oferă senzații tari la apăsarea bruscă a accelerației, însă fără a duce totul la extrem. E mai degrabă un "stil Mercedes" de a construi senzațiile sportive, stil prin care brandul german a reușit să se impună pe piață în ultimii 120 de ani. Nu vă așteptați deci la explozii care să vă lipească de scaun la nevoie, ci mai degrabă la sentimente sportive nuanțate. Oricum, mult mai acute decât pe un motor pe benzină sau diesel.

EQC oferă cinci moduri de rulare: Comfort, Eco, Max Range, Sport și Individual. Pentru că testele internaționale nu ne oferă de obicei timp limitat și un traseu prestabilit, nu am avut ocazia să testez decât modurile Comfort (adică cel în care vor rula majoritatea clienților în majoritatea timpului) și Sport. Diferențele nu sunt masive între comportamentul motorului, diferența fiind făcută în special de "agresivitatea" în care funcționează sistemul de recuperare a energiei la frânare.

Apropo de asta, poți comuta între diferitele graduri de recuperare cu ajutorul padelelor din spatele volanului. "D-" înseamnă că lucrezi în mod semi-regenerativ, în timp ce "D--" activează implicit stopurile atunci când lucrează, pentru că decelerarea e destul de agresivă și rapidă. Scopul scuză mijloacele, însă: cu cât mai abruptă este frânarea, cu atât mai mare e energia recuperată și stocată ulterior în pachetul de baterii.

renovatio e-charge
Renovatio e-charge oferă, în prezent, cea mai vastă rețea de stații de încărcare pentru mașini electrice de pe teritoriul României. Sunt 337 de stații și 504 de puncte de încărcare.

Consum

Conform celor de la Mercedes-Benz, bateria Litiu-Ion cu capacitate netă utilizabilă de 80 de kWh care este montată sub podea permite o autonomie maximă care variază între 417 (WLTP) și 471 (NEDC) de kilometri. În context real, însă, consumul efectiv pe care EQC îl afișează la o rulare cât se poate de echilibrată este de circa 22 de kWh/100 km, ceea ce înseamnă că o autonomie relaxată este aproximativ 350 de kilometri. Asta cu trei oameni în mașină plus bagajele fiecăruia.

O valoare cât se poate de decentă pentru o mașină de gabaritul și greutatea lui EQC. Aș îndrăzni să spun că e o valoare cât se poate de practică pentru o mașină de familie, mai ales că e decent și normal să oprești măcar din 200 în 200 de kilometri ca să iei o gură de aer și să respiri. Dacă oprești lângă o stație de încărcare rapidă, cu atât mai bine.

Apropo de încărcare, EQC are o putere mare de încărcare - 112 kW - la stațiile rapide cu curent continuu (DC). Am probat asta la noile stații Ionity de 150 de kW de lângă Oslo, unde am pus mașina la încărcat, iar la un hotdog și o apă distanță am plecat cu ea plină. În România, la stațiile fast charge DC de 50 de kW pe care le găsim în supermarket-urile Kaufland sau în curțile unor dealeri, mașina s-ar încărca complet de la 0 în aproximativ 100 de minute. 

Problema lui EQC este că încărcarea la prizele slow charge de curent alternativ (22 de kW) se face relativ lent, pentru că EQC încărcătorul integrat al lui EQC are o putere de doar 7.4 kW, mai mică decât a unui Audi e-tron (11 kW) sau Tesla Model X (16.5 kW) și egală cu cea a lui Jaguar I-Pace.

Altfel spus, dacă ați avea acasă două wallbox de 22 de kW și ați vrea să încărcați în același timp un Mercedes EQC și un Audi e-tron, modelul Audi se va încărca cu 30% mai repede, deși are o capacitate netă a bateriei ușor mai mare (84 kWh). Dacă încărcarea se face la o priză normală, diferența e sesizabilă: 9 ore în cazul lui e-tron în loc de 12 pentru EQC.

