Mercedes-Benz Clasa B

4.3
de Cornel Șocariciu, Foto | Mercedes-Benz, miercuri, 6 februarie

Maturitate

Mercedes-Benz are un plan bine pus la punct în ceea ce privește gama sa de compacte. Noua eră a început în prima parte a anului trecut, când Mercedes-Benz a introdus pe piață o generație revizuită a hatchback-ului Clasa A. A urmat Clasa A Sedan, iar în cadrul Salonului Auto de la Paris, din toamna anului 2018, producătorul din Stuttgart a adus un nou Clasa B.

Un monovolum care până acum părea că se adresează publicului trecut de prima tinerețe s-a transformat peste noapte și a devenit o compactă cu tehnologii de ultimă generație, dar mai ales cu un comportament mult mai rafinat.

Am testat noua generație Clasa B în cadrul evenimentului internațional pe care nemții l-au organizat în Spania.

  • ACE - Craiova, miercuri, 06.02.2019 12:38

    Monovolumele sunt in scadere evidenta ca si preferinte clienti / numar de comenzi.... Masina este insa frumoasa (cu un portbagaj nu foarte mare) ....sunt curios - cat este totusi GARDA LA SOL a modelului actual ?!

  • Andrei, miercuri, 06.02.2019 12:52

    Cred ca vor vinde vreo 10 bucati pe an, daca facem abstractie de cele pe care le vor da oamenilor din vanzari. Nu e un Mercedes adevarat, dupa cum nici omologul de la BMW nu a fost niciodata unul. Pret ridicol de mare pentru o tractiune fata, masina testata probabil a costat cca 50000 euro.

  • Kirotractor, miercuri, 06.02.2019 13:44

    @ACE: Greu de găsit o caracteristică importantă - garda la sol - printre atîtea bălării care umplu netul, gen diagonale de ecrane. :-) După ceva căutări, pe site-ul austriac al mărcii am aflat totuși valoarea de 104 mm (10,4 cm) pt B180 - evident insuficientă pe drumurile noastre. Devine însă cumva comică... dacă n-ar fi penibilă :-) - garda la sol redusă cu 15 mm a versiunii AMG-Line - 8,9 cm !!! Nedumerirea mea rămîne nerespectarea de către Mercedes a ultimelor standarde TUV, care cer o gardă la sol minimă de 11 cm (!!!) a vehiculelor prezentate la ITP-ul german. Ce-i drept, valorile citate (8,9-10,4 cm) sînt pt. mașina încărcată, dar m-aș mira ca AMG-Line-ul să treacă de 11 cm, fie și la gol. Concluzie: cine vrea *Tuning ab Werk* p-un van-monovolum e perfect servit.

  • Kirotractor, miercuri, 06.02.2019 14:15

    P.S.: Comparativ, BMW Active Tourer are 167 mm gardă la sol, iar Renault Scenic - 170 mm (ambele, încărcate.) ...Cu atît mai bizară pare decizia Mercedes de a păstra stilul *târâș-grăpiș* :-) al predecesorului W246.

  • adi_10, miercuri, 06.02.2019 14:16

    Pretul este ridicat avand in vedere ca este un monovolum (unde cererea nu este f ridicata). Dar masina arata f bine, pastreaza tendinta noilor masini scoase de Mercedes la interior iar motorul este unul f bun cu un consum ok. as adauga faptul ca 25% din pretul acestei masini este reprezentat de sigla, ceea ce nu este chiar ok pt un cumparator.

  • ACE - Craiova, miercuri, 06.02.2019 14:43

    @Kirotractor Multam frumos pt. informatia privind garda la sol.....Chiar e ciudat de mica.... Eu unul, pentru drumurile din Ro - avand in vedere: 1) Gropile multe si nu prea marunte; 2) Zapada care uneori te incurca chiar si in orasele mari, nu as cumpara urmatoarea masina fara sa aiba minim 14 cm garda la sol. Ba chiar, ma uit dupa o masina cu un sistem 4x4 (permanent au ba), in una dintre variantele urmatoare: 1) PHEV (cu autonomie de min. 100 km) sau 2) o electrica cu autonomie minim 450-500 km... 3) pret maxim 25-27.000 Euro

  • someone, miercuri, 06.02.2019 15:03

    avand in vedere ca e echipat cu motorizarea diesel de mijloc de gama, masina e foarte rapida. e ajutata ce-i drept de o cutie excelenta, dar totusi, e monovolum, nu hatch. pentru romania, in versiune 4x4 si cu cativa cm in plus la garda la sol, ar fi o familiala ideala. asta doar daca romanii ar uita putin de sedane/sedanuri.

  • Octavian, miercuri, 06.02.2019 16:10

    @Automarket Mi-ar placea sa spuneti la fiecare masina in parte si locul unde este asamblata. Pentru multi poate e o informatie inutila dar pentru mine este unul din punctele de care tin cont in achizitii.

  • pipo, miercuri, 06.02.2019 16:42

    Curajoasa miscare a nemtilor din Stuttgart. Alte "nemtoaice" (vezi Ford Cmax sau Zafira) au tras cortina fugind ca bezmeticele cand au inceput sa rasara de peste tot bau-bau SUV-urile. Si alea erau "monovolume de volum" cu state vechi nu asa.. Sincer mie personal chiar imi place mult cum arata acum acest model, are ceva asa...cuminte... dar servit cu portii consistente de eleganta si sportivitate. Interiorul parca mult mai reusit decat la alte modele chiar de la acelasi producator. Iar in rest testul nu 'suna" rau deloc la nici-un capitol. In privinta pretului nu vad nimic deosebit, este acolo unde trebuie sa fie daca iei in considerare celelalte clase ca A, C ,.E un pret la care te astepti daca esti interesat sa cumperi un MB, iar acest nou B klasse arata in sfarsit ca un MB.

  • Andi, miercuri, 06.02.2019 19:17

    Cutia este admirabila dar...se balbaie consistent.Hmmmm.

  • inexorabil, miercuri, 06.02.2019 21:03

    @Octavian, mai (prea) rar ca tine…Dar nu te aștepta să te “ȋnverzească” mulți. You are politically incorrect.

  • PMC, miercuri, 06.02.2019 21:58

    @pipo Pai Mercedes a facut miscare desteapta cu masina asta: acopera exact nevoile clientilor lasati cu marfa-n soare de Ford si alti inteligenti cu SUV-urile lor penibile. Recunosc, C-MAX e un exemplu extrem de izbutit.

  • Tatraurs, joi, 07.02.2019 13:13

    @Octavian,iti spun eu unde e facut B class-ul. E construit in tara unde se termina Europa civizata, e o tara mica care are granita comuna in E cu lumea a treia.