Performanţe

Unul dintre punctele forte ale mașinilor electrice promovate de Tesla a fost mereu capacitatea de accelerare de la 0 la 100 km/h. Chiar dacă acest aspect ar trebui să fie relevant pentru o mașină electrică cum este relevant consumul pentru un Ferrari, mulți consideră că senzațiile tari oferite de cuplul maxim ridicat disponibil instantaneu reprezintă un avantaj al electricelor. Așa că toată lumea este obligată să joace după o regulă foarte puțin relavantă în viața reală, dar bună la imagine.

În cazul lui EQC, accelerația 0-100 km/h are loc în 5.1 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la 180 km/h. Cifre asemănătoare cu cele ale lui Model X 75D, concurent direct la capitolul putere și autonomie, dar mai bune decât ale lui Audi e-tron. Cel mai rapid SUV al grupului de electrice de acest gabarit este Jaguar I-Pace, care coboară la 4.8 secunde pentru 0-100 km/h.

Oricum ar fi, de notat că vorbim de timpi de accelerație demni de zona sportivă a compactelor, în ciuda faptului că mașinile astea au un gabarit net superior. 

Interior

Pe lângă inginerii care au contribuit la structurarea și construcția sistemului de propulsie electric al acestui model, cea mai dificilă sarcină le-a revenit designerilor mărcii, care au înțeles brusc prin ce chinuri trec designerii Porsche când trebuie să redeseneze un 911. Aceștia au avut de construit o mașină care să fie foarte modernă, pentru a deschide cu dreptul ușa noii ere Mercedes-Benz, dar care să păstreze în același timp elementele familiare care să nu îi facă pe potențialii clienți să creadă că au aterizat brusc într-o mașină a altei mărci.

Așa că soluția a fost un mix de tradițional și nou. Cu accent pe tradițional, pentru că în EQC ai impresia clară că te afli într-un Mercedes de generație nouă. Cu o serie de tușe hi-tech care în unele cazuri mai degrabă încurcă: de exemplu, marginea proeminentă aflată între bord și baza parbrizului se reflectă mai mereu în sticlă, oferindu-ți o enervantă reflexie constantă când soarele bate din anumite unghiuri.

Deși cele mai multe elemente estetice sunt preluate de pe noua generație Clasa A, Mercedes-Benz a reușit ca prin mici modificări să obțină un efect "futurist". Spre exemplu, gurile de ventilație renunță la designul inspirat de turbine și au acum o formă rectangulară. Mai mult, anumite accesorii vin acum într-o nuanță Rose Gold despre care designerii spun că ajută să genereze o atmosferă "caldă". Secțiunea superioară a bordului este realizată dintr-un singur element, iar restul planșei de bord este orientată către șofer.

În rest, lui EQC nu prea poți să-i reproșezi nimic la nivel perceptiv. Toate elementele integrate sunt de calitate superioară, materialele sunt de top, soluțiile tehnologice sunt la nivelul anului de grație 2019, iar asta face ca un Tesla Model X, de exemplu, să arate ca o mașină spartană în comparație cu modelul Mercedes. Te vei întâlni în EQC implicit cu display-urile "lipite" care formează instrumentarul de bord și ecranul central, cu o grafică familiară și chiar și cu touchpad-ul de pe consola centrală, o ștampilă Mercedes-Benz. La fel de inutilă și de greu de utilizat în contextul display-urilor tactile, dar ștampilă.

În rest, EQC îți oferă spațiu din belșug la toate capitolele. Pasagerii din spate nu vor avea în niciun caz probleme de claustrofobie, dar s-ar putea să sufere de agorafobie, pentru că în QC intră fără probleme 5 pasageri. 

Portbagajul îți oferă și el impresia că te afli într-o mașină "normală", eliminând toate problemele psihologice pe care le poate oferi o eventuală trecere de la GLC la EQC: 500 de litri. Deși voluminos, acesta este sub volumul concurenților direcți de la Jaguar (550 de litri) și Audi (660 de litri).

Preţ de achiziţie

Piața mașinilor electrice este una specială. Prețurile mai mari ale acestui tip de mașini sunt echilibrate în multe țări de bonusuri guvernamentale la achiziție, iar asta face ca etichetele din diferitele țări europene să fie extrem de diferite de la o piață la alta. 

În România, un Mercedes-Benz EQC are un preț de listă de pornire de 76.000 de euro. Sumă care se încadrează între un GLC din gama "normală" și un GLC în versiune AMG. Altfel spus, putem discuta despre o încadrare strategică a prețului lui EQC în "meniul" cu care sunt obișnuiți clienții mărcii germane.

Partea interesantă este că, în comparație cu principalii concurenți de pe piață, modelul Mercedes stă foarte bine și este - oricât de ciudat ar suna pentru un model al mărcii germane - cel mai accesibil SUV electric premium de pe piață.

Jaguar I-Pace costă în versiunea de bază cu 2000 de euro mai mult, Audi e-tron costă cu 5500 de euro mai mult, în timp ce un Tesla Model X - model pe care-l luăm ca reper orientativ, pentru că nu poate fi achiziționat din România - este cel mai scump concurent direct, cu un preț (în Germania) de peste 83.000 de euro.

Siguranţă

Mercedes-Benz EQC nu a fost încă testat de organizația europeană independentă Euro NCAP, însă probabil că SUV-ul german se află pe lista de modele care vor face cunoștință cu criteriile de notare ale inginerilor specializați pe teste de siguranță.

În mod normal, modelul Mercedes nu ar avea însă niciun motiv de îngrijorare: în cadrul testului din Oslo, germanii au închiriat pista unui aeroport și au organizat o sesiune demonstrativă de teste ale sistemelor de siguranță activă din dotarea acestui model. Vă pot confirma că sistemele care solicită frânarea automată de urgență funcționează impecabil, chit că e vorba de frânare la viteze mari, la viteze mici, la detectarea pietonilor, a cicliștilor sau la detectarea altor vehicule la ieșirea cu spatele din parcare.

Un alt argument pentru o foarte posibilă viitoare notă maximă la Euro NCAP este faptul că atât Jaguar I-Pace, cât și Audi e-tron au primit câte 5 stele la capitolul siguranță, reușind performanțe excelente în testele care au avut loc în laboratoarele organizației europene. Și nu-i văd pe cei de la Mercedes permițând-și greșeli de poziționare în acest caz.

Ţinută de drum

Mercedes-Benz a reușit să-i imprime lui EQC într-un mod aproape perfect caracterul echilibrat pe care-l are restul gamei de modele din portofoliul mărcii germane. De fapt, poate chiar mai mult decât atât: dacă pentru alte mărci lipsa sunetelor proprii motoarelor puternice ar putea fi o problemă, în cazul lui Mercedes-Benz EQC putem vorbi de o completare binevenită a percepției unitare de confort.

Pentru că EQC este un SUV extrem de echilibrat, concentrat să le ofere pasagerilor tot confortul din lume. Singurele sunete generate de motoarele electrice pot fi uzite la viteze foarte reduse, când bâzâitul clasic și deloc supărător al motoarelor își face simțită prezența pe accelerare. În rest, EQC oferă confortul amortizat al unei limuzine veritabile: chiar dacă SUV-ul german împarte configurația suspensiilor și o parte din structură cu GLC, te simți mai degrabă ca-ntr-o versiune foarte silențioasă a unui Clasa S. 

Bineînțeles că acest comportament atât de accentuat "Mercedesian" are și minusurile lui în contextul electrificării. Astfel, deși cuplul maxim disponibil instantaneu te face să îți dorești apăsări brutale ale accelerației, mașina se comportă sportiv în special pe liniile drepte. Atunci când drumul începe să devină virajat, orice ieșire din zona de confort a traselor generează un comportament subvirator evident. La acest lucru contribuie atât inerția masivă a mașinii - 2500 de kilograme nu pot fi echilibrate de un pachet de suspensii independente, oricâtă experiență ar avea inginerii Mercedes și AMG în motorsport, dar și de direcția mai degrabă apatică.

Per total, EQC este o electrică orientată spre confort și e foarte bine că e așa. Pentru că cele două caracteristici principale ale mașinii se potrivesc astfel de minune unul cu celălalt.

Vizibilitate

Poziția ridicată și suprafețele vitrate mari ale mașinii vor ajuta mult la capitolul vizibilitate. Totuși, montantul frontal stânga, care conține și modulul oglinzii laterale exterioare, creează o zonă oarbă care e posibil să te deranjeze în special la manevrele efectuate la viteze mici, în parcare.

Bineînțeles că mașina oferă o mulțime de elemente tehnologice care ajută la capitolul ăsta, implicit senzori și camere.

Tehnologie

Sistemul de infotainment oferit de Mercedes-Benz pe întreaga generație nouă de modele - implicit pe EQC - se numește MBUX (Mercedes-Benz User Experience). În cazul SUV-ului electric al germanilor, acesta a fost însă modificat pentru a se ridica la cerințele specifice modelelor electrice. De exemplu, în meniul Homescreen apare și fereastra EQ, dedicată acestei mașini. Aceasta oferă informații despre consumul de energie, fluxul de energie și sistemul de recuperare a energiei cinetice.

În același timp, panoul de instrumente digital oferă o serie de "animații" specifice mașinilor cu motoare cu combustie internă. Culorile folosite de nemți în momentul accelerației variază de la Rose Gold, la alb și mai apoi la albastru. Fiecare dintre aceste nuanțe are o strânsă legătură cu consumul de energie înmagazinat în baterii.

Prin intermediul aplicației de telefon Mercedes Me, posesorii lui EQC vor putea programa și sistemul de climatizare, astfel încât temperatura să fie cea ideală atunci când aceștia urcă la volan. Tot prin aplicație am urmărit și stadiul încărcării mașinii fără să fim nevoiți să așteptăm lângă ea. Un detaliu foarte util și practic pentru viitorii posesori ai lui EQC.

Asistentul virtual pregătit de nemți poate fi accesat printr-un simplu "Hey, Mercedes". La fel ca în noua generație a Clasei A. Acesta integrează și o componentă de inteligență artificială care o să învețe stilul fiecărui posesor și o să răspundă mult mai rapid cerințelor acestuia.

Pentru că avem în față un model electric, programarea navigației o să țină cont întotdeauna și de zonele de reîncărcare. Dacă drumul pe care îl programezi este mai lung decât autonomia din acel moment, traseul sugerat de navigație o să includă și o oprire pentru reîncărcare. În cazul în care sunt detectate zone cu trafic îngreunat, navigația o să ofere rute alternative, însă va ține cont întotdeauna de componenta necesară reîncărcării bateriilor. Așa cum probabil intuiți, asistentul virtual este capabil să răspundă unor noi întrebări precum: "Unde pot încărca bateria?" sau "Cât de departe se află următoarea stație de încărcare?".

În același timp, reprezentanții constructorului german susțin că asistentul virtual este capabil să facă diferența dintre vocea șoferului și cea a pasagerului. Astfel, dacă pasagerul aflat pe scaunul dintre dreapta o să spună că îi este frig, atunci asistentul virtual va crește temperatura doar în zona respectivă. 

Design

Designul lui EQC va stârni controverse. Pentru că din reacțiile pe care le-am experimentat până acum, impresiile sunt destul de polarizate.

Mulți dintre cei care apreciază caracterul familiar al mașinii consideră că Mercedes-Benz a decis corect când a ales un design mai degrabă conservator, cu linii domestice și cu elemente construite în stil clasic (vezi grila frontală care în mod normal nu mai are nicio utilitate pe o mașină electrică). Dar există și voci care critică liniile lui EQC, pentru că e le consideră un amestec incoerent de stiluri. 

După ce am analizat mașina îndeaproape, confirm faptul că spatele este o reușită estetică - cu cele două stopuri unite de o bandă luminoasă de efect, însă fața - cu cele două pachete estetice disponibile, AMG Line și Electric Art, pare rezultatul încă nefinalizat al unei identități electrice pe care probabil o vom vedea perfectată pe următoarele modele ale gamei EQ.

De notat că Mercedes-Benz nu renunță la obsesia pentru "fake-ism": dacă evacuările false sunt prezente pe multe modele din gama clasică, în cazul lui EQC vorbim de prize de aer frontale false, construite exclusiv cu rol estetic.

Prezența scenică a lui EQC este, însă, una în general pozitivă. Partea bună e că marca nu-și pierde deloc din identitate odată cu apariția acestui model (și grila frontală cu sigla mare centrată ajută mult la asta), pentru că observi imediat că e vorba de un Mercedes-Benz, doar că de unul atipic.

Nu ne-a placut

  • Design controversat
  • Comportament dinamic în viraje
  • Direcție moale
  • Masa proprie ridicată

Ultimele teste

Comentarii (15)

  • ACE - Craiova
    Sunt convins ca este o masina EXTRAORDINARA.
    Singurul aspect unde ar mai fi de lucru: AUTONOMIA....
    In circa 3-4-5 ani bateriile vor ajunge mai puternice, mai sigure, mai compacte si - evident - mai usoare...
    31 23
  • Fanii electricelor care se plangeau de motoare termice nu se inghesuie sa comenteze, este prea scump, prea greu, nu foarte eficient ? Pai asta inseamna astazi un model electric mare, cu patru persoane la bord si ceva bagaje ajunge la cel putin 2,8 tone, fabulos as spune.

    @ ACE

    Esti sigur ca vor ajunge mai usoare ? Chiar este evident ?
    27 5
  • ACE - Craiova
    @dan_grc
    Sunt convins 100%.
    TESLA Model S a fost lansata initial cu o baterie de acumulatoare de de 60 kWh....Dupa cca. 4 ani a primit - pentru ACEEASI CAROSERIE - o baterie de 100 kWh....
    Acum se desfasoara cercetari intense pentru bateriile solid-state care sunt:
    1) mai stabile decat cele Li-ion utilizate in prezent;
    2) cu incarcare mai rapida;
    3) cu descarcare mai lenta;
    4) au numarul ciclurilor de incarcare estimat la 4.000-5.000 de cicluri (fata de 1.000 cicluri in cazul bateriilor Li-ion)....
    Pretul bateriilor a scazut din ce in ce mai mult, aidoma panourilor fotovoltaice (care au durata de viata de cca.15-20 ani). Cine locuieste la casa isi poate incarca gratuit masina electrica.
    Puneti mana si strangeti banutii pentru ca autonomia electricelor va creste spre dublu in doar cativa ani iar aerul din orase se va schimba evident - IN BINE - odata cu acest fenomen....
    21 16
  • Bag un link doar ca să nu vă pară... SF garda la sol a lui EQC: 97 mm !!!

    https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/audi-etron-quattro-mercedes-eqc-elektro-suv/

    Da, ați auzit bine, un e-SUV cu gardă la sol sub 10 cm !!! (cum o fi ajuns mașina pe coclaurii din poze nu știu - cu macaraua poate. :-))
    Pe scurt: o antinomie, o aberație, ziceți-i cum vreți,

    În rest, e perfect comparabilă cu e-tron incluzând minusurile sist. de stocare a energiei, deși consumă ceva mai puțin fiind o idee mai mică / ușoară (cu 70 kg). Autonomia nu-i totuși mai mare în viața reală.

    Tot e bine însă că prețul e mai mic. Din numai 7-8 pensii speciale ți-o ie în republica procurorilori. :-P
    23 9
  • PS-erată: Ți-o iei, evident
    Ș, fiindcă tot am reintrat, merită menționată garda la sol a lui Audi e-tron -- mult mai adaptată segmentului SUV, chiar dacă nu pt. offroad propriu-zis:
    E de 172 mm - valoarea maximă,.suspensia fiind hidropneumatică.
    19 7
  • raman la parerea ca varianta PLug-in Hybrid este mai ok decat o masina electrica. esti mai relaxat, nu mai ai baterie, sari pe benzina. pt ca e aiurea sa iti faci traseul (la drum lung) in functie de locurile unde gasesti zona de incarcare. ca sa nu mai zic ca trebuie sa astepti ceva timp, deci timp pierdut. in rest mie imi place masina la interior foarte mult, la exterior nu e chiar f reusita.
    11 7
  • @Kiro, m-am uitat pe link-ul tau, dar n-am vazut nicaieri specificata garda la sol. In schimb, de partea astalalta a lacului, baietii zic ca are 5.1" adica 129.54mm. Nu mult intr-adevar, dar nici 97 mm :):):)

    https://www.autoblog.com/2019/05/14/2020-mercedes-benz-eqc-first-drive-review-ev-suv/

    Referitor la design, eu cred ca la exterior au reusit un echilibru foarte bun intre traditie si noutate. Nu puteau veni cu ceva prea futuristic pentru ca ar fi deranjat vanzarile de masini cu motoare termice. Si nici prea apropiat de ceea ce exista pentru ca trebuiau cumva sa faca o diferentiere. Design-ul e intotdeauna ceva subiectiv.

    Initial mi-a placut foarte mult Jaguar I Pace. Dar acum, daca ma uit la liniile curate de pe EQC, parca imi plac mai mult.

    Despre interior, la fel, discutabil. Pentru unii e nava spatiala, pentru unii doar un ecran de televizor. E bine ca suntem diferiti totusi, pentru ca asta inseamna mai multe puncte de vedere si o acpperire mai buna ale aspectelor oricarei probleme :)

    @dan_grc, la ora actuala, sincer, n-am nici o informatie despre vreo tehnologie care sa rupa gura targului in domeniul bateriilor. Deci, momentan ai dreptate. Ca si inginer insa, da-mi voie sa-ti spun ca sunt milioane de oameni cu studii tehnice in lumea asta care se ocupa la foc continuu de imbunatatirea calitatii vietii pe pamant. Din toate milioanele astea, vor fi mereu o mana de genii care vor misca lucrurile din loc, uneori cu o sclipire de inspiratie, alte ori dupa ani de zile de munca pe branci.

    Uita-te doar la cat a progresat omenirea in ultimii 50-100 de ani. In orice domeniu. Uita-te doar la bateriile de telefoane si laptop-uri din ultimii 10-15 ani. Chiar crezi ca nu se va optimiza nimic in 3-5 ani de-acum inainte? Chiar si asa, la ora actuala, pe distante scurte, naveta, transporturi comerciale, etc, mobilitatea electrica are mai mult sens decat cea cu combustie interna.

    Vin tare din urma transporturile grele si aeriene. Ieri citeam de un nou tip de "coating" (sincer, nu stiu cum sa-i zic pe romaneste) al electrozilor bateriilor care e mult mai eficient, mai ieftin si mai putin poluant decat coating-ul umed care se practica in ziua de azi. Aici e link-ul, si daca ai timp si curiozitate, poti vedea in alte articole niste trend-uri destul de clare ale petrolistilor care incep sa se distantete ei insisi de productia clasica de petrol si gaze :)

    https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Battery-Breakthrough-Solves-Major-Electric-Car-Problem.html

    EQC dupa mine e un inceput pentru Mercedes. Spre deosebire de Tesla, care au inceput totul de la zero, si cu finantari solide, Mercedes trebuie sa atace domeniul cu foarte multa grija pentru ca pozitia lor e total deferita de a americanilor.

    EQC e bazat pe platforma GLC si dupa mine asta nu e un lucru ideal, dar undeva trebuiau sa gaseasca un echiibru in costuri. Ei trebuie sa-si finanteze singuri cercetarile din vanzarile de masini clasice, cu motoare cu ardere interna. Cumva a fost logic sa foloseasca o platforma existenta.

    Pretul e unul "decent" raportat la concurenta. Mai ieftin decat Tesla si Audi, dar mai scump decat Jaguar. Ca si performante, eu cred ca stau bine, nu exceptionali ca si Tesla. Sa vedem intai proba realitatii si pe urma mai vorbim. Eu zic ca e un prim pas, dar promisiunile pentru viitor sunt uriase :)
    11 7
  • @ zarnesteanu

    În privința prețului nu este o problemă pentru clienții Mercedes, chiar dacă nu era electric, tot cam atât costa. Deocamdată la modelele mici, electricele pot fi o soluție, la cele mari să sperăm că se va schimba ceva.
    12 3
  • @zărne: *Zudem lässt sich das Luftfahrwerk des Audi bis auf 172 Millimeter Bodenfreiheit hochschrauben, während das des EQC bei 97 Millimetern das obere Ende erreicht.*

    Sfatul meu amical: învățați germana -- chiar dacă unii zic că ar fi preferabil chineza. :-)
    La restul discuției o să am însă timp abia mâine să vin cu oarece precizări în plus (scandaloase, evident...) :-P
    Coadă de weekend perfect până atunci !
    15 7
  • La fel de scurt revin din păcate (it s a manic monday :-p):
    Acționarii Daimler cred că le-au cerut tehnicienilor să se descurce cu 300 € investiți în R&D și să le scoată 3 miliarde profit.
    Nu mai zic că designeri nici n-au avut și l-au pus pe Zetsche să-i deseneze o grilă GLC-ului, că tot se plictisea cică la pensie. :-)))

    Mai serios: deși garda la sol penibilă (nu doar pt un SUV -- repet disonanța mea cognitivă, fiindcă TUV-ul german pretinde min. 11 cm) ar fi făcut pur și simplu nevandabil orice alt SUV... fără stea în frunte. cererea pt EQC e f. mare, cel puțin la nemți.

    Viața îmi dovedește deci încă o dată că oamenii au bani invers proporțional cu inteligența. :-)
    Implicit, clienții de EQC nu se prind că are atașată pe dedesubt un gen de valiză cu baterii, reducerea de costuri prin reciclarea de platforme *tale quale* fiind mai dihai și decât la VAG.
    Gata cu rant-urile însă - la muncă, tovarăși ! :-)
    14 7
  • de abia astept suv urile astea la sh peste 10 ani sa te intalnesti cu cocalarii mai tuciurii sa te intrebe cu stecherul in mana daca nu pot sa bage si ei curent de 10 ron de la tine.
    5 2
  • X-zibit
    @dan_grc

    Comenteaza romanu cu tractor pe diesel din 2004 :))
    Astea nu sunt facute pentru bananierii din tarile de mana a treia care au salarii de cateva sute de euro.
    In occident se vor vinde ca painea calda pe cand voi le veti cumpara gunoaiele ca masini bune de tinut :))
    3 10
  • ACE - Craiova
    COMPARATIV GARDA LA SOL:
    1) MERCEDES BENZ EQC: 12,8 cm
    2) JAGUAR I-Pace standard: 14,2 cm
    3) AUDI e-tron: 17,2 cm

    Alte detalii despre aceste trei modele gasiti in tabelul comparativ de aici:

    https://piataauto.md/Teste-drive/2019/Jaguar-I-PACE/
    7 2
  • Cu 1% din cota de piata in Germania, respectiv 1.43% in Franta, masina electrica mai are mult pana sa se impuna. Avand in vedere lipsurile pe partea de autonomie si relativa inutilitate a hibridelor reincarcabile (diferenta de pret fata de un model "clasic" il face imposibil de rentabilizat fara stimulente fiscale si alte artificii de genul, contrare in fapt unui sistem economic concurential), va puteti cumpara linistiti diesel sau benzina cel putin 5 ani de acum incolo. Ce vedeti sunt doar mici experimente ale marcilor care sunt obligate sa respecte viitoarele norme de CO2, lanseaza un electric pe care nici nu au macar vreo intentie sau posibilitate de a-l vinde in volume mari.
    1 1
  • Mie-mi place cum arata.

    Eu am un GLE 500 E , iar pentru moment e nasol sa te tot rogi la niste frustrati de angajati la Rompetrol , Cora , Kaufland sa vina aia cu cardul sa poti sa o incarci , asa ca...

    La Dedeman e OK nu trebuie sa ceri acord si nici card nu este...Bravo!
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru